Tallviking Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Angående det som många påstår att Windows är fullt av virus och "säkerhetshål" http://www.idg.se/2.1085/1.497657/fa-sarbarheter-i-microsofts-program Trots denna fördelning stod Microsofts program ändå bara för 14 procent av sårbarheterna. När det gäller specifika program så var Google Chrome allra värst med 291 sårbarheter följt av Mozilla Firefox med 257 och Apple Itunes med 243 stycken. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 18, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Mars 18, 2013 Angående det som många påstår att Windows är fullt av virus och "säkerhetshål" http://www.idg.se/2.1085/1.497657/fa-sarbarheter-i-microsofts-program Trots denna fördelning stod Microsofts program ändå bara för 14 procent av sårbarheterna. När det gäller specifika program så var Google Chrome allra värst med 291 sårbarheter följt av Mozilla Firefox med 257 och Apple Itunes med 243 stycken. Nu var det väl Windows OS jämfört med OS X jag har avsett när jag skrivit om sådant. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Nu var det väl Windows OS jämfört med OS X jag har avsett när jag skrivit om sådant. Herr Chang har talat. Precis, iTunes är väl inte så viktigt för Apple användare, de kan väl använda ett anonymt gmail konto istället, som alla vettiga människor gör? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Så jävla skönt att slippa ha itunes i datorn numera, värsta sortens virus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Mars 18, 2013 Dela Inlagd Mars 18, 2013 Angående det som många påstår att Windows är fullt av virus och "säkerhetshål" http://www.idg.se/2.1085/1.497657/fa-sarbarheter-i-microsofts-program Trots denna fördelning stod Microsofts program ändå bara för 14 procent av sårbarheterna. När det gäller specifika program så var Google Chrome allra värst med 291 sårbarheter följt av Mozilla Firefox med 257 och Apple Itunes med 243 stycken. Sånt som är negativt för Apple får man ju inte nämna. Visste ni inte det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 14, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 14, 2013 Nordkoreas ledare är upprörd över att brister i Windows 8 fördröjer missiltest: http://www.newyorker.com/online/blogs/borowitzreport/2013/04/north-korean-missile-test-delayed-by-windows-8.html Se där ja, någon nytta blev det med fiaskot Windows 8 Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Reklamen från google på forat den senaste veckan om Samsungs google Chrome laptop, är den nåt att ha eller måste man vara uppkopplad hela tiden för att ha nytta av den? Tror inte att jag kommer att lämna Windows inom nån snar framtid i vilket fall som helst. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Du kan läsa lite här: http://www.idg.se/2.1085/1.500383/chromebook-kommer-till-sverige---uppkopplad-dator-med-chrome-os Grunden är att det är en dator för surf och online. Alla resurser ligger i molntjänsterna den kopplar upp mot Så "offline" blir det inte mycket att ha Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 (ändrad) Du kan läsa lite här: http://www.idg.se/2.1085/1.500383/chromebook-kommer-till-sverige---uppkopplad-dator-med-chrome-os Grunden är att det är en dator för surf och online. Alla resurser ligger i molntjänsterna den kopplar upp mot Så "offline" blir det inte mycket att ha Inget för mej då. Tack för svaret, undrar om Google gått för långt nu? I Löööw Windows, fast det är lite dyrt, om man skall köpa det till en tom dator alltså ... EDIT: nu läste jag länken, vilket jävla skit, betala varje månad för att komma åt sina filer, vilket bara går om man är uppkopplad! hoppas folk fattar det och undviker skiten! MVH Tommy Ändrades April 14, 2013 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Inget för mej då. Tack för svaret, undrar om Google gått för långt nu? I Löööw Windows, fast det är lite dyrt, om man skall köpa det till en tom dator alltså ... EDIT: nu läste jag länken, vilket jävla skit, betala varje månad för att komma åt sina filer, vilket bara går om man är uppkopplad! hoppas folk fattar det och undviker skiten! MVH Tommy Känns mer motiverat att ha en riktig laptop/PC hemma isåfall och en pekplatta för resor Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Inget för mej då. Tack för svaret, undrar om Google gått för långt nu? I Löööw Windows, fast det är lite dyrt, om man skall köpa det till en tom dator alltså ... EDIT: nu läste jag länken, vilket jävla skit, betala varje månad för att komma åt sina filer, vilket bara går om man är uppkopplad! hoppas folk fattar det och undviker skiten! MVH Tommy Ja, undrar om det står i det finstilta att Google äger dina dokument? "Molnet" är ok till lagring av oviktiga saker. Viktiga saker ser jag till att lagra lokalt eller på extern HD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 15, 2013 Dela Inlagd April 15, 2013 Ja, undrar om det står i det finstilta att Google äger dina dokument? "Molnet" är ok till lagring av oviktiga saker. Viktiga saker ser jag till att lagra lokalt eller på extern HD. Jag undrar om jag är den enda som kan se mina filer i någon molntjänst, använder inga, inte ens för foton. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Finns det några windows 7 experter på MPR? Min lilla laptop som jag använder när jag spelar har börjat haka upp sej. Jag kör med backtracks - förinspelat komp, som karaoke - och mitt i en låt så stannar det nån sekund eller två. Mycket irriterande är det. Har uppdaterat det som körs, och det är inte mkt. Bara win, winamp, och ett dokumentvisarprog. Systemet är nerskalat för bästa resultat. Inget hjälper dock. PCn är 1½ år och har funkat jättebra tills bara 2 veckor sen. nån som har en idé? mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 (ändrad) Finns det några windows 7 experter på MPR? Min lilla laptop som jag använder när jag spelar har börjat haka upp sej. Jag kör med backtracks - förinspelat komp, som karaoke - och mitt i en låt så stannar det nån sekund eller två. Mycket irriterande är det. Har uppdaterat det som körs, och det är inte mkt. Bara win, winamp, och ett dokumentvisarprog. Systemet är nerskalat för bästa resultat. Inget hjälper dock. PCn är 1½ år och har funkat jättebra tills bara 2 veckor sen. nån som har en idé? Ta back-up. Vid så låg belastning och "hackande" så kan det vara hårddisken som är på väg att ryka. Lite OT. Var hämtar du dina backingtracks ifrån. (Svensk karaoke) Själv hittar jag en hel del, fast oftast bara bedrövligt "MIDI-format" Ändrades Augusti 28, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Kör du "ccleaner" med jämna mellanrum för att rensa cachen och tempfiler ETC ? Kan vara att den får lite för mycket att göra i bakgrunden som orsakar hackandet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Tryck ner Control Alt å Del för att starta aktivitetshanteraren för att se CPU användning och Fysiskt minne användning! Det ger en ledtråd till om tex processorn jobbar på tex 100% och minnet kanske på 50% då har den för lite minne helt klart! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Tryck ner Control Alt å Del för att starta aktivitetshanteraren för att se CPU användning och Fysiskt minne användning! Det ger en ledtråd till om tex processorn jobbar på tex 100% och minnet kanske på 50% då har den för lite minne helt klart! Control, Shift och Escape är snabbare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 (ändrad) Ta back-up. Vid så låg belastning och "hackande" så kan det vara hårddisken som är på väg att ryka. Lite OT. Var hämtar du dina backingtracks ifrån. (Svensk karaoke) Själv hittar jag en hel del, fast oftast bara bedrövligt "MIDI-format" Finns en del bra på http://www.guitarbackingtrack.com/ men dom flesta gör jag själv. Det blir mp3/128k i slutänden. Inge skoj om HDn är på väg redan. Den är iof använd rätt mkt, men det är ingen hög belastning. Ändrades Augusti 28, 2013 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Kör du "ccleaner" med jämna mellanrum för att rensa cachen och tempfiler ETC ? Kan vara att den får lite för mycket att göra i bakgrunden som orsakar hackandet Ska prova, tack för tips! Men den har inte mkt att göra. Väldigt få processer igång när jag jobbar med den. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Tryck ner Control Alt å Del för att starta aktivitetshanteraren för att se CPU användning och Fysiskt minne användning! Det ger en ledtråd till om tex processorn jobbar på tex 100% och minnet kanske på 50% då har den för lite minne helt klart! Ingen fara med kraften i den. Det finns så det räcker. Det enda som är igång är win 7, en dokumentvisare och winamp. Det har som sagt funkat förut utan problem. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Finns en del bra på http://www.guitarbackingtrack.com/ men dom flesta gör jag själv. Det blir mp3/128k i slutänden. Inge skoj om HDn är på väg redan. Den är iof använd rätt mkt, men det är ingen hög belastning. Det vanligaste problemen med datorer verkar vara hårddisken tillsammans med defekta RAM-minnen (Mac). Värme kan dessutom vara ett stort problem för hårddisken, och värme har jag hört, ska ni ha gott om i Thailand. Har tankat ner från http://www.guitarbackingtrack.com/ och har hittat en del som är användbart. Att göra backingtracks själv kräver en del tid.och instrument, så jag skippar nog sådant. Fast jag använder det mest som tidsfördriv efter jobbet, så det viktiga är att jag får något att hålla takten till och sedan så blir det inte så tunnt som när man plinkar utan någonting till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Jag gör en defragmentering av C-disken nu. det var ett tag sen, hoppas att det räcker. Här finns en del BTs åsså http://www.guitarvoice.com/Default.aspx Verkar som att dom flesta är samma som den förra. Tar ett tag att gå igenom. Jag är glad att det finns folk som orkar mecka och dela gratis, man bockar och bugar. mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 28, 2013 (ändrad) Jag gör en defragmentering av C-disken nu. det var ett tag sen, hoppas att det räcker. Här finns en del BTs åsså http://www.guitarvoice.com/Default.aspx Verkar som att dom flesta är samma som den förra. Tar ett tag att gå igenom. Jag är glad att det finns folk som orkar mecka och dela gratis, man bockar och bugar. Visst är det generöst att en del gratis delar med sig av andras kompositioner! "Backing tracks cannot be used for commercial purposes without the artist's permission. Please contact the artist management for information about releasing cover versions, etc." Karma... Herr Chang har talat. Ändrades Augusti 28, 2013 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 (ändrad) Visst är det generöst att en del gratis delar med sig av andras kompositioner! "Backing tracks cannot be used for commercial purposes without the artist's permission. Please contact the artist management for information about releasing cover versions, etc." Karma... Herr Chang har talat. Kan han mena att det är snällt att andra medlemmar delar med sig av sina kunskaper. När det gäller att få hjälp med Apples produkter är cash kanske det som krävs front up Ändrades Augusti 28, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 Visst är det generöst att en del gratis delar med sig av andras kompositioner! "Backing tracks cannot be used for commercial purposes without the artist's permission. Please contact the artist management for information about releasing cover versions, etc." Karma... Herr Chang har talat. Du menar som din Gud gjorde och apple gör? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu