Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Windows

Herr Chang

Recommended Posts

Apple är förvisso ett nischföretag i den meningen att man har skalat bort verksamheter som medför stora investeringar i framtida teknologi till förmån för ett kortsiktigt vinstperspektiv.

Det är inte fel att glädja sina aktieägare, men när detta tycks vara det enda motivet skulle jag som minoritetsägare få kalla fötter. Detta i kombination med det allmänt kända motståndet mot att verkligen bidra med "verklig" teknologiutveckling istället för att enbart exploaterar den till lägsta pris och största intäkt indikerar att verksamheten inte är anlagd långsiktigt utan på:

kortsiktig vinstmaximering som kommer att "realiseras" av majoritetsägare vid nästa it-bubbla.

Som (ej hjärntvättad) konsument räcker det på att titta på Apple produkters "prestation" i förhållande till priset. Och då räcker det med att med viss glädje kunna konstatera att det inte så mycket av mina pengar som ligger i Apples skattkista.

//Singha711

Det sista man ska kalla dig för S711, det är oneliner, för en sådan är du verkligen inte ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 498
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

94

• andrejsdenruskige

69

• Tallviking

56

• Singha711

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

nej tycker inte alls om windows 8, så det så :crazy:

Då är vi två...iofs så har jag knappt prövat det, men har numera fått lätt MS-allergi, efter jag sett ljuset :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

kan inte ett skit om datorer och deras operativsystem, grejerna ska bara funka. Men man lär sig väl med tiden hur det funkar, hoppas jag

Dela på andra sajter

Det sista man ska kalla dig för S711, det är oneliner, för en sådan är du verkligen inte :wink:

Men onliner då? :crazy:

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

kan inte ett skit om datorer och deras operativsystem, grejerna ska bara funka. Men man lär sig väl med tiden hur det funkar, hoppas jag

Hej Towe,

Du är ett utmärkt exempel på varför jag tror Windows 8 blir ett rejält fiasko...

Sen får Singha711 protestera bäst han kan ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hur bra är Microsoft på att fixa buggar ?

Tallviking och andra fans får gärna svara.

Vi använder Sharepoint på jobbet och vissa funktioner fungerar tydligen inte med 64-bitars operativsystem. ex. XP eller Win7.

Konstigt då bägge är M$ produkter.

Fick då ett tips av en kompis att ta bort s:et i slutet av https så skulle jag få åtkomst som inte gick innan.

Testade det och det gick hur bra som helst.

Står inte s:et för secure ?

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Dela på andra sajter

W8 ser väl ut som W7 förutom appfönstret som man ser på alla reklambilder, inte så mycket ändrat som många verkar tro utan det mesta är förbättrat med fler möjligheter om man vill.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Kanske du skulle fundera på att bli en offliner i stället...

SIngha711, ger iaf bra råd och hjälper till med en hel på MPR, inte bara i denna tråden. Vad ger du Nonki? Mer än bittra oneliners?

Dela på andra sajter

SIngha711, ger iaf bra råd och hjälper till med en hel på MPR, inte bara i denna tråden. Vad ger du Nonki? Mer än bittra oneliners?

Har inte tilltalat dig.

Dela på andra sajter

Hmm, tråden heter "Första POP låten du kommer ihåg".

Nonki

Har du inget ansvar kanske du skulle hålla dig i hobbylokalen..

Kanske du skulle fundera på att bli en offliner i stället...

Är det något som inte stämmer, Nonki?

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Är det något som inte stämmer, Nonki?

//Singha711

Ser du inte det själva?

Om du lägger in en klassisk låt när tråden handlar om poplåtar så är det något som inte stämmer...

Dela på andra sajter

Nej, men jag tilltalar dig.

Då svarar jag dig att eftersom jag har dubbelt så många karma som inlägg så måste jag väl ändå tillföra något här.

Nonki

Dela på andra sajter

Då svarar jag dig att eftersom jag har dubbelt så många karma som inlägg så måste jag väl ändå tillföra något här.

Nonki

Tycker du att du tillför nåt nu? Mer än att vara dryg och bitter?

Dela på andra sajter

Tycker du att du tillför nåt nu? Mer än att vara dryg och bitter?

Jag tillför mina åsikter och det är väl det forumet är till för, bland annat.

Nonki

Dela på andra sajter

Ser du inte det själva?

Om du lägger in en klassisk låt när tråden handlar om poplåtar så är det något som inte stämmer...

Trodde du var mer "flexibelt" än så... :music:

//Singha711

Ändrades av Singha711
Dela på andra sajter

Trodde du var mer "flexibelt" än så... :music:

//Singha711

Tja, flexibel och flexibel.är det poplåtar så är det. Klassisk är ändå raka motsatsen till pop.

Om man inte alls är intresserad av pop och aldrig heller varit det så kan man ju låta bli att svara i denna tråd, dvs vara en offliner.

Tycker jag. Men kanske inte alla. Men jag måste ju få säga vad jag tycker.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Tja, flexibel och flexibel.är det poplåtar så är det. Klassisk är ändå raka motsatsen till pop.

Om man inte alls är intresserad av pop och aldrig heller varit det så kan man ju låta bli att svara i denna tråd, dvs vara en offliner.

MVH Nonki

Lägg av, Nonki,

det kan väl knappast vara där skon klämmer, eller hur?

//Singha711

Dela på andra sajter

Lägg av, Nonki,

det kan väl knappast vara där skon klämmer, eller hur?

//Singha711

Om du tror att jag ljuger när jag skriver ett inlägg så har du totalt misstolkat mig, Singha 711.

Det jag säger menar jag och står jag för. Det kan alla som känner mig intyga. Sanna mina ord!

Nonki

Dela på andra sajter

MVH Nonki

var vänlig sluta med dina inlägg i denna tråd. lite off i denna windows tråd

Dela på andra sajter

var vänlig sluta med dina inlägg i denna tråd. lite off i denna windows tråd

Kan du vänligen säga det till de som attakerar mig också?

Nonki

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...