Tallviking Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 (ändrad) Hur bra är Microsoft på att fixa buggar ? Tallviking och andra fans får gärna svara. Vi använder Sharepoint på jobbet och vissa funktioner fungerar tydligen inte med 64-bitars operativsystem. ex. XP eller Win7. Konstigt då bägge är M$ produkter. Fick då ett tips av en kompis att ta bort s:et i slutet av https så skulle jag få åtkomst som inte gick innan. Testade det och det gick hur bra som helst. Står inte s:et för secure ? Hej Jo s:et pekar på att det är en säker förbindelse och kör man vanligt http är den inte säker längre så bakomliggande felet är någon form av fel på säkerheten som du löser genom att "koppla bort" säkerheten vilket låter väldigt fel i mina öron Bättre försöka lösa bakomliggande felet än att gå runt det på det sättet I övrigt är det svårt att svara på dina övriga frågor med den beskrivningen Microsoft är väl ganska bra på att fixa buggar eller vad man skall kalla det. Problemet dom har är att både dom själva och andra leverantörer av mjukvaror har en oändligt komplex miljö och blandning av produkter, versioner, programvaror etc att få allt att funka i och det skapar i sin tur enormt många "fel" att fixa Ändrades November 23, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 (ändrad) Hur bra är Microsoft på att fixa buggar ? Tallviking och andra fans får gärna svara. Vi använder Sharepoint på jobbet och vissa funktioner fungerar tydligen inte med 64-bitars operativsystem. ex. XP eller Win7. Konstigt då bägge är M$ produkter. Fick då ett tips av en kompis att ta bort s:et i slutet av https så skulle jag få åtkomst som inte gick innan. Testade det och det gick hur bra som helst. Står inte s:et för secure ? Något som fungerar med <http> och inte med <https> har inget med varken 64-bit eller bugg i själva programmet att göra utan med kommunikationen mellan din dator och servern där programmet ligger. Eftersom det fungerar med <http> gissar jag att felet i första hand kan sökas i säkerhetsarrangemanget kring din dator och servern (inloggning, autentisering, klientpolicy, protokoll, portar, router, webbkonfiguration etc etc). Det kan också vara så enkelt att programmerare på servern har helt enkelt ändrat programaccess från <https> till <http> (=protokoll) pga av de många problem som kan uppstå med <https>. Mao tusentals skäl som egentligen inte är relevanta för dig om inte det rör sig om känsliga data med höga säkerhetskrav från din sida. //Singha711 Ändrades November 23, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lostinisaan Inlagd November 23, 2012 Dela Inlagd November 23, 2012 2 bra svar som dock lilla jag inte kan processa ... Det är inte bara min dator utan alla som kör 64-bitars Windows OS på firman och problemet är känt av IT-supporten men de vet inte om de kan åtgärda det. Inget allvarligt nu när jag vet hur man kommer runt det, men det känns fel. Problemet är att jag vill göra filöverföringar och utan "fusket" måste jag ta en fil i taget, kommer jag förbi buggen så kan jag multiselektera filerna och dra in i ett nytt utforskarfönster. När man har några hundra filer varje dag att flytta så är det inte kul med: "klick-klick-klick-klick-klick" multiplicerat med 300. 2 Thessalonikerbrevet 3:10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2012 Microsofts VD Steve Ballmer uttalar sig vid det årliga mötet med aktieägare: "Vi kanske skulle varit lite snabbare med en pekplatta". http://www.reuters.c...E8MS0QF20121128 Nu är det ju så att redan 2001 fick Bill Gates den briljanta iden om en pekplatta. Och Microsoft stångar sig blodiga med att försöka sälja konceptet i många år. 2010 presenterar Apple sin första iPad. En omedelbar succé. Microsoft fattar fortfarande inte vad som hände. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Inte lätt att vara för tidigt ute med en produkt som marknaden inte är redo för Apple seglade in på vågen från andra mindre leverantörer som förberedde marknaden Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2012 Inte lätt att vara för tidigt ute med en produkt som marknaden inte är redo för Apple seglade in på vågen från andra mindre leverantörer som förberedde marknaden Haha... Microsoft misslyckades i nio år att göra en pekplatta som någon ville köpa. Apple lyckades på första försöket. Och Microsoft säljer bara "blygsamma" volymer av Surface RT... inte förvånande. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Tror att Windows problem är att dom är för plottriga och ska ha in så många "finesser" som möjligt bara för att man kan och det kan kanske passa någon. Renare, rakare och snyggare på både utsidan och insidan är nog ett bättre koncept. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2012 Herr Tallviking kanske är intresserad av vem som är kung på pekplattor... speciellt i Kina: http://www.reuters.com/article/2012/11/28/us-china-tablet-market-idUSBRE8AR04K20121128 Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2012 Tror att Windows problem är att dom är för plottriga och ska ha in så många "finesser" som möjligt bara för att man kan och det kan kanske passa någon. Renare, rakare och snyggare på både utsidan och insidan är nog ett bättre koncept. Ja... less is more är väl något av Apples koncept. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 (ändrad) Microsoft misslyckades i nio år att göra en pekplatta som någon ville köpa. Nu var det kanske så att tekniken för dessa skärmar inte fanns när dom började 2001. Även 2004 när jag testade HP's första pekskärm/pekdator så var det alldeles för dålig teknik i skärmarna. Apple lyckades på första försöket. Apple hade utan tvekan en bra timing i detta fall. Dom hade åren tidigare även haft en timing att paketera pekskärmen i IPhone. Och vid dessa 2 tillfällen så hade skärmtillverkarna (Det var ju inte Apple som tog fram skärmarna) fått fram passande skärmar till lagom pris. Men att ex 2007 släppa en IPad hade nog även det haft problem då skärmar i den storleken då var alldeles för dyra. Men en 3,5 skärm hade kommit in i ett OK prisspan vilket då passade i IPhone. Och Microsoft säljer bara "blygsamma" volymer av Surface RT... inte förvånande. Där är jag faktiskt beredd att hålla med. Och jag tror inte särskilt mycket på Windows RT . När beslutet om RT togs var ju Intel lite efter ARM att bygga strömsnåla processorer för plattor. Så därför togs detta beslut. Nu verkar det ligga ganska mycket från Intel i pipline så då tror jag att den riktiga Windows 8 kommer att vara den stora framtiden även i rena plattor. Och en av anledningarna att användare nog föredrar Real Windows 8 är nog att man då slipper sitta i klorna av en Appbutik. hf Ändrades November 29, 2012 av hasseigöteborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 29, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 29, 2012 Nu var det kanske så att tekniken för dessa skärmar inte fanns när dom började 2001. Även 2004 när jag testade HP's första pekskärm/pekdator så var det aldeles för dålig teknik i skärmarna. Apple hade utan tvekan en bra timing i detta fall. Dom hade åren tidigare även haft en timing att paketera pekskärmen i IPhone. Och vid dessa 2 tillfällen så hade skärmtillverkarna (Det var ju inte Apple som tog fram skärmarna) fått fram passande skärmar till lagom pris. Men att ex 2007 släppa en IPad hade nog även det haft problem då skärmar i den storleken då var alldeles för dyra. Men en 3,5 skär hade kommit in i ett OK prisspan vilket då passade i IPhone. Där är jag faktiskt beredd att hålla med. Och jag tror inte särskilt mycket på Windows RT . Nar beslutet om RT togs var ju Intel lite efter ARM att bygga strömsnåla processorer för plattor. Så därför togs detta beslut. Nu verkar det ligga ganska mycket från Intel i pipline så då tror jag att den riktiga Windows 8 kommer att vara den stora framtiden även i rena plattor. Och en av anledningarna att användare nog föredrar Real Windows 8 är nog att man då slipper sitta i klorna av en Appbutik. hf Ja, det blir onekligen intressant att se hur Surface Pro med Intelprocessor säljer. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 (ändrad) Ja, det blir onekligen intressant att se hur Surface Pro med Intelprocessor säljer. Herr Chang har talat. Och alla dom andra mer än dussinet som är på gång från andra leverantörer. Efter det som jag sett så ligger nog MS Surface Pro ganska långt ner på listan av dom jag skulle vilja ha. Utan företag som HP, Asus och Acer och dom andra har mycket roligare saker på gång. hf Ändrades November 29, 2012 av hasseigöteborg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Herr Tallviking kanske är intresserad av vem som är kung på pekplattor... speciellt i Kina: http://www.reuters.c...E8AR04K20121128 Herr Chang har talat. Din enögdhet och frälsning gör sig bara mer och mer tydlig när du gör sådana inlägg Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IngeVidare Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Microsofts VD Steve Ballmer uttalar sig vid det årliga mötet med aktieägare: "Vi kanske skulle varit lite snabbare med en pekplatta". http://www.reuters.c...E8MS0QF20121128 Nu är det ju så att redan 2001 fick Bill Gates den briljanta iden om en pekplatta. Och Microsoft stångar sig blodiga med att försöka sälja konceptet i många år. 2010 presenterar Apple sin första iPad. En omedelbar succé. Microsoft fattar fortfarande inte vad som hände. Herr Chang har talat. Det känns definitivt som att Apple har kopierat!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 Ja... less is more är väl något av Apples koncept. Herr Chang har talat. Inget man kan säga om deras fanatiska fanboys dock... Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 29, 2012 Dela Inlagd November 29, 2012 I Love Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2012 Nu ryktas det om att Microsoft ska göra som Apple vad gäller OS-uppdateringar, dvs ny och billig version cirka en gång om året. Efterföljaren till Windows 8 sägs ha kodnamnet Windows Blue och ska komma i mitten av 2013: http://www.theverge.com/2012/11/28/3693368/windows-blue-update-low-cost Microsoft vill inte kommentera detta rykte. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd November 30, 2012 Dela Inlagd November 30, 2012 Nu ryktas det om att Microsoft ska göra som Apple vad gäller OS-uppdateringar, dvs ny och billig version cirka en gång om året. Efterföljaren till Windows 8 sägs ha kodnamnet Windows Blue och ska komma i mitten av 2013: http://www.theverge.com/2012/11/28/3693368/windows-blue-update-low-cost Microsoft vill inte kommentera detta rykte. Herr Chang har talat. Det kan ju mycket väl bli så med reservation för 7-8 års försening... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2012 När man köper en Windowsdator får man ju oftast en del oönskat på köpet. Till exempel taffliga dekaler på datorns utsida... Intel Inside och liknande... för mig är det obegripligt att de flesta låter dom sitta kvar. Ser det fräckt ut eller? Inte nog med det. I datorn finns också ett antal oönskade program installerade. Som tjatar och tjatar om att man ska köpa riktiga versionen. http://www.technolog...t-os-windows-8/ Hur kan man acceptera detta? Så gör inte Apple... Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd November 30, 2012 Dela Inlagd November 30, 2012 När man köper en Windowsdator får man ju oftast en del oönskat på köpet. Till exempel taffliga dekaler på datorns utsida... Intel Inside och liknande... för mig är det obegripligt att de flesta låter dom sitta kvar. Ser det fräckt ut eller? Inte nog med det. I datorn finns också ett antal oönskade program installerade. Som tjatar och tjatar om att man ska köpa riktiga versionen. http://www.technolog...t-os-windows-8/ Hur kan man acceptera detta? Så gör inte Apple... Herr Chang har talat. Tack vare dessa klisterlappar och program så kan ju priset pressas med flera tusenlappar Och det tar ungefär lika lång tid att rycka bort klisterlapparna + att avinstallera dessa "reklamprogram" som det tog för dig att skriva ditt applevänliga inlägg, hur mycket tjänade du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 30, 2012 Trådstartare Dela Inlagd November 30, 2012 Tack vare dessa klisterlappar och program så kan ju priset pressas med flera tusenlappar Och det tar ungefär lika lång tid att rycka bort klisterlapparna + att avinstallera dessa "reklamprogram" som det tog för dig att skriva ditt applevänliga inlägg, hur mycket tjänade du? Visst... men de flesta gör ju inte det. Vad jag sett är det minst 90% som låter klisterlapparna sitta kvar och sliter sitt hår över alla besvärliga förinstallerade program. Jag betalar gärna några extra tusenlappar för att slippa den skiten. För övrigt erbjuder ju Microsoft tjänsten att rensa datorn... endast $99 för Signature! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd November 30, 2012 Dela Inlagd November 30, 2012 Visst... men de flesta gör ju inte det. Vad jag sett är det minst 90% som låter klisterlapparna sitta kvar och sliter sitt hår över alla besvärliga förinstallerade program. Jag betalar gärna några extra tusenlappar för att slippa den skiten. För övrigt erbjuder ju Microsoft tjänsten att rensa datorn... endast $99 för Signature! Herr Chang har talat. Visst! men Microsoft ger ju iallafall kunden ett val Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd December 1, 2012 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2012 Visst! men Microsoft ger ju iallafall kunden ett val Ja, det kostar att slippa diverse skit. Förstår inte varför folk gnäller om att Apple är dyrare? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd December 1, 2012 Dela Inlagd December 1, 2012 Ja, det kostar att slippa diverse skit. Förstår inte varför folk gnäller om att Apple är dyrare? Herr Chang har talat. För att dom aldrig ägt en Apple produkt och kan inte se fördelarna. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd December 1, 2012 Dela Inlagd December 1, 2012 (ändrad) När man köper en Windowsdator får man ju oftast en del oönskat på köpet. Till exempel taffliga dekaler på datorns utsida... Intel Inside och liknande... för mig är det obegripligt att de flesta låter dom sitta kvar. Ser det fräckt ut eller? Inte nog med det. I datorn finns också ett antal oönskade program installerade. Som tjatar och tjatar om att man ska köpa riktiga versionen. http://www.technolog...t-os-windows-8/ Hur kan man acceptera detta? Så gör inte Apple... Herr Chang har talat. Ja, Herr Chang, så här blir det när bara känner till ett (monopoliserat) sätt att skaffa sig en dator och tillhörande utrustning. Dags att påminna om en grundläggande förutsättning: När man köper en "Windows dator"(?) då köper man i regel inte den från Microsoft eller en hårdstyrd Microsoft underleverantör (jmfr Apple) utan från en fristående tredjepartsleverantör. Det är denne som utrustar datorn med hårdvara och mjukvara, bl.a. Windows, enbart med tanke på de egna affärsintressen. ---> Microsoft har alltså (olikt Apple) i det flesta fall inget att göra med datorns utrustning förutom själva operativsystemet. <--- Det kan inte påminnas oftare för "sekten" att vi (dvs "the rest of the world") lever i en fri marknad med fri prissättning. Att detta resulterar i datorpriser som ligger på sådär hälften av Apple's priser är inget som stör mig. Får jag med en sticker som stör mitt estetiska välbefinnande så kan jag ju alltid ta bort den. Ja, Herr Chang, du har åtminstone en fördel liksom en yngling som förväntansfullt ger sig ut för att upptäcka världen: Det finns då mycket att upptäcka kvar, ta vara på det! //Singha711 Ändrades December 1, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu