Jump to content
IGNORERAD

Opey de place eller JP Court? Soi Lengkee


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Hur är det med boende på Soi Lengkee? Har någon av er provat Opey de place eller JP Court?

JP Court verkar inte ha någon sida, hittar inte kontaktuppgifter heller.

Andra tips på 600-900bht boenden i området Soi LK, Soi Diana och Lengkee mottages gärna.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    7

  • Bibben

    3

  • Nutteman

    2

  • Tujtuj

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

Opey har trevlig pool men hade gräsligt dåligt internet när jag bodde där.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Hur var rummen? Rena och fräscha?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Första rummet jag hade där hade lösa klinkersplattor i golvet, det andra rummet hade väldigt dåligt vattentryck i duschen. Det är väl ungefär vad jag minns om nackdelarna från de rum jag bott i där. Det är ju ett budgethotell och alla rum på sådana har nog sina brister :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Okej, tack. Nåväl, jag är inte så känslig efter några Chang. Huvudsaken det är rent och att man skvätta lite vatten på kroppen :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med boende på Soi Lengkee? Har någon av er provat Opey de place eller JP Court?

JP Court verkar inte ha någon sida, hittar inte kontaktuppgifter heller.

Andra tips på 600-900bht boenden i området Soi LK, Soi Diana och Lengkee mottages gärna.

Kolla denna länk

http://www.sutuscourt.com/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tack Floda, verkar intressant! :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde på Opey de Place i februari i år, i deras "svit". Enda positiva jag kommer ihåg från det stället är att det var ett stort badrum. Annars var sängen hårdare än allt annat jag legat på i Thailand, sängkläderna var sunkiga och möblerna var helt i trä. Man låg inte och myste direkt i träbänken framför 13"-TV:n.

Annars finns China Garden http://www.chinagardenpattaya.com/ mitt emot Opey de Place. Där bodde jag en vecka innan jag vodde på Opey i år och bokat för en månad nästa år. Det finns två olika rumstyper, 1500 eller 800 bath.

För 1500 bath får jag jacuzzi, balkong och två 42"-TV. Ett riktigt bra ställe men fruktansvärt populärt så boka långt i förväg.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Opey de place har jag bara gott att säga om. men visst det är ett budgethotell...

Najs pool :_russian: ,Det kan vara svårt att få rum om du tänker dra dit i dec, så boka i god tid...

Tror dom har vettiga månadspriser men kommer inte ihåg riktigt hur mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

BB, SF!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Bibben, fanns inte några rum lediga när jag kollade imorse.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben, fanns inte några rum lediga när jag kollade imorse.

Ingen aning. Var inte denna veckan va?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

Dom tre senaste resorna har jag bott på Opey de Place. Bor man sju nätter eller mer kostar det 700 Baht/natt och det tycker jag är prisvärt.

Dom rummen jag har haft har varit hela och rena men dåligt tryck på vattnet är det nog på hela hotellet.

Läget tycker jag är bra och när jag har bott där har det varit en del barnfamiljer där också.

Är man inte för kännslig så är det inte svårt att trivas på Opey, men det är väl lite som det brukar vara, du får vad du betalar för.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

Dom tre senaste resorna har jag bott på Opey de Place. Bor man sju nätter eller mer kostar det 700 Baht/natt och det tycker jag är prisvärt.

Dom rummen jag har haft har varit hela och rena men dåligt tryck på vattnet är det nog på hela hotellet.

Läget tycker jag är bra och när jag har bott där har det varit en del barnfamiljer där också.

Är man inte för kännslig så är det inte svårt att trivas på Opey, men det är väl lite som det brukar vara, du får vad du betalar för.

MVH

Nutteman

När var du aktiv senast? 1998?

Fascinernade att OP98 finns ännu.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

Dom tre senaste resorna har jag bott på Opey de Place. Bor man sju nätter eller mer kostar det 700 Baht/natt och det tycker jag är prisvärt.

Dom rummen jag har haft har varit hela och rena men dåligt tryck på vattnet är det nog på hela hotellet.

Läget tycker jag är bra och när jag har bott där har det varit en del barnfamiljer där också.

Är man inte för kännslig så är det inte svårt att trivas på Opey, men det är väl lite som det brukar vara, du får vad du betalar för.

MVH

Nutteman

Har de familjerum, två sovrum?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har de familjerum, två sovrum?

Dom har ett större rum, men jag har aldrig set det. Jag tror att det finns mer information på deras hemsida.

Bibben, senaste resan var augusti 2011

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra tips, blir till att testa något av dem nu när vi åker!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bodde på Opey de Place i februari i år, i deras "svit". Enda positiva jag kommer ihåg från det stället är att det var ett stort badrum. Annars var sängen hårdare än allt annat jag legat på i Thailand, sängkläderna var sunkiga och möblerna var helt i trä. Man låg inte och myste direkt i träbänken framför 13"-TV:n.

Annars finns China Garden http://www.chinagardenpattaya.com/ mitt emot Opey de Place. Där bodde jag en vecka innan jag vodde på Opey i år och bokat för en månad nästa år. Det finns två olika rumstyper, 1500 eller 800 bath.

För 1500 bath får jag jacuzzi, balkong och två 42"-TV. Ett riktigt bra ställe men fruktansvärt populärt så boka långt i förväg.

Mvh

Satt o kikade på hotellet som verkar ok förutom detta: Every room has electric water.

Låter inte som något bra argument för att sälja rum med . =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med boende på Soi Lengkee? Har någon av er provat Opey de place eller JP Court?

JP Court verkar inte ha någon sida, hittar inte kontaktuppgifter heller.

Andra tips på 600-900bht boenden i området Soi LK, Soi Diana och Lengkee mottages gärna.

JP court har jag bott på bra rum, men dom har ingen wifi. Sutus court bodde jag på i vintras i det nybyggda delen och det var bra tyckte jag.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bibben, fanns inte några rum lediga när jag kollade imorse.

Om det var som så att du ringde och kollade så föreslår jag att du skickar en bokningsförfrågan istället. Jag ringde dit och skulle kolla men då var det fullt, fanns inte ett rum att tillgå.. Men jag drog iväg en förfrågan ändå och fick svar att det fanns rum med twin beds vilket jag inte törs ta om jag inte har sett hur breda dom är, så jag tackade nej. Idag fick jag ett nytt mail från Bay Breeze att dom skramlat fram rum efter min bokning bara det att jag måste byta till ett annat rum efter ett par dagar, vilket jag kan stå ut med :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mejlade. Men jag ska prova en gång till. Annars får jag traska och kolla runt lite på morgonen när jag kommer fram. Tack, Knasen.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Jag mejlade. Men jag ska prova en gång till. Annars får jag traska och kolla runt lite på morgonen när jag kommer fram. Tack, Knasen.

Är du på väg ner?

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på väg ner?

:) Bara lyssnar runt lite..

Blir nog ingen resa på väldigt länge. :(:)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...