Benriach Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Det gör ente min heller, därför smög jag 100 baht i näven på kvinnan som masserade maj när frugan ente såg Gav du henne dricks när frugan inte såg, eller masserade hon dig när frugan inte såg? ;-) Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Gav du henne dricks när frugan inte såg, eller masserade hon dig när frugan inte såg? ;-) Vi fick bägge massage på sjukan i Chok Chai, men passade på när frugan bytte om Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Det gör ente min heller, därför smög jag 100 baht i näven på kvinnan som masserade maj när frugan ente såg Hon måste ha masserat bra när frugan inte såg Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hon måste ha masserat bra när frugan inte såg Va? Vi blev ju masserade smtidigt i salen med ett antal andra juh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hej. Vi ger såhär: Biltankare på macken: 20 THB Den ofrivillige parkeringsvakten: 20 THB Väskbärare på hotellet 20 THB Ärlig taxichaffis som kör på metern utan snack: 20 THB Resturang hela sällskapet 20 THB Thai Massage en timme: 20 THB Thai Massage två timmar 50 THB. Som jag ser det är detta lagom nivå i icketuristiska områdena av BKK. Visst har några protesterar och sagt att det är för mycket eller inte ens förstått att "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hon måste ha masserat bra när frugan inte såg Brukar anlita henne hvergang vi är i Chok Chai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hej. Vi ger såhär: Biltankare på macken: 20 THB Den ofrivillige parkeringsvakten: 20 THB Väskbärare på hotellet 20 THB Ärlig taxichaffis som kör på metern utan snack: 20 THB Resturang hela sällskapet 20 THB Thai Massage en timme: 20 THB Thai Massage två timmar 50 THB. Som jag ser det är detta lagom nivå i icketuristiska områdena av BKK. Visst har några protesterar och sagt att det är för mycket eller inte ens förstått att Det är ju rimliga summor, ungefär som jag gör själv. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Städerskorna som städade (två damer) stugan sist vi va på Koh Chang behövde inte jobba mer den månaden iaf... Dom va såå jäkla serviceminded och smidiga så det finns inte, dom måste ha fått 3-4 tusen tillsammans Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hon måste ha masserat bra när frugan inte såg Både när frugan såg och inte...tyckte jau fick kvalite´ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Till caddien minst 300 bath (+ pengar till förfriskningar under rundan), för varje birdie hon bidrar till så så är det 50 bath i bonus. Tilläggas bör att utbetalning av bonus är sporadiskt förekommande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 När vi bor på Nb i udon har vi haft en städerska som vi sticker till lite pengar vid ett flertal tillfällen. Vi får kanonservice Man bör lämna dricksen redan från första dagen. . Det är OK för frugan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Hej. Vi ger såhär: Biltankare på macken: 20 THB Den ofrivillige parkeringsvakten: 20 THB Väskbärare på hotellet 20 THB Ärlig taxichaffis som kör på metern utan snack: 20 THB Resturang hela sällskapet 20 THB Thai Massage en timme: 20 THB Thai Massage två timmar 50 THB. Som jag ser det är detta lagom nivå i icketuristiska områdena av BKK. Visst har några protesterar och sagt att det är för mycket eller inte ens förstått att Det är ju rimliga summor, ungefär som jag gör själv. Herr Chang har talat. Hittills har ingen protesterat att det är för lite .. Men en. Taxichaffis missförstod faktiskt när ja gav 19 i dricks och ville ge 20 tillbaks eftersom han trodde jag missförstått summan. Ikväll letade jag speciellt upp "våran servitris" och gav 20 i dricks eftersom man betalade vid disken och jag är skeptisk till att ge ägaren dricks. Hon såg verkligen förvånad ut! Så jag antar att dricksbegeppet inte ens nått Lad Prao Soi 95? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Städerskorna som städade (två damer) stugan sist vi va på Koh Chang behövde inte jobba mer den månaden iaf... Dom va såå jäkla serviceminded och smidiga så det finns inte, dom måste ha fått 3-4 tusen tillsammans Jag som dödlig brukar ge alla mynt som finns för tillfället om vi är nöijda och det kan bli närmare 100bath. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 He he ... Glömde vårat fultrick. Numera ställer vi oss alltid på handikappparkeringen på alla varuhus och betalar 20 THB i "dricks" till parkeringsvakten. Vet att det är fult som tusan och hoppas det inte drabbar någon som behöver det!! Men smidigt är det.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Jag som dödlig brukar ge alla mynt som finns för tillfället om vi är nöijda och det kan bli närmare 100bath. 10-bathare är bra att ha till bathbussen och 5-bathare när man är kissnödig så dessa mynt är jag rädd om, hellre ger jag en 20-sedel i dricks. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Jag som dödlig brukar ge alla mynt som finns för tillfället om vi är nöijda och det kan bli närmare 100bath. 10-bathare är bra att ha till bathbussen och 5-bathare när man är kissnödig så dessa mynt är jag rädd om, hellre ger jag en 20-sedel i dricks. Här kostar bahtbussen 7 och pisseriet 2 .. Alltid lite billigare i BKK.. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Om vad man har slösat bort pengar i onödan ser jag. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Dricks ? - VARFÖR ?? Se hur det blivit på charterstinna semesterorter, all denna dricks har drivit upp nästan alla priser. Nää drickseffekten är detsamma som att mata en gökunge - mer vill mer ha, eller slutligen SKA ha. Ok, något under bordet om du blivit extraordinärt bra bemött kan vara en helt annan sak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Jimmy 666 Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Dricks ? - VARFÖR ?? Se hur det blivit på charterstinna semesterorter, all denna dricks har drivit upp nästan alla priser. Nää drickseffekten är detsamma som att mata en gökunge - mer vill mer ha, eller slutligen SKA ha. Ok, något under bordet om du blivit extraordinärt bra bemött kan vara en helt annan sak. Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla. Jag lämnar inte en bath i dricks till någon... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perren Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla. Jag lämnar inte en bath i dricks till någon... Kan du förklara varför priserna stiger för att man betalar för bra service eller ett bra utfört jobb ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
udonkaj Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Kostar maten 100 baht så brukar jag lämna kvar i alla fall 5 baht. Däremot så tycker jag har man dåligt med 10 bahtare så kan man ha de pengarna till taxin istället Sedlar lämnar jag aldrig kvar. Å andra sidan så äter jag sällan på västerländska ställen så maten kostar oftast under 50 baht för mig och då räcker det ju att ge 5 baht i dricks. KAJ Jag är ful som stryk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 "Exakt!! Klart priserna stiger när folk lämnar dricks till allt å alla." Är det där för att är så dyrt i Sverige? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Å andra sidan så äter jag sällan på västerländska ställen så maten kostar oftast under 50 baht för mig och då räcker det ju att ge 5 baht i dricks. KAJ Då kan det bli det problem om du blir kissnödig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
udonkaj Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Då kan det bli det problem om du blir kissnödig! Varför det? Kostar det 5 baht på toan så ska man väl ha 5 baht tillbaka om man ger en 10 bahtare?? Är man smart lägger man en 6-7 5 bahtare i byxfickan innan man ger sig ut på kvällen. KAJ Jag är ful som stryk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 26, 2013 Dela Inlagd Januari 26, 2013 Är man smart lägger man en 6-7 5 bahtare i byxfickan innan man ger sig ut på kvällen. KAJ Hur smart är det? Där ligger ju redan bakpotaisen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu