Jump to content
IGNORERAD

Hotell priser :-)))


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Kollade för roligt i dag vad rummet i Karon som jag betalade 4500 bath för 2003 kostar i dag!!! Tror jag börjar förstå varför turismen börjar avta i Thailand och kommer snart att upphöra, eftersom andra turist orter i Thailand tar efter Phuket :-( . Rumet kostar i dag 12480 bath /NATT!! samma månad.

Tragisk utveckling, konstigt att inget körs åt problemet :-) Jag som trodde att två veckors turisterna åkte till Thailand för att det är billigt där...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • chrisnils075

    9

  • SatanG

    6

  • mussemannen

    6

  • Poffa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Mr Ning Ning

Det är samma problem på alla ställen med mkt turister som strör pengar omkring sig.

Då ser man en chans att öka priserna å tjäna mer.

Tittta hur det blev i de billiga Spanien/Kanarieöarna.

Lika dyrt som hemma.

Så turisterna får skylla sig själva till stor del.

Men det är ju roligt att vara rik några veckor.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vill man ha lyx, finns nog ingen tak på priset oavsett var man övernattar.

Men själv nöjer jag med 500-1000 THB per natt. Tror att dyraste rum jag

betalat i Thailand ligger på 2 000 THB i Bangkok.

. Tittta hur det blev i de billiga Spanien/Kanarieöarna.
Det är inte enbart turister som orsakat kostnadsökningen. Allmän utveckling, stöd från EU etc..alla ska vara lika, även priserna.
Link to comment
Dela på andra sajter

12500 battingar är billigt om man har pengar själv kan jag inte bo där men för att vara Thailand va i helvete de äter kakan och vill ha den kvar satans penning hungriga utsugare.Har aldrig hört den summan förut

Ändrades av burrabus
Link to comment
Dela på andra sajter

12.500 bath/natt??? Är det hotell svit vi pratar om? Dom summorna per natt har jag aldrig hört någon betala och själv så skulle jag ALDRIG betala dom summorna. Jag bor i en kanon fin lgh för 5000-10.000 bath/månad :crazy: Dock ingen pool men allt annat finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade för roligt i dag vad rummet i Karon som jag betalade 4500 bath för 2003 kostar i dag!!! Tror jag börjar förstå varför turismen börjar avta i Thailand och kommer snart att upphöra, eftersom andra turist orter i Thailand tar efter Phuket :-( . Rumet kostar i dag 12480 bath /NATT!! samma månad.

Tragisk utveckling, konstigt att inget körs åt problemet :-) Jag som trodde att två veckors turisterna åkte till Thailand för att det är billigt där...

kan ju aldrig tro att det där är nåt sorts normalpris.

jag bor aldrig för mer än 1500B. ser ingen poäng i det, jag är ju mestadels utanför ändå!

kan inte ha ett skvatt med att turismen börjar avta.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig betalat mer än 800 Baht (Bay Breeze) för ett rum i Pattaya och det billigaste är 150 Baht ( New Star).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina första resor gick till Phuket. Reflekterade aldrig över prisbilden, tyckte allt va billigt. Men så en resa hamnade jag i Hua-hin. Kom ihåg att där var samma maträtt+öl 50% billigare än Phuket.

Detta var förstås ett antal år sedan och Huahin är ju inte så mkt billigare idag.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Mina första resor gick till Phuket. Reflekterade aldrig över prisbilden, tyckte allt va billigt. Men så en resa hamnade jag i Hua-hin. Kom ihåg att där var samma maträtt+öl 50% billigare än Phuket.

Detta var förstås ett antal år sedan och Huahin är ju inte så mkt billigare idag.

C;D

Åk bara någon kilometer från HuaHin, samma strand samma sol minst 70% billigare och thai inte förstörda av turister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk bara någon kilometer från HuaHin, samma strand samma sol minst 70% billigare och thai inte förstörda av turister.

Du menar att jag kan köpa t.ex. en Pad Thai som i Hua Hin kostar 30 bath för under 10 bath. Eller hummer som på en restaurang i stan går på runt 220 bath/hekto för 65 bath/hekto.

Kan Du berätta var detta himmelrike ligger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Du menar att jag kan köpa t.ex. en Pad Thai som i Hua Hin kostar 30 bath för under 10 bath. Eller hummer som på en restaurang i stan går på runt 220 bath/hekto för 65 bath/hekto.

Kan Du berätta var detta himmelrike ligger?

Där, långt från stora vägar

Inte en enda farang på hela dag,

Fisk direkt från havet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan betalar 4500b för ett rum ..? för 10år sedan dessutom..

Thailändarna måste tänkt "är dom så dumma att dom betalar 4500b så märker dom nog inte om vi höjjer lite"..

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

</

Vi hade bodde som backpacke i 5 månader och tänkte bo lite lyxigare innan vi kulle åka hem. Har återvänt till Phuket en gång efter det och jag höll på att smälla av när jag såg priserna på mat och boende, tror inte att jag återvänder :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

</

Vi hade bodde som backpacke i 5 månader och tänkte bo lite lyxigare innan vi kulle åka hem. Har återvänt till Phuket en gång efter det och jag höll på att smälla av när jag såg priserna på mat och boende, tror inte att jag återvänder :-)

Undrar vad det krävs för prisnivå för att du inte ska smälla av. T.ex. Blue Sky Residence med pool, AC, internet tar 240 bath/natt får i alla fall inte mej att smälla av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i CM är taxan för ett enkelt hotell ca 350 B till 400B...rent och snyggt ,,ofta helt nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Här i CM är taxan för ett enkelt hotell ca 350 B till 400B...rent och snyggt ,,ofta helt nytt

For nagra ar sedan bodde jag pa Lanna...med nagot tillnamn som jag glomt.da kostade ett rum 1800 natt inkl frukost for tva pers, aret efter boode vi pa ChiangMai guesthouse, alldeles vid vallgraven 700/natt dock utan frukost! Den stora skillnaden ar ostordheten pa Lanna, annars va kvaliteten inte vard dubbla priset!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Undrar vad det krävs för prisnivå för att du inte ska smälla av. T.ex. Blue Sky Residence med pool, AC, internet tar 240 bath/natt får i alla fall inte mej att smälla av.

240 bath?? var hittar du det 1900 bath/natt enligt booking.com.

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Undrar vad det krävs för prisnivå för att du inte ska smälla av. T.ex. Blue Sky Residence med pool, AC, internet tar 240 bath/natt får i alla fall inte mej att smälla av.

Är det detta rum du menar?

Låg säsong 480

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...