Surin P3 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Läser numera allt på min Kindle. Fantastiskt bra och behaglig sak. Ligga i sängen och läsa klart en bok, för att nästa sekund ha köpt en ny bok och utan att ens behöva röra på sig. Är man lat eller...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Håller med Fritz om att Nesbö är läsvärd,"Kackorlackorna", "Rödhake" och nyss utlästa "Snömannen" är konsumerade,precis börjat med "Polis" och har "Gengångare" väntande på sin tur. Jag har ett lager med böcker av bl.a Patricia Cornwell och Michael Connely som är i ungefär samma stil. Ta med några av dina utlästa nästa gång du kommer till fiskebyn så kan vi byta. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 När jag var yngre. Var jag en riktig bokmal. Idag känns det inte riktigt som jag har koncentrationen att läsa en hel bok i konkurrens med alla andra medier och framförallt att driva 2 företag. Att koppla av med att läsa korta alster på MPR ger lagom spänning till man har tid nästa gång då det är lugnt på jobbet. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Läser numera allt på min Kindle. Fantastiskt bra och behaglig sak. Ligga i sängen och läsa klart en bok, för att nästa sekund ha köpt en ny bok och utan att ens behöva röra på sig. Är man lat eller...? Har funderat på en sån, men varje kväll brukar jag vakna till av att boken som jag läser dunsar i golvet. Är de hållbara de där Kindle, tål de ett fall på ca 1 meter............? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Har funderat på en sån, men varje kväll brukar jag vakna till av att boken som jag läser dunsar i golvet. Är de hållbara de där Kindle, tål de ett fall på ca 1 meter...? Ingen elektronisk sak gillar daglig misshandel. Men om du ändå köper en, så är ett tips att köpa en bredare säng samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Hur tänker du nu ? Menar du att bara för att Ingvar Kamprad är jätteförmögen så ska han ta det med en klackspark att IKEA blev blåsta på ca: 1,5 miljarder i Ryssland ? http://www.svd.se/naringsliv/rysk-mardrom-drabbade-ikea_3598407.svd Fritz.. Edit: tråden handlar ju om böcker och då rekommenderar jag boken om just Ingvar Kamprad, skriven av Bertil Torekull, klart läsvärd. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90232779/ Eftersom IKEA betalar noll kronor företagsskatt i dom flesta länder, inkl Sverige har jag svårt att brista ut i gråt faktiskt, kräver gratis mark av kommunen att bygga på etc etc Min sista bok: http://www.malinlilian.com/blogg/ensam-i-berlin-av-hans-fallada Finns som e-bok från Stockholms stadsbibliotek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Läser numera allt på min Kindle. Fantastiskt bra och behaglig sak. Ligga i sängen och läsa klart en bok, för att nästa sekund ha köpt en ny bok och utan att ens behöva röra på sig. Är man lat eller...? Jo, men Kindle är USA orienterad. (Amazon) Sony läsplatta funkar emot Stockholms stadsbibliotek, dvs e-pub. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Har faktiskt återupptagit mitt läsande efter många år. Förr var man en riktig bokmal och kom ihåg att jag läste DET (2st tjocka volymer) av Stephen King på 3 dagar/nätter. Nu läser jag Frederick Forsyths "Djävulens alternativ" C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Eftersom IKEA betalar noll kronor företagsskatt i dom flesta länder, inkl Sverige har jag svårt att brista ut i gråt faktiskt, kräver gratis mark av kommunen att bygga på etc etc Min sista bok:http://www.malinlilian.com/blogg/ensam-i-berlin-av-hans-fallada Finns som e-bok från Stockholms stadsbibliotek. Men..kan du inte starta en ny tråd om detta, speciellt eftersom du som är moderator ? Denna tråden handlar ju om böcker..eller ? Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Den där Näsbo verkar intressant! Annars finns det inte mycket som slår John Grisham och Agatha Crisse! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Några böcker som handlar om Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Några till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Jo, men Kindle är USA orienterad. (Amazon) Sony läsplatta funkar emot Stockholms stadsbibliotek, dvs e-pub. Jag läser gärna på engelska. 90% av allt jag läser är numera på engelska. Men det finns även sidor som bokon.se, där jag köper svenska böcker om jag fått nån bra rekommendation och efter köp går dessa böcker automatiskt in i Kindlen. Senaste svenska boken jag läste var Fredrik Backmans, "Min mormor hälsa och säger förlåt". Och idag köpte jag nyaste David Baldacci, "Memory Man" på engelska och Lars Keplers "Stalker" på svenska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 (ändrad) Jag läser gärna böcker av Leif GW Persson. Gillar starkt hans berättarstil där huvudpersonerna ( poliser ) ofta säger en sak till sin kollega men ofta samtidigt tänker i helt andra banor om dennes kompetens. Men Jo Nesbö är min absoluta favorit, hua vilka hemska karaktärer och intriger det finns i hans böcker. Fritz.. Följer den amerikanska serien Backstrom på på TV http://www.tv3play.se/program/backstrom som bygger på GW´s romaner Tycker den är ganska bra Jo Nesbö är en stor favorit för mig men jag vill ha pappersböcker och läsa Ändrades April 24, 2015 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 24, 2015 Dela Inlagd April 24, 2015 Kvalitetsböcker i handbagaget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Eftersom IKEA betalar noll kronor företagsskatt i dom flesta länder, inkl Sverige har jag svårt att brista ut i gråt faktiskt, kräver gratis mark av kommunen att bygga på etc etc Min sista bok:http://www.malinlilian.com/blogg/ensam-i-berlin-av-hans-fallada Finns som e-bok från Stockholms stadsbibliotek. Håller med. Gillade den mycket. Fick den gratis av Svd . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Läser numera allt på min Kindle. Fantastiskt bra och behaglig sak. Ligga i sängen och läsa klart en bok, för att nästa sekund ha köpt en ny bok och utan att ens behöva röra på sig. Är man lat eller...? Nackdelen med Kindle är att man inte kan låna böcker från Biblioteket och läsa på den. Men det går ju att få tag på böcker på nätet om man inte vill köpa. Tyvärr så har jag mest hittat med engelsk text. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Kvalitetsböcker i handbagaget IMG_0002.JPG Angående Kapten Klänning Det finns en roman om honom Kom ut tidigare Vet tyvärr inte författaren eller titel Inte en bibliotekarien vet vad jag menar för bok 90% stämmer Har Googlat Boken börjar med att en naken flicka påträffas ute när det är 20g kalltt Slutar med gripandet i Falun dock ej rätt hotel Krånglet med bilnr. är med ( Man förträngde det ) Har skrivit om denna bok tidigare Kanske i denn Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 (ändrad) Nackdelen med Kindle är att man inte kan låna böcker från Biblioteket och läsa på den. Men det går ju att få tag på böcker på nätet om man inte vill köpa. Tyvärr så har jag mest hittat med engelsk text. Jag har inget emot att köpa en bok och samtidigt ge författaren ett litet "tack". Nackdelen är väl att man inte kan låna ut böckerna man köpt till kompisar utan att låna ut hela Kindlen. Ändrades April 25, 2015 av Surin P3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag har inget emot att köpa en bok och samtidigt ge författaren ett litet "tack". Författaren får även en liten slant varje gång hans bok lånas ut på biblioteket. http://www.forfattarforbundet.se/radgivning/biblioteksersattning/ Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Författaren får även en liten slant varje gång hans bok lånas ut på biblioteket. http://www.forfattarforbundet.se/radgivning/biblioteksersattning/ Fritz.. Ville liksom inte säga att jag redan läst alla böcker som finns på biblioteket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Hej Gideons ring hör till det senare jag har läst Skriven av C Gerhardsen Den handlar till en stor del om kvinnomisshandel Skurken finns på riktigt och sitter inne nu Det är alltså F D länspolisen i Uppsala " Kapten Klänning " Mycket i boken är rena fakta gripandet o uppläget En medl. frågade om ställe att hitta böcker i Pattis På Tops V 2 finns ett Man kan köpa o sälja tillbaka böcker kostar mellan 150--250bath eller lämna 3 få en i snitt Dom har mycket skandinaviskt Offe Ps hur mycket är en snis ( Danska ) Fjärs halvfems det kan jag men snis? På sidan 13 hittade jag svaret Gideons ring av C Gerhardsen Om Brobyggarna Del bra del ikke 3 hyfsad Mycket Jakt mest på Engländer Har läst böker sedan början av 50 talet Biggles Tvlingdeckarana Har just löst VIP rummet Jens Lapidus En man som heter Ove Kul ( Lite ironiskt mot mig Dotra såg vissa likheter ) Mankel LGV hör till favisarna Som pesis är jag en trogen kund på billoteket Offe igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Ser att Mp använder Kakor Finska pinnar eller drömmar Vad händer om man spärrar Cookies? Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Författaren får även en liten slant varje gång hans bok lånas ut på biblioteket. http://www.forfattarforbundet.se/radgivning/biblioteksersattning/ Fritz.. Ser ut som en författare får ca 10 ggr mer för såld bok jämfört med utlånad bok. Eftersom jag inte bor i Sverige, så har jag inte ett bibliotekskort heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 En liten undran, får ni inte ont i ögonen när ni läser på skärmarna eller plattorna, jag klarar bara max 15-20 minuter, sen måste jag pausa eller få grus i jacken! Kan ju för all del ha med att göra vilket synfel man har! Men en pappersbok klarar jag ganska länge, oftast till den ramlar ner i knät! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu