Jump to content
IGNORERAD

Thaksin anmäler medlemmar i Demokratpartiet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag resonerar på detta sätt:

Om en mindre grupp människor är på väg att utsätta större grupp ofrivilliga och utomstående för fara, så får våld användas.

I detta fall var den mindre gruppen demonstranterna och den större gruppen människorna i Bangkok.

Militären skulle självklart inte skjutit oskyldiga. Utan bara på de med vapen.

Och de beväpnade demonstranterna skulle inte skjutit på någon överhuvudtaget.

Så svaret blir, ja.

Militären i Thailand, måste få använda våld, när våldet skyddar allmänheten.

Oavsett om det är studenter som springer omkring och skjuter skarpt med automatvapen eller om det är sjuksköterskor eller dansande gummor.

Enligt en länk som IL själv lade in här på MPR för några veckor sedan så fanns det klara direktiv till militären att inte öppna eld/ gå i strid med beväpnade redshirts/blackshirts om det fanns risk för att civila=vanliga demonstranter. skulle kunna utsättas för fara.

Så varken Abhisit eller Suthep beordrade någon massaker, det var bara en som beordrade en massaker och han höll sig utanför landet under denna tid...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • andersbangkok

    12

  • Surin P3

    10

  • Khun Ken

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Du tycker tydligen inte att det är ok att militären skjuter på oskyldiga, då blir min följfråga om man ska utreda och straffa dom som ändå skjuter ijhäl eller skottskadar oskyldiga?

Då har vi olika uppfattning i frågan om att använda tungt beväpnad militär mot civila demonstranter, studenter eller andra grupper i samhället, själv tycker jag att Thailands blodiga historia visar att detta helt klart har missbrukats, är både inhumant och olämpligt, och jag hade definitivt föredragit att kravallutrustad polis skulle användas vid demonstrationer även om dessa inte alltid är fredliga.

Mvh isan lover

Rent principiellt...

Om militären får order om att med våld skydda allmänheten, ska de självklart inte utredas.

Så länge de följer order. Så länge landet använder militären till detta när det inte finns andra alternativ.

Och vi har inte alls olika uppfattning om vad militären får göra när det gäller "civila demonstranter, studenter eller andra grupper i samhället", så länge de är obeväpnade.

Vi har dock olika uppfattning vad gäller beväpnade massor. Du tycker kanske de ska få härja fritt, medan jag tycker allmänhetens säkerhet kommer först.

För övrigt så användes väl polisen först i BKK 2010, våldet trappades upp av demonstranterna och militär sattes in.

Inte att föredra i något land, men det måste väl alltid finns en möjlighet för ett land att få använda mer våld än motparten för att skydda allmänheten.

Precis som en polis ska få köra fortare än en som jagas utan att själv straffas för fortkörning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha vågar man sticka ut hakan utan att bli avstängd eller idi*tförklarad.Läste en tråd där någon sa "MPR har blivit". Kan tänka mig att många (sorry om jag har fel) börjar tröttna på den politiska bollkastningen mellan vissa medlemmar på forumet. Alla kan vi väll vara överens om att man inte ska använda våld mot sin medmäniska. Att sen vissa har glömmt det kan inte vi här på forumet råda över samt inte anklaga röd gul vit svart ellet rosa för att bruka våld. Våran åsikt är våran och den skiter dom blankt i. Är Itresserad av att läsa vad MPR Nyheterna skriver men till 80% blir det pajkastning efter 5 inlägg. Har svårt att förstå P3 att när det gäller skitsnack ang. Thaipolitik får man skriva vad som helst... Skrev jag om Bussen vad vissa skriver om thaipolitiker skulle jag kastas ut pronto..Vi kommer ej nu eller aldrig kunna påverka deras politik eller svågeranda så kan vi inte sluta kasta skit på varanndra över nått vi inte rår över... Alla är vi saliga i våran tro men pracka den inte på andra..

Hej då syns om 6 mån då min banning är över

Bonden

Inte blir man bannad för det där inlägget. Varför skulle man det?

Och ser du nåt inlägg som du tycker är opassande, kan du, så som alla andra, anmäla inlägget.

För att citera dig: "Alla är vi saliga i våran tro men pracka den inte på andra."

Så med andra ord... Läs inte de politiska trådarna om du inte gillar dem och för allt i världen, skriv inte i dem om du är ointresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan det finnas någon annan anledning till att MIB fanns på gatorna, gömda bland fredliga demonstranter ÄN att skapa kaos för att tvinga militären att agera .Jag antar att de hoppades att upploppet skulle tvinga fram upplösning av regeringen och i förlängningen ett nyval så småningom..

Det finns heller ingen annan än Thaksin som har den styrkan att våga genomföra detta uppror mot sittande regering.

När vanliga röda medborgare ville lämna demonstrationen så fråntogs de sina pass och i praktiken kidnappades de av de röda för att tvingas stanna kvar för att visa att det var vanligt folk ute på gatorna.

Inget barn eller gumma var skyldiga till den skadegörelse som Thaksins lego soldater drev fram. Soldater och poliser var inte vuxna uppgiften och vem skulle vara det när de när som helst kunde bli skjuten av en MIB eller annan beväpnad röd fotsoldat.

Så vitt jag sett är det ingen härinne som försvarat regeringen eller militärens roll annat än att det finns en viss förståelse när det urartade som det gjorde men Thaksin är den stora skurken i dramat och skall något huvud rulla så är det hans i första hand.

Och självfallet skall de som sköt eller gav order om eldgivning mot oskyldiga civila straffas.

Hej

Jag tycker dom få svartklädda männens insatser överdrivs, visst förekom det några granatattacker runt om i Bangkok 2010, men dom avfyrades inte inifrån själva demonstrationsområdet eller ifrån templet där dom flesta sköts av militären utan bl.a vid Lumpini Park och stationer, så att säga att situationen var sådan att det i princip kunde komma en granat när som helst var som helst är nog en överdrift, dom svartklädda männen har väl utpekats som ansvariga för några av dom, men en del betecknas nog fortfarande som olösta.

Själv tycker jag att Thailands hisoria tydligt visar att militären inte bör få användas mot medborgarna, det slutar oftast med ett sorgligt resultat och det gynnar definitivt inte demokratin i Thailand och inte i andra länder heller som ständigt agerar på detta sätt mot sin befolkning, detta med militär mot civila gäller inte bara Röda demonstranter utan är något som har drabbat andra grupper också det tycker jag historien visar väldigt tydligt,

Om det är kuppen eller Thaksin som ligger bakom att oroligheter utbröt kan man ju tvista om, själv tror jag inte röda hade demonstrerat utan kuppen, möjligtvis PAD och demokraterna, men som sagt nästa gång kan det vara en annan grupp i samhället som armen får i uppdrag att skjuta på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker dom få svartklädda männens insatser överdrivs, visst förekom det några granatattacker runt om i Bangkok 2010, men dom avfyrades inte inifrån själva demonstrationsområdet eller ifrån templet där dom flesta sköts av militären utan bl.a vid Lumpini Park och stationer, så att säga att situationen var sådan att det i princip kunde komma en granat när som helst var som helst är nog en överdrift, dom svartklädda männen har väl utpekats som ansvariga för några av dom, men en del betecknas nog fortfarande som olösta.

Själv tycker jag att Thailands hisoria tydligt visar att militären inte bör få användas mot medborgarna, det slutar oftast med ett sorgligt resultat och det gynnar definitivt inte demokratin i Thailand och inte i andra länder heller som ständigt agerar på detta sätt mot sin befolkning, detta med militär mot civila gäller inte bara Röda demonstranter utan är något som har drabbat andra grupper också det tycker jag historien visar väldigt tydligt,

Om det är kuppen eller Thaksin som ligger bakom att oroligheter utbröt kan man ju tvista om, själv tror jag inte röda hade demonstrerat utan kuppen, möjligtvis PAD och demokraterna, men som sagt nästa gång kan det vara en annan grupp i samhället som armen får i uppdrag att skjuta på.

Mvh Isan Lover

Granatattckerna mot Dusit Thani hotell och skytrainsationen Saladaeng kom inifrån Lumphinipark som helt kontrollerades av demonstranterna, men det räknas kanske inte?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Granatattckerna mot Dusit Thani hotell och skytrainsationen Saladaeng kom inifrån Lumphinipark som helt kontrollerades av demonstranterna, men det räknas kanske inte?

Hej

Berättigade detta att skjuta civila på helt andra platser?

Och skulle några svartklädda män ha kommit till Bangkok överhuvudtaget om inte militären hade satts in mot demokratirörelsens protester?

Sen tycker jag att det är fel att se användandet av militär mot civila i dom rödas fall 2010 som en enskild och unik händelse, det är bara en gång av flera där makthavarna har använt grovt övervåld mot sin befolkning när dessa har protesterat historiskt, jag uttalar mig rent allmännt och räknar in även tidigare fall av militärt överrvåld när hjag uttalar mig kritiskt till detta.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

Men enligt dig fanns det ju bara tandlösa gummor i bland demonstranterna, beväpnade med granatgevär som de tydligen inte tvekade att använda mot oskyldiga.

Sen inför upplösningen så fick de fredliga demonstranterna många dagar på sig att lämna området med fri lejd, något som redshirts och blackshirts försökte förhindra genom att beslagta id-kort och hota med repressalier hemma i byn då ju fler "vanliga" demonstranter som försvann desto mindre skydd skulle de militanta ha haft kvar i form av civila sköldar.

Sen hade polisen från början av mars till mitten av april på sig att sköta ordningen men efter att 300 poliser misslyckats med att gripa en överviktig redshirt ledare inne på familjen Shinawatras hotell så var det ganska uppenbart att de inte klarade av sin uppgift och militären fick kallas in för att polisen inte klarade av sitt uppdrag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan käppar vara dödliga vapen?

Kan slangbellor vara dödliga vapen?

Tystnaden från IL är påtaglig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske sitter och läser Abhisits nya bok om vad som hände under kravallerna 2010

http://www.thaivisa.com/forum/topic/591940-abhisit-pens-account-of-2010-red-shirt-riots/

Finns en bra kommentar i den tråden:

The truth is all parties concerned were to blame, the reds for massing in such numbers & turning a protest into a living village, the yellows for inciting red camps by being in close proximity instead of staying well out of the way. Eventually the politicians who belatedly tried to clamp down on the situation but lost control themselves, protest leaders who lost control of their own protesters the police & army officials who had ulterior motives of their own to account for their actions & the worst of all the anarchists dressed in black whose ultimate aim was to kill anyone in the opposition.

It's history, leave it behind & move on, learn from the carnage it caused & become a truly democratic society.

Look around & as all the other Asian countries are embracing progress Thailand stands alone in the middle with it's internal fighting, politics & corruption.

Thailand is not emerging as Yingluk spouts around the globe as an emerging world leader, a hub of this that or the other, it is stagnating in a pool of hatred, it will slip forever backwards until it is too far behind to catch up & other leaders will not wish to bail them out with investment.

Thailand can hold onto the only brand it has "Land of Smiles" not land of Investment, education, agriculture, health, industry, technology, democracy.

The only thing Thailand was once famous for it's rice is now being trashed by governmental ignorance.

When will it all end.. I don't think it ever will !!

IMHO

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske sitter och läser Abhisits nya bok om vad som hände under kravallerna 2010

Om den kommer ut på engelska så skall den bli intressant att läsa. Inte för jag tror att sanningen och bara sanningen kommer fram men kanske kan man läsa mellan raderna vad som hände.

Skulle tro att han kommer att anklaga Thaksin som arkitekt och de rödas bankir. Mindre troligt är att han kommer att peka ut högre militärer som säkerligen tog egna

beslut när det gällde att försvara BKK. Kanske han kommer ta upp den opålitliga polisens roll som inte klarade att hålla ordning eller göra ett enkelt ingripande som MaiChai beskriver.

Hade jag suttit som PM så hade jag inte haft något annat val än att använda militären som den absolut sista och enda utvägen innan det blev fullskaligt inbördeskrig.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker dom få svartklädda männens insatser överdrivs, visst förekom det några granatattacker runt om i Bangkok 2010, men dom avfyrades inte inifrån själva demonstrationsområdet eller ifrån templet där dom flesta sköts av militären utan bl.a vid Lumpini Park och stationer, så att säga att situationen var sådan att det i princip kunde komma en granat när som helst var som helst är nog en överdrift, dom svartklädda männen har väl utpekats som ansvariga för några av dom, men en del betecknas nog fortfarande som olösta.

Själv tycker jag att Thailands hisoria tydligt visar att militären inte bör få användas mot medborgarna, det slutar oftast med ett sorgligt resultat och det gynnar definitivt inte demokratin i Thailand och inte i andra länder heller som ständigt agerar på detta sätt mot sin befolkning, detta med militär mot civila gäller inte bara Röda demonstranter utan är något som har drabbat andra grupper också det tycker jag historien visar väldigt tydligt,

Om det är kuppen eller Thaksin som ligger bakom att oroligheter utbröt kan man ju tvista om, själv tror jag inte röda hade demonstrerat utan kuppen, möjligtvis PAD och demokraterna, men som sagt nästa gång kan det vara en annan grupp i samhället som armen får i uppdrag att skjuta på.

Mvh Isan Lover

Hur tänker du när du vill tona ner de svartas roll. De var orsaken till 94 människors död och 2000 skadade. Utan dessa svartklädda män kanske det slutat med några benbrott som de dansande gummorna fått när de ramlat av utmattning efter dansens virvlar. Som alla vet hade ingen demonstration, med eller utan MIB, blivit av utan Thaksins pengar. Är inte du intresserad av varifrån pengarna kom? Eftersom Thaksin nu reagerara på demokraternas utspel om de svartklädda och polisanmäler det hela vore det bäst att han själv kommer till Thailand och driver den process han vill få till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur tänker du när du vill tona ner de svartas roll. De var orsaken till 94 människors död och 2000 skadade. Utan dessa svartklädda män kanske det slutat med några benbrott som de dansande gummorna fått när de ramlat av utmattning efter dansens virvlar. Som alla vet hade ingen demonstration, med eller utan MIB, blivit av utan Thaksins pengar. Är inte du intresserad av varifrån pengarna kom? Eftersom Thaksin nu reagerara på demokraternas utspel om de svartklädda och polisanmäler det hela vore det bäst att han själv kommer till Thailand och driver den process han vill få till.

Hej

Jag köper inte detta resonemang, varje grupp och individ får ta ansvar för sina handlingar i denna konflikt, dom svartklädda männen får ta ansvar för dom som dessa sköt liksom militären får ta ansvar för dom som dessa sköt, och jag är glad att DSI, Polis och åklagare nu försöker utreda vem och vilka som bär ansvar i varje separat fall., och jag tycker HRW gör rätt när dom uppmanar landets regering att inte tillåta armechefen hindrar eller lägger sig i utredningarna.

Mvh Isan lover,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Chalerm uttalar sig om dom svartklädda männen och hävdar att dom var poliser bl.a ifrån Buri Ram med kontakter inom politiken, skulle detta stämma så får nog ganska många tänka om både i Thailand och på detta forum.

Men Chalerm brukar ju ibland prata mer än han har täckning för, så vi får väl vänta och se.

Här nedan är lite ifrån artikeln i The Nation.

"Asked whether he had evidence to back up his claim, Chalerm said: "If I weren't ready, I wouldn't say it."

He said one man in black was also seen riding a Harley-Davidson for a senior figure in the Government House compound last year. "He was once a police sub-lieutenant in Buri Ram. He's now a ranking general," Chalerm continued.

The deputy prime minister suggested that the police group that he claimed used to serve as men in black was involved in the recent bomb-planting incident in front of the Government Lottery Office.

That incident did not cause any casualties.

According to Chalerm, this group of policemen joined with some politicians, some of whom have since lost power, and "regular movement" groups in staging the incident.

Pheu Thai MP Pracha Prasopdee said he knew the initials of the person with Parkinson's disease Chalerm talked about.

"I once received a complaint that this man also encroached on a public area of a housing estate," he said

http://www.nationmultimedia.com/politics/Men-in-black-are-policemen-Chalerm-claims-30171725.html

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska man ju ta Chalerms uttalanden med både en och två nypor salt, särskilt efter han intagit sin dagliga dos med "öronmedicin" så hoppar det mycket grodor ur munnen på honom.

Men klart är vilka än dessa MIB är så skyddas de av regeringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag köper inte detta resonemang, varje grupp och individ får ta ansvar för sina handlingar i denna konflikt, dom svartklädda männen får ta ansvar för dom som dessa sköt liksom militären får ta ansvar för dom som dessa sköt, och jag är glad att DSI, Polis och åklagare nu försöker utreda vem och vilka som bär ansvar i varje separat fall., och jag tycker HRW gör rätt när dom uppmanar landets regering att inte tillåta armechefen hindrar eller lägger sig i utredningarna.

Mvh Isan lover,

Tror du militären hade skjutit så många om INTE de svarta beväpnade hade funnits och gjort vad de gjorde under demonstrationerna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu ska man ju ta Chalerms uttalanden med både en och två nypor salt, särskilt efter han intagit sin dagliga dos med "öronmedicin" så hoppar det mycket grodor ur munnen på honom.

Men klart är vilka än dessa MIB är så skyddas de av regeringen.

Hej

Frågan är bara vilken av dom?

Den nuvarande eller den förra?

Och frågan varför ingen av dom sköts av prickskyttarna eller greps när dom promenerade omkrinf fullt beväpnade på dagtid kanske får sitt svar till slut.

Att politiker ifrån Buri Ram skulle kunna vara inblandade låter ju inte helt otroligt i mina öron, speciellt inte eftersom Newin nyligen hoppade av politiken, och Thaksin är helt tvärsäker på att han inte är inblandad och vill driva ärendet rättsligt, det skulle han knappast göra om han själv riskerade att utpekas som ansvarig för dom svart klädda männen.

Blir spännande att få se slutresultatet av detta utspel.

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag köper inte detta resonemang, varje grupp och individ får ta ansvar för sina handlingar i denna konflikt, dom svartklädda männen får ta ansvar för dom som dessa sköt liksom militären får ta ansvar för dom som dessa sköt, och jag är glad att DSI, Polis och åklagare nu försöker utreda vem och vilka som bär ansvar i varje separat fall., och jag tycker HRW gör rätt när dom uppmanar landets regering att inte tillåta armechefen hindrar eller lägger sig i utredningarna.

Mvh Isan lover,

Så om någon försöker störta ett lands regering med demonstrationer och och vapen och en privat finansiär så har de inget övergripande ansvar för det utan regeringen är den som ska hängas ut och granskas och förövarna ska gå fria?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så om någon försöker störta ett lands regering med demonstrationer och och vapen och en privat finansiär så har de inget övergripande ansvar för det utan regeringen är den som ska hängas ut och granskas och förövarna ska gå fria?

Hej

Den man du kallar "privat finansiär" är ju i själva verket landets folkvalde PM och landets genom tiderna populäraste PM, och den man som skulle ha innehaft den posten om inte militärkuppen hade ändrat på detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du militären hade skjutit så många om INTE de svarta beväpnade hade funnits och gjort vad de gjorde under demonstrationerna ?

Förstår inte hur du tänker,man skjuter oskyldiga.

Men så vitt jag begriper, om dom nu skulle skjuta någon så borde det väl vara de svarta inte oskyldiga .

Men det är kanske enkelt att förklara,man skjuter inte på kolleger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Frågan är bara vilken av dom?

Den nuvarande eller den förra?

Och frågan varför ingen av dom sköts av prickskyttarna eller greps när dom promenerade omkrinf fullt beväpnade på dagtid kanske får sitt svar till slut.

Att politiker ifrån Buri Ram skulle kunna vara inblandade låter ju inte helt otroligt i mina öron, speciellt inte eftersom Newin nyligen hoppade av politiken, och Thaksin är helt tvärsäker på att han inte är inblandad och vill driva ärendet rättsligt, det skulle han knappast göra om han själv riskerade att utpekas som ansvarig för dom svart klädda männen.

Blir spännande att få se slutresultatet av detta utspel.

Mvh isan Lover

Tror du på vad Thaksin säger? Tror du på allvar att förra regeringen skulle ligga bakom de svartklädda som uppträdde med de röda helt öppet. Nu skojar du. Jag tror tvärtom att han är rädd att sanningen ska komma fram och är rädd, trots att syrran styr landet. Här har Thaksin gjort en stor missräkning av händelsens förlopp. Han hade räknat med att syrran och co skulle stoppa detta. Och nu har dessutom 16 000 000 000 bath upptäkts i Hong Kong som de vill tysta ner. Ser ut som familjen Shinawatra börjar få stora problem. Vad kommer de att säga i de röda byarna när sanningen börjar sippra ut? Ser ut som om demokraterna för en gångs skull är lite smarta i sin taktik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den man du kallar "privat finansiär" är ju i själva verket landets folkvalde PM och landets genom tiderna populäraste PM, och den man som skulle ha innehaft den posten om inte militärkuppen hade ändrat på detta.

Mvh isan lover

Men han är dömd för brott och har flera åtal väntande. Han kan inte bli PM som dömd brottsling. Om han skulle vart PM utan kuppen det vet ingen.Tvärtom han kanske suttit inspärrad idag om han fått fortsätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv håller jag inte alls med dom som tycker att regeringen och militären bara upprätthållde lag och ordning på ett helt normalt och lagligt sätt med tungt beväpnad militär, prickskyttar och live fireing zoones när 2000 skadades och 94 dog, med enda ursäkt att det fanns eller hade funnits beväpnade svartklädda män i området?

Om polisen står och rullar tummarna? Vilket skedde i detta fall. Ska det då råda anarki enligt dig?

Har inte staten till uppgift att upprätthålla ordning till säkerhet för den vanlige medborgaren?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Frågan är bara vilken av dom?

Den nuvarande eller den förra?

Och frågan varför ingen av dom sköts av prickskyttarna eller greps när dom promenerade omkrinf fullt beväpnade på dagtid kanske får sitt svar till slut.

Att politiker ifrån Buri Ram skulle kunna vara inblandade låter ju inte helt otroligt i mina öron, speciellt inte eftersom Newin nyligen hoppade av politiken, och Thaksin är helt tvärsäker på att han inte är inblandad och vill driva ärendet rättsligt, det skulle han knappast göra om han själv riskerade att utpekas som ansvarig för dom svart klädda männen.

Blir spännande att få se slutresultatet av detta utspel.

Mvh isan Lover

Det är väl ganska klart att MIB skyddas av den nuvarande regeringen, det är ju de som opponerar sig mot att de klarläggs vem de är. Det är ju deras polis som inte "hittar" några bevis eller spår efter dem trots att både HRW och TRCT hittar både bevis och spår värda att följa upp. Det finns en lista på 13 ledande blackshirts som är namngivna och fotoidentifierade, varför sitter inte dessa hos DSI i förhör?

En av dem sköts i templet dit han tagit sin tillflykt mot den överenskommelse som gjorts.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur du tänker,man skjuter oskyldiga.

Men så vitt jag begriper, om dom nu skulle skjuta någon så borde det väl vara de svarta inte oskyldiga .

Men det är kanske enkelt att förklara,man skjuter inte på kolleger.

Hade militären haft någonsomhelst anledning att skjuta överhuvudtaget om inte demonstranterna var beväpnade och sköt på militären först ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade militären haft någonsomhelst anledning att skjuta överhuvudtaget om inte demonstranterna var beväpnade och sköt på militären först ?

Men frågan var ju varför skjut dom inte rätt.

Men förstår, frågan är väl försvår, för dig ock en del andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...