Jump to content
IGNORERAD

Fyrhjuling


Peolito

Recommended Posts

Funderar på att skaffe en sådan till byn i Thailand. Får man köra den på allmän väg I Thailand? Någon som känner till något bra affär för det alternativt hemsida. Byn ligger i ChiangRai.

MVH

Peo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    4

  • L200

    4

  • thaiola

    3

  • Peolito

    3

Mest aktiva i denna tråd

du får ej! kora på allmän väg med dom , men får är snälla djur !

Ja det är inte för inte dom kallas fårskallar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

du får ej! kora på allmän väg med dom , men får är snälla djur !

Hur vet du att man inte får köra den på allmän väg???

Jag har sett många åka med fyrhjulingar bla i Surin å även Pattaya

tror inte dom som kör skulle riskera att bli av med fordonet för det priset dom betalat för fordonet om det skulle vara olagligt

kan ju vara skillnad från distrikt till distrikt

BARA VAD JAG TROR

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Personligen har jag aldrig förstått vitsen med 4 hjulingar, varken i Thailand eller i Sverige. Jag menar, fram både framkomligheten och parkeringsmöjligheten är ju begränsad, i jämförelse mot en två hjuling...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

kor lite forfort i en kurva och du stälper , mycket olycker på det viset

Samma problem när man bara har två hjul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

kor lite forfort i en kurva och du stälper , mycket olycker på det viset

Hur kom du fram till att det var olagligt med att framföra en fyrhjuling i Thailand

Du såg att jag citerade ditt inlägg???

Link to comment
Dela på andra sajter

jag läste det någonstans om lagarna i TH men komer inte ihåg VAR någonstans

gå dit man gor korkort och fråga

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

jag läste det någonstans om lagarna i TH men komer inte ihåg VAR någonstans

gå dit man gor korkort och fråga

OK OK

Tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du att man inte får köra den på allmän väg???

Jag har sett många åka med fyrhjulingar bla i Surin å även Pattaya

tror inte dom som kör skulle riskera att bli av med fordonet för det priset dom betalat för fordonet om det skulle vara olagligt

kan ju vara skillnad från distrikt till distrikt

BARA VAD JAG TROR

Jag ser oxå en del fyrhjulingar i Pattaya men har lagt märke till att dom saknar registreringsskyltar så jag gissar att det är olagligt.

Synd i så fall tycker jag för dom som är är äldre och kanske lite handikappade och puttrar fram på dessa i lugnt tempo

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har frågat polisen här i Surin och de säger att du inte får framföra en fyrhjuling på väg, egentligen.

Detta gäller offentliga vägar och baseras på att inga fordon utan registreringsskyltar får framföras på offentliga vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har frågat polisen här i Surin och de säger att du inte får framföra en fyrhjuling på väg, egentligen.

Detta gäller offentliga vägar och baseras på att inga fordon utan registreringsskyltar får framföras på offentliga vägar.

Så med andra ord kan man regga å få plåtar å köra lagligt???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vi var och tittade på en förra året. Var lite sugen på att köpa. Men då vi frågade fick vi svaret att dom inte går att registrera,inte

försäkra. Helt enkelt du kör den på egen risk. Det blev en snabb titt och ett lika snabbt nej till ev. köp. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ok då är det avklarat då, infon tillräcklig

Är ju lite vanskligt å köra olagligt i Thailand med tanke på att man är farang och om olyckan skulle knacka på dörren den dagen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då är det avklarat då, infon tillräcklig

Är ju lite vanskligt å köra olagligt i Thailand med tanke på att man är farang och om olyckan skulle knacka på dörren den dagen

Men det vimlar ju av inregistrerade moppar med tillbygda sidovagnar. Du som är jäkla duktig på att bygga om bilar och MC kan säkert bygga dig en fyrhjuling med en inregistrerad moppe som grund.

Huruvida det skulle vara lagligt eller inte att framföra den på allmän väg har jag ingen som helst susning om. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte bara ta en nummerplåt från en registrerad moppe och sätta på fyrhjulingen och säga att man byggt om moppen! till en fyrhjuling,det borde ju fungera. :crazy:

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kan man inte bara ta en nummerplåt från en registrerad moppe och sätta på fyrhjulingen och säga att man byggt om moppen! till en fyrhjuling,det borde ju fungera. :crazy:

Ha det

Skulle inte tro det

polisen är väl inte så klipska kanske men dom är fan inte dumma i huvudet vad som gäller då dom ser ett forden som inte hör hemma på gatan

Vad skulle hända om en olycka var framme? ???

Det handlar om förfalskning å det är inte så smart i Thailand

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Men det vimlar ju av inregistrerade moppar med tillbygda sidovagnar. Du som är jäkla duktig på att bygga om bilar och MC kan säkert bygga dig en fyrhjuling med en inregistrerad moppe som grund.

Huruvida det skulle vara lagligt eller inte att framföra den på allmän väg har jag ingen som helst susning om. :)

Fritz..

Tack Fritz för komplimangen

Det kanske skulle gå att göra på laglig väg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte tro det

polisen är väl inte så klipska kanske men dom är fan inte dumma i huvudet vad som gäller då dom ser ett forden som inte hör hemma på gatan

Vad skulle hända om en olycka var framme? ???

Det handlar om förfalskning å det är inte så smart i Thailand

Nä det är en kraftig ombyggnad Custombygge på alla fyra borde fungera, kanske pynta lite extra. :crazy:

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Nä det är en kraftig ombyggnad Custombygge på alla fyra borde fungera, kanske pynta lite extra. :crazy:

Ha det

Nope

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Misstänkte det var problem med körning på allmän väg. Finns en polischef i byn får fråga honom om man nu kan lita på svaret :-). En flaska whisky och cigarr brukar pigga upp han. Finns många sätt att använda fyrhjuling på kan ju kolla på en kärra och transportera grejer på ställen där bilar har svårare att ta sig fram. Kan ju sätta på larvfötter också om man vill köra mer i besvärlig mark. Dessutom är det kul att köra fyrhjuling. Har sett kinesiska varianter i Thailand men kvaliteten på dom ska inte vara så bra påstås det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...