Jump to content
IGNORERAD

Stekgryta?


thomas001

Recommended Posts

Problemet är att thai lagar mat på gasol.med extrem hetta och wookar.Funkar inte med teflonpannor...

Dessutom är mina pannor slagna i botten...p.g.a av att hustrun diskar ur innan de kallnat..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    15

  • chiangmai

    13

  • Wangthong

    7

  • Oscar

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Problemet är att thai lagar mat på gasol.med extrem hetta och wookar.Funkar inte med teflonpannor...

Dessutom är mina pannor slagna i botten...p.g.a av att hustrun diskar ur innan de kallnat..

Du menar att din fru är lite het på gröten? :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om vad en stekgryta är men finns det inte i Thailand så är det väl för att de, till skillnad från svenskar och McDonalds, förstått att man inte ska steka kött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att man har inte begreppet steka i Thailand... har man större köttstycken.typ fläsklägg...kokas dessa..

Att lägga ner ett köttstycke för att sakta stekas... finns inte i Thais sinnessfär,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om vad en stekgryta är men finns det inte i Thailand så är det väl för att de, till skillnad från svenskar och McDonalds, förstått att man inte ska steka kött.

Tjena!

Du som alltid är så allmänbildad! Var så vänlig och inte blanda ihop svensk äkta matlagning med McDonalds. Vi pratar en svensk tradition från

medeltiden. SVENSK husmanskost. Om du nu är så clever som du gärna vill påstå ibland. Svensk husmanskost: Ärtsoppa,olika grytor,fisk i alla former,ta vara på griskött,bruna bönor,palt,surströmming.kan fortsätta i all evighet.

Käre ATOM...vet du inte vad en äkta stekgryta är..så har du missat något av livets verkliga matupplevelser :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äkta stekgryta kan vara 1 dag eller 100 år... blir bara bättre och bättre efter användning. Kan inget om fysik...men tor att järnets massa skapar en jämn process... Vilket inte en teflonpanna eller jävla thiapanna kan ge,.,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att thai lagar mat på gasol.med extrem hetta och wookar.Funkar inte med teflonpannor...

Dessutom är mina pannor slagna i botten...p.g.a av att hustrun diskar ur innan de kallnat..

Det fungerar inte för frugan och hennes släkt i Sverige heller. Trots elspis och utbildningsinsatser. De ska hetta upp en del saker riktigt mycket, så är det bara och det passar inte så bra med teflonpannor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du som alltid är så allmänbildad! Var så vänlig och inte blanda ihop svensk äkta matlagning med McDonalds. Vi pratar en svensk tradition från

medeltiden. SVENSK husmanskost. Om du nu är så clever som du gärna vill påstå ibland. Svensk husmanskost: Ärtsoppa,olika grytor,fisk i alla former,ta vara på griskött,bruna bönor,palt,surströmming.kan fortsätta i all evighet.

Käre ATOM...vet du inte vad en äkta stekgryta är..så har du missat något av livets verkliga matupplevelser :thumbsup:

Coolt, Tjena-thomas slänger sig med ett utländskt ord.

Jag skulle uppskatta om du visade på något inlägg där jag påstår att jag "är så clever"; har jag gjort det så är jag ju rätt otrevlig men har jag inte gjort det så är ju du rätt otrevlig som påstår det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du har ju utan att känna mig...lyckats att placera mig i facket sub-kultur. Är väl clever om något

Coolt, Tjena-thomas slänger sig med ett utländskt ord.

Jag skulle uppskatta om du visade på något inlägg där jag påstår att jag "är så clever"; har jag gjort det så är jag ju rätt otrevlig men har jag inte gjort det så är ju du rätt otrevlig som påstår det.

Tjena!

Du har ju tidigare dragit slutsatsen att jag lever i en sub-kultur,att jag lever i min lilla verklighet på landsbygden här i Thailand.

Då måste man ju vara clever om man som du kan beskriva mitt liv och min verklighet utan att känna mig.

:thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder en porslinsgryta inköpt på en porslinsmarknad här på Samui.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Du har ju utan att känna mig...lyckats att placera mig i facket sub-kultur. Är väl clever om något

Tjena!

Du har ju tidigare dragit slutsatsen att jag lever i en sub-kultur,att jag lever i min lilla verklighet på landsbygden här i Thailand.

Då måste man ju vara clever om man som du kan beskriva mitt liv och min verklighet utan att känna mig.

:thumbsup:

Att jag påtalade att du var ute och cyklade innebär ju inte att jag påstår att jag är smart, snarare simpel logik. Att du drar upp en av MPR-historiens pinsammaste trådstartar, när medlemmarna till slut glömt av den, är ju ändå en garanti för att du aldrig kommer att beskyllas för att vara "clever".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Tyvärr inte gjutjärn! :thumbsup:

Naturligtvis inte, det blev ju lite OT tidigare om Thaikäringar och stekpannor så jag ville bara ge lite info.

post-5702-0-24732700-1348924745_thumb.jp

Titanbeläggd Scanpan som i över 4 år har överlevt fru Oscar, svärmor, systrar, svägerskor, dotter och annat löst som normalt brukar hamna i köket när de är här.

Oscar.

post-5702-0-24732700-1348924745_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag påtalade att du var ute och cyklade innebär ju inte att jag påstår att jag är smart, snarare simpel logik. Att du drar upp en av MPR-historiens pinsammaste trådstartar, när medlemmarna till slut glömt av den, är ju ändå en garanti för att du aldrig kommer att beskyllas för att vara "clever".

Tjena!

Och du lyckades få sista inlägget i MPR-historiens pinsammaste tråd. Enligt dig själv och din verklighet.

Sen kan man ju fråga sig vad har Mc-Donalds m.m att göra i min tråd där jag bara vill ha tag i en simpel

enkel,vanlig stekgryta i gjutjärn.

P.s Kommer alltid att börja mina inlägg med Tjena! Och sluta med :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

o

Naturligtvis inte, det blev ju lite OT tidigare om Thaikäringar och stekpannor så jag ville bara ge lite info.

post-5702-0-24732700-1348924745_thumb.jp

Titanbeläggd Scanpan som i över 4 år har överlevt fru Oscar, svärmor, systrar, svägerskor, dotter och annat löst som normalt brukar hamna i köket när de är här.

Oscar.

otroligt.inte en repa.
Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis inte, det blev ju lite OT tidigare om Thaikäringar och stekpannor så jag ville bara ge lite info.

post-5702-0-24732700-1348924745_thumb.jp

Titanbeläggd Scanpan som i över 4 år har överlevt fru Oscar, svärmor, systrar, svägerskor, dotter och annat löst som normalt brukar hamna i köket när de är här.

Oscar.

Tjena!

Kanonpanna men jag vill ha en klassisk gjutjärnsgryta :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

...men var finns jägargrytan där man har älgstek i långkok...

Tjena!

I en äkta gjutjärnsgryta!!

Du kan ha den på spisen,över gas.öppen eld m.m :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...