Jump to content
IGNORERAD

Thaksin anmäler medlemmar i Demokratpartiet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Berättigade detta att skjuta civila på helt andra platser?

Och skulle några svartklädda män ha kommit till Bangkok överhuvudtaget om inte militären hade satts in mot demokratirörelsens protester?

Sen tycker jag att det är fel att se användandet av militär mot civila i dom rödas fall 2010 som en enskild och unik händelse, det är bara en gång av flera där makthavarna har använt grovt övervåld mot sin befolkning när dessa har protesterat historiskt, jag uttalar mig rent allmännt och räknar in även tidigare fall av militärt överrvåld när hjag uttalar mig kritiskt till detta.

Mvh Isan Lover

Istället för att dra upp andra händelser, kan du inte svara på frågan du får? Detta förfarande har du hållit på med så länge jag har följt debatt trådarna, att inte svara på frågorna!!!!

Förövrigt tycker jag att P3 har en sun inställning till frågan.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • andersbangkok

    12

  • Surin P3

    10

  • Khun Ken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Berättigade detta att skjuta civila på helt andra platser?

Och skulle några svartklädda män ha kommit till Bangkok överhuvudtaget om inte militären hade satts in mot demokratirörelsens protester?

Sen tycker jag att det är fel att se användandet av militär mot civila i dom rödas fall 2010 som en enskild och unik händelse, det är bara en gång av flera där makthavarna har använt grovt övervåld mot sin befolkning när dessa har protesterat historiskt, jag uttalar mig rent allmännt och räknar in även tidigare fall av militärt överrvåld när hjag uttalar mig kritiskt till detta.

Mvh Isan Lover

Vänd på frågan..
Link to comment
Dela på andra sajter

Men frågan var ju varför skjut dom inte rätt.

Men förstår, frågan är väl försvår, för dig ock en del andra.

?????
Link to comment
Dela på andra sajter

Men frågan var ju varför skjut dom inte rätt.

Men förstår, frågan är väl försvår, för dig ock en del andra.

?????

Ja här ligger Fader Fouras i lä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja här ligger Fader Fouras i lä.

Ja. Han har ju frågor som det finns ett svar på till skillnad från dina frågor som ingen ens förstår.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Berättigade detta att skjuta civila på helt andra platser?

Och skulle några svartklädda män ha kommit till Bangkok överhuvudtaget om inte militären hade satts in mot demokratirörelsens protester?

Sen tycker jag att det är fel att se användandet av militär mot civila i dom rödas fall 2010 som en enskild och unik händelse, det är bara en gång av flera där makthavarna har använt grovt övervåld mot sin befolkning när dessa har protesterat historiskt, jag uttalar mig rent allmännt och räknar in även tidigare fall av militärt överrvåld när hjag uttalar mig kritiskt till detta.

Mvh Isan Lover

Nu blir det helt virrigt igen!

Det är väl klart att militären inte sköt på personer på andra platser för att de röda sköt granater från Lumphini Park. Det där är en löjlig argumentation. Varje incident har hanterats individuellt.

Sedan en liten detalj som du missat; de vapenförsedda personerna med koppling till extremisterna UDD, de var i området långt innan militären tvingades skjuta. Din bakvända argumentation att de svartklädda männen var där först EFTER att militären öppnat eld; den är helt fel.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Den man du kallar "privat finansiär" är ju i själva verket landets folkvalde PM och landets genom tiderna populäraste PM, och den man som skulle ha innehaft den posten om inte militärkuppen hade ändrat på detta.

Mvh isan lover

Groda igen. Som du vet så hade Thaksin tagit på sig en roll som han inte hade mandat för när kuppen utlöstes.

Detta har vi diskuterat en mängd gånger och jag har ett minne av att t.o.m du medgivit att så var fallet. Är det fel uppfattat?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Frågan är bara vilken av dom?

Den nuvarande eller den förra?

Och frågan varför ingen av dom sköts av prickskyttarna eller greps när dom promenerade omkrinf fullt beväpnade på dagtid kanske får sitt svar till slut.

Att politiker ifrån Buri Ram skulle kunna vara inblandade låter ju inte helt otroligt i mina öron, speciellt inte eftersom Newin nyligen hoppade av politiken, och Thaksin är helt tvärsäker på att han inte är inblandad och vill driva ärendet rättsligt, det skulle han knappast göra om han själv riskerade att utpekas som ansvarig för dom svart klädda männen.

Blir spännande att få se slutresultatet av detta utspel.

Mvh isan Lover

Snacka om tunn tråd du greppar nu :-)

Du har ju själv sett mängder av bilder på svartklädda personer direkt inblandade med de röda där t.o.m de röda har skyddat dessa personer.

Hur i hela friden kan du få ihop det till att det skulle vara några personer som förra regeringen tagit till sig?

Fundera igenom det här en gång till och se om du själv kan se hur ovanstående stämmer med ditt inlägg.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu fick du vara "tjeck" igen.

Har du googlat inlägget.

Nej, jag har "groggat det" precis som

du verkat gjort dom gånger du hoppat på mig

här i forumet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Berättigade detta att skjuta civila på helt andra platser?

Och skulle några svartklädda män ha kommit till Bangkok överhuvudtaget om inte militären hade satts in mot demokratirörelsens protester?

Sen tycker jag att det är fel att se användandet av militär mot civila i dom rödas fall 2010 som en enskild och unik händelse, det är bara en gång av flera där makthavarna har använt grovt övervåld mot sin befolkning när dessa har protesterat historiskt, jag uttalar mig rent allmännt och räknar in även tidigare fall av militärt överrvåld när hjag uttalar mig kritiskt till detta.

Mvh Isan Lover

Historierevision är ju din specialitet, den 10 April gick UDD/Blackshirts till våldsam attack mot militärens posteringar vid Khok Wua, vid denna tid var det fortfarande polisen som stod för ordningen i Bangkok. De militära posteringar som finns vid Khok Wua är permanenta och alltså inte ditplacerade för redshirts rallyt.

Så frågan borde istället vara, om inte Thaksin velat ha sin massaker hade någon behövt att dö överhuvudtaget?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den man du kallar "privat finansiär" är ju i själva verket landets folkvalde PM och landets genom tiderna populäraste PM, och den man som skulle ha innehaft den posten om inte militärkuppen hade ändrat på detta.

Mvh isan lover

Suck,detta uttalande och många fler ang MIB får en att ta sig för pannan. Jag börjar tro att dina inlägg är till för att hålla igång politikertrådarna för så märkliga inlägg kan väl ingen stå för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förstår inte hur du tänker,man skjuter oskyldiga.

Men så vitt jag begriper, om dom nu skulle skjuta någon så borde det väl vara de svarta inte oskyldiga .

Men det är kanske enkelt att förklara,man skjuter inte på kolleger.

Hej

Att militärer skjuter ijhäl en sköterska i vita kläder med ett stort kors på för att inte misstas för att vara demonstrant eller svartklädd man, en hemlös 15 åring, fotografer och reportrar med västar som markerar att dom tillhör pressen på sig kan väl knappast svartklädda män bära ansvar för, det är naturligtvis dom som siktar på och skjuter dessa som får stå för sina egna beslut och handlingar.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror du på vad Thaksin säger? Tror du på allvar att förra regeringen skulle ligga bakom de svartklädda som uppträdde med de röda helt öppet. Nu skojar du. Jag tror tvärtom att han är rädd att sanningen ska komma fram och är rädd, trots att syrran styr landet. Här har Thaksin gjort en stor missräkning av händelsens förlopp. Han hade räknat med att syrran och co skulle stoppa detta. Och nu har dessutom 16 000 000 000 bath upptäkts i Hong Kong som de vill tysta ner. Ser ut som familjen Shinawatra börjar få stora problem. Vad kommer de att säga i de röda byarna när sanningen börjar sippra ut? Ser ut som om demokraterna för en gångs skull är lite smarta i sin taktik.

Hej

Jah har aldrig trott att demokraterna skulle ha lejt dom svartklädda männen, det vore nog större chans att det hade varit Thaksin, men Newin och poliser ifrån Buri Ram låter inte helt otänkbart alls, han kan mycket väl ha kört sitt eget race här och haft egna planer för hur denna konflikt skulle sluta, denne man har ju som bekant i hans värld ingår ju både våld och mord även i vanliga fall, ser fram emot upplösningen på det här med stor spänning.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men han är dömd för brott och har flera åtal väntande. Han kan inte bli PM som dömd brottsling. Om han skulle vart PM utan kuppen det vet ingen.Tvärtom han kanske suttit inspärrad idag om han fått fortsätta.

Hej

Är inte alls säker på detta, det är Thailand och inte Sverige vi talar om, utan kuppen är jag väldigt tveksam till om han hade dömts till fängelse, förmodligen hade han behandlats ungefär som PAD, ledaren Sondhi som har flera straff på längre tid än Thaksin men ännu inte har suttit av en dag.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är väl ganska klart att MIB skyddas av den nuvarande regeringen, det är ju de som opponerar sig mot att de klarläggs vem de är. Det är ju deras polis som inte "hittar" några bevis eller spår efter dem trots att både HRW och TRCT hittar både bevis och spår värda att följa upp. Det finns en lista på 13 ledande blackshirts som är namngivna och fotoidentifierade, varför sitter inte dessa hos DSI i förhör?

En av dem sköts i templet dit han tagit sin tillflykt mot den överenskommelse som gjorts.

Hej

Varför kom då inte Apishits regering någon vart med dom svartklädda männen om allt är så enkelt och uppenbart?

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hade militären haft någonsomhelst anledning att skjuta överhuvudtaget om inte demonstranterna var beväpnade och sköt på militären först ?

Hej

Ja det kan man i princip fråga sig vid Thailands samtliga historiska massakrer och i ganska många andra sådana situationer jorden runt i mänsklihghetens historia t.ex i Thailand, Burma, Balkan, Syd Afrika, Irak och Kambodja själv är jag väldigt tveksam till att många av dessa var nödvändiga och utan andra alternativ, enligt mig är det nog väldigt få massakrer på civila som inte hade kunnat undvikas om viljan och intresset av det hade funnits hos makthavare och militärer jorden runt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Varför kom då inte Apishits regering någon vart med dom svartklädda männen om allt är så enkelt och uppenbart?

Mvh isan Lover

Därför att de skyddas av höga thakisntrogna militärer och annan inflytelserik elit, en hel del av fotfolket uppehöll ju sig i Kambodja under tiden efter att deras massaker misslyckats. Sen trodde väl Abhisit lite naivt att Redshirts och Thaksin verkligen ville ha försoning och valde att inte satsa allt på att fånga in mördarna, vilket ju Thakisn tackar för idag.

Du ska inte tro att militären i Thailand är en enda stor enig styrka, många har redan sålt sig till Thaksin och ännu fler väntar med att välja sida tills de känner vart vinden blåser. Det finns liksom en anledning till att upproret 2009 hanterades av armé enheter från Khorat och inte av armé enheter baserade i Bangkok. Men det kommer du väl aldrig att förstå...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det kan man i princip fråga sig vid Thailands samtliga historiska massakrer och i ganska många andra sådana situationer jorden runt i mänsklihghetens historia t.ex i Thailand, Burma, Balkan, Syd Afrika, Irak och Kambodja själv är jag väldigt tveksam till att många av dessa var nödvändiga och utan andra alternativ, enligt mig är det nog väldigt få massakrer på civila som inte hade kunnat undvikas om viljan och intresset av det hade funnits hos makthavare och militärer jorden runt.

Mvh isan Lover

Jo men nu var det den här händelsen jag frågade efter din åsikt och den var INTE en kupp så jag väntar fortfarande på ditt svar på min fråga ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...