Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket dricks ger du i Thailand?

Guest Fredman

Recommended Posts

Det gör ente min heller, därför smög jag 100 baht i näven på kvinnan som masserade maj när frugan ente såg :14:

Gav du henne dricks när frugan inte såg, eller masserade hon dig när frugan inte såg?   ;-)

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

• Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Galten

6

• Benriach

6

• mamma bäng fan pappa käng

6

• stefan5300

5

Gav du henne dricks när frugan inte såg, eller masserade hon dig när frugan inte såg?   ;-)

Vi fick bägge massage på sjukan i Chok Chai, men passade på när frugan bytte om :thumbsup:

Dela på andra sajter

Det gör ente min heller, därför smög jag 100 baht i näven på kvinnan som masserade maj när frugan ente såg :14:

Hon måste ha masserat bra när frugan inte såg :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Va? Vi blev ju masserade smtidigt i salen med ett antal andra juh :nyam:

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Vi ger såhär:

Biltankare på macken: 20 THB

Den ofrivillige parkeringsvakten: 20 THB

Väskbärare på hotellet 20 THB

Ärlig taxichaffis som kör på metern utan snack: 20 THB

Resturang hela sällskapet 20 THB

Thai Massage en timme: 20 THB

Thai Massage två timmar 50 THB.

Som jag ser det är detta lagom nivå i icketuristiska områdena av BKK.

Visst har några protesterar och sagt att det är för mycket eller inte ens förstått att

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Hej.

Vi ger såhär:

Visst har några protesterar och sagt att det är för mycket eller inte ens förstått att

Det är ju rimliga summor, ungefär som jag gör själv.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Städerskorna som städade (två damer) stugan sist vi va på Koh Chang behövde inte jobba mer den månaden iaf... 

Dom va såå jäkla serviceminded och smidiga så det finns inte, dom måste ha fått 3-4 tusen tillsammans

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Både när frugan såg och inte...tyckte jau fick kvalite´ :crazy:

Dela på andra sajter

Till caddien minst 300 bath (+ pengar till förfriskningar under rundan), för varje birdie hon bidrar till så så är det 50 bath i bonus.

Tilläggas bör att utbetalning av bonus är sporadiskt förekommande. :crazy:

Dela på andra sajter

När vi bor på Nb i udon har vi haft en städerska som vi sticker till lite pengar vid ett flertal tillfällen. Vi får kanonservice Man bör lämna dricksen redan från första dagen. . Det är OK för frugan

Dela på andra sajter

Hej.

Vi ger såhär:

Det är ju rimliga summor, ungefär som jag gör själv.

Herr Chang har talat.

Hittills har ingen protesterat att det är för lite .. Men en. Taxichaffis missförstod faktiskt när ja gav 19 i dricks och ville ge 20 tillbaks eftersom han trodde jag missförstått summan. :)

Ikväll letade jag speciellt upp "våran servitris" och gav 20 i dricks eftersom man betalade vid disken och jag är skeptisk till att ge ägaren dricks.

Hon såg verkligen förvånad ut! Så jag antar att dricksbegeppet inte ens nått Lad Prao Soi 95?

Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Städerskorna som städade (två damer) stugan sist vi va på Koh Chang behövde inte jobba mer den månaden iaf... 

Dom va såå jäkla serviceminded och smidiga så det finns inte, dom måste ha fått 3-4 tusen tillsammans

Jag som dödlig brukar ge alla mynt som finns för tillfället om vi är nöijda och det kan bli närmare 100bath.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

He he ...

Glömde vårat fultrick.

Numera ställer vi oss alltid på handikappparkeringen på alla varuhus och betalar 20 THB i "dricks" till parkeringsvakten.

Vet att det är fult som tusan och hoppas det inte drabbar någon som behöver det!!

Men smidigt är det..

Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Jag som dödlig brukar ge alla mynt som finns för tillfället om vi är nöijda och det kan bli närmare 100bath.

10-bathare är bra att ha till bathbussen och 5-bathare när man är kissnödig så dessa mynt är jag rädd om, hellre ger jag en 20-sedel i dricks.

Dela på andra sajter

10-bathare är bra att ha till bathbussen och 5-bathare när man är kissnödig så dessa mynt är jag rädd om, hellre ger jag en 20-sedel i dricks.

Här kostar bahtbussen 7 och pisseriet 2 ..

Alltid lite billigare i BKK..

Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Om vad man har slösat bort pengar i onödan ser jag. :lol:

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Dricks ? - VARFÖR ?? Se hur det blivit på charterstinna semesterorter, all denna dricks har drivit upp nästan alla priser. Nää drickseffekten är detsamma som att mata en gökunge - mer vill mer ha, eller slutligen SKA ha.

Ok, något under bordet om du blivit extraordinärt bra bemött kan vara en helt annan sak.

Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Dricks ? - VARFÖR ?? Se hur det blivit på charterstinna semesterorter, all denna dricks har drivit upp nästan alla priser. Nää drickseffekten är detsamma som att mata en gökunge - mer vill mer ha, eller slutligen SKA ha.

Ok, något under bordet om du blivit extraordinärt bra bemött kan vara en helt annan sak.

Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla. Jag lämnar inte en bath i dricks till någon...

Dela på andra sajter

Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla. Jag lämnar inte en bath i dricks till någon...

Kan du förklara varför priserna stiger för att man betalar för bra service eller ett bra utfört jobb ??

Dela på andra sajter

Kostar maten 100 baht så brukar jag lämna kvar i alla fall 5 baht.

Däremot så tycker jag har man dåligt med 10 bahtare så kan man ha de pengarna till taxin istället

Sedlar lämnar jag aldrig kvar.

Å andra sidan så äter jag sällan på västerländska ställen så maten kostar oftast under 50 baht för mig och då räcker det ju att ge 5 baht i dricks.

KAJ

Jag är ful som stryk

Dela på andra sajter

"Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla."

Är det där för att är så dyrt i Sverige?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Å andra sidan så äter jag sällan på västerländska ställen så maten kostar oftast under 50 baht för mig och då räcker det ju att ge 5 baht i dricks.

KAJ

Då kan det bli det problem om du blir kissnödig! :crazy:

Dela på andra sajter

Då kan det bli det problem om du blir kissnödig! :crazy:

Varför det?

Kostar det 5 baht på toan så ska man väl ha 5 baht tillbaka om man ger en 10 bahtare??

Är man smart lägger man en 6-7 5 bahtare i byxfickan innan man ger sig ut på kvällen.

KAJ

Jag är ful som stryk

Dela på andra sajter

Är man smart lägger man en 6-7 5 bahtare i byxfickan innan man ger sig ut på kvällen.

KAJ

Hur smart är det?

Där ligger ju redan bakpotaisen! :crazy:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...