Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket dricks ger du i Thailand?

Guest Fredman

Recommended Posts

• 2 år senare...
  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Galten

6

• Benriach

6

• mamma bäng fan pappa käng

6

• stefan5300

5

kitungmakmak

En guide över dricks i olika länder, rätt eller fel? http://uk.businessinsider.com/world-tipping-guide-2015-5?r=US

Ger dom dricks (litegrann i alla fall) om servicen varit bra och maten åxå. Speciellt om det är nåt biligare ställe som jag tänkt käka på igen. Då kommer ölen in snabbare nästa gång. ;)

Att man inte får käka med gaffeln var ju nåt nytt. Jag börjar följa den regeln när dom ger mig en kniv åxå. Nu får jag använda skeden istället. :(

Sen finns det ställen som bara ger mig pinnar, vafan... ser dom inte att jag är farang ;) Vill ha gaffel och kniv, inte sked och kniv och definitivt inte pinnarna.

Då kanske jag ökar på dricksen lite åxå. Men betalar jag över 300B för en måltid så snålar jag med dricksen, då tycker jag dom har tagit ut den redan.

Gatuvagnar - ingen dricks. Det är på ställena däremellan som jag låter lite växel (och speciellt plåtpengar) ligga kvar.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ge dom lika mycket i dricks som ni brukar ge på hamburgerrestaurangerna när dom ger bra service, så kan det inte bli fel.

idi*tin kommer från USA där dom har en del i lön och resten i dricks om dom smörade och skötte sitt jobb.

Om det nu ska vara dricks, varför inte i alla yrken?

Då kanske det kallas att ge en liten muta och då är det ju nästan som korruption.

Näe, sluta upp med sån idi*ti och tänk själva, istället för att läsa o tro på tidsskrifter där dom säger hur mycket dricks som SKA lämnas.

OK fast i USA så är det nog nästan ett måste.

Och det handlar inte om att vara snål, det kanske i vissa fall tom. handlar om att ha balls.

Dela på andra sajter

carpenter

Denna säsong har dricksandet gått ner med ca 70%,till skillnad på förra säsongen.

Antagandet är byggt på uppgifter av personal inom restaurang o hotell

Dela på andra sajter

Ge dom lika mycket i dricks som ni brukar ge på hamburgerrestaurangerna när dom ger bra service, så kan det inte bli fel.

idi*tin kommer från USA där dom har en del i lön och resten i dricks om dom smörade och skötte sitt jobb.

Om det nu ska vara dricks, varför inte i alla yrken?

Då kanske det kallas att ge en liten muta och då är det ju nästan som korruption.

Näe, sluta upp med sån idi*ti och tänk själva, istället för att läsa o tro på tidsskrifter där dom säger hur mycket dricks som SKA lämnas.

OK fast i USA så är det nog nästan ett måste.

Och det handlar inte om att vara snål, det kanske i vissa fall tom. handlar om att ha balls.

I Thailand är det så att bra dricks = bra service. Dålig dricks = dålig service och thailändarna har bra minne.

Mitt val är enkelt, bra dricks och bra service och det behöver inte vara några större belopp för att ses som bra dricks.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

I Thailand är det så att bra dricks = bra service. Dålig dricks = dålig service och thailändarna har bra minne.

Mitt val är enkelt, bra dricks och bra service och det behöver inte vara några större belopp för att ses som bra dricks.

Det har jag inte märkt alls av eller mina vänner som tänker likadant.

Då menar jag i restaurang först och främst.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Det har jag inte märkt alls av eller mina vänner som tänker likadant.

Då menar jag i restaurang först och främst.

Jaha du menar restaurang. :wink:

Dela på andra sajter

20 och småslantarna. Om dom är snälla och trevliga kanske mera idi*terna får inte en satang ens.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Tjejen säger att falang har förstört Thailand för att vi tog hit dricksen. Innan vi kom visste dom inte vad det var, pruta va grejen då och den e snart borta.

Dela på andra sajter

Det är ju bara att ringa i klockan så får man bra service 

Dela på andra sajter

Det är ju bara att ringa i klockan så får man bra service 

Jaha ja så du ligger i den divisionen. Då snackar vi inte enstaka 20-battingar.

Dela på andra sajter

Ger nästan alltid dricks förutsatt att vi talar om service som är OK, men aldrig mängder, rundar av med nån tjuga eller vxl pengar, besöker man samma etablissemang förhållandevis ofta blir ju även "många bäckars små....."!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Brukar lämna ca 5 % dricks om jag är nöjd o belåten. På stam restaurangen där en portion kostar 50 THB blir det en femma under glaset, om man har mynt i fickan.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...