Jump to content
IGNORERAD

1997: Två Svenska hittas döda på hotellrummet !


Songkran

Recommended Posts

Måste vara en av dom konstigaste fallen där man inte kommer fram till något brott, har fler artiklar sparade om intresse finns.

2 killar i 30 årsålderna hittas döda i hotellrummet.

0001.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara en av dom konstigaste fallen där man inte kommer fram till något brott, har fler artiklar sparade om intresse finns.

2 killar i 30 årsålderna hittas döda i hotellrummet.

0001.jpg

Och vad sa obduktionen?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att två friska grabbar i 30+ årsåldern dör samtidigt på hotellrummet bör väl var konsigt.

0002.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Att två friska grabbar i 30+ årsåldern dör samtidigt på hotellrummet bör väl var konsigt.

0002.jpg

Fackmässigt - vem fan litar på facken?

Tragiskt men uppenbarligen ingen naturlig död med 2st relativt unga personer som dör samtidigt.

Kan ju finnas ett antal förklaringar som inte innebär något brottsligt i sammanhanget också.

-har intagit någon fisk eller annan föda som är giftig, som kanske inte alltid syns i en obduktion.

Att två kompisar skulle dö samtidigt på ett hotellrum verkar ju lite skumt i sig om det skulle vara avsiktligt och utan några spår av droger.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förgiftade av horor som smetade in sina bröstvårtor med gift.kompis kompisar R.IP Mvh bajen

e det du bajen bar? de var polare med jussi som bodde på Lamai beach vid den tiden har jag för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Det troliga är väl att det var samma insektsmedel som andvändes i Chiang mai. Det andvänds för att död väglös de sprutar madrasser och hela rum. När sedan personen sover där andas de in gifterna. Giftet är inte förbjudet och vad jag har förståt andvänds flitigt men det som orsakar problem är när man blandar det så att det blir förstarkt. Kan tänka mig att här blir det även en kombination av hjälpsamhet som går fel. Utlänningar vill man ha men de klagar på minsta lilla djur så då tar man i lite extra och då sker dessa dödsfall. Så som jag ser det är det inget man kan göra något åt detta är en piss i havet om man jämför med andra saker i Thailand. Men i detta fallet är det utlänningar inblandade som dör direkt på plats vilket ställer till det. Turisterna får lov att lära sig att välja var de skall bo och äta sluta vara så naiva och tycka allt är charmigt Thailand är ett farligt land för en turister.

Personligen har ja en regel jag bor alltid på nybyggt och aldrig renoverade eller gamla hotell eller rum det finns många bra och trevliga ny byggda 24 timmars att välja bland.

Fördelen med 24 timmar är att de har oftast lite bättre TV.

Personligen tror jag att mat i Thailand är den största boven finns ingen kontroll över huvudtaget gifter medicin ges till djur och växter utan någon som helstkontroll.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

e det du bajen bar? de var polare med jussi som bodde på Lamai beach vid den tiden har jag för mig

Helt rätt. De blev drogade och rånade, men polisen var inte itresserad av att lösa brotten.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

e det du bajen bar? de var polare med jussi som bodde på Lamai beach vid den tiden har jag för mig

Jussi P från Borås?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var säkert någon förgiftning av något slag som spekulerats i ovan. Hotellet var Word Inn Bangkok och dom var inte bröder.

Några fler artiklar i ämnet.

0003.jpg

0004.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker man ska vara försiktig med att spekulera..

Väldigt lätt att det spårar ut, precis som det har gjort i andra trådar..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fulsprit...

Möjligt att det var träsprit/CH3OH/metanol kanske? Vet inte om det syns vid en obduktion som inte utförs direkt???

Finns ju bla ett känt fall från Gili Islands där det va boven.

Link to comment
Dela på andra sajter

:blink:

Har du inget mer att skriva än att trycka dit en smiley, finns ju faktiskt dom som kände grabbarna. ska inte säga att jag kände dom men har dock suttit vid samma bord med dom och tagit en öl

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inget mer att skriva än att trycka dit en smiley, finns ju faktiskt dom som kände grabbarna. ska inte säga att jag kände dom men har dock suttit vid samma bord med dom och tagit en öl

Nja, jag bara tänkte att fallet är 15 år gammalt. Varför ta upp detta i en ny tråd nu, klanka på myndigheterna/polisen att de inte har löst fallet eller? Föresten, hur går det med Palme fallet i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jussi P från Borås?

ja

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Harri var min före detta arbetskamrat om det är fallet i Bangkok med Jari och Harri det handlar om.

Gammalt men så kan det gå i Thailand.

Naturlig död fick polisen det till.

Undras vad polisen fick fallet med de 2 döda i duschen i Krabi till?

Måttligt imponerad av Thai CSI

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom kommer man ihåg ,dom va her å jobbade då,R.I.P

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...