Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra å ha grejor med kvalite i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Tommy

    7

  • Moipenyang

    7

  • Nicholas

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Klong tom" i Bangkok, kanske kunde pressat priset med 100 om jag gått till "Sapan Lek", det är mer inriktat på hobby och leksaker där, men det var för varmt och vi hade redan gått för länge i den hettan. Klong tom center och Sapan lek market ligger väl sådär 400 meter från varandra...

 

Priset i ett par "Hobby affärer" i Bkk var 1500 bath.

 

Och jag hade fel angående billigaste i Sverige, såg dem för 599kr idag på Teknik magasinet, inte 499.

 

Men som sagt, det går att beställa för strax över 40 US från Kina inkl frakt till Sverige, så ni behöver inte resa till Thailand om ni inte vill...

 

MVH Tommy

Tackar ,känns nog som jag måste handla där ;)

 

http://www.ampmodel.com/wl-toys-v911-c-21_218_219.html

http://www.banggood.com/buy/V911.html

Bara att skicka efter ,Banggood har jag handlat från förr,funkade perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var å letade efter lite maskiner i Thailand de senaste veckorna, jag lärde mej att man inte kan hitta kvalité till vettigt pris, om det är thaitillverkat av Thaiföretag.

De bästa jag såg var från Kina och då hade de CE-märkning också.

 

Men lite fina grejer köpte jag, ett par V911 helikoptrar för 1100 bath stycket, lika billigt som att beställa från Kina och då fick jag dem provflugna också! Halva priset mot det billigaste jag sett i Sverige, på Teknikmagasinet (499kr).

Reservdelar finns i Sverige, men en ny utan radio och batteri kostar 17 US$ inkl frakt fr Kina...

attachicon.gifV911.jpg

 

 

SKÖJJJ!

 

 

MVH Tommy

Tjena!

Då får jag väl vara värst! Har två st. Frugan har ingen förståelse för att en 55-årig gubbe gillar att leka med dessa.

Kommentaren är fy fan vad du är barnslig!

 

post-8709-0-97774200-1365040822.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
En eloge till dej som hänvisar till en sida skriven på Thai! :13:

Born41

 

 

Tack så mycket

Vad hade du förväntat dig av ett företag i Thailand??

Link to comment
Dela på andra sajter

En eloge till dej som hänvisar till en sida skriven på Thai! :13:

Born41

 

Hört talas om Google Translate ? :whistle

 

bara att klippa in sidans adress där så får du den översatt till valfritt språk

 

post-3404-0-77381900-1365050062_thumb.jp

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt 8-åriga barnbarn fick en sådan i julklapp och den höll 30 minuter (flygning innomhus) sedan krachade han den mot ett  blomträd och så var det roliga över.

Är inte denna lite för avancerad för en 8-åring?

Går att få en ny helikopter (utan sändare och batterier) hemlevererad från Kina för 18$, billigare än att köpa reservdelar...

Exempelvis kostar ett extra batteri 85 kronor på Teknik magasinet, du får 2st inkl porto för 5 $ från Kina.

Kolla tex på Ducces länkar, se upp, för de har bytt batterikontakter, de "Gamla" syns på batterierna på mitt inlagda foto, de nya syns i Ducces länkar.

 

Brukar kolla http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=v911&initiative_id=SB_20130404043214

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips på bra å ha grejor med kvalite i Thailand

 

 

Lite off topic, men det är bra om man inte lämnar hjärnan på Arlanda eller Suvarnabhumi när man besöker Thailand.    :)

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Då får jag väl vara värst! Har två st. Frugan har ingen förståelse för att en 55-årig gubbe gillar att leka med dessa.

Kommentaren är fy fan vad du är barnslig!

 

attachicon.gifflyg.jpg

Man ska ha leklusten kvar så länge man lever!.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Då får jag väl vara värst! Har två st. Frugan har ingen förståelse för att en 55-årig gubbe gillar att leka med dessa.

Kommentaren är fy fan vad du är barnslig!

 

attachicon.gifflyg.jpg

Har du bara 2?

 

Köpte 2st V911 i Bkk nyss, men de fyllde bara på lagret lite...

Har nog 10 "leksaks helikoptrar"(såna som funkar som din stora) 3-4 lite mer avancerade iklass med V911orna, 10-15 Rc Flygplan och lite bilar, mest för grabben :jester:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tog med mig en köttkvarn för ett par år sedan, det ångrar jag inte det följde med ett munstycke för korvtillverkning som grädde på moset, några bra kokböcker är inte fel att ta med sig.

Har även tagit med mig "brödkavel och rivjärn.

Nej brödkaveln är inte för att slå frugan och nej hon är inget rivjärn. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jag tog med mig en köttkvarn för ett par år sedan, det ångrar jag inte det följde med ett munstycke för korvtillverkning som grädde på moset, några bra kokböcker är inte fel att ta med sig.

Har även tagit med mig "brödkavel och rivjärn.

Nej brödkaveln är inte för att slå frugan och nej hon är inget rivjärn. :crazy:

 

Såg att det fanns rivjärn här i Thailand men det var i klenaste laget, tar med ett jag med nästa gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att det fanns rivjärn här i Thailand men det var i klenaste laget, tar med ett jag med nästa gång

 

IKEA har riktiga!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärpning grabbar, nu är det dags att fråga fruarna var man skall köpa med sig till Sverige från Thailand... det är sådant jag behöver veta.. högtryckstvätt. det hittar man i farsans garage ihop med alla andra verktyg man kan komma på att man behöver om nu inte maken redan införskaffat dem trots att vi bor i en två i GBG utan förvaringsutryme..

 

Jag vill veta vart man köper smycken, krimskrams, smink och kläder som håller mer än en tvätt.... gärna online...

 

Kom igen... fråga tjejerna,  a

jag vill verkligen ha svar.

Är det dessutom någon som vet ett bra sätt att ta hem sömntabletter så betalar jag!!!!!!!!!!!!!!!!  för att inte tala om linementplåster ... 10 pack för ca 15 bath.. det är det bästa jag stött på.. tömde Khao Lak men har redan slut.

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång blir det en bakmaskin om jag inte hittar någon här i Thailand.

Ledad potisskalare.

Osthyveln får stanna i Sverige för jag har inte hittat någon riktig ost här i isaan.

Myrr är nog en bra ide.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång blir det en bakmaskin om jag inte hittar någon här i Thailand.

Ledad potisskalare.

Osthyveln får stanna i Sverige för jag har inte hittat någon riktig ost här i isaan.

Myrr är nog en bra ide.

 

The Mall översta våningen, potatiskalare och bakmaskin.

 

Mjöl och ost av de alla sorter nere i livsmedelsaffären på entreplan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

The Mall översta våningen, potatiskalare och bakmaskin.

 

Mjöl och ost av de alla sorter nere i livsmedelsaffären på entreplan.

Det ska jag kolla när jag kan. Tror du att bakmaskinerna är något att ha? Har du köpt någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska jag kolla när jag kan. Tror du att bakmaskinerna är något att ha? Har du köpt någon?

 

Kommer med all säkerhet från samma fabriker som i Europa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att först kolla om varan är producerad i Thailand. Om importerad, har den tullpålägg med det dubbla och därutöver.. Har kollat viss  elektronik och vandringsutrustning, billigare i Sverige. Men många utländska märkesvaror har fabriker i Thailand,och då blir det billigt.

Märkeskläder, dvs inte kopior , finns ofta att köpa till kampanjpriser på tex Central Plaza. Mitt råd till besökare är att komma med tom resväska och shoppa loss med kläder.

Parfym tex Chanel no 5, billigare att köpa på taxfree på flygplatsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...