Jump to content
IGNORERAD

Hotell priser :-)))


chrisnils075

Recommended Posts

Sorry, tog dig kanske fel. Jag är lite stingslig för min arbetsgivare har, igen, börjat tjata om att jag ska till Argentina/Brasilien i slutet på denna månaden och den monsterresan är inget jag ser fram emot.

Trodde även du + andra menade att det alltid var fel att betala mer än1500-2000/natt.

Ha det / SatanG

Inga problem alls, den resan blir tung! jetlag, massa timmar i planet och så få dagar på plats och sen hem igen usch hoppas du slipper

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • chrisnils075

    9

  • SatanG

    6

  • mussemannen

    6

  • Poffa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inga problem alls, den resan blir tung! jetlag, massa timmar i planet och så få dagar på plats och sen hem igen usch hoppas du slipper

Kommer hem från monsterresan i Januari hoppas jag. Vietnam på söndag blir rent nöje däremot :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som jag har märkt då jag har kuskat runt är att "walk in"-priset du får vid disken ofta är avsevärt högre än det du kan få på den lilla resebyrån/bokningskontoret bredvid. I allafall när det gäller medelklasshotell.

Simma lugnt.

Visst är det så. Har tom fått förslag när jag varit in och frågat på priser på hotell att jag ska gå till en resebyrå och beställa i stället, och då få ett mycket bättre pris :(

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så. Har tom fått förslag när jag varit in och frågat på priser på hotell att jag ska gå till en resebyrå och beställa i stället, och då få ett mycket bättre pris :(

/GSt

Vi ville förlänga vistelsen på ett hotell några nätter. Det skulle kosta 4000 Baht natten enligt hotellpersonalen men min sambo hade just kollat att det via agoda.com kostade det ungefär hälften.

Så hotellpersonalen löste detta "smidigt" genom att de bokade åt oss via agoda.com, skrev ut bekräftelsen och lämnade till sig själva. Alla nöjda och glada :)

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde i Phuket Patong 2003 och tyckte det var billigt.

700 bath för gästhus och 650 för lägenhetshotell.

Vem behöver swimmingpool med havet utanför?

Sedan var det ännu billigare utanför turistfällorna.

2000 bath är det dyraste jag bott på och då är det bara för att ett par dagar på varje resa vill man lyxa till med även svimmingpool.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde i Phuket Patong 2003 och tyckte det var billigt.

700 bath för gästhus och 650 för lägenhetshotell.

Vem behöver swimmingpool med havet utanför?

Sedan var det ännu billigare utanför turistfällorna.

2000 bath är det dyraste jag bott på och då är det bara för att ett par dagar på varje resa vill man lyxa till med även svimmingpool.

Tror du svarade på din egen fråga här.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åker till Thailand så stannar jag åte minst 5 veckor. Men det är inte tiden eller hur mycket man kan betala per natt som irriterar mig. Nej snarare utvecklingen som blivit i Thailand. Jag tror att många med mig åkte till Thailand för att det var billigt och vackert,en stor kontrast mot hur det är i Sverige. Det blev billigare att åka 3 veckor till Thailand än 3 veckor på Kanarieöarna. Men med utvecklingen som är i Phuket så tror jag inte att det är så längre. -och det visar ju statistiken också, turisn men minskar i Thailand och kommer att fortsätta att göra det. På Karon beach kostar en pepparstek i dag mellan 400-500 bath det är samma som du skulle betala ca 1000 kr kanske i Sverige. och det tror jag ingen skulle betala eller hur?? Men jag kanske är den enda som tycker det är dyrt...

Turismen till Thailand ökar. Och har så gjort i många år. Lite "hack" i kurvan vid t.ex. förra årets översvämning och vid de röda/gulas framfart men trenden är stadigt uppåt. Däremot minskar antalet svenskar som besöker Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på denna resort i Khon Kaen och betalar 5000 bath/ månad med utsik mot poolen :-)

http://ruenthaimaingamboutiqueresort.com/en//index.php?option=com_content&view=article&id=47

Enligt deras sida ligger rummen på 800-3500 baht per natt. Knappast troligt att du fått en så kraftig rabatt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du svarade på din egen fråga här.

/ SatanG

Kanske det men dottern vill ha svimmingpool ibland .

I koh lanta för några månader sedan blåste det för j-ligt och tittade till ett ställe nära stranden som hade swimmingpool men de skulle ta dryga 7000 bath under lågsäsong.

Vansinniga priser tycker jag.

Den som söker han finner och vi hittade :y15:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, du kunde ha länkat rakt till sidan med månads rum, 5000 baht / månad minimum 6 månader. Samma rum dom vill ha 800 baht per natt för, thailändsk logik på topp!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, du kunde ha länkat rakt till sidan med månads rum, 5000 baht / månad minimum 6 månader. Samma rum dom vill ha 800 baht per natt för, thailändsk logik på topp!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

d

Jag la ut den länken för att den var på engelska, visste inte att det var skillnad på dom. Du får väl googla dig fram om du inte trodde på mig istället för att var otrevlig här. Väx upp och skaffa dig ett jobb. Ett tips sluta kommentera när du är på fyllan!

Link to comment
Dela på andra sajter

d

Jag la ut den länken för att den var på engelska, visste inte att det var skillnad på dom. Du får väl googla dig fram om du inte trodde på mig istället för att var otrevlig här. Väx upp och skaffa dig ett jobb. Ett tips sluta kommentera när du är på fyllan!

Har aldrig och kommer aldrig skriva på fyllan!

Du lägger ut en felaktig länk och jag påpekar detta är det otrevligt? Det är nog du som får växa upp och skaffa dig ett jobb! Då hade du även haft råd till ett vettigt boende.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig och kommer aldrig skriva på fyllan!

Du lägger ut en felaktig länk och jag påpekar detta är det otrevligt? Det är nog du som får växa upp och skaffa dig ett jobb! Då hade du även haft råd till ett vettigt boende.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jag la ut en länk som jag trodde va samma som den andra. och jag kan bo dyrare om jag vill, men tycker att det här var bästa alt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...