Jump to content
IGNORERAD

Nya registreringsskyltar i Thailand i oktober

MPR Nyheter

Recommended Posts

Landtransportdepartementet förbereder sig på att utfärda ny registreringsskyltar i oktober, och man säger att de nya skyltarna kommer att kunna utfärdas till 56 miljoner bilar.

Somchai Siriwatanachoke, departementets generaldirektör, har sagt att de nya skyltarna kommer att utfärdas till båda bilar och motorcyklar, och att dom till skillnad från de gamla skyltarna inte kommer att börja med en bokstav, utan med en siffra. Efter siffran kommer två thailändska bokstäver följt av upp till fyra siffror. Enligt Somchai så kommer detta mönster att kunna användas i upp till 157 år, baserat på antalet möjliga kombinationer. Man kommer även att lägga till en speciell design på skyltarna för att förebygga förfalskning.

Att byta in en gammal skylt mot en ny kommer att kosta 775 baht.

Källa: http://61.19.244.31/centerweb/newsen/NewsDetail?NT01_NewsID=WNSOC5509260010004

516279a185b403dd036b42ecfb2aff54.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Dela på andra sajter

Snacka om långtidsplanering. Fantastiskt att kunna fastslå att det kommer att ta 157 år att registrera 56 miljoner nya bilar. Dessutom kommer kanske en del att byta skyltar, även om det inte är nödvändigt, och då kanske skyltarna tar slut redan om 156 år!

Dela på andra sajter

Att byta in en gammal skylt mot en ny kommer att kosta 775 baht.

Undrar vad det kostar att inte byta in en skylt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Snacka om långtidsplanering. Fantastiskt att kunna fastslå att det kommer att ta 157 år att registrera 56 miljoner nya bilar. Dessutom kommer kanske en del att byta skyltar, även om det inte är nödvändigt, och då kanske skyltarna tar slut redan om 156 år!

Nu läste du nog fel. Skyltarna skulle kunna räcka till 58 milj fordon. och de skulle kunna räcka 157 år. Han sa inte att det skulle ta så många år, det kunde räcka så många år.

Petigt men vadå MVH

Dela på andra sajter

Bra med thailändska tecken på skyltarn så nu har man försäkrat sig om att faranger inte skall kunna avläsa skyltarna.

borrn41

Dela på andra sajter

Jag kan läsa skyltarna fast jag är farang?!?!

Jag med, men det va val inte andemeningen i fragan vad jag kan forsta, kanns som ett tillbakasteg i "farangiseringen" om man tar exemplet med att vagskyltar och hanvisningsmarken skall vara tvaspraksskrivna.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Jag med, men det va val inte andemeningen i fragan vad jag kan forsta, kanns som ett tillbakasteg i "farangiseringen" om man tar exemplet med att vagskyltar och hanvisningsmarken skall vara tvaspraksskrivna.

Skyltarna har alltid varit på Thai, men om man läser inlägget jag kommenterade så tror man att de tidigare var på "farang" språk.

Dela på andra sajter

Vore väl OK om skyltarna kunde bli lite mer internationella.Som det är nu har ju t.ex. jag inte en susning att kunna identifiera en skylt vid ev.olycka.

Måne

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vore väl OK om skyltarna kunde bli lite mer internationella.Som det är nu har ju t.ex. jag inte en susning att kunna identifiera en skylt vid ev.olycka.

Tur det. Skulle du kunna det så har du varit i närheten av en olycka och då blir det automatiskt ditt fel.

Dela på andra sajter

Tur det. Skulle du kunna det så har du varit i närheten av en olycka och då blir det automatiskt ditt fel.

Så sant så sant

Måne

Dela på andra sajter

Undrar vad det kostar att inte byta in en skylt?

Det stog att om man vill byta skylt kostar det xxxbaht.

Så det är tydligen inte ett krav att byta skylt

Veteran

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...