Jump to content
IGNORERAD

Hotell via Agoda.se ? Någon som bokat?


Oregistrerad

Recommended Posts

Undrar om någon bokat hotell via www.agoda.se eller www.trivago.se ?

Hur funkade det?

Läser att många inte får den klassens rum de bokat om en samma hotell när dom väl kommer fram?

Tänkte lyxa till det första dygnet på resan och ta ett hotell med Pool för att bara ligga och plaska i poolen första dagen när man ändå är trött av Jetlag.

Skriv era erfarenheter av dessa bokningssidor om ni har några.

Med Vänliga Hälsningar

BC

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    3

  • Kenneth4618

    2

  • mamma bäng fan pappa käng

    2

  • Alfredsson

    2

Mest aktiva i denna tråd

Använt Agoda många gånger har alltid funkat bra men använder numera Booking.com för det mesta

Agoda tar betalt förskott men på booking betalar du på hotellet

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Använde Agoda till allt i Thailand när jag var där. Fungerade lysande.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

De jag inte gillar med Agoda är man måste betala i förskott.

Blir struligt om man inte vill bo på det bokade hotellet.

Då måste man kräva tillbaka pengarna.

Det tar en viss tid att få dom från Agoda.

Jag använder numer Booking.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid fungerat klanderfritt, oftast får man mycket bättre priser på Agoda än man om man frågar på plats.

För några år sedan var vi på Koh Chang och ville ha ett bra boende på Chai chet resort. Priset på plats var 3800 THB/natt

vilket jag ansåg för dyrt, Vi gick in på ett internetcaffe och bokade samma rum för 1100 bath/natt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Priset på plats var 3800 THB/natt vilket jag ansåg för dyrt, Vi gick in på ett internetcaffe och bokade samma rum för 1100 bath/natt!

Min erfarenhet med, billigare att boka hos Agoda än på plats

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips för alla bokningssidor kan vara att leta efter hur man kommer i kontakt med dem om man inte är nöjd. Jag bokade ett centralt hotell i Jomtien via hotels.com i vintras men när jag kom dit så hade de inget rum. Jag fick ett rum på ett hotell som i och för sig var bättre men låg så till att man fick åka bathbuss vart man skulle. Jag mailade hotels.com några gånger men inget svar så de bokar jag inte genom igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använt Agoda många gånger har alltid funkat bra men använder numera Booking.com för det mesta

Agoda tar betalt förskott men på booking betalar du på hotellet

I många fall, så om du har kreditkort, betalar du på hotellet när du bokar via Agoda.

De bara kontrollerar ditt kort vid bokning, men betalning sker på hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just på att det var tjafs med Red Balcony in i Pattaya på samma resa. Hotellet hävdade att de bara hade fått betalt för 6 nätter men som tur är hade jag mail där det stod 7 nätter så jag sa bara att problemet som de hade var inte med mig utan med hotels.com

Men det är ta mig fan lättare att få tag på Ryan air än dessa bokningsfirmor.

Link to comment
Dela på andra sajter

agoda funkar jättebra, dock kan det i Thailand vara dra att boka ett par dagar i taget då man för betalar för ibland vill man ju flytta på sig. Sist bokade jag 2v på Koh Samet och ruttnade efter 8 dagar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

I många fall, så om du har kreditkort, betalar du på hotellet när du bokar via Agoda.

De bara kontrollerar ditt kort vid bokning, men betalning sker på hotellet.

Där har du fel P3

Jag har tidigare bokat med Agoda-

Dom drog hela beloppet från mitt kreditkort direkt efter bokning.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Agoda förut men har övergett dom mycket pga att jag tycker deras sida suger getpung, den är alldeles för rörig och allmänt jobbig.

Nu är det booking.com för hela slanten nästan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft några problem med bokningar via agoda, för ett par år sedan då det blev en snabb förändring av resan så stog jag på suwwan och letade hotell på datorn via agoda och hittade något vettigt på sukhumvit,tog taxi dit,gick in till receptionen och skulle boka rummet, men dom ville ha betydligt mer så jag fick sätta mig ner med datorn igen och boka rummet via nätet.

Det negativa med agoda är att rummens fräschet kanske inte motsvarar bilderna på hemsidan.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Många positiva svar. Blir till att boka om jag hittar ett skönt hotell för första natten. Brukar aldrig boka i förväg men är nu sugen på att leva lyx första dygnet. Sedan blir det jobba av på Koh Mak i 4 månader.

BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft några problem med bokningar via agoda, för ett par år sedan då det blev en snabb förändring av resan så stog jag på suwwan och letade hotell på datorn via agoda och hittade något vettigt på sukhumvit,tog taxi dit,gick in till receptionen och skulle boka rummet, men dom ville ha betydligt mer så jag fick sätta mig ner med datorn igen och boka rummet via nätet.

Det negativa med agoda är att rummens fräschet kanske inte motsvarar bilderna på hemsidan.

Precis vad som hände mig i vintras, när jag bokade på Loma i Pattaya,.

2100 B när jag ringde, 1600 genom agoda, ( dock sunkiga rum, fina bilder...)

Men funkade.

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja ... Brukar använda tripadvisor.se för att välja hotell och sen köra sökning därifrån. Dom söker på agoda + bookings.com + hotels.com och några fler.. Sen är det bara att se vilken sajt som är billigast för tillfället..

Dom gångerna jag bokat med Agoda har det funkat utmärkt..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...