Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Avslutar med songkranfirande av svärföräldrarna och de andra byälsta uppe i fruns hemby.Detta var 2006 vill jag minnas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Jag ser att du var hos herrarna Becker och byggde båt. Nix, inte hos Becker. Becker ritade båten och byggde en plugg som såldes 1979. Det var två (rikemans)bröder och en till som hade varvet på Lidingö och någon med namn Tommy byggde N:r 1 samma år. De hade båten på mässan 1980 där jag fick kontakt med dem. Kommer inte ihåg deras namn. Efter båtmässan då det gjordes affär. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Nix, inte hos Becker. Becker ritade båten och byggde en plugg som såldes 1979. Det var två (rikemans)bröder och en till som hade varvet på Lidingö och någon med namn Tommy byggde N:r 1 samma år. De hade båten på mässan 1980 där jag fick kontakt med dem. Kommer inte ihåg deras namn. Efter båtmässan då det gjordes affär. Oscar. Okej. Det måste vara efter Becker hade lokalen då. I Stockby Industriomr. Idag finns bara Tore Becker i livet tyvärr. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Avslutar med songkranfirande av svärföräldrarna och de andra byälsta uppe i fruns hemby.Detta var 2006 vill jag minnas. Kan Kenta simma? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Kan Kenta simma? Vi var på en fiske tur med lite löst folk och tog ett lunchstopp med bad.Jodå han kunde simma,kanske bara pinkenödig,hehe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Birger Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Soldier 1982 Sodankylä Finalandet, ser Ni mördande blick Typisk psykopatblick! En blivande seriemördare, utan tvivel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Fyra käcka gossar på Royal Garden Pattaya BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 En Jeepney (taxi/transportfordon) från Filippinerna, bilen är i grunden en Amerikansk Willys jeep från kriget som Filippinarna byggt om till transportfordon. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Från Santa cruz Mindano Filippinerna. underhållning av tvillingbröderna Michael One och Michael Two som dom heter och en gitarrist.Grabbarna hade byggt sitt trumset av papplådor, plåtburkar, grytlock, armeringsjärn, ståltråd, mm. Och jäklar vad dom kunde spela och sjunga, efter 5 - 10 minuter satt det några tuffa faranger med tårar i ögonen, för dessa människor visade en sån otrolig glädje när dom spelade för oss, bland det häftigaste jag upplevt i Asien på 24 år, lika häftigt och rörande som när Susan Boyle eller Paul potts sjunger BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 En nöjd och omsvärmad 33-åring som nu hunnit bli en 56-åring (fan va tiden går fort när man har kul) på en restaurang i Ermita, Manila BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Träffade på en gymnast på M.H. Del Pilar i Manila som ville att jag skulle följa med henne hem till Caloocan, en stadsdel i Manila och det gjorde jag. Gymnasten och jag lite öl köpte jag och bjöd på några familjemedlemmar Vad kul det är att fotas med en farang Snacka om Big burger BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 En kåkstad i Manila men jag minns inte vad jag gjorde där, kanske bara en "utflykt" med en taxi. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 13, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2012 (ändrad) Nu har jag och göra några dagar med att sortera alla foton, dessa och nästan lika mycket till. Har upptäckt att sortera mina foton tar inte några dagar, utan det handlar nog om veckor. men vad kul och vilka minnen det väcker och att jag har en förstående fru som inte rivit sönder ett ända foto. Bland det första jag gjorde när frugan kom till Sverige var att ta fram alla foton så hon fick titta på dom och förklara att det var då och nu är nu, för jag bryr mig inte om ett dugg vad du gjort förut och så blev det, inte ett enda förstört foto. Ändrades Oktober 13, 2012 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Oktober 13, 2012 Dela Inlagd Oktober 13, 2012 Har upptäckt att sortera mina foton tar inte några dagar, utan det handlar nog om veckor. Du kanske kan prova PaperPort om du skannar bilder det borde underlätta att sortera och katalogisera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 14, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Bo Wilson Band ett Blues/Rockband från Kalmar som jag brukade hänga med om helgerna i början av 80-talet. Denna gång tror jag att vi var på väg i bussen till Skövde, tror det var 1984. Bosse själv som förkovrar sig i vägatlasen. Abbe, trummis och chaufför, kör så det ryker. Björne basist hojtade till, kom och ta ett roligt kort, han la inget i holken. Nicke mixerman laddar upp inför kvällen. Stefan bärare, hur fan kan folk bli roddare, men det är ju klart brudarna gillar även dom "bandmedlemmarna". Bandet på senare dar, bara Bosse återstår. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 14, 2012 Dela Inlagd Oktober 14, 2012 (ändrad) Bo Wilson Band ett Blues/Rockband från Kalmar som jag brukade hänga med om helgerna i början av 80-talet. Denna gång tror jag att vi var på väg i bussen till Skövde, tror det var 1984. Ahh Kalmar -80 tal..då var det fest.. Paris, Byttan, Frimurarn, Whitten, Sandra, Baronen, Akropolis...vilka minnen hehehehe. /T. som bodde på Lagmansgatan då. Ändrades Oktober 14, 2012 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 14, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Ahh almar -80 tal..då var det fest.. Paris, Byttan, Frimurarn, Whitten, Sandra, Baronen, Akropolis...vilka minnen hehehehe. /T. som bodde på Lagmansgatan då. Av dom ställena du skriver så gillade jag Paris bäst men det brann upp, sen efter renoveringen tror jag att det blev kontor och Sandra var ju bra om man ville ragga upp en gammal dam som satt på glasberget. Fredagsklubben var också mycket trevligt. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 14, 2012 Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Av dom ställena du skriver så gillade jag Paris bäst men det brann upp, sen efter renoveringen tror jag att det blev kontor och Sandra var ju bra om man ville ragga upp en gammal dam som satt på glasberget. Fredagsklubben var också mycket trevligt. Paris var verkligen mitt stamställe när jag pluggade där, om vi för goa i hatten...fick man sitta vid ett bord lite innanför så man inte synes så mycket Fredagsklubben ja..vilka minnen, Kopparkällaren var ju också ett ställa av rang, kommer ej ihåg vad det hette före det? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 14, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Paris var verkligen mitt stamställe när jag pluggade där, om vi för goa i hatten...fick man sitta vid ett bord lite innanför så man inte synes så mycket Fredagsklubben ja..vilka minnen, Kopparkällaren var ju också ett ställa av rang, kommer ej ihåg vad det hette före det? Kopparkällaren, menar du Kaggen, sedan fanns väl Rederiet. Mellan vilka år var du i kalmar? BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 14, 2012 Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Kopparkällaren, menar du Kaggen, sedan fanns väl Rederiet. Mellan vilka år var du i kalmar? Så var det.i den ordning du nämner, var en bög där som jobbade som bartender "Eddy"...men de var jävligt justa. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 14, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Så var det.i den ordning du nämner, var en bög där som jobbade som bartender "Eddy"...men de var jävligt justa. Eddy med sina 2 små hundar. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 14, 2012 Dela Inlagd Oktober 14, 2012 Eddy med sina 2 små hundar. Yepp, av någon anledning så umgicks vi mycket med han, vi som pluggade på sjöbefäl.men det var nog pga att det var mycket party och brudar runt i den kretsen hahaahaha. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 16, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 16, 2012 Från en flytande bar i Sabang Beach, Pueto Galera Filippinerna, över 20 år sedan, det är inte utan att jag längtar tillbaka för att se hur det ser ut där nu. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd Oktober 16, 2012 Dela Inlagd Oktober 16, 2012 En gammal Moto Guzzi V7 Special -71 som jag hade några år i början på 80-talet Jädrans fin motorcykel! 750 cc och en given konkurrent till BMW R75/5 MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 16, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 16, 2012 Jädrans fin motorcykel! 750 cc och en given konkurrent till BMW R75/5 MVH Nonki Tackar, men jag tycker nog att Guzzi´n är ett strå vassare än BMW´n BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu