andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Usch vad ni bråkar, säger det igen. Återställ till en tidpunkt när den fungerade, funkar det efter det så ge fan i att uppdatera något. Start -> All Programs -> Accessories -> System Tools program group. Click on the System Restore program icon. Click Next > on the Restore system files and settings window. Choose the restore point that you want to use. K.I.S.S, if it aint broken dont fix it och hela faderullan! Ja, varför inte. Kostar inte ens tid att göra ett försök Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Ja, vill man så kan man alltid boota datorn via USB. Funkar det så kan man fortsätta med den lösningen om man vill. För mig är det fortast möjligt så länge allt hålls inom rimliga kostnader. Till det kan man även räkna t.ex flyg till Thailand. I dessa avseenden så kan man lugnt konstatera att du snålar in på allt och spenderar din tid så länge saker kostar över 50:-. Du skulle garanterat ta en rutt via Grönland-Kapstaden-Cancun innan du anländer BKK om du hade sparat 100:-. För mig gäller det att fixa skiten fortast möjligt och HDD-ras är inte helt ovanliga, speciellt inte i datorer som släpas runt överallt och HDD temperaturen ligger på 100°C. Nu ska jag fylla på skrivaren med mjukgöringsmedel. Vad yrar du om? Att diskar går sönder och uppför sig underliga i andra datorer säger inte ett skvatt om vad som är felet i Ragsons fall! Förstår du inte att du måste komma med lite mer om du vill bli tagen på allvar? F.ö. konstaterar jag återigen att du, liksom en del andra, gärna skjuter in dig under bälteslinjen när argumenten trutar. Det är inte utan en viss förnöjelse jag kan fastställa att du verkligen inte vet mycket, iaf inte om mig som person. Kanske det är bäst så. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Sådär ja! Jag bytte till ett mjukare papper i skrivaren. Jag brukar nämligen skriva ut dina inlägg och torka mig i röven med dessa. Så nu har jag mjukare kvalitet på pappret. För att du, eller jag för den delen, ska kunna ge Ragson någon hjälp så bör vi veta om han har externt ljudkort de gånger när han gör sina backingtrack, vilken mjukvara han använder o.s.v. Själv tippar jag på HDD problem. Har han en lös 2,5" så kan han prova med det. Annars kanske han kan gå in i registret och köra loss, vad vet jag? Du kan helt säkert mer än mig om datorer. Men jag tror att du som "expert" letar efter lite för avancerade lösningar till och från. Vad kan en HDD-koll kosta i Pattis? För min del är tid, rackel och besvär något jag undviker. Saker ska fungera och jag har inte råd att saker inte fungerar när dessa saker SKA fungera. Tweeka och hålla på tar tid. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Vad yrar du om? Att diskar går sönder och uppför sig underliga i andra datorer säger inte ett skvatt om vad som är felet i Ragsons fall! Förstår du inte att du måste komma med lite mer om du vill bli tagen på allvar? F.ö. konstaterar jag återigen att du, liksom en del andra, gärna skjuter in dig under bälteslinjen när argumenten trutar. Det är inte utan en viss förnöjelse jag kan fastställa att du verkligen inte vet mycket, iaf inte om mig som person. Kanske det är bäst så. //Singha711 Jag vet lika lite som du vad felet är med Ragsons dator.eller DU vet lika lite som jag vad som är felet med Ragsons dator. Bästa för Ragsons del är väl att fixa allt smidigast möjligt. Hittills tycker jag att Wwax's förslag om "system restore" är bäst. Att sitta och analysera allt i detalj är tydligen din grej. Det är dock inte alltid den snabbaste och enklaste lösningen. Om mina länkarmsbussningar är slut på bilen så är jag inte intresserad av att veta vad biltillverkaren gjorde för designfel. Jag vill bara få bussningarna utbytta eller fixade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Jag vet lika lite som du vad felet är med Ragsons dator.eller DU vet lika lite som jag vad som är felet med Ragsons dator. Bästa för Ragsons del är väl att fixa allt smidigast möjligt. Hittills tycker jag att Wwax's förslag om "system restore" är bäst. Att sitta och analysera allt i detalj är tydligen din grej. Det är dock inte alltid den snabbaste och enklaste lösningen. Om mina länkarmsbussningar är slut på bilen så är jag inte intresserad av att veta vad biltillverkaren gjorde för designfel. Jag vill bara få bussningarna utbytta eller fixade. Håll dig till bilar, är du snäll! Orkar inte längre tjafsa med en "expert på allt" med tillhörande begränsad eller obefintlig erfarenhet men oändlig energi att sabotera och förstöra varenda seriös tråd. Skriv gärna så många dumma inlägg du vill. Du får gärna ha sista ordet eftersom jag kommer inte längre att svara på ditt oftast ogenomtänkta nonsens. I gengäld ber jag dig att helst avstå framöver från att kommentera mina inlägg med vedervärdig trams. Det är bäst för alla så! Over and out! //Singha711 Ändrades Augusti 29, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Det var det jag misstänkte. För inte har man lust att "släpa" runt på så viktiga saker och ta med "studion" på gig'en. Egentligen skulle väl nästan en MP3-spelare eller en "iPad" uppfylla syftet om det bara är komp du vill ha med dig. Tyvärr är min akilleshäl att jag kan fan inte komma ihåg texterna på låtar. Har spelat Roadhouse blues och Jonny b good och proud mary flera tusen gånger. men orden bara snurrar runt i huvet, får ingen ordning på't. Så jag använder PCn som "låtpärm" plus BTs också. Annars, självklart skulle en liten Ipod eller nåt sitta klockrent. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 funkar inte system restore skulle jag installera om datorn. 45 - 60 minuter och det sköter sig självt i stort sett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tyvärr är min akilleshäl att jag kan fan inte komma ihåg texterna på låtar. Har spelat Roadhouse blues och Jonny b good och proud mary flera tusen gånger. men orden bara snurrar runt i huvet, får ingen ordning på't. Så jag använder PCn som "låtpärm" plus BTs också. Annars, självklart skulle en liten Ipod eller nåt sitta klockrent. Kör med dubbla surfplattor. En för text och en för BT Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 I det här fallet måste man förmodligen titta lite djupare i hela processen av ljudproduktionen, från källan fram till återgivning. Är det problem med olika MP3-formatvarianter? Används olika kodningsprogram (codec/decodec)? I synnerhet när materialet produceras på en annan maskin med olika uppsättningar av ljudkodningsprogram. Är det säkert att WinAmp-spelaren kan hantera en CuBase-producerad mp3-fil utan översättningar "on the fly"? Är så fallet, hur hanteras buffringen på WinAmp för att möjliggöra realtidsuppspelning (=utan hack). Som jag sa tidigare.den har funkat helt ok utan störningar, hackande... bara tills för 2 veckor sen. Och vad jag vet har jag inte gjort något extra med den. Som att installera nåt prog tex. Det bara satte igång. Jag körde VLC då. Tänkte att kanske winamp är bättre. Men det var ungefär samma sak. Och det är alldells för ofta - varannan låt - för att jag ska tycka att man släta undan det. Som tur är så är dom flesta i publiken fulla eller okunniga för att fatta vad som händer, så det funkar ju på nå vis. Men Jag är inte glad.det är skitjobbigt när man är inne i ett solo och det bara stannar... Kommer ni ihåg reklamen om internet för en massa år sen...hon som vill ha eld på ciggen och hon den andra bara fryser i några sekunder... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Kör med dubbla surfplattor. En för text och en för BT Sent from my analog teleprinter using A4 paper kan det inte räcka med en? Finns dom i 11 tum? android? Kan man köra win word på dom? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) I det här fallet måste man förmodligen titta lite djupare i hela processen av ljudproduktionen, från källan fram till återgivning. Är det problem med olika MP3-formatvarianter? Används olika kodningsprogram (codec/decodec)? I synnerhet när materialet produceras på en annan maskin med olika uppsättningar av ljudkodningsprogram. Är det säkert att WinAmp-spelaren kan hantera en CuBase-producerad mp3-fil utan översättningar "on the fly"? Är så fallet, hur hanteras buffringen på WinAmp för att möjliggöra realtidsuppspelning (=utan hack). Som jag sa tidigare.den har funkat helt ok utan störningar, hackande... bara tills för 2 veckor sen. Och vad jag vet har jag inte gjort något extra med den. Som att installera nåt prog tex. Det bara satte igång. Jag körde VLC då. Tänkte att kanske winamp är bättre. Men det var ungefär samma sak. Och det är alldells för ofta - varannan låt - för att jag ska tycka att man släta undan det. Som tur är så är dom flesta i publiken fulla eller okunniga för att fatta vad som händer, så det funkar ju på nå vis. Men Jag är inte glad.det är skitjobbigt när man är inne i ett solo och det bara stannar... Kommer ni ihåg reklamen om internet för en massa år sen...hon som vill ha eld på ciggen och hon den andra bara fryser i några sekunder... Om det är så att problemet satte plötsligen igång utan att du kan komma på en större förändring, typ installera ett nytt program, då är alltid första steget att helst återställa systemet till en tidpunkt innan du för första gång la märke till konstigheter. Det är, som sagt, inte viktigt att exakt veta varför det blev så utan att problemet elimineras. Använd System Restore som någon (Wwax) beskrev i ett tidigare inlägg. Tänk på att du då kan förlora ändringar som du gjorde därefter. Men i ditt fall verkar de gå att rekonstruera igen. Lycka till! //Singha711 Ändrades Augusti 29, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Som tur är så är dom flesta i publiken fulla eller okunniga för att fatta vad som händer, så det funkar ju på nå vis. Haha, kom att tänka på din slogan "The more you drink the better I sound!" //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 kan det inte räcka med en? Finns dom i 11 tum? android? Kan man köra win word på dom? Det skulle nog räcka med en platta, men då skulle man få switcha mellan att starta BT och Word och då kan det nog bli småstressigt. Alternativet är att du fixar en vanlig MP3-spelare och en surfplatta. Vet inte vilka storlekar dom finns i men det finns en hel del androidplattor. Eftersom du kan ha den på högkant så passar den A4 formatet bättre än en widescreen. Billigast blir nog att fixa datorn. Sedan kanske det dessutom är smidigare med endast en dator. Men funkar det att enkelt switcha mellan Word och spelaren i surfplattan så är den väldigt mycket smidigare. Dock så tror jag inte att plattan är något vidare att jobba på så det får du föra med sin hemdator. Rapportera gärna hur och vad du gör med detta. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Det skulle nog räcka med en platta, men då skulle man få switcha mellan att starta BT och Word och då kan det nog bli småstressigt. Alternativet är att du fixar en vanlig MP3-spelare och en surfplatta. Vet inte vilka storlekar dom finns i men det finns en hel del androidplattor. Eftersom du kan ha den på högkant så passar den A4 formatet bättre än en widescreen. Billigast blir nog att fixa datorn. Sedan kanske det dessutom är smidigare med endast en dator. Men funkar det att enkelt switcha mellan Word och spelaren i surfplattan så är den väldigt mycket smidigare. Dock så tror jag inte att plattan är något vidare att jobba på så det får du föra med sin hemdator. Rapportera gärna hur och vad du gör med detta. Sent from my analog teleprinter using A4 paper På Samsung Galaxy Note 10.1 kan du ha två eller flera fönster öppna bredvid varandra. T ex. textbehandling tex S Note och winamp. Problemet är löst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 På Samsung Galaxy Note 10.1 kan du ha två eller flera fönster öppna bredvid varandra. T ex. textbehandling tex S Note och winamp. Problemet är löst. Då skulle det vara en grymt smidig lösning. Sedan ska det nog inte vara helt omöjligt med ett stativ till plattan. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Då skulle det vara en grymt smidig lösning. Sedan ska det nog inte vara helt omöjligt med ett stativ till plattan. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Smidigt ska det vara! Och stativ har jag redan. Jag bara undrar.som jag har det nu så klickar jag på en html-länk i wordvisaren, då startar mp3an i bakgrunden. Funkar det på en galaxy notepad? eller varför inte? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Haha, kom att tänka på din slogan "The more you drink the better I sound!" //Singha711 ...oj vad den är sann! mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 30, 2013 Dela Inlagd Augusti 30, 2013 Smidigt ska det vara! Och stativ har jag redan. Jag bara undrar.som jag har det nu så klickar jag på en html-länk i wordvisaren, då startar mp3an i bakgrunden. Funkar det på en galaxy notepad? eller varför inte? Det bör nog finnas någon på forumet som har en sådan platta och kan svara å det. Annars finns det säkert många androidforum där man kan få svar. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd September 20, 2013 Dela Inlagd September 20, 2013 Ska bara bumpa lite... Har trimmat windows lite till och nu verkar det funka. Inte ett enda hack på 2 gig. Justerade i avancerade inställningar och provade lite annat där. Så det är windows som strular, HDn är ok. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 20, 2013 Dela Inlagd September 20, 2013 Ska bara bumpa lite... Har trimmat windows lite till och nu verkar det funka. Inte ett enda hack på 2 gig. Justerade i avancerade inställningar och provade lite annat där. Så det är windows som strular, HDn är ok. Skönt att det löste sig. Sent from my analog teleprinter using A4 paper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 22, 2014 Dela Inlagd April 22, 2014 http://www.expressen.se/digital-livsstil/nokia-ska-forsvinna--har-ar-det-nya-namnet/ hej då Nokisoft, sov gott! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Juli 19, 2014 Dela Inlagd Juli 19, 2014 Tallviking har fått sin efterlängtade uppgradering till Win 8.1 självklart skall äkta Windows komma på diskett. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 19, 2014 Dela Inlagd Juli 19, 2014 WhatTheBit_2014-jul-19.jpg Tallviking har fått sin efterlängtade uppgradering till Win 8.1 självklart skall äkta Windows komma på diskett. Va F:n. Dom där passar inte i min floppydisk-station med 8"-disketter ju ! kass ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 20, 2015 Dela Inlagd Januari 20, 2015 Nu har man kört Windows 10 hela kvällen på en nybyggd PC, fasen vad bra det funkar. Allt man saknade i Win 8.1 finns där. Snyggt, smidigt och intuitivt. Grynt nöjd! (än så länge iallafall) http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu