Jump to content
IGNORERAD

Packat och klart 28/10 20.00 SVT1: Om Ko Yao Noi


Herr Chang

Recommended Posts

Hej alla,

Ikväll kan vi se ett litet reportage om Ko Yao Noi.

http://www.svt.se/sv...958&lpos=lasMer

"Phuket - Ground Zero i den thailändska turistexplosionen. Längs Bangla Road vid stranden Patong förkroppsligas alla fördomar om ett Thailand där turismen fått exploatera tills det inte är så kul längre. Varje natt överfylls gatan och dess gogobarer av folk från hela världen. Några festar till gryningen, några gör snedsprång de kommer att skämmas för resten av livet och några tittar bara storögt på."

Jaså...

"Patongs motto "maximalt med kul till maximalt antal människor" är logiskt på sitt sätt, men när du spenderat några dagar här är det ironiskt nog ganska troligt att du behöver lite semester från semestern."

Kanske det...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom kan kanske detta program vara av intresse:

Korrespondenterna SVT2 28/10 21.30:

"SVT:s korrespondenter granskar turistindustrin som seglar oberörd genom den ekonomiska krisen. I Laos djungler söker unga backpackers nya kickar, neddrogade flyter de fram längs Namsongfloden i jakten på paradiset. På grekiska stränder säljs ekoturismen under falsk flagg och i Kina förbereder sig miljontals nyrika kineser för att resa ut över världen. Hur mycket turism tål vår planet?"

Hmm...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset. Av någon anledning har jag dock fått problem att titta på svt.se. Kan bara se ungefär hälften av programmen. Klart&packat missar jag gärna för har man sett ett program så har man sett alla. Däremot verkar ju korrespondenternas program vara intressant. Nerdrogade backpackers som flyter fram i Laos får man ju bara inte missa. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints,

Har också haft lite problem med SVT via internet. Ibland tjatar man om att jag måste uppgradera till Flash 9, vid andra tillfällen tar det kanske en halvminut innan programmet går igång. Men jag brukar lyckas till slut.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...