Jump to content
IGNORERAD

Norden vs America


Guest Gawar

Recommended Posts

Denna hade jag när jag körde elgiganten i Norge... Bästa jobb jag haft... Låg ute söndag kväll till fredag, hemma varje helg och plockade ut 40000-50000 sek varje mån efter skatt =)

Bild153.jpg

Bild155.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna hade jag när jag körde elgiganten i Norge... Bästa jobb jag haft... Låg ute söndag kväll till fredag, hemma varje helg och plockade ut 40000-50000 sek varje mån efter skatt =)

Bild153.jpg

Bild155.jpg

varför slutade du där

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är egentligen för-/nackdelarna med nosbyggd (visst är det så ni kallar dem?) vs "vanlig"?

Jag vet faktiskt inte... Aldrig kört nosbyggt... Men sägs att hytten e högre invändigt pga att inte golvet är "uppbyggt" för motorn... Men annars kan jag nog inte svara dig på detta... Nackdel skulle väl kunna vara att nosbyggd bil tar mer plats om det är trångt nånstans kanske =)...

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna hade jag när jag körde elgiganten i Norge... Bästa jobb jag haft... Låg ute söndag kväll till fredag, hemma varje helg och plockade ut 40000-50000 sek varje mån efter skatt =)

Bild153.jpg

Bild155.jpg

Hä hä, så nu e du lika tät som Bill Gates då? :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hä hä, så nu e du lika tät som Bill Gates då? :crazy:

Dum som man e blåste man varända krona varje månad. Spara, vad e de liksom? Köpte iofs hus och sportbil... Annars söp man väl upp allt... Bilen e såld men huset blir jag fan inte av med =(

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att anledningen till att "frambyggda" bilar byggdes var för att kunna på mer last på släpet

En frambyggd bil tar hytt+motor mindre antal meter och därigenom kan man ha längre släp och mer lastutrymme eftersom det är fordonets totallängd som är reglerat

Det är t.ex det som F och N betyder i Volvo:s modellbeteckningar (Frambyggd / Normalbyggd)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...