Guest wUThai Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Blabla.. Sekt... Styrd. Ingen egen vilja. Ska man få skiten att fungera med alla program så måste man installerar Windows eller nåt annat OS. Flexibilitet och innovation är som sagt inte apples starkaste sida. Oavsett hur mycket lärjungarna och sekten gapar. Håhåjaja! Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ja. Det vore konstigt om en lösning passar alla Jo, men jag kan inte se dom stora företagens användning för dessa hybrider. Möjligtvis som ett komplement när de anställda inte orkar bära med en laptop och det bara är någon lite presentation som ska göras i PowerPoint i någon avlägsen håla. Själv drar jag mig för att jobba utan dubbla skärmar. Hemma går det bra eftersom det bara är forumtrolleri man fördriver dagarna med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Jo, men jag kan inte se dom stora företagens användning för dessa hybrider. Möjligtvis som ett komplement när de anställda inte orkar bära med en laptop och det bara är någon lite presentation som ska göras i PowerPoint i någon avlägsen håla. Själv drar jag mig för att jobba utan dubbla skärmar. Hemma går det bra eftersom det bara är forumtrolleri man fördriver dagarna med. Tur inte alla har samma åsikter som du för då skulle alla IT-företag utom ett gå i konkurs i princip Verkligheten visar på andra slutsatser än dina som verkar med udda är "normgivande" för branschen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 (ändrad) Tur inte alla har samma åsikter som du för då skulle alla IT-företag utom ett gå i konkurs i princip Hur menar du nu? Är det bara Changens företag som skulle klara sig? Ändrades Februari 8, 2013 av olle123987 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Hur menar du nu? Är det bara Changens företag som skulle klara sig? Ja. Baserat på vad en del säger här har dom alla lösningar på alla IT-problem verkar det som.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Vet vad jag skall använda den till, USB til RJ45, dom finns med drivrutiner till Windows och istället för att chansa med någon annan platta som kör Windows, väljer jag en Surface pro. Alla som skall programmera inbyggda servrar odyl (påplats) kommer att vilja ha en istället för en bärbar. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Tur inte alla har samma åsikter som du för då skulle alla IT-företag utom ett gå i konkurs i princip Verkligheten visar på andra slutsatser än dina som verkar med udda är "normgivande" för branschen Sedan så kan man ju undra hur världen skulle se ut om såna som du existerade i fler än ett exemplar. Skrämmande tanke. För ett och annat småföretag så kan kanske denna hybrid vara ett alternativ. För andra företag så kör jag mer på Singha711's linje. Skärm och tangentbord sitter användaren med. Kraften finns på annat håll. Men till arbete så vet jag inte om jag hade godkänt en så pass liten skärm. Jag har jobbat med Aveva PDMS via VDI. Uppsägningen låg nära till hands. Men för Facebook så duger dina klumpiga surfplattor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Sedan så kan man ju undra hur världen skulle se ut om såna som du existerade i fler än ett exemplar. Skrämmande tanke. För ett och annat småföretag så kan kanske denna hybrid vara ett alternativ. För andra företag så kör jag mer på Singha711's linje. Skärm och tangentbord sitter användaren med. Kraften finns på annat håll. Men till arbete så vet jag inte om jag hade godkänt en så pass liten skärm. Jag har jobbat med Aveva PDMS via VDI. Uppsägningen låg nära till hands. Men för Facebook så duger dina klumpiga surfplattor Du missar den lilla kundgruppen "normala icke-it-användare" Det finns en mycket stor potentiell yrkesgrupp där som gärna byter bärbar eller stationär mot en Surface Pro eller motsvarande från andra leverantörer om dom kan. De flesta företag tittade på Windows RT-plattor när dom kom runt jul och insåg att den inte fyller alla krav i en företagsmiljö för normalanvändare så dom väntar på att W8 Pro-plattorna skall komma på bredden innan dom tar beslut Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Du missar den lilla kundgruppen "normala icke-it-användare" Det finns en mycket stor potentiell yrkesgrupp där som gärna byter bärbar eller stationär mot en Surface Pro eller motsvarande från andra leverantörer om dom kan. De flesta företag tittade på Windows RT-plattor när dom kom runt jul och insåg att den inte fyller alla krav i en företagsmiljö för normalanvändare så dom väntar på att W8 Pro-plattorna skall komma på bredden innan dom tar beslut Präster och struts-uppfödare anser inte jag vara en stor grupp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Präster och struts-uppfödare anser inte jag vara en stor grupp. Nej Apple-predikanter är det tack och lov inte så många här av Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Dagens "pudel" av IDG Surface Pro får upprättelse - mer utrymme än väntat En ny undersökning visar att Surface Pro inte stjäl lika mycket hårddiskutrymme som tidigare rapporter har sagt. Visade sig att en tekniker på MS kollat ledigt utrymme på en förserieplatta med speciell programvara som tog betydligt större utrymme än vad som läggs på serieleverade plattor http://www.idg.se/2.1085/1.491350/surface-pro-far-upprattelse---mer-utrymme-an-vantat Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Präster och struts-uppfödare anser inte jag vara en stor grupp. Präster för applesekten verkar vi ju ha några här, att dom dessutom stoppar huvudet i sanden likt en struts när Win8 och dess potential kommer på tal gör dina ordval smått komiska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 (ändrad) Präster för applesekten verkar vi ju ha några här, att dom dessutom stoppar huvudet i sanden likt en struts när Win8 och dess potential kommer på tal gör dina ordval smått komiska Jag skulle aldrig sticka huvudet i sanden. Där finns det risk att man kommer att se nergrävda hybridplattor med värdelöst OS Ändrades Februari 8, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Jag skulle aldrig sticka huvudet i sanden. Där finns det risk att man kommer att se nergrävda hybridplattor med värdelöst OS Den dagen apple utvecklar ett riktigt OS för touchskärmar kommer det vara annat ljud i skällan. Avundsjukan lyser igenom och det är ett typiskt sektbeteende att ta det så personligt som en del verkar göra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 8, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 8, 2013 Den dagen apple utvecklar ett riktigt OS för touchskärmar kommer det vara annat ljud i skällan. Avundsjukan lyser igenom och det är ett typiskt sektbeteende att ta det så personligt som en del verkar göra Jag hoppas att du inte på allvar tror att Windows 8 är ett bättre touch OS än Apples iOS. Det vore ju direkt skrattretande. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Jag hoppas att du inte på allvar tror att Windows 8 är ett bättre touch OS än Apples iOS. Det vore ju direkt skrattretande. Herr Chang har talat. Hmm, ios är ett skit os som är till för mobiler och ipads. Win8 kan du sätta in i prestandadator och då få touch på köpet. Som tex ASUS zenbook touch eller sätta in i diverse hybrider.. Jag förstår att det svider för sekten att det inte funkar att sätta in ett skitmobil-os i en dator för att hänga med i utvecklingen. Tror nog att sekten jobbar ganska hårt just nu på att få fram ett liknande OS som klarar av det som Win8 gör idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Den dagen apple utvecklar ett riktigt OS för touchskärmar kommer det vara annat ljud i skällan. Avundsjukan lyser igenom och det är ett typiskt sektbeteende att ta det så personligt som en del verkar göra Nja, vet inte om jag tar det personligt. Min mening är fortfarande att dessa hybrider varken är bra datorer eller bra plattor. Och att sedan försöka knöka in ett fullvärdigt OS i en hårdvara som knappt har utrymme känns ännu dummare. Detta surface-skit suger och det vet ni. Det lär få en 15 minuters hype, sedan går allt till det vanliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Det lär få en 15 minuters hype, sedan går allt till det vanliga. Är det när ni kör ner huvudet i sanden igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Nja, vet inte om jag tar det personligt. Min mening är fortfarande att dessa hybrider varken är bra datorer eller bra plattor. Och att sedan försöka knöka in ett fullvärdigt OS i en hårdvara som knappt har utrymme känns ännu dummare. Detta surface-skit suger och det vet ni. Det lär få en 15 minuters hype, sedan går allt till det vanliga. Du kanske ska prova innan du uttalar dig? Sitter just nu och skriver på en hybrid med fullversionen av windows 8. Och den är super. Självklart är det skönare att sitta vid min kontorsdator med stor skärm. Men det har knappast med OS,et att göra. Jag är supernöjd då jag kan köra ALLA program som jag behöver med denna Sony Vaio Duo 11! "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Nja, vet inte om jag tar det personligt. Min mening är fortfarande att dessa hybrider varken är bra datorer eller bra plattor. Och att sedan försöka knöka in ett fullvärdigt OS i en hårdvara som knappt har utrymme känns ännu dummare. Detta surface-skit suger och det vet ni. Det lär få en 15 minuters hype, sedan går allt till det vanliga. Då antar jag antar jag att du tycker att MacBook Air är en skit produkt, eftersom den säljs med samma utrymme, men med något sämre hårdvara än Surface? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Du kanske ska prova innan du uttalar dig? Sitter just nu och skriver på en hybrid med fullversionen av windows 8. Och den är super. Självklart är det skönare att sitta vid min kontorsdator med stor skärm. Men det har knappast med OS,et att göra. Jag är supernöjd då jag kan köra ALLA program som jag behöver med denna Sony Vaio Duo 11! Gillar inte ens att använda iPad annat än till slösurf. Skicka grejen hit så ska jag göra en utvärdering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ummm. Win 8 i all ära... värdelöst i mina ögon. bra operativ säkert, men.. Dom har missat en stor sak. Startknappen på det vanliga skrivbordet, fanns den där och alla kunde köra som vanligt så vore det en killer. Nu vill inga ta i skiten med tång. Jag är MCSE certifierad, "iofs med Win 4" men en certifiering visar bara att du förstår saker. Det tog mig 2 timmar att koppla upp win8 med mitt ex wlan till min dotter. Ett helt idi*tiskt system då det förutsätter att användaren är en idi*t och måste gå dessa vägar för att komma rätt. väntar på win9 eller gå över till linux. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ummm. Win 8 i all ära... värdelöst i mina ögon. bra operativ säkert, men.. Dom har missat en stor sak. Startknappen på det vanliga skrivbordet, fanns den där och alla kunde köra som vanligt så vore det en killer. Nu vill inga ta i skiten med tång. Jag är MCSE certifierad, "iofs med Win 4" men en certifiering visar bara att du förstår saker. Det tog mig 2 timmar att koppla upp win8 med mitt ex wlan till min dotter. Ett helt idi*tiskt system då det förutsätter att användaren är en idi*t och måste gå dessa vägar för att komma rätt. väntar på win9 eller gå över till linux. För er som har svårt att lära er något nytt http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57496506-292/how-to-get-the-start-menu-back-in-windows-8/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ummm. Win 8 i all ära... värdelöst i mina ögon. bra operativ säkert, men.. Dom har missat en stor sak. Startknappen på det vanliga skrivbordet, fanns den där och alla kunde köra som vanligt så vore det en killer. Nu vill inga ta i skiten med tång. Jag är MCSE certifierad, "iofs med Win 4" men en certifiering visar bara att du förstår saker. Det tog mig 2 timmar att koppla upp win8 med mitt ex wlan till min dotter. Ett helt idi*tiskt system då det förutsätter att användaren är en idi*t och måste gå dessa vägar för att komma rätt. väntar på win9 eller gå över till linux. Hoppas du åtminstånde fick installera nya drivrutiner eller hade nått annat problem för det borde inte tagit 2 timmar. Är skeptisk till att det hade tagit mindre tid att göra det i Linux. I skrivbordsläget: Klicka på nätverksikonen -> Välj nätverk -> Ange lösenord. I metroläget: För musen till högersidan -> Klicka på inställningar -> Klicka på nätverksikonen -> Välj nätverk -> Ange lösenord Här är en extremt långsam beskrivning på ovanstånde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 8, 2013 Dela Inlagd Februari 8, 2013 Ummm. Win 8 i all ära... värdelöst i mina ögon. bra operativ säkert, men.. Dom har missat en stor sak. Startknappen på det vanliga skrivbordet, fanns den där och alla kunde köra som vanligt så vore det en killer. Nu vill inga ta i skiten med tång. Jag är MCSE certifierad, "iofs med Win 4" men en certifiering visar bara att du förstår saker. Det tog mig 2 timmar att koppla upp win8 med mitt ex wlan till min dotter. Ett helt idi*tiskt system då det förutsätter att användaren är en idi*t och måste gå dessa vägar för att komma rätt. väntar på win9 eller gå över till linux. Scorpio! Du behöver inte skämmas för att du tydligen är dum i huvudet. Enligt MS så tror jag att de flesta är det. Själv tycker jag att WIN7 var ok. Övriga utgåvor har varit bedrövliga. Så vad gör man. Ordnar till det som var ok i 7:an och skapar skot av allt. Ni hade mig nästan, men sedan kom win8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu