foreverbubbles8 Inlagd December 1, 2012 Dela Inlagd December 1, 2012 När man köper en Windowsdator får man ju oftast en del oönskat på köpet. Till exempel taffliga dekaler på datorns utsida... Intel Inside och liknande... för mig är det obegripligt att de flesta låter dom sitta kvar. Ser det fräckt ut eller? . Herr Chang har talat. Hehe..man kan ju inte anklaga dig för att inte ha humor i alla fall Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd December 1, 2012 Dela Inlagd December 1, 2012 Detta med att försöka få folk att installera deras program verkar ha smittat av sig. I min Windows dator har jag ett program från Apple. (Quick Time). Och när det kommer en ny version så får man upp ett fält som säger att det finns en ny version. (Jättebra). Men i detta fält försöker dom få en att installera annan skit från Apple (Itunes och ICloude) . Som jag aldrig bett om. Även efter man uppdaterat Quick Time kommer den upp en gång till och propsar på skiten. Dessutom installerar den något hj Picture Viewer utan att ha bett om lov i hela taget bara för att jag uppdaterar Quick Time. Ja ja. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 1, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2012 Nu trampade jag visst på en öm tå... Jag kan meddela att alla Apples produkter är helt fria från taffliga stickers och oönskad programvara. Visst går det att ta bort från den plastiga Windowsdator man köpt billigt, men hur många orkar göra det? Jag har egna ögon att se med, och enligt min bedömning gör 90% inget åt eländet. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 25, 2013 Dela Inlagd Januari 25, 2013 Så har man tagit klivet och skaffat sig en Samsung Ativ S http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1398669 och lämnat Android bakom sig... För tillfället iallafall. Windows känns rätt på någotvis, nästan vuxet. Saknar bara en app men den är på betastadiet och på G till Ajphåne så den kommer säkert till WP8 så småningom. http://turfgame.com/ Kanske nyhetens behag men är väldigt nöjd, själva luren i sig är en lagom avvägning mellan kvalité och vikt. Snor lite från det enda omdömet från prisjakt "Lätt, fantastiskt bra skärm, otrolig batteritid, snabb och helt utan lagg". Är less på batteritiden i smartphones men denna lur har ett batteri på 2300 mAh tar upp typ 1/3del av hela telefonen och det lovar gott. Än så länge saknar jag inte widgets då windows "ikoner" är interaktiva och hittar man rätt app så funkar den om inte bättre men nu i början noobar man sig runt, trail and error, dock så var HTC's kombinerade väder och tidswidget outstandig. Är fortfarande kluven till windows8 som OS på datorn.. Utan pekskärm är det fortfarande bara en "förkrångling" av W7. In med en startknapp på "desktopläget" så kanske. Efter att varit Qtek/HTC trogen sen 2004 så har man horat runt senaste ett och ett halv år och testat Iphone4S, hatade den och lämnade tillbaks efter fyra dagar. LG Optimus 2X, jävla skit telefon efter fjärde gången på rep vägrade jag ta tillbaks den, återköp. HTC Sensation, härlig kvalitékänsla men tre gånger på rep sen söp jag bort den, tack och lov.. Totalt feldesignad. Tillbaks till min gamla HTC Desire (med geléböna ROM så klart), världens bästa telefon i mina ögon men hopplöst föråldrad. Lånetelefon Samsung Galaxy S Advanced, funkade men inte mer, tråkig och skar i mitt prylbögshjärta att använda.. Sånna här inlägg kan det bli när man har för mycket tid och är en smula uttråkad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2013 Vi visste ju att Microsoft Surface RT utlovade 32 GB egentligen bara blir 16 GB ledigt då Microsofts OS tar en hel del plats. Nu medger Microsoft att Surface Pro 64 GB egentligen bara har 23 GB ledigt vid leverans. http://news.cnet.com/8301-10805_3-57566423-75/microsoft-surface-pro-software-devours-disk-space/ Gud sig förbarme. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Vi visste ju att Microsoft Surface RT utlovade 32 GB egentligen bara blir 16 GB ledigt då Microsofts OS tar en hel del plats. Nu medger Microsoft att Surface Pro 64 GB egentligen bara har 23 GB ledigt vid leverans. http://news.cnet.com/8301-10805_3-57566423-75/microsoft-surface-pro-software-devours-disk-space/ Gud sig förbarme. Herr Chang har talat. Nu finns det ju plattor som är riktiga PC med vanliga windows 8. Har precis beställt en sådan här. Så får vi se hur bra den är. Suveränt då jag har program för jobbet som bara fungerar i windows. För surf och mail och annat smått och gott som man behöver hålla på med räcker ju Galaxy tab eller Ipad. Men för proffesionell användning så är ju dessa maskiner lite begränsade. Har sett att det äre ett helt gäng liknande maskiner på väg ut på marknaden just nu. Och dessa lär nog kunna vara starka konkurenter till Ipad. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Vi visste ju att Microsoft Surface RT utlovade 32 GB egentligen bara blir 16 GB ledigt då Microsofts OS tar en hel del plats. Nu medger Microsoft att Surface Pro 64 GB egentligen bara har 23 GB ledigt vid leverans. http://news.cnet.com/8301-10805_3-57566423-75/microsoft-surface-pro-software-devours-disk-space/ Gud sig förbarme. Herr Chang har talat. På en Macbook pro med 128 GB är ca 105 Gb ledigt vid leverans d.v.s 23 Gb upptaget av OS, restore partition etc etc Och det ingår rätt mycket programvara förutom OS:et på en Surface. Office 2013 t.ex på en Surface RT Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 30, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 30, 2013 På en Macbook pro med 128 GB är ca 105 Gb ledigt vid leverans d.v.s 23 Gb upptaget av OS, restore partition etc etc Och det ingår rätt mycket programvara förutom OS:et på en Surface. Office 2013 t.ex på en Surface RT Ja, för all del. Men poängen är väl att det är lite missledande att annonsera en 64 GB Surface Pro om man bara får 23 GB ledigt? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Ja, för all del. Men poängen är väl att det är lite missledande att annonsera en 64 GB Surface Pro om man bara får 23 GB ledigt? Herr Chang har talat. Finns det någon tillverkare i världen som annonserar hur mycket som är ledigt ? Alla, inklusive Apple, annonserar ju bara hur stor disken är i datorn och inget annat Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 31, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2013 Finns det någon tillverkare i världen som annonserar hur mycket som är ledigt ? Alla, inklusive Apple, annonserar ju bara hur stor disken är i datorn och inget annat Ja, men de flesta kunder torde utgå från att större delen av kapaciteten är tillgänglig vid köpet. Eller är det helt normalt att Windows snor åt sig 65% ? För övrigt upptar iOS och medföljande program cirka 15% av utrymmet på en 64 GB iPad. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Ja, men de flesta kunder torde utgå från att större delen av kapaciteten är tillgänglig vid köpet. Eller är det helt normalt att Windows snor åt sig 65% ? För övrigt upptar iOS och medföljande program cirka 15% av utrymmet på en 64 GB iPad. Herr Chang har talat. Allt beror ju på hur stort ett OS är kontra hur stor disken är Och Apples och Microsofts förutsättningar för sina OS i pekplattorna skiljer ju sig väldigt åt eftersom IOS t.ex dels är ett litet mobiltelefon-OS instoppat i en platta och dels är väldigt slimmat för att det bara skall stödja en specifik hårdvara Du om någon borde ju inse att Win8 är ett fullvärdigt PC-OS och gjort för att kunna köra på massor av plattformar med allt det medför i omfattning och storlek Stor skillnad i förutsättningarna där. Så säljer men att fullständigt och stort OS i en platta med begränsat lagringsmedia skiljer det sig ganska radikalt mot t.ex en normal PC idag där disken ligger på 500 Gb eller mer och då utgör OS:et verkligen en liten procentandel av disken Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 31, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2013 Allt beror ju på hur stort ett OS är kontra hur stor disken är Och Apples och Microsofts förutsättningar för sina OS i pekplattorna skiljer ju sig väldigt åt eftersom IOS t.ex dels är ett litet mobiltelefon-OS instoppat i en platta och dels är väldigt slimmat för att det bara skall stödja en specifik hårdvara Du om någon borde ju inse att Win8 är ett fullvärdigt PC-OS och gjort för att kunna köra på massor av plattformar med allt det medför i omfattning och storlek Stor skillnad i förutsättningarna där. Så säljer men att fullständigt och stort OS i en platta med begränsat lagringsmedia skiljer det sig ganska radikalt mot t.ex en normal PC idag där disken ligger på 500 Gb eller mer och då utgör OS:et verkligen en liten procentandel av disken Det förändrar ju inte faktum att kunder som tror de får 64 GB med Surface Pro blir blåsta på större delen... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Det förändrar ju inte faktum att kunder som tror de får 64 GB med Surface Pro blir blåsta på större delen... Herr Chang har talat. Om man är så okunnig så man tror att hela disken är tom vid leverans trots massor av funktionalitet är det kanske andra saker som orsakar att dom känner sig "blåsta" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 (ändrad) Sandlådan e igång, va kul,jag har rätt!!! Alltid!!! Men det e klart Mc Dönalds har bättre och goare burgare än Mäx! Ändrades Januari 31, 2013 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Sandlådan e igång, va kul,jag har rätt!!! Alltid!!! Men det e klart Mc Dönalds har bättre och goare burgare än Mäx! Inte bättre än Burger King "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Inte bättre än Burger King Jou he he, dom ok faktiskt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Appropå Windows och dess produkter. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Hpppffff, viste ni att sex och matematik e samma sak? Jo mens man håller på så räknar man minuterna tills man k(t)ömmer! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Chromebook bättre än Windows 8 http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.489329/acer--chromebook-battre-an-windows-8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 31, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2013 Om man är så okunnig så man tror att hela disken är tom vid leverans trots massor av funktionalitet är det kanske andra saker som orsakar att dom känner sig "blåsta" De flesta är nog medvetna om att det vid köp redan finns en del på disken. Men att den är fylld till 65%... lurendrejeri! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 De flesta är nog medvetna om att det vid köp redan finns en del på disken. Men att den är fylld till 65%... lurendrejeri! Herr Chang har talat. Man kan ju sälja med större disk så blir lediga utrymmet större. Apple skulle väl göra det nu med sin iPad med 128 Gb Och till skillnad mot Apples produkter kan man ju stoppa i mer minne om man inte tycker det räcker som följer med från leverans... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 31, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 31, 2013 Man kan ju sälja med större disk så blir lediga utrymmet större. Apple skulle väl göra det nu med sin iPad med 128 Gb Ja, typisk Microsoftlösning. Det är förstås omöjligt att göra Windows mindre... Apples mjukvara tar 14% av disken på en 64 GB iPad. Man kan väl anta att det då blir 7% på en 128 GB iPad. Har du hört talas om iCloud? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Har du hört talas om iCloud? Herr Chang har talat. Jo men det är inget för en som inte är Äpple-fanatiker ju jag kör Skydrive på 125 Gb så jag klarar mig bra Och du har fortfarande inte fattat skillnaden mellan ett mobiltelefon-OS på en platta och ett Full-PC-OS på en platta märker jag.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Januari 31, 2013 Dela Inlagd Januari 31, 2013 Inte bättre än Burger King Hej! Burger king,är jädra nedans härmapor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 1, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Februari 1, 2013 Jo men det är inget för en som inte är Äpple-fanatiker ju jag kör Skydrive på 125 Gb så jag klarar mig bra Och du har fortfarande inte fattat skillnaden mellan ett mobiltelefon-OS på en platta och ett Full-PC-OS på en platta märker jag.. Om du inte hållt en Surface Pro i dina händer tycker jag du ska undvika jämförelser... Du kanske blir besviken när du får en. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu