Jump to content
IGNORERAD

Vad kan en Android mobil som inte Iphone 4-5 kan ?

Songkran

Recommended Posts

Och vad är det enda du kan? :wink:

Herr Chang har talat.

Ja jag kan bra mkt mer än dig på nästan alla plan utom skitsnack ,för där är du en mästare av högsta klass

i alla fall när det gäller apsekten , ja sedan att bli lika arrogant som dig är svårt att bli , ja nästan omöjligt

Dela på andra sajter

• Svar 545
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Songkran

67

• Soengsang

51

• Herr Chang

42

• andrejsdenruskige

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Android kan inte rätta gallfeber på iPhone användare så som Androids salafister rättar sig på iPhone. :crazy:

Njae var väl en apsektare som reta sig till den milda grad att han hoppa av forumet när blev överbevisad att android och sg3 var bäst

Dela på andra sajter

Äh, lite iPad snack kan ju vara kul.

Garageband är rätt kul på iPad tydligen.

Den var riktig bra. :14:

38 spänn billigt för en helt orkester. Nu ska jag bli rock stjärna hemma. :crazy:

Dela på andra sajter

Tills nästa nya Android lur kommer.

Sen ligger Iphone som en flugskit i backspegeln igen.

Ska du inte svara på mitt inlägg angående vad man kan göra med en Android som man inte kan med en Iphone? Eller blev det för jobbigt för dig att inse vilken låst telefon du sitter på? :mdr:

Så när SG3 kör med 8 kärnor lär iPhone hunnit upp i 4 och spöar Samsung fortfarande.

Jag gick från Jailbreak till det du kallar för låst telefon, och trivs väldigt bra med det. Att man på en Android mobil kan få en klocka med en sol på är knappast något att slå sig på bröstet för, inte heller widgets. Allt det där och mer där till hade jag tillgång til med Jailbreak.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Så när SG3 kör med 8 kärnor lär iPhone hunnit upp i 4 och spöar Samsung fortfarande.

Jag gick från Jailbreak till det du kallar för låst telefon, och trivs väldigt bra med det. Att man på en Android mobil kan få en klocka med en sol på är knappast något att slå sig på bröstet för, inte heller widgets. Allt det där och mer där till hade jag tillgång til med Jailbreak.

Herrenisse! Klocka med sol... hahaha! Ja, det är ju ett bevis på vad du vet och kan om Android. Woaw, en jailbreakad Iphone... vad fick du för frihet med den... byta plats på ikonerna på skrivbordet? :)

När du säger att du föredrar mappar framför smidiga widgets och i samma andetag säger du att Android ser ut som gamla Windows. :)

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Man behöver inte breaka telefonen för att få det du beskriver ( solen och klockan ) det finns appar till det.

Precis som HTC tar bort funktioner och börjar hänvisa till GooglePlay.

Dela på andra sajter

Herrenisse! Klocka med sol... hahaha! Ja, det är ju ett bevis på vad du vet och kan om Android. Woaw, en jailbreakad Iphone... vad fick du för frihet med den... byta plats på ikonerna på skrivbordet? :)

När du säger att du föredrar mappar framför smidiga widgets och i samma andetag säger du att Android ser ut som gamla Windows. :)

Ja nu har du verkligen fintat upp Seaserpent på läktarn och köper korv ha ha

Dela på andra sajter

Ja apfån visade sig vara bäst på att vara sämst som vanligt ha ha

Det är den amerikanska miljöorganisationen Ecology som tillsammans med reparationsföretaget ifixit analyserat 36 telefonmodeller från tio tillverkare.

Alla mobiler plockades isär och testades på sitt kemiska innehåll i jakt på 35 olika ämnen.

Resultaten visar att alla telefoner innehöll ett eller flera av de giftigaste ämnena bly, kvicksilver, brom, klor och kadmium.

Dessutom innehöll var tredje telefon bly och/eller kvicksilver.

– Till och med de bästa telefonerna är fortfarande fulla av miljögifter. De här kemikalierna, som kopplas till missbildningar, försämrad inlärningsförmåga och andra allvarliga hälsoproblem, har hittats i marken på elektronikskrotcentraler i Kina i halter 10 till 100 gånger över vad som är normalt, säger Jeff Gearhart, forskningsledare på Ecology center, till SVT.

Samung bäst

Ingen tillverkare klarar testet särskilt bra, listan på de sämsta och bästa är blandad. Men överlag klarar Samsug testet bäst .

Nya iPhone 4/5 finns bägge två på fem-i-topplistan. Men den tidigare iPhone2 är testets giftigaste telefon, skriver SVT.

Tillverkarna byter ut material och blir bättre

Trots att testet visar att mobilerna är riktiga miljöbovar konstaterades även att mobiltillverkarna har bättrat sig. De nya telefonerna får mycket högre betyg än fem år gamla telefoner.

Anledningen till att de nya mobilerna är mindre miljöfarliga beror på att tillverkarna har börjat med mindre miljöbelastande alternativ.

Några exempel är PVC- sladdar som har bytts ut mot andra plaster. Skärmar utan kvicksilver och kretskort utan brom och klor används nu av flera tillverkare och farliga flamskyddsmedel har bytts ut.

.

Dela på andra sajter

Så gör mina Ifånvänner, vid middag så sätter dom sina Ifånar på laddning medans jag byter batteri på 30s och lyssnar vidare :)

trycker in min iphone i fodralet med back up batteri ...:)

Dela på andra sajter

Okej, vi går vidare. Punkterna ovan gäller fortfarande !

Jag kan fortfarande ladda via min back up batteri i fodralet..:)

Dela på andra sajter

Ja apfån visade sig vara bäst på att vara sämst som vanligt ha ha

Det är den amerikanska miljöorganisationen Ecology som tillsammans med reparationsföretaget ifixit analyserat 36 telefonmodeller från tio tillverkare.

Alla mobiler plockades isär och testades på sitt kemiska innehåll i jakt på 35 olika ämnen.

Resultaten visar att alla telefoner innehöll ett eller flera av de giftigaste ämnena bly, kvicksilver, brom, klor och kadmium.

Dessutom innehöll var tredje telefon bly och/eller kvicksilver.

– Till och med de bästa telefonerna är fortfarande fulla av miljögifter. De här kemikalierna, som kopplas till missbildningar, försämrad inlärningsförmåga och andra allvarliga hälsoproblem, har hittats i marken på elektronikskrotcentraler i Kina i halter 10 till 100 gånger över vad som är normalt, säger Jeff Gearhart, forskningsledare på Ecology center, till SVT.

Samung bäst

Ingen tillverkare klarar testet särskilt bra, listan på de sämsta och bästa är blandad. Men överlag klarar Samsug testet bäst .

Nya iPhone 4/5 finns bägge två på fem-i-topplistan. Men den tidigare iPhone2 är testets giftigaste telefon, skriver SVT.

Tillverkarna byter ut material och blir bättre

Trots att testet visar att mobilerna är riktiga miljöbovar konstaterades även att mobiltillverkarna har bättrat sig. De nya telefonerna får mycket högre betyg än fem år gamla telefoner.

Anledningen till att de nya mobilerna är mindre miljöfarliga beror på att tillverkarna har börjat med mindre miljöbelastande alternativ.

Några exempel är PVC- sladdar som har bytts ut mot andra plaster. Skärmar utan kvicksilver och kretskort utan brom och klor används nu av flera tillverkare och farliga flamskyddsmedel har bytts ut.

.

Nu har du nyaste uppgifter om hur det är i verkligheten. Det stämmer inte riktig det du skriver. Hittar du på bara eller vad?

http://www.healthystuff.org/

Dela på andra sajter

Nu har du nyaste uppgifter om hur det är i verkligheten. Det stämmer inte riktig det du skriver. Hittar du på bara eller vad?

http://www.healthystuff.org/

Fick mina uppgifter härifrån

Den amerikanske miljöorganisationen Ecology center har tillsammans med reparationsföretaget ifixit

http://www.svt.se/nyheter/sverige/mobilen-rena-giftbomben

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Man får allt möjligt, tex appar som kraschar precis som på Android ?

Klocka med sol och temperatur är ju något som flera Android användare här på forumet har som argument för just Android, så det säger snarare hur mycket Androiderna kan om sitt eget OS. ?

Att jag föredrar mappar framför widgets beror på att jag hellre använder appar framför widgets. Och Android ser fortfarande ut som 3.x ritat av ett gäng dagisungar. Ikonerna ser ju ut som leksaker... Ice Cream Sandwich hur coolt e de?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Man får allt möjligt, tex appar som kraschar precis som på Android

Klocka med sol och temperatur är ju något som flera Android användare här på forumet har som argument för just Android, så det säger snarare hur mycket Androiderna kan om sitt eget OS.

Att jag föredrar mappar framför widgets beror på att jag hellre använder appar framför widgets. Och Android ser fortfarande ut som 3.x ritat av ett gäng dagisungar. Ikonerna ser ju ut som leksaker... Ice Cream Sandwich hur coolt e de?

Har du hittat tillbaka från läktaren nu ha ha

Dela på andra sajter

Man får allt möjligt, tex appar som kraschar precis som på Android

Klocka med sol och temperatur är ju något som flera Android användare här på forumet har som argument för just Android, så det säger snarare hur mycket Androiderna kan om sitt eget OS.

LOL!

Du har fortfarande inte fattat? MAN KAN BYTA IKONER I ANDROID. ICS, är fan så mycket mer innovativt än vad iOS nånsin kommer att bli, visste du att i:et i iOS står för inlåst förresten? :)

Klockan med sol och grejer är Deafault i Android. Man kan byta den mot nåt roligare eller göra en egen klock/väderwidget. Vadå widgets i iOS??? Finns väl bara i Rullgardinen och endast plats för två widgets med va?? Och rullgardinen blev tydligen tjuvföretaget inspirerade av Android va? Ja, se dessa härmapor. :)

Det enda Iphone har är en massa fula ikoner på hemskärmen. Om det är nåt som är fult så är det just det... och så opersonligt. Har man sett en Iphone så har man sett alla.

Snacka om att Iphone är TRÅKIG. Ni som älskar er Iphone, klicka inte på länken. Varför väljer man Android? Kolla länken! :)

http://blog.mycolors...screens-of-2011

Ser fortfarande ut som gamla Windows?

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Man får allt möjligt, tex appar som kraschar precis som på Android ?

Klocka med sol och temperatur är ju något som flera Android användare här på forumet har som argument för just Android, så det säger snarare hur mycket Androiderna kan om sitt eget OS. ?

LOL!

Du har fortfarande inte fattat? MAN KAN BYTA IKONER I ANDROID. ICS, är fan så mycket mer innovativt än vad iOS nånsin kommer att bli, visste du att i:et i iOS står för inlåst förresten? :)

Klockan med sol och grejer är Deafault i Android. Man kan byta den mot nåt roligare eller göra en egen klock/väderwidget. Vadå widgets i iOS??? Finns väl bara i Rullgardinen och endast plats för två widgets med va?? Och rullgardinen blev tydligen tjuvföretaget inspirerade av Android va? Ja, se dessa härmapor. :)

Det enda Iphone har är en massa fula ikoner hemskärmen. Om det är nåt som är fult så är det just det... och så opersonligt. Har man sett en Iphone så har man sett alla.

Snacka om att Iphone är TRÅKIG. Ni som älskar er Iphone, klicka inte på länken. Varför väljer man Android? Kolla länken! :)

http://blog.mycolors...screens-of-2011

Ser fortfarande ut som gamla Windows?

Dela på andra sajter

Vad fan är widgets???//Hn den inlåste (i dubbel bemärkelse :giggle: )

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Fick mina uppgifter härifrån

Den amerikanske miljöorganisationen Ecology center har tillsammans med reparationsföretaget ifixit

http://www.svt.se/ny...rena-giftbomben

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Den test som du beskriver från SVT

iPhone 5 Ranks Higher than Galaxy S III in New Study on Toxic Chemicals in Mobile Phones

26849.jpg

Motorola Citrus

Motorola, Inc – December 6, 2011

LOW

OVERALL

2.6

26868.jpg

iPhone 4 S

Apple – September 4, 2012

LOW

OVERALL

2.7

26848.jpg

LG Remarq

LG Electronics – October 19, 2011

LOW

OVERALL

2.7

26861.jpg

Samsung Captivate

Samsung Electronics – December 2, 2011

LOW

OVERALL

2.7

26869.jpg

iPhone 5

Apple – September 21, 2012

LOW

OVERALL

2.8

26863.jpg

Samsung Evergreen

Samsung Electronics – December 1, 2011

LOW

OVERALL

2.8

26844.jpg

iPhone 4

Apple – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.0

26866.jpg

Samsung Reclaim

Samsung Electronics – October 24, 2011

MED

OVERALL

3.0

26870.jpg

Galaxy S III

Samsung – September 28, 2012

MED

OVERALL

3.0

26859.jpg

Palm Pre Plus

Palm, Inc – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.1

26862.jpg

Samsung Eternity

Samsung Electronics – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.2

26834.jpg

Blackberry Bold 9000

Research in Motion – December 1, 2011

MED

OVERALL

3.3

26854.jpg

Nokia Surge

Nokia Corporation – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.3

26864.jpg

Samsung Intensity II

Samsung Electronics – December 6, 2011

MED

OVERALL

3.3

26840.jpg

HTC Touch Diamond

HTC Corporation – December 6, 2011

MED

OVERALL

3.4

Dela på andra sajter

Den test som du beskriver från SVT

iPhone 5 Ranks Higher than Galaxy S III in New Study on Toxic Chemicals in Mobile Phones

26849.jpg

Motorola Citrus

Motorola, Inc – December 6, 2011

LOW

OVERALL

2.6

26868.jpg

iPhone 4 S

Apple – September 4, 2012

LOW

OVERALL

2.7

26848.jpg

LG Remarq

LG Electronics – October 19, 2011

LOW

OVERALL

2.7

26861.jpg

Samsung Captivate

Samsung Electronics – December 2, 2011

LOW

OVERALL

2.7

26869.jpg

iPhone 5

Apple – September 21, 2012

LOW

OVERALL

2.8

26863.jpg

Samsung Evergreen

Samsung Electronics – December 1, 2011

LOW

OVERALL

2.8

26844.jpg

iPhone 4

Apple – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.0

26866.jpg

Samsung Reclaim

Samsung Electronics – October 24, 2011

MED

OVERALL

3.0

26870.jpg

Galaxy S III

Samsung – September 28, 2012

MED

OVERALL

3.0

26859.jpg

Palm Pre Plus

Palm, Inc – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.1

26862.jpg

Samsung Eternity

Samsung Electronics – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.2

26834.jpg

Blackberry Bold 9000

Research in Motion – December 1, 2011

MED

OVERALL

3.3

26854.jpg

Nokia Surge

Nokia Corporation – December 8, 2011

MED

OVERALL

3.3

26864.jpg

Samsung Intensity II

Samsung Electronics – December 6, 2011

MED

OVERALL

3.3

26840.jpg

HTC Touch Diamond

HTC Corporation – December 6, 2011

MED

OVERALL

3.4

Tror nog att den svenska texten stämmer bättre än den förvanskade texten från apsektens hemland

Dela på andra sajter

Äh, lite iPad snack kan ju vara kul.

Garageband är rätt kul på iPad tydligen.

Det där såg rätt häftigt ut,kan inte Ruskprick himself lägga lite av nästa veckas arbetstid på en låt som man kan få se här.

Har sett på ett annat forum att du är lite av ett musikaliskt underbarn :14:

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det där såg rätt häftigt ut,kan inte Ruskprick himself lägga lite av nästa veckas arbetstid på en låt som man kan få se här.

Har sett på ett annat forum att du är lite av ett musikaliskt underbarn :14:

Nja, det skulle nog dyka upp på annat forum någon gång under nästa månad när tid finnes, inte lägger man upp saker här.

Först måste jag nog skaffa mig en egen iPad...

Dela på andra sajter

Tror nog att den svenska texten stämmer bättre än den förvanskade texten från apsektens hemland

Tabellen visar ju att iphone 4, 4S och 5 ligger bättre till än S GIIIS

Utan att du översätter till svenska.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kommit på en grej som jag inte gillar med Apple.

Formatet 4:3 på telefoner och paddorna (Förutom 5:an)

Visst, det är ett behändigt format, men vid spegling så får man sorgekanter på sidorna av TV'n.

16:9 det är det Apple måste börja köra med.

Dela på andra sajter

Kommit på en grej som jag inte gillar med Apple.

Formatet 4:3 på telefoner och paddorna (Förutom 5:an)

Visst, det är ett behändigt format, men vid spegling så får man sorgekanter på sidorna av TV'n.

16:9 det är det Apple måste börja köra med.

Och helst 55 " det skulle passa bra ringa och titta på film.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...