Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra å ha grejor med kvalite i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

Av vilken anledning då ????

Det mest knivtätaste landet

Gafflar å matskedar finns i rostfritt å av god kvalite

Lämna byshopen å bege dig till ett varuhus av större modell

Haha! Första resan ned köpte jag nått som såg ut exakt som smörknivar. Paff jag blev när

jag drog av plasten på en så snitta jag tre fingrar i samma veva..som rakblad..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Tommy

    7

  • Moipenyang

    7

  • Nicholas

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du missat att man kan köpa vitvaror på IKEA som är gjorda av en kvalitets tillverkare men heter IKEA?

 

Tycker du att Whirlpool är kvalitets maskiner??

 

Det gör i vart fall inte jag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tycker du att Whirlpool är kvalitets maskiner??

 

Det gör i vart fall inte jag...

 

Jag vill minnas att det var en annan tillverkare.

Ska se om jag kan få fram vilken.

 

Något i mitt minne vill ha att det var Siemens.

 

Whirlpool skulle jag aldrig köpa.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns annars Electrolux produkter tillverkade i deras fabrik i Rayong

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip så får man ta med sig allt man behöver från Sverige, ja utom fruntimmer då förståss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns annars Electrolux produkter tillverkade i deras fabrik i Rayong

Glöm bara inte att ta med dammsugarpåsar från sverige.

Dammsugaren säljer dom men inte påsarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta även med svenskt damm, då dammet i Thailand sättter sig i HEPA-filtret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning då ????

Det mest knivtätaste landet

Gafflar å matskedar finns i rostfritt å av god kvalite

Lämna byshopen å bege dig till ett varuhus av större modell

 

Ändå inte samma kvalitet.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har Electrolux dammsugare köpt på Home Pro och dom har även påsar till dem

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Electrolux dammsugare köpt på Home Pro och dom har även påsar till dem

 

Ja men inte Home Pro i Chiang-Mai

Link to comment
Dela på andra sajter

Var å letade efter lite maskiner i Thailand de senaste veckorna, jag lärde mej att man inte kan hitta kvalité till vettigt pris, om det är thaitillverkat av Thaiföretag.

De bästa jag såg var från Kina och då hade de CE-märkning också.

 

Men lite fina grejer köpte jag, ett par V911 helikoptrar för 1100 bath stycket, lika billigt som att beställa från Kina och då fick jag dem provflugna också! Halva priset mot det billigaste jag sett i Sverige, på Teknikmagasinet (499kr).

Reservdelar finns i Sverige, men en ny utan radio och batteri kostar 17 US$ inkl frakt fr Kina...

post-4394-0-43216200-1364923776_thumb.jp

 

 

SKÖJJJ!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg har en Nikon D40 god kvalitet.

 

Made in Thailand, købt i Danmark.

Ja utländska företag kan tillverka kvalité till bra pris i Thailand...

Små thailändska företag är dyra och rätt dåliga, finns säkert undantag.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket
Var å letade efter lite maskiner i Thailand de senaste veckorna, jag lärde mej att man inte kan hitta kvalité till vettigt pris, om det är thaitillverkat av Thaiföretag.

De bästa jag såg var från Kina och då hade de CE-märkning också.

 

Men lite fina grejer köpte jag, ett par V911 helikoptrar för 1100 bath stycket, lika billigt som att beställa från Kina och då fick jag dem provflugna också! Halva priset mot det billigaste jag sett i Sverige, på Teknikmagasinet (499kr).

Reservdelar finns i Sverige, men en ny utan radio och batteri kostar 17 US$ inkl frakt fr Kina...

attachicon.gifV911.jpg

 

 

SKÖJJJ!

 

 

MVH Tommy

CE-märkning är ingen kvalitetstämpel .

Link to comment
Dela på andra sajter

CE-märkning är ingen kvalitetstämpel .

Nej, var det nån som påstod det?

Betyder väl bara att produkten är godkänd att säljas och användas i EU, nån slags säkerhets kontroll är gjord.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  Men lite fina grejer köpte jag, ett par V911 helikoptrar för 1100 bath stycket.   SKÖJJJ!     MVH Tommy
Vart hittade du dem till det priset? Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nej, var det nån som påstod det?

Betyder väl bara att produkten är godkänd att säljas och användas i EU, nån slags säkerhets kontroll är gjord.

 

MVH

 

Kineserna är duktiga på att "nästan" kopiera CE märket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, var det nån som påstod det?

Betyder väl bara att produkten är godkänd att säljas och användas i EU, nån slags säkerhets kontroll är gjord.

 

MVH

Det kan också stå för China Export.

 

Riktiga CE-märket innebär att tillverkaren/importören garanterar att vissa krav uppfylls. Fast det är inte säkert att någon kontroll är gjord för det. Kontrollen är alltså inte tvingande såsom t.ex S-märket var på sin tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hittade du dem till det priset? Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

"Klong tom" i Bangkok, kanske kunde pressat priset med 100 om jag gått till "Sapan Lek", det är mer inriktat på hobby och leksaker där, men det var för varmt och vi hade redan gått för länge i den hettan. Klong tom center och Sapan lek market ligger väl sådär 400 meter från varandra...

 

Priset i ett par "Hobby affärer" i Bkk var 1500 bath.

 

Och jag hade fel angående billigaste i Sverige, såg dem för 599kr idag på Teknik magasinet, inte 499.

 

Men som sagt, det går att beställa för strax över 40 US från Kina inkl frakt till Sverige, så ni behöver inte resa till Thailand om ni inte vill...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

"Klong tom" i Bangkok, kanske kunde pressat priset med 100 om jag gått till "Sapan Lek", det är mer inriktat på hobby och leksaker där, men det var för varmt och vi hade redan gått för länge i den hettan. Klong tom center och Sapan lek market ligger väl sådär 400 meter från varandra...

 

Priset i ett par "Hobby affärer" i Bkk var 1500 bath.

 

Och jag hade fel angående billigaste i Sverige, såg dem för 599kr idag på Teknik magasinet, inte 499.

 

Men som sagt, det går att beställa för strax över 40 US från Kina inkl frakt till Sverige, så ni behöver inte resa till Thailand om ni inte vill...

 

MVH Tommy

Såg i tesco för 1600baht har jag för mig. Fast tänkte att för en sex åring håller den i 5 minuter,lite

sugen var man hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg i tesco för 1600baht har jag för mig. Fast tänkte att för en sex åring håller den i 5 minuter,lite

sugen var man hehe..

Mitt 8-åriga barnbarn fick en sådan i julklapp och den höll 30 minuter (flygning innomhus) sedan krachade han den mot ett  blomträd och så var det roliga över.

Var på Teknikmagasinet i Jönköping men dom säljer bara reservdelar till grejer man köpt av dom. :bs_help:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt 8-åriga barnbarn fick en sådan i julklapp och den höll 30 minuter (flygning innomhus) sedan krachade han den mot ett  blomträd och så var det roliga över.

Var på Teknikmagasinet i Jönköping men dom säljer bara reservdelar till grejer man köpt av dom. :bs_help:

Hehe,lika bra att vänta då så att pappa får också leka lite..köpte en större radiostyrd bil förra året

och den åkte i fiskdammen efter ett par timmar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...