Jump to content
IGNORERAD

Scannade gamla foton, blandat och allt mellan himmel och jord

stefan5300

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Det börjar med S och slutar med n men det är inte Sten.

Varför inte bara säga det i stället för att prata runt i gåtor? Men du chansar väl bara förstås och har egentligen ingen aning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 571
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• stefan5300

149

• kungchristian

30

• FF

26

• Sam sip sam

24

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev stefan5300:

Ja du Nicke, du skulle bara veta😂😂.

Du jag heter inte Nicke så du citerade nog fel

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Första Thailandsresan 1979 till Bangkok och Pattaya med SAS DC10:a

4.jpg

8.jpg

10.jpg

11.jpg

Bahtbuss Pattaya.JPG

På stranden i Pattaya 6.JPG

På stranden i Pattaya 7.JPG

Sukhumwit Pattaya.JPG

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev apknug:

Fasen vad jag gillar de där bilderna@tallviking ös på lägg ut alla du har de uppskattas!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

OK. tar några till

12.jpg

Bangkok.JPG

Beachboy.JPG

Elefant i bangkok.JPG

Fallskärmsbåt.JPG

Hellden flyger fallskärm 3.JPG

Hellden flyger fallskärm.JPG

Massage på stranden.jpg

Ocean View Hotel Pattaya 2.JPG

Ocean View Hotel Pattaya 4.JPG

PICT0052.JPG

PICT0055.JPG

PICT0069.JPG

Skräddaren.jpg

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Tallviking:

OK. tar några till

12.jpg

Bangkok.JPG

Beachboy.JPG

Elefant i bangkok.JPG

Fallskärmsbåt.JPG

Hellden flyger fallskärm 3.JPG

Hellden flyger fallskärm.JPG

Massage på stranden.jpg

Ocean View Hotel Pattaya 2.JPG

Ocean View Hotel Pattaya 4.JPG

PICT0052.JPG

PICT0055.JPG

PICT0069.JPG

Skräddaren.jpg

Den gode Jan-Öjvind.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

Den gode Jan-Öjvind.

Han hade smak för små thailändskor ! :-)

Han hade två st med sig på bussen hem till Bangkok från Pattaya

Dela på andra sajter

32 minutes ago, Bibben said:

TV i sin linda som 6turist, och sen gick det bara utför, eller ska man säga uppför, eller nåt, men gick gjorde det nog inte?

Trist att se Bibben. När jag gick med i Soi Sixten för typ 13 år sedan var du något av en ikon med klass och humor, och nu är den här typen av inlägg det bästa du kan prestera?

Jag har träffat dig och vet att du är en skön snubbe men när jag ser den här typen av inlägg från en välutbildad snubbe så blir jag bara besviken.  

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Trist att se Bibben. När jag gick med i Soi Sixten för typ 13 år sedan var du något av en ikon med klass och humor, och nu är den här typen av inlägg det bästa du kan prestera?

Jag har träffat dig och vet att du är en skön snubbe men när jag ser den här typen av inlägg från en välutbildad snubbe så blir jag bara besviken.  

Tack för din initiala recension :)

Ska inte ge dig någon recension (just läst din resetråd) men du är ingen muntergök direkt. Vi har väl utvecklats olika och i olika riktningar, vad vet jag? 

Så du baserar detta på ett enda inlägg, eller gäller det alla mina senaste (då vore det mer relevant, baserat på din åsikt.) inlägg? 

Tycker nog ändå att det kunde varit värre, mycket värre, hur många förstår subtil humor idag, väldigt få antar jag, sen så har TV valt att inte läsa mina underfundiga inlägg, så det är hans förlust.

Tråkigt att du tycker så, men jag överlever det. Kanske vi kan mötas över en pepparkaka eller drickbar öl nån gång :D

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

4 minutes ago, Bibben said:

Tack för din initiala recension :)

Ska inte ge dig någon recension (just läst din resetråd) men du är ingen muntergök direkt. Vi har väl utvecklats olika och i olika riktningar, vad vet jag? 

Så du baserar detta på ett enda inlägg, eller gäller det alla mina senaste (då vore det mer relevant, baserat på din åsikt.) inlägg? 

Tycker nog ändå att det kunde varit värre, mycket värre, hur många förstår subtil humor idag, väldigt få antar jag, sen så har TV valt att inte läsa mina underfundiga inlägg, så det är hans förlust.

Tråkigt att du tycker så, men jag överlever det. Kanske vi kan mötas över en pepparkaka eller drickbar öl nån gång :D

Nej, jag baserar inte min uppfattning på endast ditt senaste inlägg. Du klampar in i trådar där folk försöker att bjuda på något och det enda du har att erbjuda är tykningar. Det tycker jag är trist. Jag tvivlar inte på att du har en subtil humor, men i min mening har du en dålig känsla för när och hur den ska användas.

Jag är ingen muntergök, och har aldrig försökt vara. Att några finner vissa av mina inlägg småroliga ser jag bara som en bonus.

Jag har utlyst en Spontanträff i Stockholm nästa fredag; har du vägarna förbi så tar jag mer än gärna en öl med dig; du är nog den forumpersonlighet som har den allra högsta ”trevlighet IRL” / ”trevlighet på forum” koefficienten. Vill bara varna dig för att nämnaren börja närma sig noll och då skiter sig ju hela matematiken.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Atom:

Nej, jag baserar inte min uppfattning på endast ditt senaste inlägg. Du klampar in i trådar där folk försöker att bjuda på något och det enda du har att erbjuda är tykningar. Det tycker jag är trist. Jag tvivlar inte på att du har en subtil humor, men i min mening har du en dålig känsla för när och hur den ska användas.

Bra, då va det ingen engångsförbrytelse i din värld. Får jobba på min känsla, när och hur jag ska använda denna förmåga. Tack för tips :)

13 minuter sedan, skrev Atom:

du är nog den forumpersonlighet som har den allra högsta ”trevlighet IRL” / ”trevlighet på forum” koefficienten. Vill bara varna dig för att nämnaren börja närma sig noll och då skiter sig ju hela matematiken.

Ojjjj, då får jag verkligen skärpa mig, vill ju inte närma mig limes inför en människa som dig....

Ja, matematik kan man inte skoja bort.

Ja, vi kanske ses :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Bibben:

Bra, då va det ingen engångsförbrytelse i din värld. Får jobba på min känsla, när och hur jag ska använda denna förmåga. Tack för tips :)

Ojjjj, då får jag verkligen skärpa mig, vill ju inte närma mig limes inför en människa som dig....

Ja, matematik kan man inte skoja bort.

Ja, vi kanske ses :)

För fan Bibben, sitter du i pojkrummet och smuttar på en Statesman, så du kan sprida lite omvänd kärlek på forumet....😎

Rock on 

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Han hade smak för små thailändskor ! :-)

Han hade två st med sig på bussen hem till Bangkok från Pattaya

Är det alltså J-Ö Swan, one and only, bredvid sideburns from hell.... Helt fantastiskt. 

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Första Thailandsresan 1979 till Bangkok och Pattaya med SAS DC10:a

4.jpg

8.jpg

10.jpg

11.jpg

Bahtbuss Pattaya.JPG

På stranden i Pattaya 6.JPG

På stranden i Pattaya 7.JPG

Sukhumwit Pattaya.JPG

Coola bilder Tallen. 

Flög med samma DC10a på min första resa till Thailand från Arlanda 15 december 1979. 

Vill minnas att det var Vingresor. 

Bodde på Ambassador i BKK och Holliday Inn i Pattis. 

Åkte med Morsan då hon smet från sin 50-årsdag. Och lilla jag blott 15 år (fortfarande bakfull från Luciafirandet), och med värsta ståpitten. 

Vilken lyckad resa. 

Snacka om att vara kung i klassen bland grabbarna när man kom hem. Alla tjatade på föräldrarna om att åka ”Knullbombaren” AKA SAS DC-10 till Thailand. Ha ha. Det var tider det när man åkte Zundapp i årskurs 9. 

Med min Kodak Instamatic med kubblixt fotade jag väldigt intressanta bilder som polarna häpnade över. Haha. 

Sköt om dig Tallen och mera bilder från Guldtiden tack. Mina ligger nog längst in i förrådet med 10 kubik framför om dom ens finns kvar. 

Raggarn

Dela på andra sajter

On 2019-08-29 at 14:55, skrev Fantomen:

Jag hade med mig min gamla Minolta-kamera första gången till Thailand och plåtade rätt mycket.

Plåtade även med min gamla Canon Ixxus tidigt 00-tal när digitalkamerorna började komma.

Men vart alla de korten tagit vägen... Det vete fan. :(

Däremot fick jag för inte så länge sen en jävla massa dia-bilder från tidigt 70-tal av mina föräldrar som jag faktiskt scannat in nu.
Men vete fan om det finns något intresse här att se bilder från vårt julfirande typ 1972 med gammelmormor och tjocka släkten.
Orangefärgade tapeter, heltäckningsmattor, träfaner på väggarna och askfat på nattduksbordet i sovrummet... Ljuva 70-tal!

Men om någon mot förmodan vill se så är inte jag den som är den ;)

Du är säkert en jävla reko gubbe Stefan och jag hoppas att vi ses på Harrys (julbord) någon gång :drinks:

Men jag blir faktiskt mindre och mindre förvånad över att du blivit kallad bitterfi**a  ;):whistle:

In med lite gamla buffelrövar nu för h-e!

Kan med säkerhet säga att Stefan är bra mycket coolare än några avdankade RDD medlemmar! Han vågade iaf bjuda in mig till en träff. Mina träffar har mindre hits än BTT! Undra varför?! :mdr:  Lätt och sitta bakom tangentbordet och kaxa en annan sak och verkligen bjuda upp till dans. 

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev bebe:

Hittade några foton på ett annat forum som jag tog 1983.http://www.soisixten.se/phpBB3/viewtopic.php?f=67&t=35670&view=next

Lite nyfiken bara, men du skriver att du tagit korten fast det är ju buckling/Ronny/samsipsam som skickat in dem. Kände du Ronny på den tiden eller finns det nån annan förklaring?  Hoppas du inte tar illa upp, bara lite nyfiken som sagt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 hours ago, Kingen said:

Kan med säkerhet säga att Stefan är bra mycket coolare än några avdankade RDD medlemmar! Han vågade iaf bjuda in mig till en träff. Mina träffar har mindre hits än BTT! Undra varför?! :mdr:  Lätt och sitta bakom tangentbordet och kaxa en annan sak och verkligen bjuda upp till dans. 

Jag är helt övertygad om att Stefan är en cool kille och om mitt inlägg uppfattades som kaxigt så får jag kanske förtydliga att jag gärna hade träffat honom.
Men då han bestämt undviker mina trakter så får vi nog tyvärr vänta med den där dansen då jag inte har några resor inplanerade åt hans håll.

Om du för övrigt är på väg ner framöver så kanske vi kan ta en tango och några kalla?
Ta nu inte detta som kaxigt också utan jag är helt seriös ;)

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det börjar med S och slutar med n men det är inte Sten.

Jaha, nu är det bevisat är det du din fuling som spelat ett dubbelspel hela tiden, SF avslöjade dig just nu. Fy på dig!!!

@swedenfarang

@Stein

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

9 hours ago, Sangwal said:

För fan Bibben, sitter du i pojkrummet och smuttar på en Statesman, så du kan sprida lite omvänd kärlek på forumet....😎

Rock on 

Vi dricker bara sangsom cola. /Stein/ @Bibben/ BTT/Swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

3 minutes ago, swedenfarang said:

Vi dricker bara sangsom cola. /Stein/ @Bibben/ BTT/Swedenfarang

Bobby?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Bobby?

Nå Bobbi heter jag, och HC, BTT, S53, Atom och några till, kommer inte ihåg alla mina nick här.

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

1 minute ago, Bibben said:

Nå Bobbi heter jag, och HC, BTT, S53, Atom och några till, kommer inte ihåg alla mina nick här.

Bibby. Nu går ekvationen ihop. Det är du som lyfter MPR med alla dina nick. BTT har ju erkänt att han är Stein som är du som är jag.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...