Jump to content
IGNORERAD

Prostataproblem


viking39

Recommended Posts

Om man nu har turen att få en sån

Har haft mina problem i 5 år nu och ännu inte haft turen att få en sån

Kanske dax för nåt tävvlingsprogram

Vem vill ha kvalificerad sjukvår haha

Tur?,,handlar inte om tur,,,har du påtalat att en sån undresökning är din önskan?idag måste man ligga på o va påläst om vilka möjligheter man har,,,vi är halvägs mot appelsjukvård men inte än ditt bästämmande går först..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • viking39

    14

  • måne

    6

  • Naam jai

    6

  • jrk

    3

Mest aktiva i denna tråd

Har du förstorad prostata? behöver pinka ofta, och kommer bara liten skvätt, måste gå på toan flera gånger per natt, förstorad prostata orsakar inlammation,om du inte har cancer så kan man göra en så kallad skrapning, sådan operation gör dig inte impotent, jag har gjort det och, rekommenderar , nu sover jag lungt hela natten ,bli undersökt så fort som möjligt om det går göra prostataminskning,vänta inte, inflammationen kräver starka antibiotika mvh simca76

Den är inte förstorad har knaprat igenom hela fasskatalogen snart men inget hjälper

Link to comment
Dela på andra sajter

Min urolog hör gjorde det när han tog på porstasekretetet det gör ont som satan om den inflammerad

Kan tänka mig att det inte är direkt trevligt utan inflammation.

Pattaya Prostate Massage

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostataproblem är väl en gubbsjukdom som många män drabbas av. Både i Sverige och Thailand.

Och jag har hört att det är ärftligt betingat.

Har själv stora bekymmer med förstorad prostata

Men...

Har sedan ett halvår börjat använda en Thailändsk huskur gjord på örter. Hustruns familj tillverkar en brygd som jag dricker varje kväll.

Ser långsamt en förbättring, med mindre spring på toan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ... Biopsi prov i Sverige endast 270:- vanlig patientavgift ... Sverige är fantastiskt

så... Du betalar inget i skatt då

Skickat från mig

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

så... Du betalar inget i skatt då

Skickat från mig

Kanske inte tillhör tråden.

Klart jag betalar skatt . Det gör jag så gärna för att ha det sociala skyddsnät vi har i Sverige.

Sjukvård , tandvård , skolor m.m. ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu har turen att få en sån

Har haft mina problem i 5 år nu och ännu inte haft turen att få en sån

Kanske dax för nåt tävvlingsprogram

Vem vill ha kvalificerad sjukvår haha

Du har ju vårdgarantin i Sverige.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För vissa långt i från alla. :thumbsup:

Ha det bra jrk

Det gäller att tjata hål i huvudet på dom,efter 3 månader kan du ju söka hjälp över hela Sverige.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att tjata hål i huvudet på dom,efter 3 månader kan du ju söka hjälp över hela Sverige.

Kan man inte borra hål i stället eller blir dom förbannade? :y15:

Trevlig efter middag.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte tillhör tråden.

Klart jag betalar skatt . Det gör jag så gärna för att ha det sociala skyddsnät vi har i Sverige.

Sjukvård , tandvård , skolor m.m. ....

ja men då betalade du ju inte 270 kr du betalar ju skatt för sjukvården med skattepengar så den notan är nog mycket högre

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick faktisk i veckan inbjudan till provtagningar (gratis) för att se om jag fanns i riskgruppen

för att få prostatacancer. Var nån grej dom hadde på Karolinska

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men då betalade du ju inte 270 kr du betalar ju skatt för sjukvården med skattepengar så den notan är nog mycket högre

Vill du diskutera skatt kan du starta en ny tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostatainflamation är inte att leka med! Man får den oftast för att man blivit kall i grenen och den blir ofta kronisk.

Själv hade jag ont konstant i knappt ett år och det kändes som att det var i ena testickeln. Men det berodde på att dom är sammanknutna med nerver.

Vad man bör göra är att undvika att bli nerkyld. Det kan vara svårt eftersom att sitta på en vanlig plaststol en varm sommardag en stund kyler tillräckligt för att det skall börja göra ont igen. Sitta på trästol innomhus funkar inte heller mer än en kort stund. Kalla stenmöbler i Thailand är katastrof. Men är dom solvarma är det ju skönt förståss.

Gå utan långkalsonger ute länge på vintern: Aja baja!

Det tråkigadte är att även om man sköter sig exemplariskt så sitter värken kvar i flera månader innan den ger sig.

Jag är mycket försiktig för jag vill aldrig få tillbaks den värken igen.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det vore intressant med information om vad man skall och inte skall göra för att undvika problem med prostatan.

Har hört att om man dricker mycket vatten i kombination med att ofta ha utlösning minst fem gånger per vecka skulle vara bra så att genom strömningen av prostatan hålls i gång. Dessa utlösningar skulle man själv ståför för att de skulle vara effektivast. Om inte detta hålls i gång var risken stor för att prostatit och canser. Hur det är med prostata massage vet jag ej men rimligen borde då personer som är bisexuella och homosexuella ha mindre problem. Känsligt ämne jag mins förstagången jag gick till doktorn på grund av ont i nedre delen av magen och efter att han lite lätt tryckt på den utan att jag skrektill sa direkt då får vi lova att kolla prostatan som jag knappt visste var den satt. Blev smått chockad när han och sjuksystern bad mig ligga på sida och draner brallorna. Jag tycker det är konstigt att man inte har mera information om vad som man kan göra för att förebygga detta.

Värme känner jag till och att undvika ner kylning och att man skall stå och pissa för att tömma blåsan helt och aldrig gå omkring och hålla sig. Själv har jag inga problem med prostatan men efter att möt så många med dessa problem mer eller mindre. Skulle det vara intressant att höra vad de som har problem tror att det kan bero på.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det vore intressant med information om vad man skall och inte skall göra för att undvika problem med prostatan.

Har hört att om man dricker mycket vatten i kombination med att ofta ha utlösning minst fem gånger per vecka skulle vara bra så att genom strömningen av prostatan hålls i gång. Dessa utlösningar skulle man själv ståför för att de skulle vara effektivast. Om inte detta hålls i gång var risken stor för att prostatit och canser. Hur det är med prostata massage vet jag ej men rimligen borde då personer som är bisexuella och homosexuella ha mindre problem. Känsligt ämne jag mins förstagången jag gick till doktorn på grund av ont i nedre delen av magen och efter att han lite lätt tryckt på den utan att jag skrektill sa direkt då får vi lova att kolla prostatan som jag knappt visste var den satt. Blev smått chockad när han och sjuksystern bad mig ligga på sida och draner brallorna. Jag tycker det är konstigt att man inte har mera information om vad som man kan göra för att förebygga detta.

Värme känner jag till och att undvika ner kylning och att man skall stå och pissa för att tömma blåsan helt och aldrig gå omkring och hålla sig. Själv har jag inga problem med prostatan men efter att möt så många med dessa problem mer eller mindre. Skulle det vara intressant att höra vad de som har problem tror att det kan bero på.

Sitta för att urinera,ej stå.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitta för att urinera,ej stå.

Det håller jag med om. En del har fått för sig att det inte är macho att sitta...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostataproblem är väl en gubbsjukdom som många män drabbas av. Både i Sverige och Thailand.

Och jag har hört att det är ärftligt betingat.

Har själv stora bekymmer med förstorad prostata

Men...

Har sedan ett halvår börjat använda en Thailändsk huskur gjord på örter. Hustruns familj tillverkar en brygd som jag dricker varje kväll.

Ser långsamt en förbättring, med mindre spring på toan...

Kanske dax o skaffa sig en Thailänds fru :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick faktisk i veckan inbjudan till provtagningar (gratis) för att se om jag fanns i riskgruppen

för att få prostatacancer. Var nån grej dom hadde på Karolinska

Karolinska tänk om man finge tillgång till den vården

Jag bor i en liten håla med en vårdcentral men betalar trots det lika mycket för kvalificerad vård via skattsedeln

Link to comment
Dela på andra sajter

Då lägger vi till detta vilket är bäst sitta eller stå personligen sitter jag alltid när jag pissar pressar trycker ut det jag kan men har lagt till en ny vana när jag ställer mig upp för att spola passar jag även på att pressa en gång till vilket resulterar i några stänk ytterligare. Problemet är att kärringen i huset tycker att det stänks piss över hela toastolen vilket jag har förklarat för henne att så kommer det att vara framöver och det händer väl att man drar ett var med pappret för hus friden. Nu mera har vi separata sov rum vilket har resulterat i att mitt sexliv har blivit betydligt bättre jag draren tarzan när jag känner för det. Tidigare störde man hennes sömn när hela sängen skakade eller man skulle upp och pissa på nätterna Men det händer då och då att man vill prova det gamla vanlig sättet då är det bara att sätta sig vi datorn och arbeta upp den och sedan gå in till kärleken medans bilderna från datorn finns kvar på näthinnan. Men jag tycker att sex med kärleken efter alla dessa år är lite övervärderat så för min del funkar datorn och lite herr träffar på byn bättre just för detta. Med herr träffar menas alibi och en accepterbar ursäkt för oss båda.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Problemet är att prostataproblem inte är ett "glamouröst" problem! Bröstcancer letar man upp genom att klämma på tuttar medans prostataproblem undersöks via att läkaren trycker upp ett finger i rum**an.

Kanske uttrycker mig lite klumpigt nu men jag tycker att man måste ta detta på ett större allvar! Om man nu skall ha en total jämställdhet (vilket jag är för till 100%), så måste prostataproblem undersökas bättre!

Jag tycker inte att du skall ge dig! Kräv ett bättre prov! Tala om för dem att det kommer att bli på deras ansvar om det är allvarligt!

Har inte haft det problemet ännu men jag är skiträdd att/om/när det drabbar mig!

Stå på dig! Ta inte ett nej som ett accepterat svar!

Lycka till, för det skall du ha!

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...