Jump to content
IGNORERAD

Det börjar tydligen bli,,,


C-dude

Recommended Posts

dyrt med kött.

Jag har ju varit med när det skall handlas på marknaden förr om åren, o första gången blev jag lite paff när det knappt var någon prisskillnad mellan kyckling,gris eller kokött. Priserna har väl mer eller mindre legat runt 100-120B kilot varje år.

Men nu så får jag höra att priserna tydligen har fördubblats? Kan det vara så på bara 1år?

Svärfamiljen riktigt längtar tills deras dotter kommer hem med välfylld plånbok så att dom kan få i sig nödvändigt animaliskt fett o protein igen, för nu så lever dom på dessa små skitfirrar som dom kan få upp tack vare att köttet har blivit sååååå dyrt.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Maten kommer bara bli dyrare och dyrare överhela världen snart svälter vi ihjäl allihop.Vi över konsumerar för mycket vi tar död på oss själva :thumbsup: Ät medans ni kan snart är det försent

Link to comment
Dela på andra sajter

Maten kommer bara bli dyrare och dyrare överhela världen snart svälter vi ihjäl allihop.Vi över konsumerar för mycket vi tar död på oss själva :thumbsup: Ät medans ni kan snart är det försent

Du hade ingen aning alltså.

Ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Fordubbling kan jag inte halla med om, men runt 20-30% pa en hel del varor ar det nog.

"veckopasen" har i snitt gatt upp c:a 15%, en del varor har ju inte andrats sa drastiskt..

Att det skenar ivag lite har vad jag tycker mig marka med avrundningen uppat till jamna 5 eller 10 bathsgransen att gora och da skenar ju procenttalet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fordubbling kan jag inte halla med om, men runt 20-30% pa en hel del varor ar det nog.

"veckopasen" har i snitt gatt upp c:a 15%, en del varor har ju inte andrats sa drastiskt..

Att det skenar ivag lite har vad jag tycker mig marka med avrundningen uppat till jamna 5 eller 10 bathsgransen att gora och da skenar ju procenttalet!

Fast alla kan ju glädjas åt 5Thb mindre i elräkning per månad!

Link to comment
Dela på andra sajter

dyrt med kött.

Jag har ju varit med när det skall handlas på marknaden förr om åren, o första gången blev jag lite paff när det knappt var någon prisskillnad mellan kyckling,gris eller kokött. Priserna har väl mer eller mindre legat runt 100-120B kilot varje år.

Men nu så får jag höra att priserna tydligen har fördubblats? Kan det vara så på bara 1år?

Svärfamiljen riktigt längtar tills deras dotter kommer hem med välfylld plånbok så att dom kan få i sig nödvändigt animaliskt fett o protein igen, för nu så lever dom på dessa små skitfirrar som dom kan få upp tack vare att köttet har blivit sååååå dyrt.

C;D

Vet inte var du handlar mat, men här i CM betalar jag aldrig mer än 60-70 bht/kg (oftast mindre) för kyckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte var du handlar mat, men här i CM betalar jag aldrig mer än 60-70 bht/kg (oftast mindre) för kyckling.

Tjena!

Samma här. Lokala Lotus idag kyckling 69 Baht/kg Fläskfärs 109 Baht/kg Kottlettrad benfri 120 Baht/kg :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm,hos oss går griskött loss på 50baht..de kanske blåser en farang.. :)

Måste vara ben med lite kött på, till soppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara ben med lite kött på, till soppa.

Hehe,får kolla med tjejen va dagspriset är..:) har varit med o handlat o hört priset nån gång men när

d var kommer jag inte ihåg..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...