Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra å ha grejor med kvalite i Thailand


Guest Forden34

Recommended Posts

Det är inräknat

såsom svetsbara gångjärn (gratis)

Datorer 2 st (500kr?

Borrar (gratis)

Gägsnitt å tappar (gratis)

Gasklockor A/S (gratis)

Handskar (gratis)

Verktyg biltema (600)

Verktyg (gratis)

Diverse skruv,muttrar,expanderbult,låskistor till dörrar

plus en massa annat

Kostnad för å skicka 100kg med flyg är 3300skr

Jag skickade lite saker typ 100kg med Thai cargo

Big mistake

Dom klådde mig på mycket pengar i tullen

Tror mer på att skeppa med skeppningsbolag så man slipper visa sig i tullen för där ska man inte vara har jag lärt mig.

Du kan ju givetvis ha blykoll men det hade inte jag och det blev jobbigt

Detta i chiangmai

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Tommy

    7

  • Moipenyang

    7

  • Nicholas

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Jag fick tag på dom i en industri jag jobbade på

Finns å köpa lite varstans skulle jag tro

Mina ser ut så här av olika storlekar

post-6660-0-06517000-1349117434.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick tag på dom i en industri jag jobbade på

Finns å köpa lite varstans skulle jag tro

Mina ser ut så här av olika storlekar

post-6660-0-06517000-1349117434.jpg

Sexindustrin?

Säkert...

Vilken storlek använder du?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag skickade lite saker typ 100kg med Thai cargo

Big mistake

Dom klådde mig på mycket pengar i tullen

Tror mer på att skeppa med skeppningsbolag så man slipper visa sig i tullen för där ska man inte vara har jag lärt mig.

Du kan ju givetvis ha blykoll men det hade inte jag och det blev jobbigt

Detta i chiangmai

Vad skickade du ner för nått då??

Hur mycket fick du böta??

Link to comment
Dela på andra sajter

gjor tvärtom , ta verktygen i resväskan och skicka kläderna med fraktflyg , for kalsongerna behover du ju inte tulla for

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker och ting tar stryk i detta klimatet... Jag hade med mig ett par vandrarkängor...glömt namnet ,,men de är de dyraste man kan köpa i världen...

Hade dom i Nepal..inte en skråma...

Nu när jag tänkteatt ta tag i kroppen efter några år med nudlar och Chang... föll de samman som i en tecknat film från Disney

Klassiskt, har hänt mig också med fina Italienska skor och livremmar, klockarmband och liknande. :( Verkar vara bättre att köpa något som är gjort av plast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker och ting tar stryk i detta klimatet... Jag hade med mig ett par vandrarkängor...glömt namnet ,,men de är de dyraste man kan köpa i världen...

Hade dom i Nepal..inte en skråma...

Nu när jag tänkteatt ta tag i kroppen efter några år med nudlar och Chang... föll de samman som i en tecknat film från Disney

Går det inte att laga kängorna.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skickade du ner för nått då??

Hur mycket fick du böta??

Fick inte böta, men fick betala hög tull ca 5000kr

Jag skickade;

1 gammal platt-tv

1 pool model större som står ovan backen from toys´r us fabrikat intex.

1 begagnad 3 fas pool pump (rejäl)

1 begagnat, sand filter för pool (exkl sand , hehe)

1 begagnat, el-skåp med motor-skydd och 3 fas-handske för pumpen.

Nåt annat små skit som jag ej minns.

Cirkus 100kg totalt.

Naiv var jag och trodde på typ 2-3% tull eller dylikt. Var ganska nöjd när jag skickade det eftersom flygfrakten var överkomlig.

Fel 1: använde ingen rutinerad skeppare med känningar i Chiang-mai. Så när jag kom till Chiang-Mai fanns det ingen skeppare som tog hand om skiten och navigera det förbi gamarna med lagom mängd mutor utan det havererade ju direkt.

Fick kanske betala i storleksordningen 5000 kronor eller så (minns ej exakt) men framför allt såg dom ju till att man fick sitta där hela dagen för att dividera om det exakta namnet och fabrikatet på motor-skyddet etc.

Jag sa att det är ju bara att gå ner och kolla på skiten för det står på 1 pall våningen under er, men icke, det var ointressant övningen gick bara ut på att plåga mig och klå mig på pengar.

Jag skulle komma ihåg alla detaljer exakt ur minnet, om det var fel skulle jag få fängelse (bullshit så klart som jag inte gick på men frugan gick ju i spinn).

Dom ville ju helst konfiskera det hela sändningen det var det dom mest ville, men jag sa hellre skickar jag tillbaks det till Sverige.

Tja så där höll det på till det närmade sig stängningsdags på kvällen och då släppte dom grejorna emot en skyhög tullavift som säkerligen var rätt, men dom vill ju mycket hellre att man kommer den ordinarie vägen med ordinarie skeppare som betalar ordinarie mutor utan att dom behöver känna sig obekväma, och det vill även jag och hade jag fattat från början så hade jag sett till att ha rutinerade/samkörda skeppare hela vägen.

ps

Ha ej med frugan på sådana här tull-övningar för dom har varken nerver eller erfarenhet att hålla sig lugna.

Min ville ju bara låta dom ta alla grejor direkt och springa därifrån.

Det försvårade min förhandlingsposition något kan man säga.

(din fruga kan ju vara annorlunda förstås)

ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Fick inte böta, men fick betala hög tull ca 5000kr

Jag skickade;

1 gammal platt-tv

1 pool model större som står ovan backen from toys´r us fabrikat intex.

1 begagnad 3 fas pool pump (rejäl)

1 begagnat, sand filter för pool (exkl sand , hehe)

1 begagnat, el-skåp med motor-skydd och 3 fas-handske för pumpen.

Nåt annat små skit som jag ej minns.

Cirkus 100kg totalt.

Naiv var jag och trodde på typ 2-3% tull eller dylikt. Var ganska nöjd när jag skickade det eftersom flygfrakten var överkomlig.

Fel 1: använde ingen rutinerad skeppare med känningar i Chiang-mai. Så när jag kom till Chiang-Mai fanns det ingen skeppare som tog hand om skiten och navigera det förbi gamarna med lagom mängd mutor utan det havererade ju direkt.

Fick kanske betala i storleksordningen 5000 kronor eller så (minns ej exakt) men framför allt såg dom ju till att man fick sitta där hela dagen för att dividera om det exakta namnet och fabrikatet på motor-skyddet etc.

Jag sa att det är ju bara att gå ner och kolla på skiten för det står på 1 pall våningen under er, men icke, det var ointressant övningen gick bara ut på att plåga mig och klå mig på pengar.

Jag skulle komma ihåg alla detaljer exakt ur minnet, om det var fel skulle jag få fängelse (bullshit så klart som jag inte gick på men frugan gick ju i spinn).

Dom ville ju helst konfiskera det hela sändningen det var det dom mest ville, men jag sa hellre skickar jag tillbaks det till Sverige.

Tja så där höll det på till det närmade sig stängningsdags på kvällen och då släppte dom grejorna emot en skyhög tullavift som säkerligen var rätt, men dom vill ju mycket hellre att man kommer den ordinarie vägen med ordinarie skeppare som betalar ordinarie mutor utan att dom behöver känna sig obekväma, och det vill även jag och hade jag fattat från början så hade jag sett till att ha rutinerade/samkörda skeppare hela vägen.

ps

Ha ej med frugan på sådana här tull-övningar för dom har varken nerver eller erfarenhet att hålla sig lugna.

Min ville ju bara låta dom ta alla grejor direkt och springa därifrån.

Det försvårade min förhandlingsposition något kan man säga.

(din fruga kan ju vara annorlunda förstås)

ds

Hon är lugn som en filbunke men kommer ej att närvara vid ankomsten av grejorna

5000 var lite saftigt tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här har du en bild på den vi köpte. Jag hade lite fel. Frugan säger att den kostade 4.900 Baht.

Men det är två år sedan. Vi har använd den massor av timmar...är mycket nöjd. :thumbsup:

Ser ut som manbagrosa, nåt för swedenfarang kanske??
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är lugn som en filbunke men kommer ej att närvara vid ankomsten av grejorna

5000 var lite saftigt tycker jag

Ja det var saftigt, men naiv som jag var hade jag tagit fan i båten, så det var bara att ro den fan i hamn och se glad ut, för frugan hade dock det goda humöret svårt att komma åter.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
phitsanulok

hej på er, har nån sett om nån butik saluför batterier till skruvdragare, har en bosch liggandes där nere som batteriet dött på.

Kan ju iofs köpa ett här  hemma och skicka med frun ner i april men det skulle vara kul att se prisbilden jämfört med här.

De större butikerna borde ju ha nån hemsida man titta på och i phitsanulok finns väl några större affärer har jag för mig.

Finns det nån här som kan tipsa om butiker eller butikskedjor med hemsidor vore jag tacksam, så till den grad att jag kan bjuda på öl vid tillfälle.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
hej på er, har nån sett om nån butik saluför batterier till skruvdragare, har en bosch liggandes där nere som batteriet dött på.

Kan ju iofs köpa ett här  hemma och skicka med frun ner i april men det skulle vara kul att se prisbilden jämfört med här.

De större butikerna borde ju ha nån hemsida man titta på och i phitsanulok finns väl några större affärer har jag för mig.

Finns det nån här som kan tipsa om butiker eller butikskedjor med hemsidor vore jag tacksam, så till den grad att jag kan bjuda på öl vid tillfälle.

mvh walle

 

Vad heter maskinen mer än bosch

Kan kolla i surin när jag ska in

Batteriet kostar lika mycket som en ny maskin

Jag kollade batterie till min makita å då skulle en ny maskin kosta 300skr mer än ett nytt batteri

köpte en ny maskin å då ingick det 2 batterier å ficklampa

 

http://www.thaiwatsadu.com/index.html

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok
Vad heter maskinen mer än bosch

Kan kolla i surin när jag ska in

Batteriet kostar lika mycket som en ny maskin

Jag kollade batterie till min makita å då skulle en ny maskin kosta 300skr mer än ett nytt batteri

köpte en ny maskin å då ingick det 2 batterier å ficklampa

 

http://www.thaiwatsadu.com/index.html

Tjena forden, det är en psr 12-2

Hittade battterier här hemma och kostar från 500 och uppåt.

det är ett nimh-batteri.

ska kolla länken.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Tjena forden, det är en psr 12-2

Hittade battterier här hemma och kostar från 500 och uppåt.

det är ett nimh-batteri.

ska kolla länken.

mvh walle

 

Länken är skitkass men dom har mycket grejor, jag handlar allting där när jag behöver nått

Kollade på en skruvdragare, liknade makitan faktiskt

Såg robust ut

 

Skruvdragare

Ficklampa

2 st batterier

 

2700thb

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok
Länken är skitkass men dom har mycket grejor, jag handlar allting där när jag behöver nått

Kollade på en skruvdragare, liknade makitan faktiskt

Såg robust ut

 

Skruvdragare

Ficklampa

2 st batterier

 

2700thb

Haha ja, lite snurrig sida när man inte är så bra, eller rättare  sagt analfabet vad det gäller thailändska skriften , blir nog att skicka med ett nytt batteri.

Men det är alltid roligt att kolla verktygen direkt i butiken när man är på plats, så får man ett hum om kvaliten oxå.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Haha ja, lite snurrig sida när man inte är så bra, eller rättare  sagt analfabet vad det gäller thailändska skriften , blir nog att skicka med ett nytt batteri.

Men det är alltid roligt att kolla verktygen direkt i butiken när man är på plats, så får man ett hum om kvaliten oxå.

mvh walle

 

Nä du är inte analfabet, denna sida är helt kass på å visa artiklarna

Boschen som kostar ca 4000skr i sverige kostar en bråkdel i Thailand , mindre än halva priset tror jag det var

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok
Nä du är inte analfabet, denna sida är helt kass på å visa artiklarna

Boschen som kostar ca 4000skr i sverige kostar en bråkdel i Thailand , mindre än halva priset tror jag det var

Jahaja, då blir det till att köra in huvet djupare i dataskärmen, finns ju en risk att hon får köpa med sig nåt hem till mig oxå.

Har du nån koll på stålkvaliten i Thailand, tänkte närmast på svarvstål och liknande för träbearbetning, köpte nåt från kina en gång som bara va skit, förmodligen nån gammal oljetankers dom huggit upp och smält ner, höll väl skärpan ca 5 sek,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jahaja, då blir det till att köra in huvet djupare i dataskärmen, finns ju en risk att hon får köpa med sig nåt hem till mig oxå.

Har du nån koll på stålkvaliten i Thailand, tänkte närmast på svarvstål och liknande för träbearbetning, köpte nåt från kina en gång som bara va skit, förmodligen nån gammal oljetankers dom huggit upp och smält ner, höll väl skärpan ca 5 sek,

 

Jag kollar i morgon

Har ingen aning om stålkvalite, om det är samma kvalite som det är i borrarna så är det bara skit, givetvis finns det bra kvalite åsså

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า
Kollade på en skruvdragare, liknade makitan faktiskt

 

 

Jo, dom där förekommer i Sverige också. 

 

deWWAnuVM.jpg

 

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/61957-varning-misstankta-annonser-35.html

 

 

// Skalis

Facts do not cease to exist because they are ignored.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Jo, dom där förekommer i Sverige också. 

 

deWWAnuVM.jpg

 

http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/61957-varning-misstankta-annonser-35.html

 

 

// Skalis

 

Nope inte denna maskin utan det var lika färger

Ska försöka ta kort på den i morgon

Det där är föregående modell som jag har åsså men det kom en modell efter denna som var lite smidigare

Ny 1700skr tror jag det var

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...