phitsanulok Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Finns det nåt mejeri kvar i sverige som tillverkar kärnmjölk, sist jag hittade det var på finska sidan vid pello på en fiskesemester. I sverige har jag inte sett nåt i af, men det bor väl folk från hela serige här på forumet så nån kanske har sett. Förbannat gott är det i af. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Finns det nåt mejeri kvar i sverige som tillverkar kärnmjölk, sist jag hittade det var på finska sidan vid pello på en fiskesemester. I sverige har jag inte sett nåt i af, men det bor väl folk från hela serige här på forumet så nån kanske har sett. Förbannat gott är det i af. mvh walle För att köpa kärnmjölk bör man vara kompis med en bagare. http://sv.wikipedia./wiki/Kärnmjölk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 nu har jag googlat lite, det finns att köpa i både danmark och finland, men nu bor jag ju mitt i sverige, suck. Kanske kan be nån av alla spritåkare som åker till tyskland och handla med(blir väl idi*tförklarad kanske). mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Enklare att prata med en lokal mjölkbonde, om det finns någon kvar i ditt närområde Fast det är väl bara vid kalvning som dom har Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Enklare att prata med en lokal mjölkbonde, om det finns någon kvar i ditt närområde Nja, kärnmjölk är en restprodukt av smörtillverkning och antalet mjölkbönder som även tillverkar smör är nog lätträknade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Highlander Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Kalvning dom har kärmjölk? Nä då heter det råmjölk som man gör kalvdans av å det är jävligt gott de! Fd agronomklepptoman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Kalvning dom har kärmjölk? Nä då heter det råmjölk som man gör kalvdans av å det är jävligt gott de! Morsan gjorde ugnspannkaka på råmjölk, delikatess även det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 aha, kan jag ha blandat ihop kärnmjölk med råmjölk kanske, ja dricker inte nåt utav det, möjligen lite grädde i irish koffet Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Finns det nåt mejeri kvar i sverige som tillverkar kärnmjölk, sist jag hittade det var på finska sidan vid pello på en fiskesemester. I sverige har jag inte sett nåt i af, men det bor väl folk från hela serige här på forumet så nån kanske har sett. Förbannat gott är det i af. mvh walle Är inte det samma som den fettfria? Kan naturligtvis ha fel men Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 22, 2012 Dela Inlagd Oktober 22, 2012 Är inte det samma som den fettfria? Kan naturligtvis ha fel men Nä det är som nämts i tråden en restprodukt från smörtillverkning från början sen har det utvecklats till en slags underlig "filmjölk" senast jag köpte den så var det i en hemköpsbutik i dalarna och då var den tillverkad av norrmejerier detta var nån gång 2005-2006, efter det har jag inte sett till den i affären. Man ska nog använda den i matlagningen för att dricka den eller försöka käka med flingor eller m(y)sli* duger den inte till , Har hittat Svensk kefir i mejeri hyllan för ett tag sen den smakar som det som fanns i dom där paketen med lökkupolena al'a kreml ? + röda torget??? på paketen som fanns på 80 och 90 talet ;-) inte äkta Kefir dock utan nån slags filmjölk då som nu. *shit jag har glömt hur man gör tyska y på datorn ;-) Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Oktober 22, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 22, 2012 Är inte det samma som den fettfria? Kan naturligtvis ha fel men inte fettfri men under 1%, mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.