Bibben Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Du vet själv och varför HC inte kunde ringa från sin Iphone.Det hade sin förklaring. Jaha, vadå? Att den är för avancerad för en ******** ? Såvitt jag vet har han ännu inte kollat om den är olåst. Kanske ändå är apples fel? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 what fuck .wf xxxxson.wf Den domän-ändelsen lyckades jag knipa, och då har jag typ Sveriges topp 5 vanligaste efternamn! Wadå? Whatson? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Du vet själv och varför HC inte kunde ringa från sin Iphone.Det hade sin förklaring. Och den hetter Iphone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Japp tacka vet jag Nokia. Där är man aldrig låst. Ena dagen sitter man i pattis och slår på luren. Nästa dag drar man på sig gummistövlarna och vadar ner i piteälv. Fi fan va pra krejjer vettu. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Har inte din rörfirma råd med en Iphone?Är det därför du är så sur på Andrejs? Nja om Andrej har den goda smaken att försöka förlöliga det jag skriver. När han själv totalt är ute och cyklar så blir det ganska konstig situation. Och jag bryr mig väl inte så mycket om Apple. Tycker efter dom erfarenheter jag sett angående Apple i min närhet att det inte passar mig. Dock har jag av vissa Apple fanbys fått höra att jag inte fattar är dum ihuvet o.s.v. Sånt kan få vem som helst att tycka illa om produkten dom förespråkar. Ungefär som en påträngande telefonsäljare. Dom kan man ju reta genom att sätta dom på vänt i växeln tills dom tröttnar. Har tills ikväll inte haft något mot andrej. Men jag vart något förvånad när han tog i från tårna i det han skrev? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Nja om Andrej har den goda smaken att försöka förlöliga det jag skriver. När han själv totalt är ute och cyklar så blir det ganska konstig situation. Och jag bryr mig väl inte så mycket om Apple. Tycker efter dom erfarenheter jag sett angående Apple i min närhet att det inte passar mig. Dock har jag av vissa Apple fanbys fått höra att jag inte fattar är dum ihuvet o.s.v. Sånt kan få vem som helst att tycka illa om produkten dom förespråkar. Ungefär som en påträngande telefonsäljare. Dom kan man ju reta genom att sätta dom på vänt i växeln tills dom tröttnar. Har tills ikväll inte haft något mot andrej. Men jag vart något förvånad när han tog i från tårna i det han skrev? Ok.No hard feelings. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Nja om Andrej har den goda smaken att försöka förlöliga det jag skriver. När han själv totalt är ute och cyklar så blir det ganska konstig situation. Och jag bryr mig väl inte så mycket om Apple. Tycker efter dom erfarenheter jag sett angående Apple i min närhet att det inte passar mig. Dock har jag av vissa Apple fanbys fått höra att jag inte fattar är dum ihuvet o.s.v. Sånt kan få vem som helst att tycka illa om produkten dom förespråkar. Ungefär som en påträngande telefonsäljare. Dom kan man ju reta genom att sätta dom på vänt i växeln tills dom tröttnar. Har tills ikväll inte haft något mot andrej. Men jag vart något förvånad när han tog i från tårna i det han skrev? Exakt vart har han cyklat, vad var det som var så fel i vad han skrev?....att man måste ta i från tårna mot de rabiata applehatare-drevet är ju synd och skam. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Exakt vart har han cyklat, vad var det som var så fel i vad han skrev?....att man måste ta i från tårna mot de rabiata applehatare-drevet är ju synd och skam. Det är väl bara att bläddra några sidor bakåt så ser du vad han skriver. Han påstod att jag gjorde mig dummare än vad jag är och borde radera vad jag skrivit för att det enligt honom inte skulle vara möjligt att mms,a en bild till en emailadress. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Klassiskt onyanserat dravel om nån frågar mig. Det är en telefon. Folk går upp i brygga och biter sig själv i röven över en mobiltelefon. Humor fattas på många håll. Allt är livsviktigt. Vissa håller på att spricka när de försöker tala om hur duktiga de är. Hur rätt de har. Hur ofantligt lyckade de är i sitt arbetsliv. Och det finns motsättningar i världen? Jo tjena. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 7, 2013 Dela Inlagd Mars 7, 2013 Det är väl bara att bläddra några sidor bakåt så ser du vad han skriver. Han påstod att jag gjorde mig dummare än vad jag är och borde radera vad jag skrivit för att det enligt honom inte skulle vara möjligt att mms,a en bild till en emailadress. Det kan upplevas att ni som är i täten i apple-drevet gör er dummare ibland än vad ni är, och bara tror att de upplysta bara ska finna sig i att bli kallade sektmedlemmar, och andra konstiga saker. Att du inte är dummare än de andra här, det tror jag med säkerhet a-r också fattar, men ger man sig in i tjatet apple vs android då får man finna sig i att få lite stryk...kan inte tänka mig att det är något personligt i det, bara lite hederligt mpr-tjafs Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 (ändrad) Jaha, vadå? Att den är för avancerad för en ******** ? Såvitt jag vet har han ännu inte kollat om den är olåst. Kanske ändå är apples fel? Nej... det beror på att jag är en lat person som inte har något behov av en iPhone 4 i Sverige när jag har en fungerande iPhone 5. Det blir troligen besök hos Teliabutiken inför nästa Thailandsresa 11 oktober. Det är så jämrans kallt ute nu... Herr Chang har talat. Ändrades Mars 8, 2013 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 (ändrad) Verkar som om du trampade på en mina och gjorde bort dig totalt när du försökte förlöjliga mig. Och sen försöker skyla över det med en massa påståenden om mig. Av ungdomarna idag så skickas det nog fler mms/sms än mail. Om du vill benämna en hel ungdomsgeneration som lo-Tech så får det stå för dig. semalogiken borde vara att man borde ta reda på vad man pratar om innan man försöker förlöjliga vad någon annan skriver! Jag hävdar fortfarande att MMS är på samma nivå som WAP. Fast det är klart. Ungdomar gillar Movistar planet också. Väldigt unga ungdomar. Som sagt, min äldre syster har skickat några MMS till mig och sedan har man väl fått ett och annat från någon polare. Sedan finns det andra tekniker WhatsApp t.ex. Men oftast om två kunniga inom området ska lösa problem så funkar vanligt telefonsamtal bäst. Oftast kan det, precis som på forumet, komma allt för mycket motfrågor. Men visst, vill du vara häftig ungdom så kan du väl skicka dina MMS. Inte för att jag tror att ungdomar skickar speciellt många MMS Ja för fan, jag hade fel om MMS'et. Men det är klart, man använder ite hedenhös-teknik. Det gick för övrigt att faxa med min gamla ericsson 888. Kanske kan vara något för dig? Ändrades Mars 8, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Ja för fan, jag hade fel om MMS'et. Men det är klart, man använder ite hedenhös-teknik. Det gick för övrigt att faxa med min gamla ericsson 888. Kanske kan vara något för dig? På det stora hela tycker jag att du fortfarande gör dig löjlig. På Thai maner så erkänner du att du hade fel. Men att mina anställda som skickar en bild för att understödja det som vi pratar om. Dom är gamla och urmodiga och skall hånas. Allt för att inte tappa ansiktet Det är alltså jag och mina anställdas fel att du hade fel? Hur gammal är Email föresten? Uppfanns inte den långt innan MMS? Vill minnas att när jag var HUB i fidonet 1992. Så skrev jag en brygga som jag höll mellan fidonet och internet (den första bryggan). Vilket språngade ut och in med Email. Nu bedömer inte jag det som hedenhös att använda Email. Utan använder den teknik som ter sig enklast och bäst för stunden. Mig veterligen var inte MMS uppfunnet då. Och i Unix världen har det hetat Email långt innan dess. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 MMS? Nä, nog är mail, så pass mycket bättre och enklare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 (ändrad) På det stora hela tycker jag att du fortfarande gör dig löjlig. På Thai maner så erkänner du att du hade fel. Men att mina anställda som skickar en bild för att understödja det som vi pratar om. Dom är gamla och urmodiga och skall hånas. Allt för att inte tappa ansiktet Det är alltså jag och mina anställdas fel att du hade fel? Hur gammal är Email föresten? Uppfanns inte den långt innan MMS? Vill minnas att när jag var HUB i fidonet 1992. Så skrev jag en brygga som jag höll mellan fidonet och internet (den första bryggan). Vilket språngade ut och in med Email. Nu bedömer inte jag det som hedenhös att använda Email. Utan använder den teknik som ter sig enklast och bäst för stunden. Mig veterligen var inte MMS uppfunnet då. Och i Unix världen har det hetat Email långt innan dess. Nu är det inte så att saker per automatik blir dåligt bara för att det är gammalt. Och det blir självklart inte bra bara för att det är nytt. Och visst. Ska man skicka ett mail på ett "profesionellt" sätt och kanske till någon kund så bör man inte använda sig av sin mydickisbiggerthanyours@hotmail.com, eftersom hotmail inte känns helt seriös. Hade faktiskt en polare som inte fick firma mail. Han fick använda sin privata mail när han mailade till Statoil eller Hydro. Han hade bara ett hotmail-konto och skämdes som fan. Han hade funderingar på att regga sugminkuk@hotmail.com och börja använda den när han skickade mail till kunden. Då hade nog firma-mailen kommit på två röda. EDIT: Fortfarande så... Vem fan använder MMS? MMS känns lite fjortis på alla hjärtans dag Ändrades Mars 8, 2013 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 (ändrad) Hur gammal är Email föresten? Första emailet mellan olika datorer skickades i början på 70-talet, första sms:et skickades 1992, allt enligt wiki. Det är lite kul med gubbar som tror dom är hippa för att dom inte skickar sms/mms och har alla möjliga ursäkter till att så inte göra.. De flesta abonnemangen idag erbjuder gigantiska mängder grattis sms och mms som ett sätt att knyta till sig abonnenter så man kan ju undra under vilken sten en del här har gömt sig Ändrades Mars 8, 2013 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 EDIT: Fortfarande så... Vem fan använder MMS? MMS känns lite fjortis på alla hjärtans dag Från Tele 2 I Volym Mellan ingår obegränsat* antal samtalsminuter, SMS och MMS Från Telenor För en fast månadskostnad kan du ringa, sms:a och mms:a till ett värde av 3 500 kronor per månad Från 3 3Trygg Total är abonnemanget för dig som vill utnyttja din mobil till fullo samtidigt som du har total koll på månadskostnaden. Perfekt för dig som vill surfa, SMSa och ringa helt fritt. 20 GB data ingår. Se komplett prislista här. Prislista Månadsavgift 649 kr Data 20 GB data/mån* Röstsamtal till alla nät 0 kr/min Videosamtal inom 3 0 kr/min Videosamtal till övriga nät 5 kr/min SMS till alla nät 0 kr/SMS MMS till alla nät 0 kr/MMS 3Svar 0 kr/min Öppningsavgift alla samtal 0 kr/samtal Datatrafik efter 20 GB 64 Kbit/sek Aktiveringsavgift 0 kr Faktureringsavgift 24 kr** Tror knappast att det skulle stå med i deras marknadsföring om det inte användes! Men frågar du mig så vet jag som har undomar i skolåldern. Att det användsa flitigt av många ungdomar. Sen att dom även använder kommunikation via FB och annan social media förtar inte faktumet att ungdomar MMMS/SMS,ar ganska flitigt. Personligen skickar jag nästan aldrig MMS. Men jag mottar desto fler. Det fina med SMS/MMS är att det fungerar till ALLA. Dom andra kommunikationsvägarna krävs det att mottagaren konfigurerat upp sitt konto. Samt att man har adressen dit. Telefonnumret till den man skickar har man oftast i telefonboken. Och MMS är dessutom plattformsoberoende och finns i telefonen från början. Ingen app som behöver laddas ner, o.s.v. Kunde som exempel HC skicka mail från sin billiga Nokia som han köpte i Thailand utan krångel. Jag kan i princip lova dig att det var möjligt för honom att skicka MMS/SMS så fort han lämnade butiken. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 MMS? Nä, nog är mail, så pass mycket bättre och enklare. Ska komma från den som blockerar PM i sin profil Jag som endast har ditt mobilnummer kan MMS/SMS,a dig men ej Emaila dig. Tänk vad enkelt saker kan vara? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Ska komma från den som blockerar PM i sin profil Jag som endast har ditt mobilnummer kan MMS/SMS,a dig men ej Emaila dig. Tänk vad enkelt saker kan vara? Alla kan maila mig via kontaktlänken nederst på alla sidorna. Även de som inte är inloggade. Enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 SMS PMS MMS ...hur orkar ni när det finns Whatsapp, FB, Skype, Facetime etc etc..känns som att en drös människor här inte riktigt släppt greppet om 1900-talet, och det är klart att tele operatörerna utnyttjar er reliker och säljer på er onödiga funktioner i era tele-abonnemang. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Fick nytt ett MMS till iPhonen. Å, vad jobbigt. Länk, login, lösenord... Ett mail är ju bara att läsa direkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Alla kan maila mig via kontaktlänken nederst på alla sidorna. Även de som inte är inloggade. Enkelt. Nja inte så enkelt om man inte vet om det. Även fast du äger forumet så kan man ju inte per automatik anta att det går till just dig för alltid. Det är väl det som är vitsen med att man måste gå vden vägen för att PM,a dig? Ungefär som om jag skulle uppmana privata vänner att maila till företagets info adress. Som av strategiska skäl kommer till flera användare än mig. Däremot MMS,et jag skickade dig för en stund sen, kan jag nog känna mig trygg med att ingen annan läser. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Ett mail är ju bara att läsa direkt. Som sagt. Det förutsätter att man besitter Emailadressen. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Nja inte så enkelt om man inte vet om det. Även fast du äger forumet så kan man ju inte per automatik anta att det går till just dig för alltid. Det är väl det som är vitsen med att man måste gå vden vägen för att PM,a dig? Ungefär som om jag skulle uppmana privata vänner att maila till företagets info adress. Som av strategiska skäl kommer till flera användare än mig. Däremot MMS,et jag skickade dig för en stund sen, kan jag nog känna mig trygg med att ingen annan läser. Jag vill helt enkelt inte bli kontaktad via PM. De som vill göra det har fått min privata mail/telefon eller annan kontaktmöjlighet. Vill man kontakta mig i egenskap av administratör för MPR, används länken nederst på sidorna vilket är det normala stället för en kontaktlänk på hemsidor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 8, 2013 Dela Inlagd Mars 8, 2013 Som sagt. Det förutsätter att man besitter Emailadressen. Självklart. Men har man inte fått någons mail så frågar man. Precis som med telefonnummer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu