Jump to content
IGNORERAD

Video från H&M VIP Night i SIam Paragon 27 sep, 2012


dtbkk

Recommended Posts

En video från H&M VIP Night den 27 sep, 2012. Den 29 september öppnar den som vanligt. Lär ju bli kaos.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du. det fanns en hel del att titta på. Och så skönt när de kan bra engelska.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen köper alltid med sig kläder från HM i SVERIGE och tar med till Thailand. Rea'n i Sverige slår ofta det som kallas för "Rea" i Thailand. Bara som exempel på Esprit i Sverige så är en rea oslagbar jämfört med rea i Bangkok på Esprit. Ska bli intressant hur HM gör på sin rea i BKK. Men man får väll förstå att här i Sverige så reas plaggen rejält pga att säsongerna skiftar och ingen vill köpa kjol,linne till en vinter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reor i Bangkok har väl flera olika nivåer känns det som. börjar med kanske 30%, sen 50% och 70%. Har man tur så blir det bra. Såg att nån klagade på dyra priser på HM i Bkk j'mfört med sverige. Tycker de flesta priserna jag kollade i går låg i linje med Sverige.

Beror på så många olika saker. Detta är ju INTE en egen shop, utan partner, dvs flera som ska ha pengar. Sen är det väl valutakurser, tullar, marknadspositionering, och varorna är bara till en butik nu och fler sen. dvs de får väl inga volymrabatter att tala om etc etc etc etc...

Jag tror HM kommer lyckas mycket bra! Thaikändisarna stod ju i kö över en timme till kassan för att handla i går...

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Reor i Bangkok har väl flera olika nivåer känns det som. börjar med kanske 30%, sen 50% och 70%. Har man tur så blir det bra. Såg att nån klagade på dyra priser på HM i Bkk j'mfört med sverige. Tycker de flesta priserna jag kollade i går låg i linje med Sverige.

Beror på så många olika saker. Detta är ju INTE en egen shop, utan partner, dvs flera som ska ha pengar. Sen är det väl valutakurser, tullar, marknadspositionering, och varorna är bara till en butik nu och fler sen. dvs de får väl inga volymrabatter att tala om etc etc etc etc...

Jag tror HM kommer lyckas mycket bra! Thaikändisarna stod ju i kö över en timme till kassan för att handla i går...

He he .. Dom asiatiskproducerade kläderna får lite farangstämpel över sig och sen säljer dom som smör i solsken..

http://www.youtube.com/watch?v=pby41CuZQDA

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

ok. piratkopierad design säljs som original av HM och IKEA... i Thailand... skämtar.

Intressant detta med IKEA och nu HM..

I CM byggs 2 nya supercenter.. ett hollänskt ... och ett nytt central Plaza.men inget HM ooch IKEA,,,ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Har aldrig gillat H&M och deras kläder, men interiören går det ju knappast att klaga på :wink2:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ånej, kan man inte få slippa sömnpillret HM ens i Thailand?!

Hoppas det finns stolar till oss som drabbas av akut narkolepsi så fort vi sätter foten innanför dörren...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ånej, kan man inte få slippa sömnpillret HM ens i Thailand?!

Hoppas det finns stolar till oss som drabbas av akut narkolepsi så fort vi sätter foten innanför dörren...

Det bästa med semestrarna i Thailand har varit, nu när man tänker efter, avsaknaden av H&M butiker.

Tycker faktiskt att dom borde införa Systembolaget bara för att få lite jämnvikt i det hela

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Reor i Bangkok har väl flera olika nivåer känns det som. börjar med kanske 30%, sen 50% och 70%. Har man tur så blir det bra. Såg att nån klagade på dyra priser på HM i Bkk j'mfört med sverige. Tycker de flesta priserna jag kollade i går låg i linje med Sverige.

Beror på så många olika saker. Detta är ju INTE en egen shop, utan partner, dvs flera som ska ha pengar. Sen är det väl valutakurser, tullar, marknadspositionering, och varorna är bara till en butik nu och fler sen. dvs de får väl inga volymrabatter att tala om etc etc etc etc...

Jag tror HM kommer lyckas mycket bra! Thaikändisarna stod ju i kö över en timme till kassan för att handla i går...

Ja det måste väll vara jag då..Som klaga på dyra priser på HM i BKK jämfört med i Sverige. Jag menar inte Specifikt HM. Kan bara ta ett exempel från förra veckan här i Svedala. Tjejen kom hem med en stickad tröja från HM. Inhandlad för 50kr (Ca260Bath) Ordinarie pris 199kr (Ca 900bath). En sådan rea har jag då aldrig skådat i Thailand. Kan ha hänt men det är verkligen inte vardagsmat. Sedan kan ju vissa försäljare (Gäller ej butik alltid) påstå att en rea är en rea men att dom i själva verket aldrig sålt varan för ordinariepriset. Tycker man kan hitta reor i Thailand på 20% över allt men om det ska vara 50% eller liknande så är det inte så vanligt. Inte på annars billiga varor i varje fall. Jag tror att man är för snål för att nästan skänka bort en vara för 50-75% rabatterat pris för att göra plats för nya. Vilket inte är fallet i sverige. Men som jag sa förut så har vi olika säsonger och kjolar mm säljer inte till vintern. Förr brukade vi handla mycket kläder från marknader ute på gatorna i BKK. Men nu finns ju inte en trasa under 199 Bath och som går att tvätta mer än en gång innan den smälter bort i händerna. Så våra väskor är ganska tomma på inköpta kläder från Thailand. Vi handlar dom på vår-rea i Sverige för ganska nära Thaipriser och om dom går sönder efter några tvättar kan man ju lämna tillbaka dom.

Jag tror nog med att HM kommer att gå bra i BKK. Kanske lite Exotiskt för Thaiarna att köpa HM kläder likaså som IKEA vilket svensken bara köper när man inte har råd med bättre kvalitet :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis HM!

Frugans dotter och fastrar diggar HM, nar de var har pa besok var HM den storsta "turistattraktionen" for dem, Liseberg var oxo OK...

Inga bra REOr i Bangkok, det var det dummaste jag sett pa lange!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Grattis HM!

Frugans dotter och fastrar diggar HM, nar de var har pa besok var HM den storsta "turistattraktionen" for dem, Liseberg var oxo OK...

Inga bra REOr i Bangkok, det var det dummaste jag sett pa lange!

MVH Tommy

60,70 ja till och med 75% rea, Hur ofta ser du det i Thailand? Då pratar jag INTE om gatupriser där dom skriver egna realappar. För du har väll inte gått på dom! Det är kanske där du sett dina reor. Smartaste jag sett i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...