Jump to content
IGNORERAD

Läser ni böcker nuförtiden?

MaiChai

Recommended Posts

En liten undran, får ni inte ont i ögonen när ni läser på skärmarna eller plattorna, jag klarar bara max 15-20 minuter, sen måste jag pausa eller få grus i jacken!

Kan ju för all del ha med att göra vilket synfel man har! Men en pappersbok klarar jag ganska länge, oftast till den ramlar ner i knät!

En läsplatta ska ej förväxlas med en vanlig Android / ios platta.
Dela på andra sajter

En liten undran, får ni inte ont i ögonen när ni läser på skärmarna eller plattorna, jag klarar bara max 15-20 minuter, sen måste jag pausa eller få grus i jacken!

Kan ju för all del ha med att göra vilket synfel man har! Men en pappersbok klarar jag ganska länge, oftast till den ramlar ner i knät!

Ja en bok är en bok, det är något speciellt med det! Kan användas till att trava upp andra saker med, tex.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Nä, det är precis som att läsa en vanlig bok.
Dela på andra sajter

Jag läser gärna på engelska. 90% av allt jag läser är numera på engelska.

Men det finns även sidor som bokon.se, där jag köper svenska böcker om jag fått nån bra rekommendation och efter köp går dessa böcker automatiskt in i Kindlen.

Senaste svenska boken jag läste var Fredrik Backmans, "Min mormor hälsa och säger förlåt". 

Och idag köpte jag nyaste David Baldacci, "Memory Man" på engelska och Lars Keplers "Stalker" på svenska.

Det finns ju gratis på biblioteket att ladda till platan 

Skaffa bibliotekskort bara och sedan välja vad man vill läsa.

Någon i Sverige kan säkert hjälpa dig

Dela på andra sajter

En läsplatta ska ej förväxlas med en vanlig Android / ios platta.

Men på en android eller ios kan du läsa i flera olika format.

Kan du inte läsa så går det alltid att lyssna 

Jag läser mycket men på jobbet lyssnar jag på böcker.

Tiden går förtare.

Dela på andra sajter

Men på en android eller ios kan du läsa i flera olika format.

Kan du inte läsa så går det alltid att lyssna

Jag läser mycket men på jobbet lyssnar jag på böcker.

Tiden går förtare.

Den ena utesluter inte den andra
Dela på andra sajter

Stockholms stadsbibliotek kommer ordna lånekort via e-post kommunikation.

Det var vad dom sa till mig tidigare då jag kollade.

Dela på andra sajter

Jag väljer att läsa köpta böcker.
Dela på andra sajter

Jag väljer att läsa köpta böcker.

Finns inget som slår en pocket vid poolen[emoji106]????

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela på andra sajter

Finns inget som slår en pocket vid poolen[emoji106] :huh:?

Jo, en iskall gt o ett blåsjobb :nyam:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Jo, en iskall gt o ett blåsjobb :nyam:

Kom hit då och fullborda min dag! GT:n löste jag själv men blåsjobbet blir problematiskt att göra själv när man har mikropenis och Mpr-mage

Dela på andra sajter

Jag har inget emot att köpa en bok och samtidigt ge författaren ett litet "tack".

Nackdelen är väl att man inte kan låna ut böckerna man köpt till kompisar utan att låna ut hela Kindlen.

Går det inte att kopiera filen och skicka den vidare. Fick en bok av en kompis som gjorde det. Men det var en EPUB fil.

Dela på andra sajter

Går det inte att kopiera filen och skicka den vidare. Fick en bok av en kompis som gjorde det. Men det var en EPUB fil.

Det går att konvertera Kindle-filer till vilket format som helst och skicka vidare till kompisar.

Och tvärt om. Jag skulle kunna köpa/låna ePub-filer och skicka till Kindlen.

Inget jag gjort dock eftersom jag inte har några läsplatte-kompisar.

Dela på andra sajter

Idag skall Nösbo inhandlas! 

Dela på andra sajter

Jo, men Kindle är USA orienterad. (Amazon)

Sony läsplatta funkar emot Stockholms stadsbibliotek, dvs e-pub.

Vad heter den mer än Sony och vad kostar en sådan?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Vad heter den mer än Sony och vad kostar en sådan?

Sony prs-t2 och prs-t3 använder jag.

Ca 1000 - 2000

Hittar dom inte på prisjakt längre

Dela på andra sajter

Jag kör också Sony prs-t2,grymt smidigt att ha en liten platta laddad med böcker istället för att släpa runt på en hög med pockets när man är ute och reser.

Gratis låneböcker från biblioteket om man är lagd åt det hållet..annars är hubsnyltning min grej,finns hur mycket som helst om man läser på engelska.

Formatera om olika format gåt lätt med program som Calibre etc.

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Lånar mycket på bibblan .Där får man  dock bara låna två i veckan .

Då jag periodvis är en riktig bokmal tänkte jag komplettera med denna sidan nästa resa .

https://www.storytel.se/

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ni får ju inte förglömma den finska vännen Arto Paasilinna, senaste boken jag lästa av hans utgivna samling var nog paradisets fångar.

En bok går bra, två är inga problem men sen börjar man känna igen berättarstilen lite för mycket.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ni får ju inte förglömma den finska vännen Arto Paasilinna, senaste boken jag lästa av hans utgivna samling var nog paradisets fångar.

En bok går bra, två är inga problem men sen börjar man känna igen berättarstilen lite för mycket.

Ja så är det nog med nästan alla som skriver, har du läst en Astrid Lindgren så vet man hur nästa blir!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ja så är det nog med nästan alla som skriver, har du läst en Astrid Lindgren så vet man hur nästa blir!

Tja, men på nåt vis kändes det enformigt.

Ibland kan det ju vara kul med tex Jan Guillou och Hamilton, eller Arn. Dom vill jag ju ska fortsätta i samma stil. Men när jag läste ondskan så var det ju inte ens i närheten.

Så samma författare två var ju mer serier och en bok stod helt för sig själv.

När jag läser Artos böcker så handlar dom om helt olika saker men stilen går igen på nåt vis.

Första boken var ju skitkul kommer inte ens ihåg vilken det var, men efter att ha betat av några så blev jag less.

Berättelsen är helt OK men det är som att lyssna på när munkarna mässar, man vet hur det kommer att låta i nästa sång, även om texten (förmodligen) är en annan.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kollektivt självmord och De hängda rävarnas dal var rätt kul

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

jag kan rekommendera böcker skrivna av fd. piloten/dykaren Anders Jallai, riktigt intressanta om man är av den konspiratoriskt lagda personen.

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Kollektivt självmord och De hängda rävarnas dal var rätt kul

Rävarnas dal och nåt med en hare tror jag jag har läst, men inte den kollektivt självmord, giftkokerskan var inte vidare bra men då kanske jag hade börjat ledsna.

Jag tycker han skriver bra, så det är helt klart en rolig författare man kan prova på, men överdosera inte.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...