Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Windows

Herr Chang

Recommended Posts

Scorpio! Du behöver inte skämmas för att du tydligen är dum i huvudet. Enligt MS så tror jag att de flesta är det. Själv tycker jag att WIN7 var ok. Övriga utgåvor har varit bedrövliga. Så vad gör man. Ordnar till det som var ok i 7:an och skapar skot av allt. Ni hade mig nästan, men sedan kom win8

Nää. jag kanskeär dum i huvudet.

FD chefen som inte finns nu teknade ett avtal med office på en kopiator

Idag och 3 dagar tidigare i veckan så har dom varit här och presenterat sin hårdvara som jag är helt oinresserad av.

Fixa det vi behöver eller bryt kontraktet om ni ínte klarar av att fixa det vi vill.

Jävlar vilken fart det blir på idi*ter då dom inte tror att dom ska få betalt,

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

• Svar 498
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

94

• andrejsdenruskige

69

• Tallviking

56

• Singha711

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg
Själv drar jag mig för att jobba utan dubbla skärmar. Hemma går det bra eftersom det bara är forumtrolleri man fördriver dagarna med.

Nu är det ju så att arbetsmarknaden förändras ganska mycket. För 20 år sedan satt varje person vid sitt eget skrivbord. Och där hade dom sin egen dator och en (eller fler ) bokhylla full med pärmar. 

Idag är det ganska många som inte har ett eget skrivbord. Dom få dagar man är inne på kontoret så får man välja ett "dropdown" skrivbord som är ledigt. Endast ett fåtal av dom anställda har sitt eget skrivbord. Dator bär man med sig. Ev har "dropdown" skrivbordet en större skärm och ett tangentbord/mus för att förbättra ergonomin på den medsläpade bärbara. Likaså är mobilen kopplad till företagsväxeln och den enda telefon man har. Sedan arbetar man ibland på kontoret, ibland hemma, ibland på hotellrum och även ute hos kunder.  

Och i detta liv är ju snacket om dubbla skärmar något som tillhör det förgångna.  Och det är ju därför som försäljningen av stationära datorer minskar stort. Och försäljningen av bärbara i storlek 13-14 tum, vilket gör den bärbara hanterbar, har ökat ganska mycket. 

Sedan är det ju så att tittar man på säkerhetskontrollen på ex landvetter en måndag morgon så är det ganska många som har dessa datorer som då skall plockas upp. Men dessutom vill dom ha sin (oftast privata) surfplatta för när man ligger på soffan på hotellrummet under veckan. Så det är altså 2 burkar som skall ur handbagaget i säkerhetskontrollen. 

Och det är ju här dessa nya bärbara datorer med windows 8 kommer i. Man får en potent dator (med i5-i7 processor) men dessutom en låda som kan användas som surfplatta. Dessutom när man kommer in på kontoret så kopplar man in hdmi och USB kontakterna till skärm/tgb/mus och har en rejält potent maskin.  Och hemma kanske man också har en skärm/tgb/mus om man nu jobbar mycket därifrån.  

Och det är därför jag tror att windows 8 kommer att slå bara det smälter in. Och företagen börjar certifiera dessa maskiner. Dessutom har ju Intel en del kul i pipeline som kommer att förstärka detta.

hf

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Själv har jag testat dom flesta startknapps-program . Och även om jag bara använder startknappen när jag stänger av datorn så OK för dom som vill ha så finns  dom ju.

Jag är just nu mest nöjd med  StartMenu8  http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php   då   liknar funktionen i Windows 7 rakt av. Och inte som vissa andra använder tekniken från XP. 

Sedan är det ju lite kul. Microsoft har ju tagit bort startknappen. Men går man in i MS Store så ligger där ett antal av dom startprogram som finns på marknaden. Ex Classic Start button  och lite annat. Detta visar ju att MS dom tagit bort startknappen för att dom måste rensa så att inte deras support drunknar i gammal skit. Men om någon annan ger användarna tillbaks funktionen så är det OK (och kan alltså laddas ner via MS egen store). Detta är ju inte som vissa andra företag som bara lägger in saker i sin store som dom själva tycker om.  :y16:

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Dela på andra sajter

Kanske inte du.

Men många gör det.

Framför allt tjejerna.

Min sitter ofta med sin lap i knät.

I sängen.

Hälsar pigge01

Min fru tar mig med sig till sängen inge laptop.

Se till att din har inte så tråkig med dig att hon måste ha laptop i sängen.  :crazy:

Dela på andra sajter

Min fru tar mig med sig till sängen inge laptop.

Se till att din har inte så tråkig med dig att hon måste ha laptop i sängen.  :crazy:

Hon går dit på dagtid och i hotellrummen.

Hon hade sin Sony E 16" innan vi träffades.

Hon sitter på terassen med lapen i knät.

Vi träffades via internet.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Den enda direkt fördelen är nog att starttiden minskar med W8

Nackdelen är du måste lära dig lite ny hantering som det innebär och att hitta i W8. Annars är det i grunden ingen skillnad mellan W7 och W8 och köra dubbla system är ingen mening med för normalanvändare

Tack Då blir det inget byte Ny hantering Ush räcker med uppdateringarna här på MP Tack även till Pigge

Offe

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu är det ju så att arbetsmarknaden förändras ganska mycket. För 20 år sedan satt varje person vid sitt eget skrivbord. Och där hade dom sin egen dator och en (eller fler ) bokhylla full med pärmar. 

Idag är det ganska många som inte har ett eget skrivbord. Dom få dagar man är inne på kontoret så får man välja ett "dropdown" skrivbord som är ledigt. Endast ett fåtal av dom anställda har sitt eget skrivbord. Dator bär man med sig. Ev har "dropdown" skrivbordet en större skärm och ett tangentbord/mus för att förbättra ergonomin på den medsläpade bärbara. Likaså är mobilen kopplad till företagsväxeln och den enda telefon man har. Sedan arbetar man ibland på kontoret, ibland hemma, ibland på hotellrum och även ute hos kunder.  

Och i detta liv är ju snacket om dubbla skärmar något som tillhör det förgångna.  Och det är ju därför som försäljningen av stationära datorer minskar stort. Och försäljningen av bärbara i storlek 13-14 tum, vilket gör den bärbara hanterbar, har ökat ganska mycket. 

Sedan är det ju så att tittar man på säkerhetskontrollen på ex landvetter en måndag morgon så är det ganska många som har dessa datorer som då skall plockas upp. Men dessutom vill dom ha sin (oftast privata) surfplatta för när man ligger på soffan på hotellrummet under veckan. Så det är altså 2 burkar som skall ur handbagaget i säkerhetskontrollen. 

Och det är ju här dessa nya bärbara datorer med windows 8 kommer i. Man får en potent dator (med i5-i7 processor) men dessutom en låda som kan användas som surfplatta. Dessutom när man kommer in på kontoret så kopplar man in hdmi och USB kontakterna till skärm/tgb/mus och har en rejält potent maskin.  Och hemma kanske man också har en skärm/tgb/mus om man nu jobbar mycket därifrån.  

Och det är därför jag tror att windows 8 kommer att slå bara det smälter in. Och företagen börjar certifiera dessa maskiner. Dessutom har ju Intel en del kul i pipeline som kommer att förstärka detta.

hf

Ett evinnerligt torkande och gnuggande på skärmen.

Hoppas någon nonoteknologi fixar saken.

Dela på andra sajter

Ett evinnerligt torkande och gnuggande på skärmen.

Hoppas någon nonoteknologi fixar saken.

I Norge blir det väl TipEx på skärmen....

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Försök integrera en Apple-burk i ett företags nätverk som tillämpar 2-faktorsautentisering med smartcard via AD:t !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Försök integrera en Apple-burk i ett företags nätverk som tillämpar 2-faktorsautentisering med smartcard via AD:t !

Äh, det gör jag flera gånger varje dag. Minst flera gånger. Om inte fler. :)

Dela på andra sajter

Äh, det gör jag flera gånger varje dag. Minst flera gånger. Om inte fler. :)

Vi är idel öra !!  :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Patetiskt hur vissa snedvridna personer försöker med lögner...

Skrivet från Tim Bar's skithus av en dyngrak applehatare :P

Dela på andra sajter

Patetiskt hur vissa snedvridna personer försöker med lögner...

Skrivet från Tim Bar's skithus av en dyngrak applehatare :P

Hade jag vart där hade jag inte haft varken tid eller lust för MPR...

Frugan håller på och tjatar på mej att jag skall åka till Thailand alldeles ensammen... För att hämta upp Svärmor och dottern "Luuksorn" för entt Sverigebesök när lillan har sommarlov...

Kanske finns tid för en sväng till Tim då?

Hare bra!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Nja, vet inte om jag tar det personligt.

Min mening är fortfarande att dessa hybrider varken är bra datorer eller bra plattor. Och att sedan försöka knöka in ett fullvärdigt OS i en hårdvara som knappt har utrymme känns ännu dummare.

Detta surface-skit suger och det vet ni.

Det lär få en 15 minuters hype, sedan går allt till det vanliga.

Lagret med Surface Pro-enheter tömdes snabbt när surfplattan började säljas på den amerikanska marknaden i helgen.

I lördags släpptes Microsofts surfplatta Surface Pro på den amerikanska marknaden. Det tog bara några timmar innan den var slutsåld, både på nätet och i de fysiska butikerna. Dagen efter fanns versionen med 64 gigabyte lagerutrymme återigen i lager.

Microsoft hävdar att man har missbedömt efterfrågan efter surfplattan och därför skickat ut för få enheter till butikerna. Enligt kommentarer på forumet Reddit hade dock vissa butiker märkligt nog inga enheter alls. Vissa spekulerar i att Microsoft medvetet höll tillbaka på antalet plattor.

Analytikern Stephen Baker på NPD Group tror inte alls på den teorin.

– Man bygger det antal produkter som man tror kommer att sälja. Jag tror verkligen inte att någon återförsäljare skulle låta bli att köpa in Surface Pro bara för att Microsoft ska kunna säga att den har sålt slut. Det finns ingen chans att det skulle hända, menar han.

I USA säljs Surface Pro i Microsofts nätbutik, i företagets 70 egna butiker samt hos kedjorna Staples och Best Buy. Versionen med 64 gigabyte kostar 899 dollar medan den med 128 gigabyte går på 999 dollar. Det motsvarar 5 700 respektive 6 400 kronor.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lagret med Surface Pro-enheter tömdes snabbt när surfplattan började säljas på den amerikanska marknaden i helgen.

I lördags släpptes Microsofts surfplatta Surface Pro på den amerikanska marknaden. Det tog bara några timmar innan den var slutsåld, både på nätet och i de fysiska butikerna. Dagen efter fanns versionen med 64 gigabyte lagerutrymme återigen i lager.

Microsoft hävdar att man har missbedömt efterfrågan efter surfplattan och därför skickat ut för få enheter till butikerna. Enligt kommentarer på forumet Reddit hade dock vissa butiker märkligt nog inga enheter alls. Vissa spekulerar i att Microsoft medvetet höll tillbaka på antalet plattor.

Analytikern Stephen Baker på NPD Group tror inte alls på den teorin.

– Man bygger det antal produkter som man tror kommer att sälja. Jag tror verkligen inte att någon återförsäljare skulle låta bli att köpa in Surface Pro bara för att Microsoft ska kunna säga att den har sålt slut. Det finns ingen chans att det skulle hända, menar han.

I USA säljs Surface Pro i Microsofts nätbutik, i företagets 70 egna butiker samt hos kedjorna Staples och Best Buy. Versionen med 64 gigabyte kostar 899 dollar medan den med 128 gigabyte går på 999 dollar. Det motsvarar 5 700 respektive 6 400 kronor.

Det betyder alltså att inte ens MS tror på sin produkt.

Det har jag full förståelse för.

Dela på andra sajter

Det betyder alltså att inte ens MS tror på sin produkt.

Det har jag full förståelse för.

Och när samma sak hände när en ny iPad släpptes var din förklaring...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nja, iPad såldes i väldigt stora volymer och därav kan det kanske sålt slut.

Dela på andra sajter

Den stora skillnaden är att Apple talar om hur många enheter man sålde. Typ tre miljoner fredag. lördag och söndag vid senaste iPad-lanseringen.

Det är väldigt tyst från Microsoft nu... man säger inte ens hur många man tillverkat. Sanningen är kanske lite pinsam?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Den stora skillnaden är att Apple talar om hur många enheter man sålde vid lanseringen. Typ tre miljoner fredag. lördag och söndag vid senaste iPad-lanseringen.

Det är väldigt tyst från Microsoft nu... man säger inte ens hur många man tillverkat. Sanningen är kanske lite pinsam?

Herr Chang har talat.

Så simpla produkter borde inte vara svåra att tillverka.

Det ligger en ulmerkott begraven här...

Dela på andra sajter

Den stora skillnaden är att Apple talar om hur många enheter man sålde. Typ tre miljoner fredag. lördag och söndag vid senaste iPad-lanseringen.

Herr Chang har talat.

Du får väl ta reda på sanningen om du anser det vara viktigt...

Dela på andra sajter

Du får väl ta reda på sanningen om du anser det vara viktigt...

Åh, du menar att Steve Ballmer berättar för mig om jag frågar?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Åh, du menar att Steve Ballmer berättar för mig om jag frågar?

Herr Chang har talat.

Nä gör som du brukar, hugg en siffra och gissa :_russian:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...