Jump to content
IGNORERAD

Ut beviljat


barkarve

Recommended Posts

Hej,

Erhöll idag brev från Migrationsverket, UT beviljat för fästmön.  :yipi:

Skrev tidigare om "Ansökan UT" den 27 juli 08. "mi-kvam-suk maak maak krapp" Vi lämnade ansökan til ambasaden 30 juni 08.

Ha de gott

:love: barkarve

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis barkarve med dam!

Fyra månader för att få UT är ju inte så illa! Vilket Migrationsverk om man får fråga?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis, kul att det gick så snabbt. Blev du kallad till intervju? Vad jag förstått så är det inte alltid man blir det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.

Det var MIG Solna.

Jag var inte kallad till någon intervju, utan svarade per post, "frågeformulär för referenspersonen i Sverige" vilket man själv fick ladda ned från webben. Annars skulle det ta längre tid upplyste MIG.

Det var inte heller några problem trots att damen aldrig varit utanför Thailands gränser, Lasse thaiscan menade på att det nästan skulle vara omöjligt att få UT om damen inte först varit här på besök. MIG menar på att båda parter skall lämna sådana uppgifter att förhållandet framstår som seriöst.

Så nu gäller det att fixa med resa och sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis.

Jag är ny medlem här så jag vet inte om jag skriver rätt!

Min tjej beställde samtal i Bkk 16/10 fick intervju 21/10 papperen har kommit till "min stad" nu idag 29/10 och dom skickar för skriftlig intervju papperen. Hon var här i somras och vi flyttade ihop samt förlovade oss då 1/10 planerar giftermål då hon kommer hit. Kan jag ha en förhoppning om att det kan gå relativt fort med UT nu? Det har ju gått fort allt tills nu i alla fall. Bor i Sundsvall.

Tack för ett upplysande forum! Men nervös väntan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cherokee1971,

Har du fått din skriftliga intervju och skickat in den så lär det inte dröja länge innan du får besked.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cherokee1971,

Om man ska gå efter mina erfareheter av MIG Sunsvall så går det nog fort.Min tjej gjorde intervjuen den 31 jan i Bangkok,jag fick pappren från S-vall den 13 feb.Tog lite tid för mig att skicka in dom ,16.00 den 18/2 la jag dom på lådan(töms 17.30 tror jag). Den 20/2 var dom tillbaka hos mej .Ansökan godkänd den 19/2 :surprised: .Så baserat på det så kanske det redan är klart :yipi:

Lycka till . Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hobbe

Oj nu blev jag glad då jag läste vad du skrev. Tack så mycket! Grattis till dig också! Nu får jag bara hoppas det går fort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte allt gått fort för mig men nu blev jag brydd. Fick email från MIG Sundsvall att jag ska fylla i Frågeformuläret men jag inte ska räkna med att det är klart före jul? ??? ? Står också att de har som ambition göra klart före April 2009.

Hobbe hjälp hehe!

Ja vad ska man tro det verkar inte speciellt fort. Nu dök humöret en aning!

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

hej!

Tjejen var och lämnade in ansökan idag fredag och fick tid nästa torsdag 6 november, det gick fort tycker jag, hoppas nu bara att resten går lika fort men man ska väl inte hoppas på det antar jag.

men man får väl vara glad åt det lilla iallafall

Link to comment
Dela på andra sajter

intervju i Bangkok 3/10 för tanten och jag postade mitt frågeformulär med lite bilder och referenser i måndags den 27/10 och fick brev idag att det var klart sedan den 29/10.snabbt jobbat av migrationsverket tycker jag :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev innan grattis :yipi:

jag har inte hört/läst om ett snabbare UT iaf.

Men som jag fråga är hon med barn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore trevligt om ni som fått UT beviljat kunde skriva lite om processen då många som läser vill veta och få lite hopp i deras egen väntan resp ansökan. Jag är jätteglad för er skull men dela gärna med er mer.

Ni vet ju hur det är med ovisshet och väntan. Jag tycker många ger svar på tal alldeles utmärkt här och ett stort tack till Hobbe och Herr Chang för era svar till mig. Hoppas jag kan bidra med något då vårat UT är klart. Ha en trevlig helg alla vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde MIG i Solna i tisdags, dom håller på med ärenden från juni juli.

Alltså där tjejen besökte ambassaden under den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Ringde MIG i Solna i tisdags, dom håller på med ärenden från juni juli.

Alltså där tjejen besökte ambassaden under den tiden.

TRIST :( tanten var på intervju i slutet av okt. Om detta stämmer så dröjer det 4-5 mån innan hon kan komma

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Erhöll idag brev från Migrationsverket, UT beviljat för fästmön.  :yipi:

Skrev tidigare om "Ansökan UT" den 27 juli 08. "mi-kvam-suk maak maak krapp" Vi lämnade ansökan til ambasaden 30 juni 08.

Ha de gott

:love: barkarve

Grattis och lycka till

pigge01 och nitt71

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...