Jump to content
IGNORERAD

Prostataproblem


viking39

Recommended Posts

Har haft djävulska problem med prostatan i många år. Inflammation och värk i den :y8:

Här görs inte så mycket mer än lite antibiotika.

Kanske någon som vet om någon bra prostatadoktor i Pattaya eller Bangkok

I vissa länder är det tillåtet med injektioner direkt i prostatan

Vet inte om så är fallet i Thailand

Vill gärna få seriösa tips

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • viking39

    14

  • måne

    6

  • Naam jai

    6

  • jrk

    3

Mest aktiva i denna tråd

Ja lycka till, en fredagskväll så får du råa men hjärtlösa råd, fast inte av mig för jag vet inget om det

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan börja att fråga på Bangkok Pattaya Hospital.

http--www.bangkokpattayahospital.com

Hälsar pigge01

Det ställer är ju känt har varit i Thailand några gånger . Men undrar om någon har erfarenheter och blivit hjälpta med liknande problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade frugan, och vårt bästa tips, just nu, är att kontakta ett sjukhus i Bkk och fråga.

Farsan har liknande problem, men vi har inte tänkt på att kolla om den stundtals överlägsna sjukvården i Thailand kunnat hjälpa, känns dumt nu...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova prostata massage, det lär hjälpa när inget annat hjälper. Det finns en klinik på Theprasit Soi 8 eller om man kommer på 3 Rd så blir det Soi 17, det går inte att missa en stor skylt Prostate Massage.

Googla ämnet så får du reda på hur det går till. Har en bekant som använder sig av den kliniken och menar på att det hjälpt honom.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova prostata massage, det lär hjälpa när inget annat hjälper. Det finns en klinik på Theprasit Soi 8 eller om man kommer på 3 Rd så blir det Soi 17, det går inte att missa en stor skylt Prostate Massage.

Googla ämnet så får du reda på hur det går till. Har en bekant som använder sig av den kliniken och menar på att det hjälpt honom.

Min urolog hör gjorde det när han tog på porstasekretetet det gör ont som satan om den inflammerad

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova prostata massage, det lär hjälpa när inget annat hjälper. Det finns en klinik på Theprasit Soi 8 eller om man kommer på 3 Rd så blir det Soi 17, det går inte att missa en stor skylt Prostate Massage.

Googla ämnet så får du reda på hur det går till. Har en bekant som använder sig av den kliniken och menar på att det hjälpt honom.

Tackar för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

har själv besökt urologen på BKK/Pattaya Hospital bra och väldigt proffsiga...

Vad tar dom betalt ?

Vad gjorde du för undersökningar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tar dom betalt ?

Vad gjorde du för undersökningar ?

Tog biopsi prov "18 st skott" i prostatan pga högt PSA värde...visserligen bara runt 8 i värde men det gick från 1,5 till 8 på bara ett år så det var

ren säkerhetskoll...och bäst av allt så hittade dom inga säkra cancerspår.något över 20,000Bath...efteråt så kändes det att det var värt

varenda satang...nu kollar jag psa 1-2 ggr om året..lycka till ... p.s det var för ca 2 år sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade frugan, och vårt bästa tips, just nu, är att kontakta ett sjukhus i Bkk och fråga.

Farsan har liknande problem, men vi har inte tänkt på att kolla om den stundtals överlägsna sjukvården i Thailand kunnat hjälpa, känns dumt nu...

MVH Tommy

Även min far har problem med detta, men han har fått vad jag förstår utmärkt hjälp av sjukvården i Sverige. Han är 83 år gammal. Och tumören var som tur var godartad.

Lite bekymrande dock att denna typ av problem sägs vara ärftligt...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En satans tragisk utveckling när vi måste börja söka sjukvård utomlands men lycka till.

beror allt på var man befinner sej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft djävulska problem med prostatan i många år. Inflammation och värk i den :y8:

Här görs inte så mycket mer än lite antibiotika.

Kanske någon som vet om någon bra prostatadoktor i Pattaya eller Bangkok

I vissa länder är det tillåtet med injektioner direkt i prostatan

Vet inte om så är fallet i Thailand

Vill gärna få seriösa tips

Hej ... Biopsi prov i Sverige endast 270:- vanlig patientavgift ... Sverige är fantastiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ... Biopsi prov i Sverige endast 270:- vanlig patientavgift ... Sverige är fantastiskt

Om man nu har turen att få en sån

Har haft mina problem i 5 år nu och ännu inte haft turen att få en sån

Kanske dax för nåt tävvlingsprogram

Vem vill ha kvalificerad sjukvår haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett finger i stjärten brukar vara avskräckande nog för att inte uppsöka doktor. Det är väl bara att hålla sig nära en urinoar eller använda blöja så är problemet provisoriskt löst.

Märks att du aldrig haft prostataproblem Får väl hoppas att du får det . Om du tror att de hjälper mot sprängvärk att va nära en urinoar eller ha blöja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blöja kan ju vara lite överdrivet då det kan ge uppskov till hemorrojder. Dessutom sätter sig det gärna på humöret har jag hört.

De garanterar jag att det gör man blir helt nerkörd i skoskaften. De blossade upp värre än någonin före jul förra året fick ställa in resan tull Thailand då :-(

Vet inte om jag vågar boka i år igen

Link to comment
Dela på andra sajter

De garanterar jag att det gör man blir helt nerkörd i skoskaften. De blossade upp värre än någonin före jul förra året fick ställa in resan tull Thailand då :-(

Vet inte om jag vågar boka i år igen

med läkarutlåtande från Thailand så går det snabbt att få en akuttid på hemmaplan annars så är det jävligt tröstlöst om man har

oturen och hamna "mellan stolarna"...fördelen med thaisjukhus är ju att det är snabba ryck.men men, det kostar en slant

ofattbart att du inte fått vård i sve med dina problem.ta tag i det bums :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

med läkarutlåtande från Thailand så går det snabbt att få en akuttid på hemmaplan annars så är det jävligt tröstlöst om man har

oturen och hamna "mellan stolarna"...fördelen med thaisjukhus är ju att det är snabba ryck.men men, det kostar en slant

ofattbart att du inte fått vård i sve med dina problem.ta tag i det bums :not_i:

Kan skriva en hel avhandling om mina sjukdomar lider av sömnapne tjatade på doktorn fick ingen hjälp fick till slut en snarkforskare på Ryhov i Jönköping o kalla upp mig Svensk sjukvård är mer som "Sjuk vård " inget fungerar

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att alla män dör i prostacancer, dock hinner ofta ålderskrämpor före. Så det finns inget som säger att PSA-prov skulle förlänga ditt liv. Operation av prostata innebär näst intill med 100 % säkerhet inpotens. Så lev och ha det gott innan du dör!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att alla män dör i prostacancer, dock hinner ofta ålderskrämpor före. Så det finns inget som säger att PSA-prov skulle förlänga ditt liv. Operation av prostata innebär näst intill med 100 % säkerhet inpotens. Så lev och ha det gott innan du dör!

HAR INTE CANCER !!!! Har inflammation det är inte dödligt men plågsamt

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk sjukvård har länge lagt alltför stort fokus på kvinnors problem med bröstcancer. Mammografi och så vidare.

Nu verkar man ha insett att prostatacancer är vanligaste cancern hos män, och börjar agera därefter. Även om det just nu skiljer sig mellan landstingen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som jag sa på ICA idag! ska du köpa rosabandet påse?

Nix!

Jag svarade..

Men när ni behagar ha mustasch och rödabandet insamlingar då kan jag köpa 100 rosa bandet påsar!!!!

Man måste börja någonstans!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

HAR INTE CANCER !!!! Har inflammation det är inte dödligt men plågsamt

Har du förstorad prostata? behöver pinka ofta, och kommer bara liten skvätt, måste gå på toan flera gånger per natt, förstorad prostata orsakar inlammation,om du inte har cancer så kan man göra en så kallad skrapning, sådan operation gör dig inte impotent, jag har gjort det och, rekommenderar , nu sover jag lungt hela natten ,bli undersökt så fort som möjligt om det går göra prostataminskning,vänta inte, inflammationen kräver starka antibiotika mvh simca76
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...