Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra å ha grejor med kvalite i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Ex

Migsvets är det nå bra kvalite på dom

Har inhandlat en liten migsvets som ska tas med till Thailand, suverän å svetsa med då man ska vara på högre höjder

6800:- plus moms klart prisvärd å endast 11.5 kg

http://www.teamaluto...160i-esab/540-0post-6660-0-04823200-1349039293.jpg

Skruvdragare(batteridriven), finns dom i Thailand? inte sett några

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Tommy

    7

  • Moipenyang

    7

  • Nicholas

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ex

Migsvets är det nå bra kvalite på dom

Har inhandlat en liten migsvets som ska tas med till Thailand, suverän å svetsa med då man ska vara på högre höjder

6800:- plus moms klart prisvärd å endast 11.5 kg

http://www.teamaluto...160i-esab/540-0post-6660-0-04823200-1349039293.jpg

Skruvdragare(batteridriven), finns dom i Thailand? inte sett några

Den svetsen duger till att häfta i bilplåt. Lika bra köpa en billigare variant från Esab på Jula http://www.jula.se/mig-svets-origomag-c141-210045

eller http://www.jula.se/mig-svets-origomag-c170-3-fas-400-v-210041 om du vill ha en 15kg rulle i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat på att köpa en högtryckstvätt. Ser aldrig någon använda en sådan förutom biltvättarna. Med tanke på dessa svartalger som biter sig fast överallt på murar, altangolv m.m, vore en sådan tvätt ett himmelrike att har. Är dock osäker på kvalite och märken i Thailand...

Tycker att de ofta har dålig kunskap om sina produkter de säljer, i alla fall på tex Home Pro

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderat på att köpa en högtryckstvätt. Ser aldrig någon använda en sådan förutom biltvättarna. Med tanke på dessa svartalger som biter sig fast överallt på murar, altangolv m.m, vore en sådan tvätt ett himmelrike att har. Är dock osäker på kvalite och märken i Thailand...

Tycker att de ofta har dålig kunskap om sina produkter de säljer, i alla fall på tex Home Pro

Tjena!

Är inne på min andra högtryckstvätt här. Senaste köpte jag på Global Home. Har funkat klockrent

i 2 år. Kostade ca 6000 Baht. Kanon för att tvätta av klinker,mur,hus efter regnperioden.

Vi får mycket svart och grönalger här :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Är inne på min andra högtryckstvätt här. Senaste köpte jag på Global Home. Har funkat klockrent

i 2 år. Kostade ca 6000 Baht. Kanon för att tvätta av klinker,mur,hus efter regnperioden.

Vi får mycket svart och grönalger här :thumbsup:

tack för tipset!! skall kolla på Global Home, Fick tanken om tvätten efter en reklamsnutt på thai tv.

Vilket märke är det på din maskin.....

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för tipset!! skall kolla på Global Home, Fick tanken om tvätten efter en reklamsnutt på thai tv.

Vilket märke är det på din maskin.....

Tesco brukar ha rea på Black& Decker högtryckstvättar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ex

Migsvets är det nå bra kvalite på dom

Har inhandlat en liten migsvets som ska tas med till Thailand, suverän å svetsa med då man ska vara på högre höjder

6800:- plus moms klart prisvärd å endast 11.5 kg

http://www.teamaluto...160i-esab/540-0post-6660-0-04823200-1349039293.jpg

Skruvdragare(batteridriven), finns dom i Thailand? inte sett några

har kommit nya svetsar for 5-8000b behover endast 10 Am. "Thaiwatsado" bland annat har även skruvdragare väska med 2 batterier

gjutjärnsstekpanna går utmärkt att använda på gasspis , finns ej i TH

svensk skottkärra med träskalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för tipset!! skall kolla på Global Home, Fick tanken om tvätten efter en reklamsnutt på thai tv.

Vilket märke är det på din maskin.....

Tjena!

Här har du en bild på den vi köpte. Jag hade lite fel. Frugan säger att den kostade 4.900 Baht.

Men det är två år sedan. Vi har använd den massor av timmar...är mycket nöjd. :thumbsup:

post-8709-0-91128900-1349054284.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här har du en bild på den vi köpte. Jag hade lite fel. Frugan säger att den kostade 4.900 Baht.

Men det är två år sedan. Vi har använd den massor av timmar...är mycket nöjd. :thumbsup:

Ursakta, men det dar ar bara for mods, vi andra har gula eller bla!

Handlar man en hogtryckstvatt sa KOLLA att dom har resrvdelar, annars ar det ett helvete att hitta t..ex. tryckslangen som har kortast livslangd pa en dylik!

Har dom int reservdelar, ga till nasta butik!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursakta, men det dar ar bara for mods, vi andra har gula eller bla!

Handlar man en hogtryckstvatt sa KOLLA att dom har resrvdelar, annars ar det ett helvete att hitta t..ex. tryckslangen som har kortast livslangd pa en dylik!

Har dom int reservdelar, ga till nasta butik!

Tjena!

Den var ju knallröd när vi köpte den...solen har blekt ner den till grisskär...men visst är det en vacker färg!

Tryckslang kan man få nymonterat hos verkstäder som jobbar med lastbilar,hudraulik m.m. Har du bara med dig

handtaget och anslutningarna så fixar dom det snabbt och enkelt. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Den högtryckstvätt som jag har funkar ypperligt å tvätta grannens mur (svärmor skriker rakt ut,,,det är inte våran mur så ge fan i å tvätta) den ligger mot huset å syns.

Ni ser den om ni tittar noga

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Ex

Migsvets är det nå bra kvalite på dom

Har inhandlat en liten migsvets som ska tas med till Thailand, suverän å svetsa med då man ska vara på högre höjder

6800:- plus moms klart prisvärd å endast 11.5 kg

Istället för att släpa med kilon, varför inte handla i Thailand?

http://www.esabasia.land-Dealer.cfm

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt finns i Thailand.

Inte i byarna i Eesan, men om du kollar i tex Homepro-butikerna sa hittar du skruvdragare av Dewalt osv.

Gjutjarnsstekpanna finns bla hos IKEA.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja köpte & sände med bär plockarna en Husqvarna 2T trimmer bra eller dåligt vet fan men den är då betydligt lättare & trevligare att jobba med än den vi har.

Sedan såg jag att det fanns en Husqvarna affär i Takoapa så då finns det reservdelar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha spenderat åtskilliga timmar med att leta butiker med elektonikprodukter på nätet från Bangkok, så har jag nu slutat leta.

Åkte till "ban mo" i Bangkok (ca 100 bath med taxi från mbk), helt sjukt ställe med flera kvarter fullsmockade med elektronikkomponenter och bilstereo.

Rekommenderas starkt för dom som är intresserade av elektronik.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Istället för att släpa med kilon, varför inte handla i Thailand?

http://www.esabasia.land-Dealer.cfm

Ska i allafall skicka en halvpall så då får den åka med å då vet jag vad jag har för nått

å sen har dom inte den svetsen jag vill ha,

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska i allafall skicka en halvpall så då får den åka med å då vet jag vad jag har för nått

å sen har dom inte den svetsen jag vill ha,

Ta med ett gang......

Traskruv!

javla sopor det mesta man hittar har, eller ocksa dyra som fan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta kvalitetsfabrikat finns att köpa i Thailand. Produkter från Sandvik, Bacho, DeWalt, Bosch, Kärcher o.s.v. finns t.o.m. att köpa här i 'lilla' Ban Chang.

Är väl helt OK att vid flytt skeppa de stumpar man redan har, inklusive mormors gamla gjutjärnspanna, men att köpa nytt för att ta med lönar sig knappast.

Som exempel, fru Oscar skulle absolut ha med en Philips/Porsche kaffebryggare som hon gick och inhandlade för över 3000:- Danska, finns här på Homeworks för 10.000:- B. God affär?

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade Kärcher i Sverige. Vore intressant att veta prisbilden i Thailand kontra Sverige. Många produkter beläggs ju med strafftullar om de inte ärtillverkade i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte mig ett par fina ECCO sandaler i svedala på rea.När jag kom till Thailand tänkte jag se hur mycket jag överbetalat för mina skor döm till min förvåning de var dyrare där nere.Det gäller nog att kolla upp saken innan man köper varan vissa saker är bra att köpa hemma i svedala tex på rea :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ta med ett gang......

Traskruv!

javla sopor det mesta man hittar har, eller ocksa dyra som fan!

Det är inräknat

såsom svetsbara gångjärn (gratis)

Datorer 2 st (500kr?

Borrar (gratis)

Gägsnitt å tappar (gratis)

Gasklockor A/S (gratis)

Handskar (gratis)

Verktyg biltema (600)

Verktyg (gratis)

Diverse skruv,muttrar,expanderbult,låskistor till dörrar

plus en massa annat

Kostnad för å skicka 100kg med flyg är 3300skr

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker och ting tar stryk i detta klimatet... Jag hade med mig ett par vandrarkängor...glömt namnet ,,men de är de dyraste man kan köpa i världen...

Hade dom i Nepal..inte en skråma...

Nu när jag tänkteatt ta tag i kroppen efter några år med nudlar och Chang... föll de samman som i en tecknat film från Disney

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inräknat

såsom svetsbara gångjärn (gratis)

Datorer 2 st (500kr?

Borrar (gratis)

Gägsnitt å tappar (gratis)

Gasklockor A/S (gratis)

Handskar (gratis)

Verktyg biltema (600)

Verktyg (gratis)

Diverse skruv,muttrar,expanderbult,låskistor till dörrar

plus en massa annat

Kostnad för å skicka 100kg med flyg är 3300skr

Var någonstans har du fått tag på svetsbara gångjärn?

Söker svetsbara fönstergångjärn så jag kan flytta ut fönsterbågen och samtidigt använda dom gamla skruvhålen.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...