Swift 4X4 Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Finns det några windows 7 experter på MPR? Min lilla laptop som jag använder när jag spelar har börjat haka upp sej. Jag kör med backtracks - förinspelat komp, som karaoke - och mitt i en låt så stannar det nån sekund eller två. Mycket irriterande är det. Har uppdaterat det som körs, och det är inte mkt. Bara win, winamp, och ett dokumentvisarprog. Systemet är nerskalat för bästa resultat. Inget hjälper dock. PCn är 1½ år och har funkat jättebra tills bara 2 veckor sen. nån som har en idé? kör ett program som heter 360 Amigo System, det är gratis för privat bruk. http://www.360amigo.com/ Bet rensar dator, kollar register och fixar det om det behövs,kollar diskar efters skador och kondition, kollar efter skadlig program vara och malvare och tar bort det, allt med en enda klick. Program går genom startup och snabbar uppstart och optimerar minnes hantering så dator blir snabbare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 kör ett program som heter 360 Amigo System, det är gratis för privat bruk. http://www.360amigo.com/ Bet rensar dator, kollar register och fixar det om det behövs,kollar diskar efters skador och kondition, kollar efter skadlig program vara och malvare och tar bort det, allt med en enda klick. Program går genom startup och snabbar uppstart och optimerar minnes hantering så dator blir snabbare. Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... Är det inte bara att gå till någon datorbutik och få den gamla speglad, superenkelt och tar max en timme. Och köp SSD för bövelen medans du ändå byter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Är det inte bara att gå till någon datorbutik och få den gamla speglad, superenkelt och tar max en timme. Och köp SSD för bövelen medans du ändå byter! SSD kostar mer, men är betydligt tåligare (tror jag) än en traditionell HDD när man tänker på slag, stötar och värme. Att den sedan är mkt snabbare kanske inte Ragson har nytta av, men ja, hade jag köpt en hårddisk idag så hade det blivit en SSD. EDIT: Eventuell maslagring kan man köra på extern disk. Ändrades Augusti 29, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... En tafatt tanke är att uppgradera ljudkortets drivrutiner :-/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... Enklaste felsökningsmetoden torde vara att gå tillbaks till en återställningspunkt då du vet det funkade, kackar det fortfarande efter det så är det nog HDD'n. Funkar den så kan man börja kika på uppdateringar, installationer, ev virus etc som gjorts efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... Herregud, Ragge, grips inte av panik! Det finns INGENTING i det som har framkommit hittills att felet (hackandet) skulle kunna bero på en felaktig hårddisk. I synnerhet när du nu har gjort en defrag med tillhörande diskkontroll. När ett ljudprogram "hackar" och datorn f.ö. inte upplevs ha några prestandaproblem, då skulle jag söka felet i första hand i programmets dataorganisation. Programdata (=ljud&instruktioner) kan bli överlagrade när man ändrar sammansättningen av komponenter gång på gång. De flesta program sparar generationer av ändringar och det blir tyngre och tyngre med tiden att "bygga upp" det slutliga resultatet (=ljud&instruktioner) från originalet genom massor av ändringar för att slutligen spelas upp i realtid. När det finns för många "ändringslager" som staplats på varandra i all oändlighet hjälper inte defragmentering av disken utan får då leta efter en programfunktion som "konsoliderar" alla ändringar till ett nytt basoriginal. Om du har ändrat i ditt material gång på gång under årens lopp, då skulle jag börja söka där. Men glöm då inte att ta en backup innan du tillämpar en konsolidering eftersom dessa operationer bruka vara oåterkalleliga. F.ö. visar även den här tråden på en en grundläggande "cybersanning": Alla datorproblem, oavsett orsak, tenderar med tiden att resultera i rekommendationer om hårddiskbyte eller nyformatering av disken. Det är väldigt tragisk eftersom det säkert har gått förlorat mängder av värdefulla dokument och personliga minnen helt i onödan. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Herregud, Ragge, grips inte av panik! Det finns INGENTING i det som har framkommit hittills att felet (hackandet) skulle kunna bero på en felaktig hårddisk. I synnerhet när du nu har gjort en defrag med tillhörande diskkontroll. När ett ljudprogram "hackar" och datorn f.ö. inte upplevs ha några prestandaproblem, då skulle jag söka felet i första hand i programmets dataorganisation. Programdata (=ljud&instruktioner) kan bli överlagrade när man ändrar sammansättningen av komponenter gång på gång. De flesta program sparar generationer av ändringar och det blir tyngre och tyngre med tiden att "bygga upp" det slutliga resultatet (=ljud&instruktioner) från originalet genom massor av ändringar för att slutligen spelas upp i realtid. När det finns för många "ändringslager" som staplats på varandra i all oändlighet hjälper inte defragmentering av disken utan får då leta efter en programfunktion som "konsoliderar" alla ändringar till ett nytt basoriginal. Om du har ändrat i ditt material gång på gång under årens lopp, då skulle jag börja söka där. Men glöm då inte att ta en backup innan du tillämpar en konsolidering eftersom dessa operationer bruka vara oåterkalleliga. F.ö. visar även den här tråden på en en grundläggande "cybersanning": Alla datorproblem, oavsett orsak, tenderar med tiden att resultera i rekommendationer om hårddiskbyte eller nyformatering av disken. Det är väldigt tragisk eftersom det säkert har gått förlorat mängder av värdefulla dokument och personliga minnen helt i onödan. //Singha711 Vad jag förstår så har han det bara mer eller mindre som en stor MP3-spelare som han inte micklar med för mycket. I tillägg så är den väl relativt ny. Är det som du skriver så får jag omvärdera min mening om Windows. Det är t.o.m sämre än jag trodde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Vad jag förstår så har han det bara mer eller mindre som en stor MP3-spelare som han inte micklar med för mycket. I tillägg så är den väl relativt ny. Är det som du skriver så får jag omvärdera min mening om Windows. Det är t.o.m sämre än jag trodde. Är du säker du har förstått vad jag skriver om? Jag skriver om ljudprogram som hanterar backtracks eller "förinspelat komp typ karaoke" som Ragson sjäv beskriver det. Det är knappast en MP3-spelare utan ett sekvenserprogram där man har möjlighet att "bygga upp" ljud genom förinspelade "ljudsekvenser" och mycket mer. Jag antar naturligt vis att Ragson använder sig av ett sådant program för att på ett eller annat sätt "producera" sitt bakgrundsljud. Och det jag skriver har knappast med Windows att göra utan om ofrånkomliga egenskaper i alla sekvenserprogram. De flesta av dessa är ursprungligt skrivna för Apple datorer och har som oftast urusla Windowsversioner som inte förmår att änvända Windows på ett effektivt sätt. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Är du säker du har förstått vad jag skriver om? Jag skriver om ljudprogram som hanterar backtracks eller "förinspelat komp typ karaoke" som Ragson sjäv beskriver det. Det är knappast en MP3-spelare utan ett sekvenserprogram där man har möjlighet att "bygga upp" ljud genom förinspelade "ljudsekvenser" och mycket mer. Jag antar naturligt vis att Ragson använder sig av ett sådant program för att på ett eller annat sätt "producera" sitt bakgrundsljud. Och det jag skriver har knappast med Windows att göra utan om ofrånkomliga egenskaper i alla sekvenserprogram. De flesta av dessa är ursprungligt skrivna för Apple datorer och har som oftast urusla Windowsversioner som inte förmår att änvända Windows på ett effektivt sätt. //Singha711 Jag använder mig av backingtracks. DET ÄR MP3 FILER...som man för övrigt kan spela upp i valfri mediaspelare.. Om han sedan använder datorn som hemmastudio vet jag inte, men jag tror inte det.observera ordet "tror". Sedan så har du rätt i att sysslar man med musik så är Apple både ett billigare och bättre alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Jag använder mig av backingtracks. DET ÄR MP3 FILER...som man för övrigt kan spela upp i valfri mediaspelare.. ... Och vad vet du om "backingtracks" interna organisation, dvs den långa vägen från inspelat ljud till en resultatfil i MP3-format? //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Och vad vet du om "backingtracks" interna organisation, dvs den långa vägen från inspelat ljud till en resultatfil i MP3-format? //Singha711 Oherregud! Han skrev att han laddade ned dom från typ guitarbackingtracks.com. Du laddar ner en helt vanlig låt. Du behöver inga specialgrejer om du vill spela Ingemar Nordströms Saxparty2 på din dator. Hur Ingemar Nordströms orkester gick tillväga när dom spelade in skivan är ointressant om det bara är en MP3-fil som du spelar upp. EDIT: Gör inte saker mer invecklade än det är. Speciellt inte när du inte förstår dig på det. Ändrades Augusti 29, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Tack för tipset! Gjorde en defragmentering men det vart ingen skillnad. Funderar på att byta HDn. Men det blir en massa jobb det... Vahh, e rockarn arbetsskygg? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Finns en del bra på http://www.guitarbackingtrack.com/ men dom flesta gör jag själv. Det blir mp3/128k i slutänden. Inge skoj om HDn är på väg redan. Den är iof använd rätt mkt, men det är ingen hög belastning. Jag pratar om vad Ragson gör och inte om vad andrejsdenruskiga tycker är kul! Kan upplysa dig om att jag har jobbat med datorstödd ljudproduktion redan när du bara kunde producera skit i blöjorna! Nog om detta eftersom mitt ursprungliga inlägg i frågan gällde i första hand att inte stirra sig blind på enbart disken. Och glöm inte att det är inte enbart dina preferenser som står i centrum här utan ett problem som en medlem vill ha hjälp med. //Singha711 Ändrades Augusti 29, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Jag pratar om vad Ragson gör och inte om vad andrejsdenruskiga tycker är kul! Kan upplysa dig om att jag har jobbat med datorstödd ljudproduktion redan när du bara kunde producera skit i blöjorna! Nog om detta eftersom mitt ursprungliga inlägg i frågan gällde i första hand att inte stirra sig blind på enbart disken. Och glöm inte att det är inte enbart dina preferenser som står i centrum här utan ett problem som en medlem vill ha hjälp med. //Singha711 Vänta, jag måste bara gå och byta papper i skrivaren... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Uj vad ni tar i!!! Jag har 2 datorer, den ena är min vardags/alltiallo/studio-dator. Där använder jag ett gammalt cubase-program för att bygga mina backtracks, som jag sedan konverterar till mp3-or. Sen tankar jag över dom i min "gig-pc", som jag använder när jag spelar. Just nu spelas dom upp i winamp, den funkar något bättre än VLC. (tyvärr) På den har jag tagit bort alla autostartsfunktioner, msconfig och i windows. Finns några stycken men dom är få. Har jag den till annat aktiverar jag dom funktioner som behövs, ex wifi. Bara en del BTs jag tycker duger som jag hittat på internet, men dom är ett fåtal. Kanske använder 20 st. Resten är mina egna. Kanske finns någon annan mp3spelare som jobbar ännu enklare? Vill ju att det ska flyta så smidigt som möjligt. Singha, det du pratar om, hur gör man det praktiskt? Ändringslager...kan man gå in och justera det? nollställa? msg Ändrades Augusti 29, 2013 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Winamp,it really whips the llama's ass! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Jag pratar om vad Ragson gör och inte om vad andrejsdenruskiga tycker är kul! Kan upplysa dig om att jag har jobbat med datorstödd ljudproduktion redan när du bara kunde producera skit i blöjorna! Nog om detta eftersom mitt ursprungliga inlägg i frågan gällde i första hand att inte stirra sig blind på enbart disken. Och glöm inte att det är inte enbart dina preferenser som står i centrum här utan ett problem som en medlem vill ha hjälp med. //Singha711 Sådär ja! Jag bytte till ett mjukare papper i skrivaren. Jag brukar nämligen skriva ut dina inlägg och torka mig i röven med dessa. Så nu har jag mjukare kvalitet på pappret. För att du, eller jag för den delen, ska kunna ge Ragson någon hjälp så bör vi veta om han har externt ljudkort de gånger när han gör sina backingtrack, vilken mjukvara han använder o.s.v. Själv tippar jag på HDD problem. Har han en lös 2,5" så kan han prova med det. Annars kanske han kan gå in i registret och köra loss, vad vet jag? Du kan helt säkert mer än mig om datorer. Men jag tror att du som "expert" letar efter lite för avancerade lösningar till och från. Vad kan en HDD-koll kosta i Pattis? För min del är tid, rackel och besvär något jag undviker. Saker ska fungera och jag har inte råd att saker inte fungerar när dessa saker SKA fungera. Tweeka och hålla på tar tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Uj vad ni tar i!!! Jag har 2 datorer, den ena är min vardags/alltiallo/studio-dator. Där använder jag ett gammalt cubase-program för att bygga mina backtracks, som jag sedan konverterar till mp3-or. Sen tankar jag över dom i min "gig-pc", som jag använder när jag spelar. Just nu spelas dom upp i winamp, den funkar något bättre än VLC. (tyvärr) På den har jag tagit bort alla autostartsfunktioner, msconfig och i windows. Finns några stycken men dom är få. Har jag den till annat aktiverar jag dom funktioner som behövs, ex wifi. Bara en del BTs jag tycker duger som jag hittat på internet, men dom är ett fåtal. Kanske använder 20 st. Resten är mina egna. Kanske finns någon annan mp3spelare som jobbar ännu enklare? Vill ju att det ska flyta så smidigt som möjligt. Singha, det du pratar om, hur gör man det praktiskt? Ändringslager...kan man gå in och justera det? nollställa? msg Det var det jag misstänkte. För inte har man lust att "släpa" runt på så viktiga saker och ta med "studion" på gig'en. Egentligen skulle väl nästan en MP3-spelare eller en "iPad" uppfylla syftet om det bara är komp du vill ha med dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 (ändrad) Sådär ja! Jag bytte till ett mjukare papper i skrivaren. Jag brukar nämligen skriva ut dina inlägg och torka mig i röven med dessa. Så nu har jag mjukare kvalitet på pappret. För att du, eller jag för den delen, ska kunna ge Ragson någon hjälp så bör vi veta om han har externt ljudkort de gånger när han gör sina backingtrack, vilken mjukvara han använder o.s.v. Själv tippar jag på HDD problem. Har han en lös 2,5" så kan han prova med det. Annars kanske han kan gå in i registret och köra loss, vad vet jag? Du kan helt säkert mer än mig om datorer. Men jag tror att du som "expert" letar efter lite för avancerade lösningar till och från. Vad kan en HDD-koll kosta i Pattis? För min del är tid, rackel och besvär något jag undviker. Saker ska fungera och jag har inte råd att saker inte fungerar när dessa saker SKA fungera. Tweeka och hålla på tar tid. Ja, så där kan det gå om man inte förfogar om mer kompetens än att i tid och otid och UTAN SOM HELST INDIKATIONER föreslå radikallösningar som diskbyte eller nyformatering. Sluta med det innan du åtminstone har kunnat utesluta mängder med andra orsaker som leder till samma eller liknande symptom. Det är helt enkel inte möjligt att på basis av den hittills successivt framkomna information entydigt ange en felorsak. I det här fallet måste man förmodligen titta lite djupare i hela processen av ljudproduktionen, från källan fram till återgivning. Är det problem med olika MP3-formatvarianter? Används olika kodningsprogram (codec/decodec)? I synnerhet när materialet produceras på en annan maskin med olika uppsättningar av ljudkodningsprogram. Är det säkert att WinAmp-spelaren kan hantera en CuBase-producerad mp3-fil utan översättningar "on the fly"? Är så fallet, hur hanteras buffringen på WinAmp för att möjliggöra realtidsuppspelning (=utan hack). Det är bara några av frågeställningar som först måste utredas och det är logiskt att man först koncentrerar felsökningen till själva användningen innan man kan dra cirklarna lite vidare och börjar söka i allmänna datorfel. I synnerhet när det inte finns några som helst indikationer att det rör sig om ett datorfel. Ragson skriver ju själv att problemet uppenbarar sig enbart när han spelar upp sina backtracks och datorn f.ö. fungerar helt normalt. Det tragiska med den typen av förhastade rekommendationer (dvs. byte av disk) är att det oftast inte i efterhand går att verifiera att disken var den entydiga felorsaken eftersom det inte går att återställa miljön för övrigt. Det är då iaf bättre att först verifiera diskfel/-problem genom att koppla in en extern disk (USB) och spela upp mp3-filen därifrån. Visserligen tillkommer då en ny flaskhals genom en evtl långsam USB-anslutning men om materialet spelas felfri då kanske finns det anledning att titta lite närmare på den gamla disken. Absolut inte annars som då klart indikerar problem med återgivning av ljudfiler istället. Gör detta experiment först innan du evtl förlorar en massa värdefulla data för det brukar bli så när man genomför ett oöverlagt och oorganiserat diskbyte. //Singha711 Ändrades Augusti 29, 2013 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Ja, så där kan det gå om man inte förfogar om mer kompetens än att i tid och otid och UTAN SOM HELST INDIKATIONER föreslå radikallösningar som diskbyte eller nyformatering. Sluta med det innan du åtminstone har kunnat utesluta mängder med andra orsaker som leder till samma eller liknande symptom. Det är helt enkel inte möjligt att på basis av den hittills successivt framkomna information entydigt ange en felorsak. I det här fallet måste man förmodligen titta lite djupare i hela processen av ljudproduktionen, från källan fram till återgivning. Är det problem med olika MP3-formatvarianter? Används olika kodningsprogram (codec/decodec)? I synnerhet när materialet produceras på en annan maskin med olika uppsättningar av ljudkodningsprogram. Är det säkert att WinAmp-spelaren kan hantera en CuBase-producerad mp3-fil utan översättningar "on the fly"? Är så fallet, hur hanteras buffringen på WinAmp för att möjliggöra realtidsuppspelning (=utan hack). Det är bara några av frågeställningar som först måste utredas och det är logiskt att man först koncentrerar felsökningen till själva användningen innan man kan dra cirklarna lite vidare och börjar söka i allmänna datorfel. I synnerhet när det inte finns några som helst indikationer att det rör sig om ett datorfel. Ragson skriver ju själv att problemet uppenbarar sig enbart när han spelar upp sina backtracks och datorn f.ö. fungerar helt normalt. Det tragiska med den typen av förhastade rekommendationer (dvs. byte av disk) är att det oftast inte i efterhand går att verifiera att disken var den entydiga felorsaken eftersom det inte går att återställa miljön för övrigt. Det är då iaf bättre att först verifiera diskfel/-problem genom att koppla in en extern disk (USB) och spela upp mp3-filen därifrån. Visserligen tillkommer då en ny flaskhals genom en evtl långsam USB-anslutning men om materialet spelas felfri då kanske finns det anledning att titta lite närmare på den gamla disken. Absolut inte annars som då klart indikerar problem med återgivning av ljudfiler istället. Gör detta experiment först innan du evtl förlorar en massa värdefulla data för det brukar bli så när man genomför ett oöverlagt och oorganiserat diskbyte. //Singha711 I detta fall ser det ut som att det då är lättare att byta disk till rimliga kostnader. I alla fall om man ser på tidsåtgång och förlorad arbetsinkomst. Hur du värderar din tid vet jag dock inte. Tror själv att ragson mest använder den som "MP3-spelare" och gissar fortfarande på HDD'n som ofta kan vara av bedrövlig kvalitet. Varken du eller jag vet vem som är närmast med sin gissning, men jag antar att det är ett väldigt störande och obehagligt moment för Ragson som han vill avhjälpa fortast möjligt. Med dina lösningar och uteslutningsmetoder så kanske han har datorn och går den dagen BTT får till en MPR-träff i Pattaya. Jag hoppas att Ragson har tid och lust till att felsöka enligt dina tips på MPR. Sedan så tror jag att han använde VLC per idag och inte WinAmp eftersom det fungerade bättre. Nu funkar inget tillräckligt bra. Men en HDD kostar under 500Sek och jag ser inte det som en "drastisk lösning" om man inte har väldigt viktiga saker där. Ett alternativ är att sopa rent disken och ominstallera allt. Det går nog fortre än dina steg för steg lösningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Singha, det du pratar om, hur gör man det praktiskt? Ändringslager...kan man gå in och justera det? nollställa? Jag har visserligen jobbat med CuBase tidigare och har tyvärr inte programmet installerat just nu men har för mig att det finns funktioner som nollställer alla ändringar. Annars brukar det fungera lika bra med att göra en export eller dyl och importera den resulterande export-filen tillbaks igen (med annat namn för att evtl kunna backa om något är fel). Men eftersom du tydligen använder olika datorer för framställning och återgivning av mp3-filer utgår jag från att problemet med ändringslager är utagerat på WinAmp sidan. Däremot återstår frågan och problematiken kring olika codec/decodec på olika maskiner/program. Försök spela upp en cubase-genererad mp3-fil med iTunes istället för att se om det blir skillnad. Jag har nämligen för mig att cubase producerar mp3 i första hand för att spelas i iTunes. Vidare bidrar olika optimeringsåtgärder i CuBase till att resultatet får en enklare och rakare organisation. Det går åt betydligt mera information att lagra alla små avvikelser från "idealet", tex om ljudpunkterna (MIDI) inte sitter exakt i en fördefinierat mönster/takt utan måste lagras som avvikelser från "default". //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Usch vad ni bråkar, säger det igen. Återställ till en tidpunkt när den fungerade, funkar det efter det så ge fan i att uppdatera något. Start -> All Programs -> Accessories -> System Tools program group. Click on the System Restore program icon. Click Next > on the Restore system files and settings window. Choose the restore point that you want to use. K.I.S.S, if it aint broken dont fix it och hela faderullan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 I detta fall ser det ut som att det då är lättare att byta disk till rimliga kostnader. I alla fall om man ser på tidsåtgång och förlorad arbetsinkomst. Hur du värderar din tid vet jag dock inte. Tror själv att ragson mest använder den som "MP3-spelare" och gissar fortfarande på HDD'n som ofta kan vara av bedrövlig kvalitet. Varken du eller jag vet vem som är närmast med sin gissning, men jag antar att det är ett väldigt störande och obehagligt moment för Ragson som han vill avhjälpa fortast möjligt. Med dina lösningar och uteslutningsmetoder så kanske han har datorn och går den dagen BTT får till en MPR-träff i Pattaya. Jag hoppas att Ragson har tid och lust till att felsöka enligt dina tips på MPR. Sedan så tror jag att han använde VLC per idag och inte WinAmp eftersom det fungerade bättre. Nu funkar inget tillräckligt bra. Men en HDD kostar under 500Sek och jag ser inte det som en "drastisk lösning" om man inte har väldigt viktiga saker där. Ett alternativ är att sopa rent disken och ominstallera allt. Det går nog fortre än dina steg för steg lösningar. Kan bara konstatera att du fortsätter att mala på med dina rekommendationer utan någon som helst indikation. Det närmaste du kommer att befatta dig med problematiken eller gör antydan av en ytlig analys är formuleringen som "gissar fortfarande på HDD'n som ofta kan vara av bedrövlig kvalitet". Hur kan du komma fram till det? Inser du inte att du gör större skada än nytta genom att bara höfta ur sig några ogenomtänkta och oinformerade gissningar? Innan jag byter disk på min dator vill jag åtminstone ha några klara indikationer som pekar i den riktningen. Och då har jag jobbat med datorer och därmed mängder med trasiga diskar i mer än 40 år. Och när jag tänker på uttrycket "från askan till elden" då kan jag inte låta bli att tänka på alla stackars människor som har fallit offer för skojare som närmats reflexartat ropar "hårddiskfel" så snart en dator får "hicka" av någon anledning. Skärp dig och acceptera att det i mer än 99% av fallen inte är hårddisken som krånglar om något uppför sig underligt på en dator! Och om det skulle vara fel på hårddisk så går det oftast att verifiera det genom att koppla in en extern USB-disk. Det kan väl inte vara så besvärligt för personalen på TukCom i Pattaya att testa detta först mot en 100-bathare i dricks. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Kan bara konstatera att du fortsätter att mala på med dina rekommendationer utan någon som helst indikation. Det närmaste du kommer att befatta dig med problematiken eller gör antydan av en ytlig analys är formuleringen som "gissar fortfarande på HDD'n som ofta kan vara av bedrövlig kvalitet". Hur kan du komma fram till det? Inser du inte att du gör större skada än nytta genom att bara höfta ur sig några ogenomtänkta och oinformerade gissningar? Innan jag byter disk på min dator vill jag åtminstone ha några klara indikationer som pekar i den riktningen. Och då har jag jobbat med datorer och därmed mängder med trasiga diskar i mer än 40 år. Och när jag tänker på uttrycket "från askan till elden" då kan jag inte låta bli att tänka på alla stackars människor som har fallit offer för skojare som närmats reflexartat ropar "hårddiskfel" så snart en dator får "hicka" av någon anledning. Skärp dig och acceptera att det i mer än 99% av fallen inte är hårddisken som krånglar om något uppför sig underligt på en dator! Och om det skulle vara fel på hårddisk så går det oftast att verifiera det genom att koppla in en extern USB-disk. Det kan väl inte vara så besvärligt för personalen på TukCom i Pattaya att testa detta först mot en 100-bathare i dricks. //Singha711 Ja, vill man så kan man alltid boota datorn via USB. Funkar det så kan man fortsätta med den lösningen om man vill. För mig är det fortast möjligt så länge allt hålls inom rimliga kostnader. Till det kan man även räkna t.ex flyg till Thailand. I dessa avseenden så kan man lugnt konstatera att du snålar in på allt och spenderar din tid så länge saker kostar över 50:-. Du skulle garanterat ta en rutt via Grönland-Kapstaden-Cancun innan du anländer BKK om du hade sparat 100:-. För mig gäller det att fixa skiten fortast möjligt och HDD-ras är inte helt ovanliga, speciellt inte i datorer som släpas runt överallt och HDD temperaturen ligger på 100°C. Nu ska jag fylla på skrivaren med mjukgöringsmedel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu