Herr Chang Inlagd November 18, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2012 Nu vet jag inte vad en klickhora är för något men det låter kvinnodiskriminerande... När det gäller Windows så finns det en bra "regel" att leva efter: Uppgradera aldrig till ny version innan servicepack 2! //Peo Aha, då ska jag definiera vad jag menar med klickhora. Det har inget med kvinnodiskriminering att göra. En klickhora är någon som jobbar inom media eller har en blogg. För dessa personer är det otroligt intressant att dels bli länkad till och dels att bli läst, dvs man klickar på länken till deras verk. Det åstadkommer man enklast med kontroversiellt innehåll, halvlögner är helt OK. Det visar sig att en rubrik med något negativt om Apple är mycket effektiv. Många länkar till skiten och många vill läsa. Och en del skriver skadeglatt om det på detta forum... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 18, 2012 Dela Inlagd November 18, 2012 Aha, då ska jag definiera vad jag menar med klickhora. Det har inget med kvinnodiskriminering att göra. En klickhora är någon som jobbar inom media eller har en blogg. För dessa personer är det otroligt intressant att dels bli länkad till och dels att bli läst, dvs man klickar på länken till deras verk. Det åstadkommer man enklast med kontroversiellt innehåll, halvlögner är helt OK. Det visar sig att en rubrik med något negativt om Apple är mycket effektiv. Många länkar till skiten och många vill läsa. Och en del skriver skadeglatt om det på detta forum... Herr Chang har talat. Jaha.. Jag förstår vad du menar men... Hora kan syfta på:En kvinna som begår hor.En prostituerad kvinna.En dans.En japansk musiker, se Hora (musiker).Den mytologiska gestalten Hersilia. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hora I mitt tycke inte särskilt lämpligt ordval. //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 18, 2012 Dela Inlagd November 18, 2012 Ungefär som IT-konsulten som har en personlig nummerskylt som är ITHORA http://computersweden.idg.se/2.2683/1.267227/strid-kring-ithora Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd November 18, 2012 Dela Inlagd November 18, 2012 Aha, då ska jag definiera vad jag menar med klickhora. Det har inget med kvinnodiskriminering att göra. En klickhora är någon som jobbar inom media eller har en aktier. För dessa personer är det otroligt intressant att dels bli länkad till och dels att bli läst, dvs man klickar på länken till deras verk. Det åstadkommer man enklast med kontroversiellt innehåll, halvlögner är helt OK. Det visar sig att en rubrik med något positivt om Apple är mycket effektiv. Många länkar till skiten och många vill läsa. Och en del skriver skadeglatt om det på detta forum... Herr Chang har talat. Eller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd November 18, 2012 Dela Inlagd November 18, 2012 Nu vet jag inte vad en klickhora är för något men det låter kvinnodiskriminerande... När det gäller Windows så finns det en bra "regel" att leva efter: Uppgradera aldrig till ny version innan servicepack 2! //Peo Hm, lite väl hårt va? Windows 7 har ju inte än fått något SP2 och det ryktas att det aldrig ens kommer att släppas någon SP2 till Win7. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd November 18, 2012 Dela Inlagd November 18, 2012 Aha, då ska jag definiera vad jag menar med klickhora. Det har inget med kvinnodiskriminering att göra. En klickhora är någon som jobbar inom media eller har aktier. För dessa personer är det otroligt intressant att dels bli länkad till och dels att bli läst, dvs man klickar på länken till deras verk. Det åstadkommer man enklast med kontroversiellt innehåll, halvlögner är helt OK. Det visar sig att en rubrik med något positivt om Apple är mycket effektiv. Många länkar till skiten och många vill läsa. Och en del skriver skadeglatt om det på detta forum... Herr Chang har talat. Hej! Jag bytte två ord i ditt citat om klickhoror, så nu tycker jag att det stämmer bättre MVH//Jocko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 18, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 18, 2012 Jaha.. Jag förstår vad du menar men... Hora kan syfta på:En kvinna som begår hor.En prostituerad kvinna.En dans.En japansk musiker, se Hora (musiker).Den mytologiska gestalten Hersilia. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hora I mitt tycke inte särskilt lämpligt ordval. //Peo Inte lämpligt ordval... varför inte? Uttrycket är lånat från amerikanska sajter... "click whores". Har du verkligen svårt att förstå vad som menas? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Inte lämpligt ordval... varför inte? Uttrycket är lånat från amerikanska sajter... "click whores". Så om en amerikans sajt skriver att någon är en hora så är det ok att använda samma uttryck i Sverige? Jag menar, dom är ju amerikaner och då kan det ju inte vara fel! Nej, i mitt tycke är det inte ok att kalla någon för hora oavsett hur upprörd eller kränkt man känner sig över sina antagonister. Har du verkligen svårt att förstå vad som menas? Herr Chang har talat. Om du läser första meningen i inlägget du citerar så kanske du redan vet svaret på den frågan. //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2012 Så om en amerikans sajt skriver att någon är en hora så är det ok att använda samma uttryck i Sverige? Jag menar, dom är ju amerikaner och då kan det ju inte vara fel! Nej, i mitt tycke är det inte ok att kalla någon för hora oavsett hur upprörd eller kränkt man känner sig över sina antagonister. Om du läser första meningen i inlägget du citerar så kanske du redan vet svaret på den frågan. //Peo Ja, hurså? Det väl knappast något nytt under solen att vi i Sverige lånar in diverse anglicismer? Här används alltså ordet hora i ett vidare sammanhang, någon som gör vad som helst för att tjäna pengar. Jag förstår inte varför det gör dig upprörd. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Ja, hurså? Det väl knappast något nytt under solen att vi i Sverige lånar in diverse anglicismer? Här används alltså ordet hora i ett vidare sammanhang, någon som gör vad som helst för att tjäna pengar. Jag förstår inte varför det gör dig upprörd. Herr Chang har talat. Oavsett hur du en bortförklarar dig så har ordet hora endast en betydelse i Sverige, oavsett om några skulle finna att anglicismer är guds gåva till mänskligheten. Vad jag tycker är olämpligt, är att man använder klart sexistiska ord för att smutskasta sina antagonister, det torde vara på grund av brist på det egna ordförrådet. Sedan upprör det mig inte särskilt, jag tycker bara det är olämpligt. //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Oavsett hur du en bortförklarar dig så har ordet hora endast en betydelse i Sverige, oavsett om några skulle finna att anglicismer är guds gåva till mänskligheten. Vad jag tycker är olämpligt, är att man använder klart sexistiska ord för att smutskasta sina antagonister, det torde vara på grund av brist på det egna ordförrådet. Sedan upprör det mig inte särskilt, jag tycker bara det är olämpligt. //Peo Nu är det väl inte HC som har hittat på ordet. Vilket ord ska han använda sig av? Klickhora är det enda jag känner till. Kanske klickgeneratorsskribent? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Nu är det väl inte HC som har hittat på ordet. Vilket ord ska han använda sig av? Klickhora är det enda jag känner till. Kanske klickgeneratorsskribent? Alldeles korrekt, HC har inte hittat på ordet men han använder det... För att det är en anglicism... Vilket ord man skall använda i stället vet jag inte och bryr mig inte särskilt mycket om det heller, men oseriös bloggare kanske vore ett alternativ? Och som sagt så blir jag inte särskilt upprörd. //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Jaha.. Jag förstår vad du menar men... Hora kan syfta på:En kvinna som begår hor.En prostituerad kvinna.En dans.En japansk musiker, se Hora (musiker).Den mytologiska gestalten Hersilia. Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hora I mitt tycke inte särskilt lämpligt ordval. //Peo Eller en "bräda" med hjul som används vid arbete under en bil när man inte har en lyft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 19, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 19, 2012 Oavsett hur du en bortförklarar dig så har ordet hora endast en betydelse i Sverige, oavsett om några skulle finna att anglicismer är guds gåva till mänskligheten. Vad jag tycker är olämpligt, är att man använder klart sexistiska ord för att smutskasta sina antagonister, det torde vara på grund av brist på det egna ordförrådet. Sedan upprör det mig inte särskilt, jag tycker bara det är olämpligt. //Peo Du tycker det är olämpligt... nu är det ju så att om ett ord får tillräcklig spridning bland svenskar så blir det accepterat. Oavsett vad du tycker. Min insats vad gäller detta torde vara mycket blygsam, men vi får väl se vad som händer. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Oavsett hur du en bortförklarar dig så har ordet hora endast en betydelse i Sverige, oavsett om några skulle finna att anglicismer är guds gåva till mänskligheten. Vad jag tycker är olämpligt, är att man använder klart sexistiska ord för att smutskasta sina antagonister, det torde vara på grund av brist på det egna ordförrådet. Sedan upprör det mig inte särskilt, jag tycker bara det är olämpligt. //Peo Det finns faktiskt forum som är betydligt tristare att gnälla i, humor kan ju inte vara allas starka sida det finns något för alla tom för dig Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Det finns faktiskt forum som är betydligt tristare att gnälla i, humor kan ju inte vara allas starka sida det finns något för alla tom för dig Än en gång kommenterar du min person, har du inga vettiga argument att komma med? //Peo Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Än en gång kommenterar du min person, har du inga vettiga argument att komma med? //Peo Ja, eftersom din person tidigare indirekt beskyllt min person att vara rasist så är min person lite putt på din person ang det....typ! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 19, 2012 Dela Inlagd November 19, 2012 Kan ni inte göra en algoritm för detta? IF you don't like me, then dont write IF you hate me, then ignrore me IF you have no arguments, report me and lose manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peo61 Inlagd November 20, 2012 Dela Inlagd November 20, 2012 (ändrad) Ja, eftersom din person tidigare indirekt beskyllt min person att vara rasist så är min person lite putt på din person ang det....typ! Jag kan inte minnas att jag har kallat dig för rasisit, varken direkt eller indirekt, men du kanske kan citera mig ordagrannt där jag eventuellt gör det? //Peo PS! Ber om ursäkt till alla som inte gillar att vi har hamnat så fruktansvärt off-topic, men en sådan beskyldningen ser jag mig tvungen att besvara. Ändrades November 20, 2012 av Peo61 Gnällsmurfen gnäller igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2012 Det är ganska intressant att granska senaste kvartalsboksluten för Apple och Microsoft. Det visar sig att Apple hade intäkter på 36 miljarder dollar: http://www.apple.com/pr/library/2012/10/25Apple-Reports-Fourth-Quarter-Results.html Microsoft hade under samma kvartal (juli, augusti, september 2012) intäkter på 16 miljarder dollar: http://www.microsoft.com/Investor/EarningsAndFinancials/Earnings/PressReleaseAndWebcast/FY13/Q1/default.aspx Nu undrar man ju om Microsoft fanboys insett detta... eller förmodligen lever man kvar i den bekväma tron att Apple är ett litet nischföretag. Intressant är ju att Apple tar in mer på bara iPhone än vad Microsoft tar in totalt på alla sina verksamheter. Sug på den Steve Ballmer! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Det är ganska intressant att granska senaste kvartalsboksluten för Apple och Microsoft. Det visar sig att Apple hade intäkter på 36 miljarder dollar: http://www.apple.com...er-Results.html Microsoft hade under samma kvartal (juli, augusti, september 2012) intäkter på 16 miljarder dollar: http://www.microsoft...Q1/default.aspx Nu undrar man ju om Microsoft fanboys insett detta... eller förmodligen lever man kvar i den bekväma tron att Apple är ett litet nischföretag. Intressant är ju att Apple tar in mer på bara iPhone än vad Microsoft tar in totalt på alla sina verksamheter. Sug på den Steve Ballmer! Herr Chang har talat. Tyvärr finns det väl många applehoror här i världen, om vi nu ska svänga oss med anglicismer http://www.urbandict...erm=Apple Whore Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Nä Windows 8 är ingen höjdare, google chrome snabbare och bättre, fick 8:an i min nya dator men nä gillar den inte. Men det kanske beror på att man är van vid det google Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Nä Windows 8 är ingen höjdare, google chrome snabbare och bättre, fick 8:an i min nya dator men nä gillar den inte. Men det kanske beror på att man är van vid det google Du tror inte att du blandar ihop lite saker här? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Nä Windows 8 är ingen höjdare, google chrome snabbare och bättre, fick 8:an i min nya dator men nä gillar den inte. Men det kanske beror på att man är van vid det google Hmmm har du blonderat dig nu Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 22, 2012 Dela Inlagd November 22, 2012 Det är ganska intressant att granska senaste kvartalsboksluten för Apple och Microsoft. Det visar sig att Apple hade intäkter på 36 miljarder dollar: http://www.apple.com...er-Results.html Microsoft hade under samma kvartal (juli, augusti, september 2012) intäkter på 16 miljarder dollar: http://www.microsoft...Q1/default.aspx Nu undrar man ju om Microsoft fanboys insett detta... eller förmodligen lever man kvar i den bekväma tron att Apple är ett litet nischföretag. Intressant är ju att Apple tar in mer på bara iPhone än vad Microsoft tar in totalt på alla sina verksamheter. Sug på den Steve Ballmer! Herr Chang har talat. Apple är förvisso ett nischföretag i den meningen att man har skalat bort verksamheter som medför stora investeringar i framtida teknologi till förmån för ett kortsiktigt vinstperspektiv. Det är inte fel att glädja sina aktieägare, men när detta tycks vara det enda motivet skulle jag som minoritetsägare få kalla fötter. Detta i kombination med det allmänt kända motståndet mot att verkligen bidra med "verklig" teknologiutveckling istället för att enbart exploaterar den till lägsta pris och största intäkt indikerar att verksamheten inte är anlagd långsiktigt utan på: kortsiktig vinstmaximering som kommer att "realiseras" av majoritetsägare vid nästa it-bubbla. Som (ej hjärntvättad) konsument räcker det på att titta på Apple produkters "prestation" i förhållande till priset. Och då räcker det med att med viss glädje kunna konstatera att det inte så mycket av mina pengar som ligger i Apples skattkista. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu