Jump to content
IGNORERAD

Prostataproblem


viking39

Recommended Posts

Slänger bara in ett inlägg i diskussionen tog ett PSA test på Soi Bakoau i Pattaya för att det va 2 år sedan jag testad mig senast 800 baht svaret tog ett dygn bra försäkring eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • viking39

    14

  • måne

    6

  • Naam jai

    6

  • jrk

    3

Mest aktiva i denna tråd

Problemet är att prostataproblem inte är ett "glamouröst" problem! Bröstcancer letar man upp genom att klämma på tuttar medans prostataproblem undersöks via att läkaren trycker upp ett finger i rum**an.

Kanske uttrycker mig lite klumpigt nu men jag tycker att man måste ta detta på ett större allvar! Om man nu skall ha en total jämställdhet (vilket jag är för till 100%), så måste prostataproblem undersökas bättre!

Jag tycker inte att du skall ge dig! Kräv ett bättre prov! Tala om för dem att det kommer att bli på deras ansvar om det är allvarligt!

Har inte haft det problemet ännu men jag är skiträdd att/om/när det drabbar mig!

Stå på dig! Ta inte ett nej som ett accepterat svar!

Lycka till, för det skall du ha!

Precis...det skämmiga gör att många går å drar sig för att kontakta vården...har varit på ett flertal läkarbesök å dom är

så proffsiga så det har alltid känts bra.både i sve och i Thailand...och prostatacancern är ju botbar om den upptäcks

itid...så ett eller två PSA prov om året rekommenderas helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slänger bara in ett inlägg i diskussionen tog ett PSA test på Soi Bakoau i Pattaya för att det va 2 år sedan jag testad mig senast 800 baht svaret tog ett dygn bra försäkring eller?

Om det var bra vet bara du...beror ju på vad du hade för värde :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att prostataproblem inte är ett "glamouröst" problem! Bröstcancer letar man upp genom att klämma på tuttar medans prostataproblem undersöks via att läkaren trycker upp ett finger i rum**an.

Kanske uttrycker mig lite klumpigt nu men jag tycker att man måste ta detta på ett större allvar! Om man nu skall ha en total jämställdhet (vilket jag är för till 100%), så måste prostataproblem undersökas bättre!

Jag tycker inte att du skall ge dig! Kräv ett bättre prov! Tala om för dem att det kommer att bli på deras ansvar om det är allvarligt!

Har inte haft det problemet ännu men jag är skiträdd att/om/när det drabbar mig!

Stå på dig! Ta inte ett nej som ett accepterat svar!

Lycka till, för det skall du ha!

Min läkare som är privatläkare har skickat prov på prostatasekretet men dit han skickar det gör dom ingen riktig analys. Svaret var bara att jag inte hade gonoree men de visste jag innan. Man måste få kontakt med någon infektionsavdelning eller nån forskare som är intresserad av det säger han . Han gör så gott han kan men systemet arbetar mot honom suck

Link to comment
Dela på andra sajter

Det håller jag med om. En del har fått för sig att det inte är macho att sitta...

Herr Chang har talat.

Finns väl inget skönare,en dagstidning och en lugn stund :ok:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl inget skönare,en dagstidning och en lugn stund

Korsordet i dagstidningen är inte fel det heller :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Övertro på PSA-tester leder till otroligt många onödiga ingrepp med mycket stora konsekvenser. Läs gärna lite vidimerad medicinsk fakta.

http://www.lakartidn...articleId=13768

Det är alldeles sant men ett mer tillförlitligt test borde inte vara så svårt att utveckla!

Vi lever i 2012 och om bara viljan finns, så finns resultatet, tyvärr finns inte medlen!

Ingreppen är svåra och leder ofta till tråkiga konsekvenser men det finns bra operationsmetoder.

Tyvärr finns inte dessa i hela Sverige! ISthlm finns en metod som gör att man minskar risken för framtida men (läs impotens)!

Varför har inte alla män i Sverige den chansen!!??

Läs gärna mer om detta i Bert Karlssons självbiografi, som inte bara är en fantastiskt rolig läsning men han behandlar även detta ämnet, då han har drabbats av det själv!

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alldeles sant men ett mer tillförlitligt test borde inte vara så svårt att utveckla!

Det är jättesvårt, komplexiteten är så enorm då det närmast kan beskrivas på detta sätt:

"Because prostate cancer isn't just one disease: It's a spectrum of disorders."

Och detta spektrum är enormt! Så vad det är man söker, som kan ge svaret med högre säkerhet, det vet man inte idag. Det är därför PSA-prov är alldeles för osäkra. Finns en internetsida med förståelig svenska som berör problemet.

http://home.swipnet.se/isop/psjukdom.htm

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

lägg ner allt socker o liknande övergå till stenålderskost eller lchf

enl. docent Jan Hammarsten..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det håller jag med om. En del har fått för sig att det inte är macho att sitta...

Herr Chang har talat.

Jag sitter varje gång,mycket skönare.

 

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Oregistrerad

Vart hos urologen i Lund för drygt 10 år sedan.- Han körde upp en kamera genom urinröret och kollade inne i blåsan..pissade blod en vecka efteråt.- Efter det har Petter Niclas vart skuggan av sitt forna jag  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hos urologen i Lund för drygt 10 år sedan.- Han körde upp en kamera genom urinröret och kollade inne i blåsan..pissade blod en vecka efteråt.- Efter det har Petter Niclas vart skuggan av sitt forna jag  :diablo:

Åk dit igen och be dom ta bort kameran så ska du se på fan :-)

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...