Jump to content
IGNORERAD

Canon EOS 650D, bra kamera?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

Tänkte köpa mig en bättre kamera, är en amatör när det gäller foto men vill ha en bättre kamera, blir väl mycket semesterbilder men ska även använda den i jobbet, mycket närbilder sk produktbilder kommer det även att bli, någon som kan ge tips om denna kamera, såg att normalpris var 29.900 bath i butik men nu ett extra erjudande enbart 17.940 bath, är detta ett bra köp tro? är ute efter en bra kamera för runt 15-18.000 bath. Kom gärna med tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det priset hade jag klippt till direkt. Det är en bra kamera så du kommer bli nöjd. Sen får du köpa objektiv till kameran som passar dina begär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

För det priset hade jag klippt till direkt. Det är en bra kamera så du kommer bli nöjd. Sen får du köpa objektiv till kameran som passar dina begär.

Ser just nu att dom även har en Nikon D3200 till pris av 18.900 bath, vilken kan vara bäst tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en sådan i somras i KL och är väldigt nöjd

post-3404-0-57348700-1350129919_thumb.jp

Vilket objektiv ingå eller är det bara huset som kostar det ?

post-3404-0-57348700-1350129919_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Köpte en sådan i somras i KL och är väldigt nöjd

post-3404-0-57348700-1350129919_thumb.jp

Vilket objektiv ingå eller är det bara huset som kostar det ?

Som sagt är amatör men så här står det, ingår: EF-S, 18-55 mm F3.5-5.6 IS II NEW

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt är amatör men så här står det: EF-S, 18-55 mm F3.5-5.6 IS II NEW

OK. Det är standardobjektivet

Köp gärna till eller ersätt med 18-135 mm. Jag valde bara det senaste alternativet. Se bilden ovan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

OK. Det är standardobjektivet

Köp gärna till eller ersätt med 18-135 mm. Jag valde bara det senaste alternativet. Se bilden ovan

Då slår jag till imorgon på en Canon, ska kolla upp detta med 18-135 i butiken imorgon, kanske inte går att få det alternativet då dom har ett extraerbjudande på den andra.

Tack för all hjälp :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Köpte en sådan i somras i KL och är väldigt nöjd

post-3404-0-57348700-1350129919_thumb.jp

Vilket objektiv ingå eller är det bara huset som kostar det ?

Det har jag inte märkt :ahh::rotfl::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte Nikon D3200 och är hel nöjd med den, läste inte så många tester då jag var inställd på en Nikon. I efterhand har jag läst en hel del och oftast slår Nikon D3200 Canon EOS 650D men inte alltid. Vad man brukar sluta upp med är att dom rekommenderar Nikon 5000.

http://versusio.com/se/canon-eos-650d-vs-nikon-d3200

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag köpte Nikon D3200 och är hel nöjd med den, läste inte så många tester då jag var inställd på en Nikon. I efterhand har jag läst en hel del och oftast slår Nikon D3200 Canon EOS 650D men inte alltid. Vad man brukar sluta upp med är att dom rekommenderar Nikon 5000.

http://versusio.com/...-vs-nikon-d3200

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nja, skulle i så fall tro att dom rekommenderar Nikon 5100

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, skulle i så fall tro att dom rekommenderar Nikon 5100

Helt riktigt

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Fotat massor analogt med nikon. Dom gör bra kameror. Men nu när jag köpte ny digital system kamera blev det Canon D600 med 18-135 kitobjektiv.. Jag är toknöjd med den kameran.Objektivet kunde vara lite bättre. Så när jag får lite mera pengar köper jag ett rikigt bra objektiv. Jag tror inte min bilder varken bli bättre eller sämre med en Nikon eller Pentax. Visst man måste kolla lite men det är marginella skillnader. Man köper en kamera tittar vilken budget man vill lägga. Sedan klämmer man och känner om man tycker att dom känns bra. Knappar och sånt man tror sig vilja komma åt ska sitta där man vill osv...

Så om du tycker att Canon 650 känns bra så köp den. Om du tycker att Nikon känns bra så köp den i stället.

Sedan går du ut och fotar mycket lär dig kameran, osv...

Det är du som gör om bilderna blir bra inte kameran. (missförstå mig rätt)

Canon gör bra kameror utan tvekan. Jag älskar min Ixus också. Ska ha en ny sådan för min gamla har jag nött ut.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en lite äldre model EOS 450 som fått bekänna färg en längre tid 4-5 år något och jag är fortfarande väldigt nöjd med den dock inget proffs på något sätt men jag försöker utvecklas och än så länge fyller den mina krav. Den du kikar på bör ju vara mer kompetent så du blir nog inte besviken och det finns ju så alltid med prylar två läger och det är Canon vs Nikon men du får ta dig en titt på båda och bestämma dig vilken som passar bäst för dig då ingen är sämre i min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag köpte min Canon 550D så var filmningen viktig för mig. Och då var det inget snack.. sen köpte jag ett allroundobjektiv 18-200.. funkar kanon. Nikon och Canon är båda riktigt bra kameror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...