Jump to content
IGNORERAD

Passfråga, hur mycket kvar på tiden på passet för inresa


gubben4906

Recommended Posts

Jag har en fråga angående mitt Pass:

Jag åker ner till Thailand den 18 december och landar i Bangkok den 19 december på morgonen, åker hem den 9 januari. Mitt Pass går ut den 3 Juni 2013.

Kan jag använda det Passet eller måste jag skaffa nytt?

Förståsigpåare säger att passet måste vara giltigt minst 6 månader för infärd i Thailand?

Stämmer det eller?

Om de har rätt så vill jag gärna ha svar snarast.

Gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    4

  • gubben4906

    3

  • Drivern

    3

  • acdc

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag har en fråga angående mitt Pass:

Jag åker ner till Thailand den 18 december och landar i Bangkok den 19 december på morgonen, åker hem den 9 januari. Mitt Pass går ut den 3 Juni 2013.

Kan jag använda det Passet eller måste jag skaffa nytt?

Förståsigpåare säger att passet måste vara giltigt minst 6 månader för infärd i Thailand?

Stämmer det eller?

Om de har rätt så vill jag gärna ha svar snarast.

Gubben

Hej gubben,

det stämmer att reglerna är skriva så att vid inresa skall ditt pass vara giltligt ytterligare 6 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det inte vara giltligt 6 månader efter ut resan??

Ur Sverige ja,men spelar kanske inte så stor roll med den dagen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ur Sverige ja,men spelar kanske inte så stor roll med den dagen

Du har rätt, jag har fel.. Sorry :)

pe8amuha.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl någon anledning till detta kan tänkas.

Någon som vet?

Jag vet inte anledningen egentligen,men dessa regler gäller väl Word wide,fast med olika tidsgränser.Förutom inom chengen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller samma regler om man bor i Thailand och skall ut, om man har re-entry permit och Retirement.

Måste man då ha sex månader kavar i passet när man skall in igen

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tel nr.Passpolis Arlanda.0105630900.Dom tror inte dom vet. :thumbsup:

NEJ. Det är svensk passpolis.

Dom har inte koll på nationella regler för alla möjliga länder.

Dom som har koll är Thailändska myndigheter.

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

NEJ. Det är svensk passpolis.

Dom har inte koll på nationella regler för alla möjliga länder.

Dom som har koll är Thailändska myndigheter.

mvh

Jodu dom har bättre koll än dom som TROR!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

enkelt, skaffa ett nytt så slipper du oroa dig eller fundera nåt mer. Fixa det nu innan ruschen inför höstlov och julhysterin börjar. Då lär det ta tid

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det ÄR 6 mån vid inresedatumet som gäller.

Vi har åkt på pass som har varit på gränsen 2 gånger.

DVS haft mer än 6 månader vid inresan men mindre än 6 månader vid utresan.

Finns ingen anledning att skaffa nytt pass av just den anledningen.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller samma regler om man bor i Thailand och skall ut, om man har re-entry permit och Retirement.

Måste man då ha sex månader kavar i passet när man skall in igen

Ha det

Någon som ,någon som vet vad gäller i detta fallet

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Om gubben kanske vill åka igen när han kommer hem så måste han skaffa nytt ändå, jag hade fixat nytt redan nu för att slippa det sen. Men det är min högst personliga åsikt

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller samma regler om man bor i Thailand och skall ut, om man har re-entry permit och Retirement.

Måste man då ha sex månader kavar i passet när man skall in igen

Ha det

Jag tror det men är inte helt hundra. Jag skulle i alla fall inte våga ta chansen att åka härifrån utan att ha minst 6 månader kvar på passet när jag kommer tillbaka till Thailand.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det men är inte helt hundra. Jag skulle i alla fall inte våga ta chansen att åka härifrån utan att ha minst 6 månader kvar på passet när jag kommer tillbaka till Thailand.

Fritz..

Ja det är inget vidare åker om ett par veckor och kollade passet nu och det går ut 29 april så från den 20 Oktober till den10 november är jag i Europa så det diffar på tre veckor och behöva åka till Bangkok för att förnya passet verkar så onödigt,hade tänkt göra det när jag kommer tillbaka till Bangkok.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det men är inte helt hundra. Jag skulle i alla fall inte våga ta chansen att åka härifrån utan att ha minst 6 månader kvar på passet när jag kommer tillbaka till Thailand.

Fritz..

Detsamma måste väl gälla när man har turistvisa och gör visas-run, 6 månader kvar när man ska in i Thailand igen.

Tack vare jag läste detta så slapp jag göra en tankevurpa utan söker nytt pass innan jag åker i november.

Mvh 2much..

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag går upp till Passmyndigheten i morgon så jag inte blir stoppad och får åka hem igen. TACK FÖR ALLA SVAR

GUBBEN4906

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

OK, jag går upp till Passmyndigheten i morgon så jag inte blir stoppad och får åka hem igen. TACK FÖR ALLA SVAR

GUBBEN4906

Hej.

Passmyndigheten i Sverige har ingen koll på detta. Och det är inte deras jobb att ha koll på det.

Det är Thailand som sätter reglerna. Det finns runt 200 länder i världen och dom byter regler titt som tätt.

Vill du ha ett korrekt svar så ringer du thailändska ambassaden.

Annars har jag angivit ovan från egen erfarenhet hur det fungerar. 6 månader vid inresan.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Passmyndigheten i Sverige har ingen koll på detta. Och det är inte deras jobb att ha koll på det.

Det är Thailand som sätter reglerna. Det finns runt 200 länder i världen och dom byter regler titt som tätt.

Vill du ha ett korrekt svar så ringer du thailändska ambassaden.

Annars har jag angivit ovan från egen erfarenhet hur det fungerar. 6 månader vid inresan.

Med vänlig hälsning,

Jag menar att jag ansöker om nytt Pass så slipper jag alla eventuella problem

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar att jag ansöker om nytt Pass så slipper jag alla eventuella problem

gubben

Ja det är väl allra säkrast förstås då det inte är helt säkert att de har koll vid incheckningen i Sverige.

Annars är det det som sagts tidigare i tråden 6 månader vid inresa i alla fall om man skall tro Thailands egna myndigheter enligt nedan.

[size=3]Your passport must be valid with at least 6 months by the date of arrival to Thailand.[/size]

http://www.thaiembassy.se/en/visa/general-information

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag menar att jag ansöker om nytt Pass så slipper jag alla eventuella problem

gubben

Ja, både livrem och hängslen kan väl passa bra ibland.

Det är långa väntetider vid Bergsgatan just nu. Ett tios är att Man kan boka en tid på internet för att slippa köerna. Vi har just bokat en tid för dottern.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...