Jump to content
IGNORERAD

Vad kan en Android mobil som inte Iphone 4-5 kan ?

Songkran

Recommended Posts

Kommit på en grej som jag inte gillar med Apple.

Formatet 4:3 på telefoner och paddorna (Förutom 5:an)

Visst, det är ett behändigt format, men vid spegling så får man sorgekanter på sidorna av TV'n.

16:9 det är det Apple måste börja köra med.

Nja, lämpar sig inte så bra vid läsning av text i porträttläge. Det beror på vad man oftast använder sin iPhone till.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 545
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Songkran

67

• Soengsang

51

• Herr Chang

42

• andrejsdenruskige

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Nja, lämpar sig inte så bra vid läsning av text i porträttläge. Det beror på vad man oftast använder sin iPhone till.

Herr Chang har talat.

Ja, 4:3 formatet i sig är bra och behändigare än 16:9. Men dom borde ordna så att det visas i 16:9 vid streaming till 16:9 TV.

16:9 format blir ju fel om man ska se på bilder tagna med kameran som jag helst kör med 4:3.

Nåja, en får skaffa sig en utdragbar platta med varierande storlek.

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Klocka med sol och temperatur är ju något som flera Android användare här på forumet har som argument för just Android, så det säger snarare hur mycket Androiderna kan om sitt eget OS. ?

Det är ju lite kul att läsa dina inlägg. Och du har ju en åsikt som nog många IOS användare inte håller med om.

Sedan tittar man på denna bilden.

post-3163-0-55658400-1350286065.png

Om man ta denna telefon i sin hand för att se vad klockan är. Det naturliga är ju då att man slår en blick på den klockan som är störst på bilden. Men detta är bara en ICON. Klocka är den samma på alla IPhones/Ipads i världen. Sak samma med väderikonen. Man ser en sol och en temp. Och det verkar som alla värdens IPhoneanvändare springer runt i samma sol och temp (förutom att på en telefon i Sverige har grader C). Jag tycker detta är värdigt ett OS från 1990 talet och inte ett os från 2010 talet.

Sedan går det ju på andra ställen att ändra iconen. Kallendericonen visar ju datum och dag (dock en månad).

hf

Dela på andra sajter

Det naturliga är ju då att man slår en blick på den klockan som är störst på bilden.

Fast det gör man väl bara en gång?

Sen flyttar man klockan till en folder och slipper se den "stora" klockan som man ändå aldrig gör nåt med.

Dela på andra sajter

Det är ju lite kul att läsa dina inlägg. Och du har ju en åsikt som nog många IOS användare inte håller med om.

Sedan tittar man på denna bilden.

post-3163-0-55658400-1350286065.png

Om man ta denna telefon i sin hand för att se vad klockan är. Det naturliga är ju då att man slår en blick på den klockan som är störst på bilden. Men detta är bara en ICON. Klocka är den samma på alla IPhones/Ipads i världen. Sak samma med väderikonen. Man ser en sol och en temp. Och det verkar som alla värdens IPhoneanvändare springer runt i samma sol och temp (förutom att på en telefon i Sverige har grader C). Jag tycker detta är värdigt ett OS från 1990 talet och inte ett os från 2010 talet.

Sedan går det ju på andra ställen att ändra iconen. Kallendericonen visar ju datum och dag (dock en månad).

hf

om man vill se klocka i iPhone då räcker det att trycka på hem knappen. Man ser stor och tydlig klocka och datum

Exakt på samma sätt som du gör med de flesta android.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

om man vill se klocka i iPhone då räcker det att trycka på hem knappen. Man ser stor och tydlig klocka och datum

Exakt på samma sätt som du gör med de flesta android.

Var tvungen att testa det. Själv kör jag med klocka på armen som är en typ av påtvingad "arbetsskada"

Dela på andra sajter

Vad skönt det är att bara att skicka in mer minne i mobilen om den börjar ta slut.

Ifånarna kan inte uppdatera minnet, det behövs så klart inte enligt Ifånarna:)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Jag har en galaxy s3 som arbetstelefon... Den bara ligger å skräpar för jag tycker det är ren jävla skit rent ut sagt.. Men ändå tar den 20% batteri om dagen genom att bara ligga där... Skulle chefen ringa (det är ända gången jag använder telefonen) så sjunker batteriet skitfort. Och det tar ju en halv jävla dag att ladda skiten.. Telefonen är bara 4 månader så inget som är utslitet med batteriet. Så streama radio på den i 8-10 timmar om du kan.

Privat kör jag iphone, den har fått duktigt med stryk, används dagarna i ända med facebook, mpr, sms och telefonsamtal. Räcker med att den ligger på laddning på nätterna. Det ända som irriterar mig med iphone är att det inte går installera flash player eller va de heter så man inte kan se vissa filmer å så via nätet...

Lika dant me min S3a batteriet e skit på den lite internet o gps sen e det dags att ladda nej tacka vet ja min gamla ericson 905 fasen ladda den en gäng i veckan vare sig iphonen eller s3 håller för en dag me internet o gps

Dela på andra sajter

Vad skönt det är att bara att skicka in mer minne i mobilen om den börjar tar slut.

Ifånarna kan inte uppdatera minnet, det behövs så klart inte enligt Ifånarna:)

Kan ju inte vi heller börjar minnet bli fullt så e det fullt lika dant me iphone så va e skilnaden

Dela på andra sajter

50 saker :14:

hf

Så mycket där som jag inte tänkte på :)

Sammanfattning på några saker hittills på vad en Android mobil kan som inte en Ifån 4-5 kan

* Du kan inte ladda ner valfria filer från diverse torrent siter som tex, Piratebay vilket inte går med en Ifån då appel inte tycker att du ska kunna göra det.

* USB, HDMI finns inte på mobilen.

* Du kan inte byta batteri på en Iphone om den tar slut, utan du måste ladda upp den via vägguttaget.

* Du kan inte lyssna på FM radio då Ifån inte har har någon FM radio.

* Om minnet tar slut så kan du inte uppdaterat den som det går på dom flesta mobilerna utanför Ifånvären.

* Widgets finns inte i Ifånvärden.

* Rörliga bakgrunder finns inte i Ifånvärden.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Dela på andra sajter

Lika dant me min S3a batteriet e skit på den lite internet o gps sen e det dags att ladda nej tacka vet ja min gamla ericson 905 fasen ladda den en gäng i veckan vare sig iphonen eller s3 håller för en dag me internet o gps

Lite skillnad mellan en enklare telefon och en smartphone som kan ses som en bärbar dator i miniformat

Mycket mer som drar ström där. Inte minst en stor ljusstark skärm, snabb processor etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Kan ju inte vi heller börjar minnet bli fullt så e det fullt lika dant me iphone så va e skilnaden

Så en Ifån med 16 eller 32 GB är sak samma ?

Jag har ~40GB på min Android och det finns lite kvar att utnyttja till bilder och filmer :)

Ändrades av Songkran

Dela på andra sajter

Så en Ifån med 16 eller 32 GB är sak samma ?

Jag har ~40GB på min Android och det finns lite kvar att utnyttja :)

ja va gör du när dina 40 gig e slut då ????

Dela på andra sajter

Lite skillnad mellan en enklare telefon och en smartphone som kan ses som en bärbar dator i miniformat

Mycket mer som drar ström där. Inte minst en stor ljusstark skärm, snabb processor etc etc

sant så sant men det e skit att dom inte klara en dags användande utan att det ska behövas att ladda

Dela på andra sajter

ja va gör du när dina 40 gig e slut då ????

Jag har 7 gig ledigt forfarande, få väl skicka in en 64 giggare om det går eller ta backupp på gammalt :)

Ändrades av Songkran

Dela på andra sajter

sant så sant men det e skit att dom inte klara en dags användande utan att det ska behövas att ladda

Det är egentligen inga problem att lösa men folk vill ha smartphones som väger mindre än de gamla telefonerna och då kan man bara ha små batterier

Kan du acceptera en större vikt får du fina batteriprestanda

Ett exempel på lösning är denna

http://www.iphonebutiken.se/extra-batteri-powerkit-2270.html

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Jag har 7 gig ledigt forfarande, få väl skicka in en 64 giggare om det går eller ta backupp på gammalt :)

Lika dant me ifånen minnet slut ta bort det man inte använder lägg in nytt allt finns ju sparat i Itunes :) sitter nu me en s3 som ja själv tycker e varken bättre eller sämre än min gamla iphone

Dela på andra sajter

Varför inte bara byta till en ny batteri på 30s så kör du på igen medans Ifånarna måste lägga ifrån sina och ladda i vägguttaget :)

Laddare och 3 batterier kostar ju typ 100 kr :)

Ändrades av Songkran

Dela på andra sajter

Så mycket där som jag inte tänkte på :)

Sammanfattning på några saker hittills på vad en Android mobil kan som inte en Ifån 4-5 kan

* Du kan inte ladda ner valfria filer från diverse torrent siter som tex, Piratebay vilket inte går med en Ifån då appel inte tycker att du ska kunna göra det.

Så tycker även lagstiftare i många länder. Men det skiter väl du i?

* USB, HDMI finns inte på mobilen.

Lightnníng till USB-kabel:

http://store.apple.com/se/product/MD818ZM/A/lightning-till-usb-kabel?fnode=45

HDMI:

http://www.amazon.com/GSI-Quality-Adapter-iPhone-iTouch/dp/B005HRT88G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1350765304&sr=8-1&keywords=iphone+to+hdmi

Visserligen inte för Lightning, men det är bara en tidsfråga.

* Du kan inte byta batteri på en Iphone om den tar slut, utan du måste ladda upp den via vägguttaget.

Vad sägs om ett extern batteri?

http://store.apple.com/se/product/H6893ZM/A/mophie-juice-pack-air-för-iphone-4s?fnode=48

Återigen ej för iPhone 5, men du fattar säkert att det bara är en tidsfråga.

* Du kan inte lyssna på FM radio då Ifån inte har har någon FM radio.

Har du hört talas om internetradio? Vad är det för radio som du vill lyssna på som inte finns på internet?

* Om minnet tar slut så kan du inte uppdaterat den som det går på dom flesta mobilerna utanför Ifånvären.

Har du hört talas om iCloud? Man måste inte lagra allt i mobilen.

* Widgets finns inte i Ifånvärden.

Berätta gärna vad som är så bra med widgets?

* Rörliga bakgrunder finns inte i Ifånvärden.

iPhoneanvändare är inte så lama att man behöver sådant värdelöst trams.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Japp, jag kan kör bil/moppe lite fortare än vad skylten visar med du vill att motorn ska strypas då om Äppel får bestämma :).

Lightnníng till USB-kabel:

Vet ej vad du snackar om du IFån har inte har USB eller HDMI ?

Vad sägs om ett extern batteri?

Du kan koppla in ett bilbatteri, det blir säket smidigt dra runt med den :)

Har du hört talas om internetradio? Vad är det för radio som du vill lyssna på som inte finns på internet?

Går fint streama internet radio, Ifånen dör dock snabbt då batteriet tar slut och batteriet går inte bytas ut till en nyladdad vilket går fint på Android mobiler :)

Har du hört talas om iCloud? Man måste inte lagra allt i mobilen.

Ladda ner från iCloud går trögt och tar slut på batteriet vilket gör att Ifånen dör :(

Du kan direkt se hur dina Äppelaktier går när du tittar på skärmen :).

iPhoneanvändare är inte så lama att man behöver sådant värdelöst trams.

Allt son inte en Ifån kan är trams, det är det vanliga arumentet. Fattar inte varför man köper en IFån då ?

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Ändrade så att inlägget går att citera

Dela på andra sajter

Har du inte fattat det så är det inte lönt att förklara det. Det är bara en bakåtsträvare som inte begriper vad som är bra med widgets. Skulle inte sekten varit så kåta på att stämma andra så skulle man garanterat gått mer åt Android utseendet. Som jag sagt innan... Apple har knullat sig själva i röven efter alla stämningar. Nu kan ni sitta där med en ganska snygg utsida med ett ruttet innehåll. För så fort man sätter på skärmen på en Iphone så ryggar man... säg till mig att den är snygg utan att ljuga. :mdr:

Dela på andra sajter

Ja dumma och lätt lurade politiker, finnes det ett stort antal av!

Torrcents är den gåva till folket :thumbsup:

Upphovsrätten är en styggelse i nuvarande form. :kort:

Skratt retande dålig :52:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Ang fm radio kan vara bra för typ mig som kör över landsgränserna och inte har tillgång till internet då

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...