Jump to content
IGNORERAD

Thaksin skriver öppna brev till 2010s "martyrer"


MPR Nyheter

Recommended Posts

Avsatte och dömde före detta premiärministern Thaksin Shinawatra har skrivit två öppna brev till släktingar till personer som dog i de våldsamma protesterna under 2010, där han säger att incidenterna kommer att kommas ihåg som den mest dödliga skingringen av demonstranter i Thailands historia. Han sade att demonstranterna som dödades inte var terrorister och han hoppas att det kommer att leda till åtal av personerna som beordrade dödandet och till rättvisa.

I det andra brevet, som var adresserat mer personligt till släktingarna till de dödade, så refererar Thaksin till personerna som dog som "martyrer". "Jag känner mig tacksam för martyrernas offer som återinställde demokrati, men som mötte med ödet. Jag insisterar att jag alltid känner tacksamhet för den hedersskuld jag är skyldig er alla, och jag kommer att försöka att ta hand om allas familjer bäst jag kan," skrev Thaksin.

Han sade även att hans mål är att alla thailändare ska kunna bli framgångsrika, men att han måste kämpa mot personer som motsätter sig förändring.

Källa: http://www.nationmul...s-30190935.html

Klicka här för att läsa mera...

Ändrades av MPR Nyheter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    24

  • Tallviking

    13

  • MaiChai

    13

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Jaha ja, då vet jag åtminstone en som får ett rejält morgonstånd när han vaknar och slår på datorn idag :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett inte helt oväntat utspel ifrån Thaksin, och jag tycker att han gör helt rätt i att ta sitt ansvar i detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett inte helt oväntat utspel ifrån Thaksin, och jag tycker att han gör helt rätt i att ta sitt ansvar i detta.

Mvh Isan Lover

"Inte helt oväntat". Det vet jag inte. En fullständig kovändning jämfört med talet han höll på tvåårsdagen 22/5 betraktar i alla fall jag som något oväntat.

Här kan du lästa lite om det talet

http://www.nationmultimedia.com/politics/Some-red-shirts-feel-its-time-to-go-it-alone-30182521.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett inte helt oväntat utspel ifrån Thaksin, och jag tycker att han gör helt rätt i att ta sitt ansvar i detta.

Mvh Isan Lover

Vaddå "ansvar"

Hade det inte varit för honom, hans maktkorruption och hans pengar hade aldrig demonstrationerna skett från början och alla döda hade levt idag.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hoppas att det kommer att leda till åtal av personerna som beordrade dödandet och till rättvisa.

...men å andra sidan vill han ju införa en amnestilag som friar alla inblandade?

Hur ska han ha det egentligen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vaddå "ansvar"

Hade det inte varit för honom, hans maktkorruption och hans pengar hade aldrig demonstrationerna skett från början och alla döda hade levt idag.

Hej

Fel, fel och fel igen, hade inte militären kuppat bort landets folkvalda regering hade inga demonstrationer behövts.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fel, fel och fel igen, hade inte militären kuppat bort landets folkvalda regering hade inga demonstrationer behövts.

Mvh isan lover

Som vanligt förtränger du att kuppen orsakades av Thaksins maktmissbruk och korruption..

Alltså. Som jag sa. Hade det inte varit för Thaksin hade aldrig demonstrationerna behövt hållts och alla döda hade levt idag.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt förtränger du att kuppen orsakades av Thaksins maktmissbruk och korruption..

Alltså. Som jag sa. Hade det inte varit för Thaksin hade aldrig demonstrationerna behövt hållts och alla döda hade levt idag.

Kuppen orsakades av att Thaksin försökte stänga fel personer ute från köttgrytorna. Knappast för att militären värnade demokratin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kuppen orsakades av att Thaksin försökte stänga fel personer ute från köttgrytorna. Knappast för att militären värnade demokratin.

Som sagt. Utan Thaksin, inga döda i demonstrationerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett inte helt oväntat utspel ifrån Thaksin, och jag tycker att han gör helt rätt i att ta sitt ansvar i detta.

Mvh Isan Lover

inte helt oväntat????

Här pratar han emot sig själv sin syster och sin Regering.

Citat: "och han hoppas att det kommer att leda till åtal av personerna som beordrade dödandet och till rättvisa"

När dom anhöriga fick ta emot sina 7 500 000 mil. THB fick dom också skriva på ett papper där dom fick lova att inte dra saken vidare.

Hans uttalande går också emot hans, hans syster och hans Regering "amnestiplan"

Jag ser Thaksin som en patetisk fd. ledare som börjar bli desperat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kuppen orsakades av att Thaksin försökte stänga fel personer ute från köttgrytorna. Knappast för att militären värnade demokratin.

Jag tror inte någon är naiv och tror att militären utförde kuppen för demokratin skull.

Dock är faktum att det som föregick kuppen var Dr T,s handlande som höll på att slita landet i 2 delar.

Och han var ju inte ens demokratisk vald premiärminister vid kuppen. Utan satt som expeditionsministär. Vilket kan tyckas lite underligt att sätta sig själv som expeditionsministär efter att man själv avgått.

Bevisligen hade han sådant behov av att styra landet som en diktator. Att han satte sig själv som sådan.

Huruvida det är demokratiskt kan man ju diskutera.

Och visst. Han stängde fel folk ute från grytorna. Vilket förmodligen är orsaken till kuppen?

Men huruvida han satt kvar eller vart avsatt så var det folket som var förlorare i alla fall.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fel, fel och fel igen, hade inte militären kuppat bort landets folkvalda regering hade inga demonstrationer behövts.

Mvh isan lover

Att du orkar?
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte någon är naiv och tror att militären utförde kuppen för demokratin skull.

Dock är faktum att det som föregick kuppen var Dr T,s handlande som höll på att slita landet i 2 delar.

Och han var ju inte ens demokratisk vald premiärminister vid kuppen. Utan satt som expeditionsministär. Vilket kan tyckas lite underligt att sätta sig själv som expeditionsministär efter att man själv avgått.

Bevisligen hade han sådant behov av att styra landet som en diktator. Att han satte sig själv som sådan.

Huruvida det är demokratiskt kan man ju diskutera.

Och visst. Han stängde fel folk ute från grytorna. Vilket förmodligen är orsaken till kuppen?

Men huruvida han satt kvar eller vart avsatt så var det folket som var förlorare i alla fall.

Och han var ju inte ens demokratisk vald premiärminister vid kuppen. Utan satt som expeditionsministär. Vilket kan tyckas lite underligt att sätta sig själv som expeditionsministär efter att man själv avgått.

Bevisligen hade han sådant behov av att styra landet som en diktator. Att han satte sig själv som sådan.

Detta var en av anledningarna till kuppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Orsaken till kuppen, torde debatteras här på MPR även år 2018 i oförminskad omfattning.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade blivit demonstrationer för eller senare ändå. Nu blev det förr och, den så ofta av dig försvarade, militären sköt ihjäl en massa obeväpnade människor.

Snacka om strutsresonemang

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade blivit demonstrationer för eller senare ändå. Nu blev det förr och, den så ofta av dig försvarade, militären sköt ihjäl en massa obeväpnade människor.

Lite bilder på dessa "obeväpnade" "icke våldsamma" dansande gummor.

post-9848-0-28531500-1348388498_thumb.jp

post-9848-0-61208100-1348388520.jpeg

post-9848-0-74883800-1348388540.jpg

post-9848-0-20334500-1348388568_thumb.jp

post-9848-0-28531500-1348388498_thumb.jp

post-9848-0-61208100-1348388520.jpeg

post-9848-0-74883800-1348388540.jpg

post-9848-0-20334500-1348388568_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalla det vad du vill men det som drev folk att demonstrera var inte Thaksins 200 baht. Det kommer att hända igen.

Din logik idag slår nya bottennivåer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalla det vad du vill men det som drev folk att demonstrera var inte Thaksins 200 baht. Det kommer att hända igen.

Vem var det som bussade ner bönderna till Bangkok? En sak är säker det var inte Abphisit.

Utan dessa pengar så hade det inte slutat som det gjorde.

Rödskjortorna får sin betalning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan också visa bilder som visar en annan vinkel på händelserna men det blir ju bara tramsigt att hålla på så.

Det vet jag också att det finns, men vi vet ju att soldaterna var beväpnade, medan dom röda var "oskyldiga dansande" gummor.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett inte helt oväntat utspel ifrån Thaksin, och jag tycker att han gör helt rätt i att ta sitt ansvar i detta.

Mvh Isan Lover

takki finanserar demonstrationen.takkis anställda uppmanar till våld och död

och du tycker att takki tar sitt ansvar genom att hylla dom döda?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...