Jump to content
IGNORERAD

Botox i Thailand


Guest Gawar

Recommended Posts

Alla svettas ju där

Ha det

Fast nu handlar det inte om "normal" svettning..

Men har fått nåt sådär svar och även lite hjälp från google så kan lika väl låsa tråden...

Tack för tips

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    12

  • chiangmai

    7

  • Bibben

    3

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det finns en orsak till att man svettas, och att ändra på detta med att mata kroppen med

nervgift ?

En av många sidor :

http://www.nyttigt.e...r-biverkningar/

Botox är ett giftigt ämne och endast ett par mikrogram anses vara en dödlig dos (det klassificeras som ett biologiskt vapen)

.En ledande amerikansk expert (Peter Misra) varnar dock för att det föreligger anledning att misstänka att det kan uppstå skador på hjärnan, nervsystemet och musklerna.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en orsak till att man svettas, och att ändra på detta med att mata kroppen med

nervgift ?

En av många sidor :

http://www.nyttigt.e...r-biverkningar/

Botox är ett giftigt ämne och endast ett par mikrogram anses vara en dödlig dos (det klassificeras som ett biologiskt vapen)

.En ledande amerikansk expert (Peter Misra) varnar dock för att det föreligger anledning att misstänka att det kan uppstå skador på hjärnan, nervsystemet och musklerna.

Ja och skulle jag dö så bryr jag mig ju säkert jävligt mycket... Nu är detta ett ganska jobbigt problem för mig.. Att alltid behöva gå med svarta tröjor, aldrig kunna gå ut bland folk och bla bla bla.. på vintern svettas jag igenom t-shirt, långärmad tröja och fodrad vinterjacka på ungefär 10-15 min.. . Folk som inte lider av det fattar inte heller hur jobbigt det är och jag begär inte att nån ska förstå... Har kört botox i 4 år utan några problem och bryr mig inte ett jävla skit om vad någon tycker om detta över huvud taget... Utan nu var frågan om det fanns i Thailand pga att tiden inte finns att göra de innan jag åker... Men har fått dom svar jag behöver och även kollat lite mer på google så allt är frid och fröjd... Ni som har något emot vad jag gör med min kropp, snälla, ring nån som bryr sig.. För jag gör det inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en orsak till att man svettas, och att ändra på detta med att mata kroppen med

nervgift ?

En av många sidor :

http://www.nyttigt.e...r-biverkningar/

Botox är ett giftigt ämne och endast ett par mikrogram anses vara en dödlig dos (det klassificeras som ett biologiskt vapen)

.En ledande amerikansk expert (Peter Misra) varnar dock för att det föreligger anledning att misstänka att det kan uppstå skador på hjärnan, nervsystemet och musklerna.

Nu skall farbror inte vara så negativ...

bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall farbror inte vara så negativ...

Farbror är inte negativ , farbror anser att det finns orsak till att kroppen beter sej på

olika sätt och tror att det finns andra sätt att balansera detta utan sprutor med gift

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå att det är ett ordentligt problem. Hade lite problem med svettning när jag var yngre, dock ej lika mycket som du tydligen har, men förstår dig, alltid en jävla fläck under varje armhåla, jämt... Svettas fortfarande en del men tror det är lite mindre nu.

Såg nåt program om detta på TV för nåt år sen och det lilla jag kommer ihåg var nog att botox var ett riktigt bra botemedel, det bästa som finns tillgängligt just nu iaf.

Lycka till G!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Farbror är inte negativ , farbror anser att det finns orsak till att kroppen beter sej på

olika sätt och tror att det finns andra sätt att balansera detta utan sprutor med gift

Hur då?

Ja, nåt som faktiskt funkar för dem som har detta problem, för det har inte du va?

Låter som G har prövat det mesta och vet vad han gör.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå att det är ett ordentligt problem. Hade lite problem med svettning när jag var yngre, dock ej lika mycket som du tydligen har, men förstår dig, alltid en jävla fläck under varje armhåla, jämt... Svettas fortfarande en del men tror det är lite mindre nu.

Såg nåt program om detta på TV för nåt år sen och det lilla jag kommer ihåg var nog att botox var ett riktigt bra botemedel, det bästa som finns tillgängligt just nu iaf.

Lycka till G!!

Visst är det så... Har pratat med mängder av folk med samma problem och även sett nåt tv-prgram... B.la i Erik och Mackan på tv6 tar dom botox... Aldrig nånsin hört talas om några bi effekter eller nåt... Och botox är nog bland det minst farliga jag stoppat o kroppen.. Haha...

Men ska försöka ringa och stressa på dom på Ryhov några gånger till =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nåt som faktiskt funkar för dem som har detta problem, för det har inte du va?

Har faktiskt hatt problem , men dom har avtagit med åren.

Jag har ingen lösning på problemet men kan samtidigt inte se

att det kan vara en bra lösning att tillföra gift.

Edit;

Jag tycker också att det är normalt att åldras och då på köpet få några

rynkor.

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns gott om kliniker i Pattis som utför olika botox behandlingar botox e inte så farligt i dom mängderna det handlar om i skönhets industrin har själv provat men av andra anledningar både här i Svedala o Thailand av lika bra kvalitetglimten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen lösning på problemet men kan samtidigt inte se att det kan vara en bra lösning att tillföra gift.

Inte det optimala givetvis men om man nu lider så kanske det får anses vara acceptabelt i den givna situationen. Allt i för stor dos är ju farligt, även mjölk, så om nu detta utförs av kunnig personal så ser jag inget problem. Nu har nog G så stor koll man kan ha så vi behöver nog inte oroa oss.

Röker/dricker du?

Använder du dig av receptbelagd farmaka nån gång?

Retoriska frågor!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringt å kollat läget idag... Typ 100.000thb i Pattaya och 18.000 i bkk. Väntar dock på samtal från linköping nu.. Jkpg har jag nyss ringt å bett dra åt helvete och önskat en tragisk trafikolycka när hon åker hem från jobbet idag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringt å kollat läget idag... Typ 100.000thb i Pattaya och 18.000 i bkk. Väntar dock på samtal från linköping nu.. Jkpg har jag nyss ringt å bett dra åt helvete och önskat en tragisk trafikolycka när hon åker hem från jobbet idag :)

Så det var budbärarens fel att du inte fick dina sprutor ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är allas fel inom vården... Önskar att samtliga inom vården i sverige råkar riktigt illa ut..

För att önska något kan väl iaf inte va förbjudet

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är allas fel inom vården... Önskar att samtliga inom vården i sverige råkar riktigt illa ut..

För att önska något kan väl iaf inte va förbjudet

JO. Om man gör det öppet så andra hör..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det är allas fel inom vården... Önskar att samtliga inom vården i sverige råkar riktigt illa ut..

För att önska något kan väl iaf inte va förbjudet

Du har betalat för lite skatt.

Och övriga medlemmar vill inte betala skatt till dina botoxinjektioner.

Hade jag kunnat hjälpa till så hade jag givetvis gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är allas fel inom vården... Önskar att samtliga inom vården i sverige råkar riktigt illa ut..

För att önska något kan väl iaf inte va förbjudet

Och jag hoppas att de skickar dig sprutorna men preparerade med riktig Botox, att önska något är väl inte förbjudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

I grundskolan hade jag en lärare med dessa problem.

Tror att folk har svårt att fatta hur desperat man kan bli med sådana problem...att inte kunna röra sig en meter utan svett...

Han söp och härjade...mobbades av eleverna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är allas fel inom vården... Önskar att samtliga inom vården i sverige råkar riktigt illa ut..

För att önska något kan väl iaf inte va förbjudet

Jisses, jag tycker precis tvärt om. Alltså att dom som jobbar och sliter inom vården för låga löner gör ett jättejobb och är värda all respekt. Du tror tydligen att det är dom anställda inom vården som själva bestämmer vilken vård dom sjuka ska få och bara är elaka mot dig för att j-vlas. :ahh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vart man nybehandlad.. 52 sprutor.. 26 st i varje armhåla... Så nu är man väl iaf svettfri fram till Februari :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I grundskolan hade jag en lärare med dessa problem.

Tror att folk har svårt att fatta hur desperat man kan bli med sådana problem...att inte kunna röra sig en meter utan svett...

Han söp och härjade...mobbades av eleverna...

I hans fall var det nog s.k. fyllesvettningar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

I grundskolan hade jag en lärare med dessa problem.

Tror att folk har svårt att fatta hur desperat man kan bli med sådana problem...att inte kunna röra sig en meter utan svett...

Han söp och härjade...mobbades av eleverna...

Man blir duktigt desperat kan jag säga.. Folk säger typ "det är väl inte så farligt, alla svettas"... Men denna sjukdom "hyperhidros" är inte så kul i längden.. Man undviker folk, säger nej till fester, partyn och allt sånt där det finns folk.. Men som sagt, folk som inte själva har de förstår inte riktigt problemet...

Link to comment
Dela på andra sajter

I hans fall var det nog s.k. fyllesvettningar.

Tyvärr var det nog svettningarna som gjorde att han dessutom fick fyllesvett. Han jagade kärlekskrankt en lärarinna minns jag...och han blev allmänt utskämd i skolan. Brukade supa till det då han var vakt på skoldanserna... Jag minns honom som gammal..Men jag tror att han vara var kring 30... Inget fruntimmer ville komma nära honom...

Tragiskt, en duktig lärare som blev baktalad varje dag av eleverna...Inte undra på att flaskan blev en kär vän...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...