stefan5300 Inlagd Oktober 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11, 2012 Jo kom ihåg dom där fisketurerna ,Bingoberra drunknade inte han eller om han fick hjälp har jag för mig ? Dom sa att han drunknade men hur det gick till vet jag inte. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Första gången jag besökte frugans by 1996, inget överflöd precis. Men lite lyx fanns det. Toa/duschen var så låg att vid nödiga behov fick vi nästan vinkla oss i 90 grader för att komma in så duscha fick jag och kompisen göra utomhus. Jag sa till frun att, se till att det byggs en ny toa/dusch och att den är färdig nästa gång vi kommer, jag betalar och så blev det. Sedan blev det ännu bättre cirka 10 år senare BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 De tar sig.....Hur stor tank//kasun har du under grasmattan? Det ar val langt mellan tankbilarna i obygden? Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 De tar sig.....Hur stor tank//kasun har du under grasmattan? Det ar val langt mellan tankbilarna i obygden? Ingen alls, tanken ligger bakom huset, Det bruka köra förbi slammsugarbilar flera gånger i veckan eller också ringer jag efter dom. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 En familjebild från 1965. Jag är till höger om farsan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Här är några scannade bilder från en fotbollsresa till Skåne 1970 med Alnö IF, då vi slog Helsingborgs pojklag med 2-0 och Hasslarp med 7-0. Vi åkte förstås också över till Köpenhamn och gick på Tivoli. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Min skolklass från 7:an på Vibackeskolan, Alnö, 1971-72. En konfirmationsbild från Alnö kyrka 1973. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Plogning och risplanering, riktigt grönt och fint. Blev ljusinsläpp i den gamla kameran. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 (ändrad) Som 16-20-åring var jag ganska framstående, åtminstone i norrland, både i friidrott och i schack. När det gäller friidrotten så höll jag egentligen på med tiokamp, men utövade också en del av de enskilda grenarna (särskilt hoppgrenarna) individuellt, vilket så småningom ledde till att jag blev "Stor Grabb" inom Medelpads Idrottsförbund. Det innebär att jag erövrat minst ca 25 distriktsmästerskap och/eller segrar/andraplatser i distriktsmatcher. 1976 var jag först på schack-SM i Motala och blev bäste junior från Medelpad, varefter vi åkte till Luleå där jag blev norrlandsmästare i tiokamp för 17-18-åringar. Här är jag som ca 17-18-åring vid min samling av friidrotts- och schackpriser. Här sitter jag och går igenom några schackpartier. Ändrades Oktober 12, 2012 av mikedo58 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Några lumparbilder från I21 i Sollefteå 1977-1978, där jag var spaningsgruppchef. Jag hörde till 7:e kompaniet som hade sina logement i denna byggnad. Uthämtning av utrustning. Vapenvård. Nedan några bilder från logementet. Kön till matsalen på morgonen kl 6. "Markan" utifrån. och inifrån. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 En gammal Moto Guzzi V7 Special -71 som jag hade några år i början på 80-talet BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Bilder från Corregidor en liten ö i Manilabukten Filippinerna. USA hade en befästning här under bland annat andra världskriget. I Malintatunneln fanns bland annat ett lassarett BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Plogning och risplanering, riktigt grönt och fint. Blev ljusinsläpp i den gamla kameran. Några riktigt bra bilder där trots ljusinsläpp... Tog mig friheten att beskära, räta upp och sätta på en ram på en av bilderna. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Hamnen i Färjestaden på Öland. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Tack så mycket Svenska staten för att jag kunde åka till Tyskland och dryga ut månadslönen, vilket jag gjorde för några år sedan i ett par år. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Oktober 12, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Några riktigt bra bilder där trots ljusinsläpp... Tog mig friheten att beskära, räta upp och sätta på en ram på en av bilderna. /Enis Det gjorde du rätt i. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Som 16-20-åring var jag ganska framstående, åtminstone i norrland, både i friidrott och i schack. När det gäller friidrotten så höll jag egentligen på med tiokamp, men utövade också en del av de enskilda grenarna (särskilt hoppgrenarna) individuellt, vilket så småningom ledde till att jag blev "Stor Grabb" inom Medelpads Idrottsförbund. Det innebär att jag erövrat minst ca 25 distriktsmästerskap och/eller segrar/andraplatser i distriktsmatcher. 1976 var jag först på schack-SM i Motala och blev bäste junior från Medelpad, varefter vi åkte till Luleå där jag blev norrlandsmästare i tiokamp för 17-18-åringar. Här är jag som ca 17-18-åring vid min samling av friidrotts- och schackpriser. Här sitter jag och går igenom några schackpartier. SLU? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 1980. Oscar bygger båt. Arbetslokalen. Skrovhalvor byggs. Första gången skrovet ses efter delning av formen. Såg ut så här efter tre veckor i husvagn på Lidingö med hårt arbete. Fortsättning på 'hemmaplan'. På den tiden kunde man köpa teak för hyfsat pris. Här börjar det att likna något. Sjösättning. Och segling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Häftigt med gamla bilder, som i och för säg kanske bara ger minnesflashar hos sig själv.Kan ju finnas liknande berörelsepunkter hos någon annan förstås. Här har jag lite scannad nostalgi.Köpte en kolonistuga i Askim/Göteborg -75 för 17.000.- och fixade till själv till ett årligt sommarboende endast 10 minuter från lägenheten i Frölunda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Går vidare kronologiskt med ett glatt nyårsaftonfirande på lokal -76 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Året efter hyrdes en stuga i Dalarna,mellan Leksand och Rättvik,ägde då en svenssonbil.Deltog i byns stångaresning och det bjöds på "skogs-stjärnan i varje hus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Tennerifa besöktes -82 och bodde i Port de la Cruz,och badade i saltvattenpoolen och besökte vulkanen Tejide. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 1980. Oscar bygger båt. Arbetslokalen. Skrovhalvor byggs. Första gången skrovet ses efter delning av formen. Såg ut så här efter tre veckor i husvagn på Lidingö med hårt arbete. Fortsättning på 'hemmaplan'. På den tiden kunde man köpa teak för hyfsat pris. Här börjar det att likna något. Sjösättning. Och segling. Jag ser att du var hos herrarna Becker och byggde båt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Ett kort på "Driverns dotter" som bör vara omkring 3 år på bilden och broder Andreas som är 20 månader äldre.Bilden tagen -96 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 12, 2012 Dela Inlagd Oktober 12, 2012 Thailand vid millenienskiftet,givetvis lite golf redan då och en badande barägare som kanske känns igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu