Jump to content
IGNORERAD

Vingårdar


nbg

Recommended Posts

Var för några veckor sen en tur ner till HuaHin o bla till HuaHin Hills. God mat och faktisk gott vin. Tog in en test bricka med vitt, rose och rött för ca 250B. Blev erbjuden att gratis prova mer eftersom en fd arbets kamrat till fru nbg numer jobbar där men som dedikerad chafför med barn i bilen så fick man snällt tacka nej...

Mat priserna va helt ok, tog in lite olika rätter men priserna på "lokal producerat" vin inte så trevliga. Börja på 900B flaskan vilket man kan få bra importerat vin för på Wine Connection, Villa Market etc.

Minns för många år sen en flaska rött Thai vin inhandlat på Tesco som smaka rävgift.

Efter lite googlande så ser man att det fins en del vingårdar att utforska. Har någon annan varit o testat dessa vid tex Khaoyai eller norra Thailand?

Lite bilder

Mvh

post-5254-0-73417800-1348581574_thumb.jp

post-5254-0-12399800-1348582262_thumb.jp

post-5254-0-73417800-1348581574_thumb.jp

post-5254-0-12399800-1348582262_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Har testat den också.

Vinet var väl sådär,, Tyvärr kom vi försent för att käka.

Men druvorna var små söta och goda!

mvh

post-5592-0-54260900-1348584063_thumb.jp

post-5592-0-15520900-1348584102_thumb.jp

post-5592-0-54260900-1348584063_thumb.jp

post-5592-0-15520900-1348584102_thumb.jp

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på en exprimentodling uppe i bergen i Chiang Mai med druvor. Har testat thaivin men helt kass. Det som är ok är jordgubbsvin.. starkvin. kostar ca 200B

post-8853-0-12772900-1348584234_thumb.jp

post-8853-0-12772900-1348584234_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har testat den också.

Vinet var väl sådär,, Tyvärr kom vi försent för att käka.

Men druvorna var små söta och goda!

mvh

Ser at ni hade trevligare väder, vi hade regn...

Blir att prova KhaoYai nästa tur, fins tydligen iaf 2 stycken där

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu är väl inte Thailändarna kända för sin vinkultur.

Helst vill dom ha någonting i likhet med riesling fast med några nypor extra socker.

Nu är det väl inte hela sanningen eftersom frun alltid får besked om att ta med sig rödvin till Thailand. Och det går åt fort som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är väl inte Thailändarna kända för sin vinkultur.

Helst vill dom ha någonting i likhet med riesling fast med några nypor extra socker.

Nu är det väl inte hela sanningen eftersom frun alltid får besked om att ta med sig rödvin till Thailand. Och det går åt fort som fan.

Haha ja stämmer säkert med sockret ;)

Dock så har det de senaste åren poppat upp fler o fler "vin barer" dräller av dem i bkk nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

thai dricker rödvin med soda och is...

555 :14:

Fär ca 10 år sen när jag bodde i södra Thailand fick jag ner en flaska glögg, värmde med russin o allt. När jag sen bjöd grannarna kasta dom genast ner is i kopparna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är lite irriterande är dessa fisförnäma rika thai som skall smutta och visa upp sin flaska,,,,

Vår kompis har en golfrestaurang...och då det dricks vin...är det väldigt märkvärdigt..

Jag gilla att ta en rejäl klunk. anses bonnigt av dessa nya vinexperter...kanske är bonnigt world wide men jag gillar att ta en rejäl klunk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vin ska drickas med rejäla klunkar. Minns en provning på Harrods för hundra år sedan. Jag och polarn drack så vi storknade medans de engelska kärringarna smuttade i munnen och sedan spottade ut vinet. Sicket spritmissbruk.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du tänkte på barnen och bara klämde 3 glas vin innan du hoppade in i bilen :thumbsup: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du tänkte på barnen och bara klämde 3 glas vin innan du hoppade in i bilen :thumbsup: //Hn

Som jag nämde så var det en prov bricka, kan tänka mig att de 3 glasen är som ett och ett halvt (1-1/2) vanligt glas!!! Att 45 min senare köra kanske vissa kärringar inte klarar av...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag nämde så var det en prov bricka, kan tänka mig att de 3 glasen är som ett och ett halvt (1-1/2) vanligt glas!!! Att 45 min senare köra kanske vissa kärringar inte klarar av...

Tur att det finns riktiga karlar som kör runt i bilen med barn och lite % kroppen :54: .

Lite omanligt att dricka så lite...tänk om du blir kallad kärring av polarna :bag: .

Skall inte pajja din fyllekörni..f´låt vingårdstråd, trevlig kväll på dig//Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det finns riktiga karlar som kör runt i bilen med barn och lite % kroppen :54: .

Lite omanligt att dricka så lite...tänk om du blir kallad kärring av polarna :bag: .

Skall inte pajja din fyllekörni..f´låt vingårdstråd, trevlig kväll på dig//Hn

Ledsen att jag kallade dig kärring du har ju fakstiskt en lite pitt om man får tolka fritt...

Jaja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du tänkte på barnen och bara klämde 3 glas vin innan du hoppade in i bilen :thumbsup: //Hn

Det var säkert alkoholfritt..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Var ute till Silverlake Wineyard för några veckor sedan ligger precis utanför Pattaya , har en del bilder men verkar ej gå att lägga upp här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Har ännu inte smakat på något Thailändskt, Kinesiskt eller Indonesiskt vin som kan mäta sig med Europeiska, Australienska eller Syd Amerikanska, man får nog ge dom Asiatiska vingårdarna lite tid, det borde ju vara fullt möjligt att framställa hyfsade viner även där på vissa platser.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär odlas vin nånstans utanför Loei vid en by som heter PhuRoa, ska dit och kolla om ett par veckor, det enda "vin" jag hittat i Loei va ett "herbwine", örtvin? Och de va fan inte drickbart.

Hittar jag kommer rapport så småningom! (annars vet jag var 7/11 finns och där har dom Chang):

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär odlas vin nånstans utanför Loei vid en by som heter PhuRoa, ska dit och kolla om ett par veckor, det enda "vin" jag hittat i Loei va ett "herbwine", örtvin? Och de va fan inte drickbart.

Hittar jag kommer rapport så småningom! (annars vet jag var 7/11 finns och där har dom Chang):

Det är nog "Chateu Loei" kostar 800-1200 battingar, köpte en pava, men det var ganska bra, lite åt Bejaulaishållet.

Mvh

Amja

Ps

Köpte på gamla Carrefour, nu vet jag inte,

Ds

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog "Chateu Loei" kostar 800-1200 battingar, köpte en pava, men det var ganska bra, lite åt Bejaulaishållet.

Mvh

Amja

Ps

Köpte på gamla Carrefour, nu vet jag inte,

Ds

Va bra, då slipper jag åka ända dit ör att testa! :14:

Kan sitta i Loei och surpla Chang istället!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...