Jump to content
IGNORERAD

livsmedelstillstånd-catering


phitsanulok

Recommended Posts

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • phitsanulok

    10

  • Tack och Hej

    7

  • Issanbonde

    6

  • wavis

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

120 tror jag. ska se om jag hittar dom senaste papprena Tror dom ligger i vagnen och den är ute och drar in deg...

Ändrades av Issanbonde
Link to comment
Dela på andra sajter

det gör den rätt i, får du söka tillstånd för varje kommun du besöker eller har du ett som gäller i hela landet.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ett i din kommun så gäller det hela landet. Men men många besök per år blir det av dessa vitkläda tetimetrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du matvagn så kräver dom att du ska ha en basstation med godkänt kök/disk där du kan tvätta av allt m.m. sen har det kommit nya regler ang. sockervadd och popcorn. Förut så gick de vid sidan men nu krävs det beslut även för detta. Dom jagar oss in i . Försök att förklara för Märta att det som funkar i LOS inte funkar här... Varför då... sen ger man upp LOL. Men att få ett extra rad att man får grilla korv å hamburgare i ett tält bredvid tog exakt 1.15 min sen klart.. myndigheterna är roliga ibland

Ändrades av Issanbonde
Link to comment
Dela på andra sajter

Har allt försökt förklara med varierat resultat, så man behöver i af ett godkänt kök trots vagn, hur ska detta sluta

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, jag avundas dig INTE!

Har själv gått igenom den skärselden en gång och en gång räcker gott i min livstid.

Det var iofs en restaurang med fullständiga rättigheter jag sökte på, du kan inte ana hur mycket papper som skulle ut och hur många myndighetspersoner som skulle dit och inspektera.

Mvh

Amja

PS

Fick alla tillstånd tillslut, men det tog en evighet.

DS

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, jag avundas dig INTE!

Har själv gått igenom den skärselden en gång och en gång räcker gott i min livstid.

Det var iofs en restaurang med fullständiga rättigheter jag sökte på, du kan inte ana hur mycket papper som skulle ut och hur många myndighetspersoner som skulle dit och inspektera.

Mvh

Amja

PS

Fick alla tillstånd tillslut, men det tog en evighet.

DS

Kommunens miljö och hälsa alla instanser.

Länsstyrelsen

Polisen,

Brandkåren

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

visst kräver det mycket jobb, men är det inte så med att starta eget företag ? man måste jobba nästan mer än 8 timmar för att företaget kunna snurra på som det ska. Jag o min fru hade en livsmedel butik i Sundsvall som vi drev den i 3 år, sålde den i sen sommar i år. Min fru kommer ifrån Thailand och jag har inte gått någon högskolan eller utbildningen inom starta eget företag. Har gått ut på vanlig gymnasiet. Men jag lyckas iaf att skrapa fram information. Idag driver vi två matvagn på två olika kommuner här i västerbotten. Ni som säger att det är mycket papperarbete m.m. Varför starta ni firma ? Jag tycker att vi ska vara hjälpsam med att hjälpa folk som vill ha mycket info ang hur man starta " matvagn" hjälper de så mycket som möjligt. Nytt kunskap är alltid svårt att lära in men kunskap är makt när man kan.

Lycka till!

// Jack

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...