Jump to content
IGNORERAD

Läser ni böcker nuförtiden?

MaiChai

Recommended Posts

Ni får ju inte förglömma den finska vännen Arto Paasilinna, senaste boken jag lästa av hans utgivna samling var nog paradisets fångar.

En bok går bra, två är inga problem men sen börjar man känna igen berättarstilen lite för mycket.

Har läst alla hans översatta till svenska böcker tycker han är ganska roligt .

Dela på andra sajter

Herman Lindqvist är förfatare att rekomendera.

Michael Connelly mycket lätt läst aktion.

Dela på andra sajter

Håller på och läser "Flykten från läger 14" av Blaine Harden en läsvärd tunn bok om livet och flykten från ett Nordkoreanskt fångläger.

Annars blir det mest Svenska deckare, Buthler och Öhrlund, Lars Keppler mm.

Dela på andra sajter

Håller på och plöjer igenom "Det Orange Kuvertet", ganska nedstämmande läsning faktiskt.    :(

Dela på andra sajter

Tokotha Thong

:good:  Vassego!

Bara för att jag e sååå snäll så dunkar jag in en smidig onlinekonverter - för den me tummen mitt i handen.

http://www.online-convert.com/

Så - ännu mer att skojsa med!

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Dela på andra sajter

Håller på och läser "Flykten från läger 14" av Blaine Harden en läsvärd tunn bok om livet och flykten från ett Nordkoreanskt fångläger.

Annars blir det mest Svenska deckare, Buthler och Öhrlund, Lars Keppler mm.

Har också fastnat för Buthler & Öhrlund , har snart läst ut hela serien om Christopher Silfverbielke . 

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Här är en ny finsk deckar gubbe som jag har fått sin bok såld i USA som filmserie! Hoppas den finns på svenska för då köper jag den!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Tuggar genom Michael Connellys alla böcker i rätt ordning. 

Sedan står Simon Scarrow på tur, alla hans böcker om Romariket.

Dela på andra sajter

En, en gång, för sitt engagemang för jämställdhetsfrågor och mot sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, hyllad person.

post-9710-0-66820000-1432186581.jpg

Dela på andra sajter

Har precis läst dessa två böcker

post-3473-0-00501900-1432187691.jpg

Den handlar om Jackie Ferm, en av Lars-Inge Svartenbrandts barn. Det verkar vara en regel att yrkeskriminella har barn över i stort sett hela landet? Men en intressant skildring av en trasig uppväxt med en far som åkte in och ut ur fängelse och vad som har format Jackie till den hon är-

post-3473-0-97177200-1432187676.jpg

Han har väl kallats Sveriges farligaste man och ska väl släppas snart-då har han hotat att hämnas. Intressant att även läsa hur mycket resurser det krävdes för att kunna gripa och döma honom. Punktbevakning dygnet runt i flera veckor, måste varit en syn i Ystad att se gryningspyromanen vandra runt med tre uniformerade poliser hack i häl...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Senast lästa bok är SC:s bok om hans första år till sjöss.

Väntar på fortsättningen.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Senast lästa bok är SC:s bok om hans första år till sjöss.

Väntar på fortsättningen.

Det kommer det kommer, men tar tid..

Dela på andra sajter

En, en gång, för sitt engagemang för jämställdhetsfrågor och mot sexuella trakasserier och våld mot kvinnor, hyllad person.

Den bla. ska SC få läsa när jag kommer ner  :give_rose:

Måne

Dela på andra sajter

Författarduon Roslund & Hellström tillhör normalt mina favoriter men boken jag läste nyss " Edward Finnigans upprättelse " rekommenderar jag inte. Jäkligt seg enligt min uppfattning.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Bra böcker, utom J Guilio han har jag svårt för men det är väl han som person lite översittare kanske ;-)

General "Dolpho" Galland The first and the last Skriven 1954 Finns ej i Sverige 

Offe

Dela på andra sajter

En bättre bok är C Gerhardsen Gideons ring Det är en deckare men 90% om Kapten Klänning 

Offe

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Gillar man kriminalromaner så rekommenderar jag Jussi Adler-Olsen. Man bör helst läsa böckerna i ordning så får man mesta utbytet av innehållet. Huvudpersonen Carl Mörck är en fantastisk personlighet med sina tankar om sin muslimske medhjälpare t.ex. Man får sig många goda skratt.

http://www.deckarhuset.se/har-ni-inte-last-jussi-adler-olsen-an/

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Rävarnas dal och nåt med en hare tror jag jag har läst, men inte den kollektivt självmord, giftkokerskan var inte vidare bra men då kanske jag hade börjat ledsna.

Jag tycker han skriver bra, så det är helt klart en rolig författare man kan prova på, men överdosera inte.

Provade lite med början av det kollektiva självmordet men pallade inte läsa klart.

Blev tröttsam själva stilen, lite barnsligt.

Dela på andra sajter

Jag läser gärna böcker av Leif GW Persson. Gillar starkt hans berättarstil där huvudpersonerna ( poliser ) ofta säger en sak till sin kollega men ofta samtidigt tänker i helt andra banor om dennes kompetens. Men Jo Nesbö är min absoluta favorit, hua vilka hemska karaktärer och intriger det finns i hans böcker.

Fritz..

Nesbö var bra.
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Provade lite med början av det kollektiva självmordet men pallade inte läsa klart.

Blev tröttsam själva stilen, lite barnsligt.

Han har några bra böcker, men som du säger så blir han lite tröttsam efter ett tag - jag höll ut några böcker men sen... Nä.

Har kanske lite mer Finskt lynne i mig - så jag gillade dom mer. Men han blev enformig på nåt vis.

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...
Scandinaviancorner

Det finns några böcker kvar i både Sverige och Thailand.   Så bara beställ...

Scandinavian corner (4).jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...